Raittiina tänäänkin!
Pörrille:
Sanat eivät sopineet minun oveni lukkoon,
kuitenkin otin ne sisälle lämpöön
kuin ruutuun pyörtyneet linnut..
ja koskaan ne eivät lakkaa laulamasta
ja aina
minä
niitä kuuntelen..
Keskiviikko 040608
6
388
Vastaukset
- Eeva-Leena
Raittiina valmis tähänkin päivään.
noita minun "ohjeitani"sen kummemmin kenenkään tarvitsee käydä miettimään.Joskus vaan innostun kirjoitteleman mukamas hyviä vinkkejä,pyh.Jokainen raitistuu jos raitistuu omalla tavallaan.
Minun tapani ja syyni raitistua olivat ilmeisesti niin omituiset,etteivät ne päde kehenkän toiseen.
Olem monasti tässä vuosien aikana täällä palstalla jo tästä asiasta kirjoittanut,mutta kirjoitetaan nyt vielä kerran.
Minun raitistuminen alkoi yhdestä ainoasta hivenen leikkimielellä aloitetusta "tipattomasta tammikuusta"Kyllä siinä oli jonkun verran takana sekin ajatus,että jospa sillä vaikka oppisin harventamaan harventamaan viikonloppu ottamisiani ja pienentämään juomien määrää.En nauttinut alkoholia hienosti minään ruokajuomana,vaan join humalahakuisesti.En kuitenkaan silloin vielä ollut suunnitellut juomisen kokonaan lopettamista,vaan se tuli sit myöhemmin.
Tässä muutama syy jotka sitten johtivat raitistumiseeni:En ollut oikeestaan moneen vuoteen siitä juomisesta saanut juurikaan iloa,harmitti että tuhlasin vähän vapaa aikani juomiseen ja sen aiheuttamaan krapulaan,milloin pienempään milloin suurempaan.
Ja yksi SUURI syy olivat lastenilapset.En halunnut olla mikään vanhalle viinalle ja tupakalle haiseva mummi.(tupakan polton lopetin muutamaa kuukautta aiemmin kun juomisen).
Lujaa päätöstä ja vahvaa halua se minulta silloin tietysti vaati,mutta sitä päätöstä en ole koskaan katunut.
Erittäin suurena apuna mulla silloin alkuaikoina oli tipattomienketju.Se toimi minulle sellaisena vertaistukena:)Ilman ketjuun tuloani ja siinä mukana olleena tuskinpa olisin raittiuteni saavuttanut.
Sen vuoksi en ole vielä tänä päivänäkään kokonaan onnistunut jättämään ketjua.Ja unohda en koskaan tätä palstalla viettämäni aikaa,vaikka ketjusta pois josks onnistuisnkin pois jäämään:)
Monet voivat sanoa,että helppoahan se minulla oli se lopettaminen,kun en juonut jokapäivä ja oliko mulla muka mitään ongelmaakaan ja mitä yleensäkkään edes teen tällä palstalla.No,jokainen ajatelkoot miten ajattelee.Juovia ihmisiä on monenlaisa.Kuka kärsiin minkinlaisesta juomisesta
Pikä kirje tuli ja varmasti paljon kirjoitus virheitä,mutta olkoon.Kaipa itse asiasta kuitenkin jotenkin selvän saa.
Raittidesta on ollut minulle suuri ilo!!
Hyvää päivän jatkoa kaikille.t pörri- Kukkakeiju
Pörri,sinun tarinasi on kuin peilikuva siitä mitä minäkin olen.
Myös minä olen tältä palstalta saanut n.s.vertaistukea.Luin juttusi.Pysähdyin miettimään.
Minulle raittius on tärkeä asia.Mutta vaikea.
Ei mene päivääkään etei tulisi mieleen se perhanan kalja.
Ja sitten ne syyt mitä alkkis hakee.
No minulla nyt..huoh,ystäväni mies teki oman ratkaisunsa.Kamalaa mitä alkoholi saa aikaan.Hän hirttäytyi,ja ystäväni oli juuri aloittanut tipattomat päivät.
Sanoja minulta ei löytynyt,ei voinut sanoa että otan osaa.Tyhjää kalinaa ja puputusta.Sanat köyhät.
Pörri,siksi hermostuin sinulle ja pyydän sitä nyt anteeksi.Taistelua on tämä.Onnittelut sinulle jokaisesta vuodesta,siis olet 3v-vanha!
Minäkin toivon ettei minun lapsenlapseni sano äidilleen että onhan mummi tänään selvä..onhan.Toivoisin että voisit kirjoittaa minulle.Olen niin rohkea että annan sinulle SP-osoitteeni.
Nanettesi50@msn.com.Kirjoitathan?
Kiitti ja hyvää jatkoa sinulle:t:Kukkakeiju. Kukkakeiju kirjoitti:
Pörri,sinun tarinasi on kuin peilikuva siitä mitä minäkin olen.
Myös minä olen tältä palstalta saanut n.s.vertaistukea.Luin juttusi.Pysähdyin miettimään.
Minulle raittius on tärkeä asia.Mutta vaikea.
Ei mene päivääkään etei tulisi mieleen se perhanan kalja.
Ja sitten ne syyt mitä alkkis hakee.
No minulla nyt..huoh,ystäväni mies teki oman ratkaisunsa.Kamalaa mitä alkoholi saa aikaan.Hän hirttäytyi,ja ystäväni oli juuri aloittanut tipattomat päivät.
Sanoja minulta ei löytynyt,ei voinut sanoa että otan osaa.Tyhjää kalinaa ja puputusta.Sanat köyhät.
Pörri,siksi hermostuin sinulle ja pyydän sitä nyt anteeksi.Taistelua on tämä.Onnittelut sinulle jokaisesta vuodesta,siis olet 3v-vanha!
Minäkin toivon ettei minun lapsenlapseni sano äidilleen että onhan mummi tänään selvä..onhan.Toivoisin että voisit kirjoittaa minulle.Olen niin rohkea että annan sinulle SP-osoitteeni.
Nanettesi50@msn.com.Kirjoitathan?
Kiitti ja hyvää jatkoa sinulle:t:Kukkakeiju.sp-osoitteestasi.Laitoin sen kirjoihin ja kansiin.Eihän sitä tiedä,jos vaikka joku päivä kirjoitankin sinulle,olen vaan vähän laiska kirjoittelemaan s-postin kautta kenellekkään.
Ikävä asia tuo ystäväsi miehen itsemurha.On aina hyvin surullista jos ihminen ajautuu siihen tilaan,ettei löydä tilanteeseen muuta vaihtoehtoa kuin lopettamalla itsensä.Se on läheisillekkin huomattavasti vaikeampaa ymmärtää kuin jos olisi ns."luonnollinen kuolema"Jäljelle jääville tulee niitä itsesyytöksiä että olisinko voinut jotain tehdä toisin,miten olisin voinut auttaa jne...
Voimia toivon ystävällesi ja tietysti kaikille poismennen läheisille.t pörri
- minnihiiri
olenpa pitänyt mikkiäkin kurissa, ei meilläkään juopotella.limua vaan,slurps ja nam.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa421986En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81201
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929