sotaharjoitus -95 Savonlinnan alueella

kertaaja

Muistaako kukaan, mikä sotaharjoitus oli talvella -95 Savonlinnan alueella ja lähikunnissa? Eipä ole sen jälkeen näkynyt harjoituksia. Ihan mukava kuitenkin olisi, jos täälläpäin pidettäisiin harjoituksia. Voisi jopa päästä kertausharjoitukseen oman kotikylän lähistölle ;)

11

1133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosander

joo hyvin muistan ,ku olin ite intissä ja kylmä oli...

• mahtollisesti

niitä varusmiespellejä joilta ei meinannut teltta nousta kuusikkoon millään. Taisi poikia vähän hävettää kun reserviläisiltä tämmöiset pikkurutiinit sujuivat vielä vanhasta muistista ilman isompia ponnistuksia. Olin vaistoavani vähän kateuttakin varusmiespoloisten kasvoilla. Ainakin oman aselajini kannalta katsottuna mukava kertausharjoitus näin joukkueenjohtajan kokemana. Riippuu tietysti aina porukasta mutta silloin natsasi kyllä melkein kaikki.

• harjoitusmaalejakin

Nyt olisi niitä luontaisia vihollisiakin harjoitusmaaleiksi ajelemassa pitkäkilpisillä autoillaan.

• Savon terroristi

Prismasta ostamaan vesipistooli ja yksilahkeiset uimahousut 60 senttiä leveällä taisteluvyöllä.

• Mukana ollut

Silloin harjoiteltiin prikaatin puolustustaistelua muistaakseni parin pataljoonan voimin. Alueena oli Sulkava-Kallislahti.
      Itse oli yhden komppanian varapäällikkönä siinä harjoituksessa.

• Toimin silloin sotapäällikkönä ja takaan että sotilaat olivat pahempia kuin muukalaislegioona.

Tosin viimeiset kolme päivää olin kännissä joten niiltä päiviltä muistikuvat ovat hataria. Muistaakseni kuitenkin kävimme rohkeasti 15 kilometriä Venäjän rajan puolella ja tuhosimme kuusi venäläiskylää.

• Savoko rulettaa

Idiootti!

• Savoko rulettaa kirjoitti:

Idiootti!

Kun sota alkaa niin sinäkin keltanokka kiität minua siitä että suojelen sinun kotiasi(vaikkakin on homeinen yksiö)

• INTIN KÄYNYT

POJAT , SE OLI KARHU 95 NIMINEN HARJOITUS
      OLIN ITSE SIELLÄ SPADENA HERRA SPADENA

LEPOOOOOOOOO

• Lepo...

Vasen..Oikea

• S.

mars

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      106
      3014
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1874
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      394
      1723
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1631
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1287
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe