Teinpä

piruuttani

tässä päivänä muutamana kokeen ja ostin pullon suuttimien puhdistusainetta.Plöräytin pullollisen noin 50 litraan bensaa.Ajaa hurautin tuommoisen reilun tunnin kierroksen ja kas kummaa,oireet moottorista olivat poistuneet melkein kokonaan.
Niin mitkäkö oireet?
No,tyhjäkäynnillä ravistus,kiihdyttäessä yskähtely,jopa savutuskin(?)näyttää vähentyneen.
Kiihtyvyys ja huippukierroksetkin lisääntyivät.

Ei ne ihan huuhaata taida olla nuo tökötit.

14

3166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

nehän on aikas kovia myrkkyjä ja on hätätilassa kai ihan kelpo kamaa. Siis hätätilassa.

• puhdistusaine

minkäs merkkistä tököttiä tuo oli.....?

• tämä...
        puhdistusaine kirjoitti:

minkäs merkkistä tököttiä tuo oli.....?

mikään mainos,ainakaan provikoita en saa!
        Aine oli STP:n Fuel Injector. Ainakin minun prutkussani sai ihmeitä aikaan.

• hyvälle !!
        tämä... kirjoitti:

mikään mainos,ainakaan provikoita en saa!
        Aine oli STP:n Fuel Injector. Ainakin minun prutkussani sai ihmeitä aikaan.

sillähän saa varmaankin vanhemmankin peräprutskin vähän paremmin toimimaan kun sisältä putsaa

• vai neli tahti ..?
        hyvälle !! kirjoitti:

sillähän saa varmaankin vanhemmankin peräprutskin vähän paremmin toimimaan kun sisältä putsaa

laitoitko muuten 2-tahti vai 4-tahti koneesee?

• löytyy
        vai neli tahti ..? kirjoitti:

laitoitko muuten 2-tahti vai 4-tahti koneesee?

peräti 2 kpl.Pata on Yamaha 80 vm.-94.
        Kertokaahan muutkin kokemuksianne,jos ainetta käytätte.

• ehdottomasti
        löytyy kirjoitti:

peräti 2 kpl.Pata on Yamaha 80 vm.-94.
        Kertokaahan muutkin kokemuksianne,jos ainetta käytätte.

kerrotaan,
        kunhan keksin vaan aluksi mistä sitä saa pääkaupunkiseudulta.
        hyvä vinkki ja luulen että toimii
        tota oli kanssa jotain : STP Complete Fuel System Cleaner
        URL: http://www.seab.fi/palisaaineet.htm

voipi olla vieläkin vahvempaa tököttiä

• tuhdilta
        ehdottomasti kirjoitti:

kerrotaan,
        kunhan keksin vaan aluksi mistä sitä saa pääkaupunkiseudulta.
        hyvä vinkki ja luulen että toimii
        tota oli kanssa jotain : STP Complete Fuel System Cleaner
        URL: http://www.seab.fi/palisaaineet.htm

voipi olla vieläkin vahvempaa tököttiä

satsilta näyttää,pullokin puolilitrainen.Ei ole kyseistä tököttiä ainakaan siinä liikkeessä,mistä ostin omani.
        Pitänee testata,kunhan olen ajanut tankin tyhjiin,menetiedä vaikka tulisi jamariinista lentokone...

• tuhdilta kirjoitti:

satsilta näyttää,pullokin puolilitrainen.Ei ole kyseistä tököttiä ainakaan siinä liikkeessä,mistä ostin omani.
        Pitänee testata,kunhan olen ajanut tankin tyhjiin,menetiedä vaikka tulisi jamariinista lentokone...

NITROGLYSEROOLIA?

• muuten
        tuhdilta kirjoitti:

2-tahti bensaan suoraan vai onko tuorevoitelu kone,

aloin tässä miettimään voiko sitä kokeilla suoraan 2-tahtibensaan sekaan

• suoraan
        muuten kirjoitti:

2-tahti bensaan suoraan vai onko tuorevoitelu kone,

aloin tässä miettimään voiko sitä kokeilla suoraan 2-tahtibensaan sekaan

tankkiin.Moottori on tuorevoitelukone.
        Ainakin myyjä suositteli kaikille bensiinimoottoreille,ei erotellut seosbensaa pois.
        Kannattaa kuitenkin varmistaa soveltuvuus,ettei tulisi(iloisia)yllätyksiä.

• selvittää
        suoraan kirjoitti:

tankkiin.Moottori on tuorevoitelukone.
        Ainakin myyjä suositteli kaikille bensiinimoottoreille,ei erotellut seosbensaa pois.
        Kannattaa kuitenkin varmistaa soveltuvuus,ettei tulisi(iloisia)yllätyksiä.

pitää selvittää että voi laittaa, luulis toimivan kanssa seosbensassa .

röörit pitäs avata koneesta ni toi vaikuttaa hyvälle, vaikkei nyt ehkä aina kannata tolla yrittää

• 2-tahti koneisiin
        selvittää kirjoitti:

pitää selvittää että voi laittaa, luulis toimivan kanssa seosbensassa .

röörit pitäs avata koneesta ni toi vaikuttaa hyvälle, vaikkei nyt ehkä aina kannata tolla yrittää

Lainaus valmistajan tuoteinfosta:

"Are STP® products safe for two-cycle engines? four-cycle engines?
        STP® oil and fuel additives have been specifically formulated for use in four-cycle gasoline engines. Extensive testing in these engines has covered a broad range of passenger car usage and has clearly demonstrated the value of our products in these applications. However, we have not evaluated the performance of our products in two-cycle engines. Therefore, we do not currently recommend that they be used for two-cycle applications."

eli ei suositella 2-tahti koneisiin....
        mut ehkä joo tuorevoitelulla tuo toimiikin, 2-tahtiseosbensassa voi tulla mutkia matkaan sitten...

• vaivaa taas

En ole kovin monta kaasutinta avannut, mutta kaikki ovat aina olleet aivan puhtaita eikä suuttimissa ole ollut mitään putsattavaa.

Nykyaikainen polttoaine sisältää kyllä kaikenlaista töhkää, mutta sitä varten on stabilisaattoriaine joka poistaa polttoaineen ongelmat eivätkä nekään likaa kaasutinta normaalikäytössä. Ongelmia saattaa tulla jos talveksi jättää kaasuttimeen bensiiniä haihtumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1909
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      29
      1622
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1191
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe