Miksi ihmeessä perheet ja yh-äidit ja pariskunnat menee kaikki sinkkujen edelle? myös avustuksissa? En voi itse ainakaan sille mitään että tällä hetkellä olen sinkku, mutta halvemmaksi tulisi olla parisuhteessa.
Olen porvoosta ja täällä parhaimmillaan saa maksaa yksiöstä 600 kun kaksion saa halvimmillaan 550 eurolla. miksi ihmeessä? maksa se sitten YKSIN ja kaikki muut mahdolliset laskut siihen päälle, yritä vielä hankkia jonkinlainen elämä niin woalaa, rahat on jo loppu.
Ottaisin mielelläni asuntolainan mutta minulle, yksin asujalle, sitä ei mielellään myönnetä, ainakaan niin isoa kun haluaisin. En siis voi ostaa asuntoa ennen kun löydän miehen.
Jotain helpotusta sinkkujen asumiskustannuksiin!!
sinkuille jonkin sortin avustusta!
33
1629
Vastaukset
- sadfasasdf
Eihän noin pienet asumiskustannukset ole mikään ongelma jos on kunnon työpaikka. Sinkku joutaa töihinkin paljon paremmin kuin perheellinen, esimerkiksi yrittäjänä voisi vetää sellaista liksaa johon yksikään perheellinen ei pysty.
- miettinyt ihan
samaa, sinkkuasuminen on tuskastuttavan kallista. Viime vuonna uutisoitiin ruotsalainen tutkimus aiheesta, siinä todettiin sinkun vuotuisten kulujen olevan n2800e (vai oliko peräti tasan 3000e) suuremmat yhtä henkeä kohden kuin pariskunnan. Pariskunta kun maksaa puoleksi vuokran/asuntolainan, sähkön, vakuutukset, auton, löpön, auton vakuutukset jne. Lisäksi ruoka tuli sinkulla kalliimmaksi koska ei säästöpakkauskokojen ostaminen ei ole houkuttavaa, koska joutuu sitten viikon syömään yhtä ja samaa ja aina pakastaminenkaan ei ole vaihtoehto.
Mä olenkin miettinyt, miksi pariskunnilla tuntuu olevan rahaa vapaammin käytössä ja aloin itsekin laskea noita elinkustannuksia mitkä parisuhteessa olevat maksavat puokkiin, jo niissä tulee hirveä ero. Totesin etten olekaan hiveä tuhluri kuten olen luullut, vaan ihan oikeasti yksin asuminen ei ole kannattavaa. Yksi hyvä syy pariutua lisää. - ...
äkkiseltään muista, että olisimme saaneet mitään avustusta eläessämme parisuhteessa exäni kanssa. Perheelliset voivat jotain saada samoin kuin oikeasti köyhät, mutta tokkopa parisuhteen taloudellisuus tukiaisiin perustuu vaan siihen, että menot jaetaan ja esim. kaksio maksaa vähemmän kuin kaksi yksiötä.
- näin on
Eiköhän nuo kaikenmaailman lapsilisät, kunnallinen päivähoito sun muut lapsiperheiden tukimuodot perustu siihen, että lähestulkoon jokainen ainakin toivoo josssain vaiheessa perustavansa perheen. Joten kukaan ei verisesti vastusta näitä. Niinvain käy että kaikilta se ei onnistu ja nämä huonompiosaiset sitten maksavat parempiosaisten kustannuksia. Jostain syystä lapsiperheisiin liitetään poliitikkojen taholta vähävaraisuus. En tiedä uskovatko he että se uppoaa ihmisiin vai uppoaako se heihin itseensä vai mikä ajatus siinä on. Vähävaraisten tukeminen toki on ok mutta sitä ei pidä liittää muihin asioihin ja vääristää tilannetta vaan vähävaraisia pitää tukea vähävaraisuusjärjestyksessä.
- Itsekkyydelle?
"Olen porvoosta ja täällä parhaimmillaan saa maksaa yksiöstä 600"
Avainsana: parhaimmillaan. Porvoossa on vielä aikas halpaa, kun alkaa hieman etsimään.
Kyllähän se on todettu monissa asioissa, että raha on paras konsultti.
Sinkun on helpompaa pettää itseään. Käytettyä autoa kun etsii 5000,-e budjetilla tietää useimmat mistä sitä kannattaa etsiä ja mihin ei ole asiaa.- ms_jane
Mielipide ´muiden joukossa, ei tarvi liian vakavsti ottaa. tulin vaan kysymään onko kukaan muu huomannut samaa :)
- meneppä
lähiöbaariin, ja anna jonkun uroksen tulla luoksesi ja siittää sinut. Jos hyvin käy olet YH 9kk kuluttua ja yhteiskunnan tarjoamat runsaat edut alkaa juoksemaan!
- ms_jae
ei paljoa lasten hankkiminen kiinnosta. Ei kaikilla ole haaveena sen ison perheen perustaminen.
- Rika$$$
Hanki parempi duuni.
- kate23
Mä olen miettinyt ihan samaa. Millä muotoa perheelliset on oikeutettuja elämään leveämmin kuin yksinasujat? Se Vanhasen logiikka on mielestäni aivan käsittämätön: avittaa perheitä, joilla muutenkin keskimäärin pyyhkii hyvin; molemmat vanhemmat töissä, varaa lasten harrastuksiin ja matkusteluun joka helvetin loma. No, itse opiskelijana olen oikeutettu opintolainaan ja käyttämään vapaa-ajat ja lomat duuniin.
- 1+1=2
Ne perheellisten lapset maksaa aikanaan veroina sunkin eläkkeen.
- Lukiessa
1+1=2 kirjoitti:
Ne perheellisten lapset maksaa aikanaan veroina sunkin eläkkeen.
Kannattaa kiinnittää huomiota itsekkääseen ajattelumalliin.
Jos, haluatte että elämä ei yllätä. Opetelkaa ajattelemaan, että nykysuomessa on ainoastaan itsekkäitä ja erittän itsekkäitä ihmisiä.
Näin vältät suurimman osan yllätyksistä. - 1+1=2
Lukiessa kirjoitti:
Jos, haluatte että elämä ei yllätä. Opetelkaa ajattelemaan, että nykysuomessa on ainoastaan itsekkäitä ja erittän itsekkäitä ihmisiä.
Näin vältät suurimman osan yllätyksistä.Minä toivon yhä, että ne olisi lähinnä kertyneet tänne Suomi24.fihin. Ainakin äänekkäimmät ja typerimmät on.
Silti... olet aika pitkälle oikeassa. - ...
1+1=2 kirjoitti:
Minä toivon yhä, että ne olisi lähinnä kertyneet tänne Suomi24.fihin. Ainakin äänekkäimmät ja typerimmät on.
Silti... olet aika pitkälle oikeassa.Mainitsit juuri itsesi.
- ei ole
Lukiessa kirjoitti:
Näin vältät suurimman osan yllätyksistä.mikään nykyilmiö. Jos haluat säilyä hengissä, olet itsekäs. Jos haluat menestyä, olet erittäin itsekäs. Tämä kuuluu jo ihmisen biologiaan, eikä ole mikään tämän palstan erityispiirre, kuten seuraavassa viestissä virheellisesti väitetään.
- ihmeen
avustuksia sinulle pitäisi maksaa? Mitä tukiaisia kuvittelet lapsiperheiden saavan? Tai yksinhuoltajien, millaisia rahatukkuja luulet heidän valtiolta saavan?
Aivan käsittämätöntä valitusta.- luusereita
joille valtion tulisi hankkia panomies.. vaikka turkista;)
- Mitä mitä?
Oletko tosissasi? Lapsiperheet ovat pyhän lehmän asemassa tässä maassa. Minulla ei ainakaan ole hirveätä hinkua osallistua sosiaalisiin tulonsiirtoihin ts. rahoittaa lapsilisiä sekä kustantaa muutenkin perheellisille kaikki kodinkoneet yms... Et semmottist.
- ms_jane
luusereita kirjoitti:
joille valtion tulisi hankkia panomies.. vaikka turkista;)
kommentista, ihanaa että saa ihmiset raivon partaalle kun ottaa käsittelemättömiä asioita puheeks :) taidat itse elää perhe elämää, niin et ole näitä asioita joutunu kokemaan.
- ms_jane
Otin asian puheeks, en oo tehny mitään esitystä eduskuntaan. Ja jos valituksia haluat mennä lukemaan niin mee ihmeessä kattoo mitä yh-äidit on tänne kirjottanu :)
Älkääkä herranjumala hankkiko lapsia jos avustuksia pitää maksaa kun ette ite niitä pysty elättämään!
Miten itsekästä in hankkia lapsi jota ei pysty hoitamaan?
Ja lähinnä oli ideana että asumista pitäis tukea jollain muotoa edes. - ms_jane
lisätäkseni vielä. Yksineläjät ei vissiin hirveesti valita kun kukaan ei oo ottanu asiaa aikasemmin puheeks...
Mutta hirveen moni on ainakin näköjään huomannu saman asian. - kiribati
ms_jane kirjoitti:
lisätäkseni vielä. Yksineläjät ei vissiin hirveesti valita kun kukaan ei oo ottanu asiaa aikasemmin puheeks...
Mutta hirveen moni on ainakin näköjään huomannu saman asian.yksin tämän asian kanssa, tiedän että ainakin Helsingissä on tulevissa kunnallisvaaleissa ehdokkaita, joilla on tavoitteena ajaa myös nimenomaan yksinelävien asioita.
Itse en ole sitä mieltä, että sinkuille pitäisi maksaa mitään ekstratukia, koska ne tuet otetaan aina veroina työssäkäyviltä; ei niitä kuitenkaan aleta perheiltä nipistää. Pikemmin päinvastoin: kun luovuttaisiin järjettömästä sosiaalidemokraattisesta systeemistä, niin ihmiset pystyisivät elämään palkallaan, maksukyky paranisi, raha liikkuisi ja se koituisi niin yrittäjien kuin työntekijöidenkin hyväksi. Tukia pitäisi mieluummin karsia kuin lisätä, en ymmärrä esimerkiksi lapsilisäjärjestelmää lainkaan: miksi toisesta ja kolmannesta lapsesta maksetaan ENEMMÄN kuin ensimmäisestä, vaikka nehän voivat käyttää samoja vaatteita ja tarvikkeita. Paljon, paljon muutakin parantamisen varaa olisi yhteiskunnassa, mutta ne asiat eivät kuulu sinkkupalstalle. - ja olet
ms_jane kirjoitti:
kommentista, ihanaa että saa ihmiset raivon partaalle kun ottaa käsittelemättömiä asioita puheeks :) taidat itse elää perhe elämää, niin et ole näitä asioita joutunu kokemaan.
nainen, ja et silti saa miestä, täytyy sinussa olla SUURI vika;)
- saavat
ms_jane kirjoitti:
Otin asian puheeks, en oo tehny mitään esitystä eduskuntaan. Ja jos valituksia haluat mennä lukemaan niin mee ihmeessä kattoo mitä yh-äidit on tänne kirjottanu :)
Älkääkä herranjumala hankkiko lapsia jos avustuksia pitää maksaa kun ette ite niitä pysty elättämään!
Miten itsekästä in hankkia lapsi jota ei pysty hoitamaan?
Ja lähinnä oli ideana että asumista pitäis tukea jollain muotoa edes.kyllä yksinelävät ihan siinä missä perheellisetkin. Ja yhä edelleen, mitä avustuksia kuvittelet perheellisten saavan? Lapsilisääkö kadehdit?
- hakemaan
ms_jane kirjoitti:
Mutta hirveen moni on ainakin näköjään huomannu saman asian.asumistukea Kelasta. Sitä myönnetään kyllä ihan yksinelävillekin...
Mitä avustuksia sinä luulet lapsiperheiden saavan? Kadehditko reppana lapsilisiä? - Sinun..
ja olet kirjoitti:
nainen, ja et silti saa miestä, täytyy sinussa olla SUURI vika;)
..yläpääsi ei taida toimia, mahtaako alapääkään? Tarkoitatko että jos on sinkku, se on sitä ettet saa miestä/naista? Pahemmin et hakotiellä olla vois..
- toimi..
Sinun.. kirjoitti:
..yläpääsi ei taida toimia, mahtaako alapääkään? Tarkoitatko että jos on sinkku, se on sitä ettet saa miestä/naista? Pahemmin et hakotiellä olla vois..
ja naama on kuin perse, jää nainen sinkuksi. Eli sinulla on ongelma.
- linja
Aina on sorsittu yksinäisiä. Esimerkiksi vanhanpojan/piian vero poistui vuonna 1975 muistaakseni. Perittiin yli 24 vuotiailta yksinäisiltä.
- Sinkku Krunikasta
Luin markka-aikaan artikkelin, jossa kerrottiin yhden lapsen kasvattamisen täysi-ikäiseksi saakka maksavan reilusti yli miljoona markkaa. Lapsiperheet eivät takuuvarmasti saaneet silloin miljoonaa eivätkä nyt pariasataatuhatta euroa tukirahoja per penska.
Minä olen ollut sinkku koko ikäni. Vaikka minulle olisi 20 vuotta sitten sanottu, että saat tästä muutaman miljoonan, jos otat luoksesi pari vauvaa ja kasvatat ne isoiksi omin käsin, olisin sanonut "kiitos ei". Kaikkea ei saa rahalla - minua ei saa vanhemman rooliin rahalla. Sen homman saavat tehdä ne äidit ja isät, jotka uhraavat vapaaehtoisesti ja mielihyvin elämänsä lastenkasvatukselle ja kimppa-asumiselle.
Minä hankkiuduin maisteriksi yhteiskunnan suosiollisella avustuksella ja omin varoin siitä eteenpäin. Opintotuella ja asumislisällä sai perustutkintoa suorittaessaan elannon, ja opintolainan maksaminen ei ollut iso homma sitten, kun pääsi koulutustaan vastaavaan työhön. Nyt yrittäjänä asiat ovat vielä paremmin. Tähän en olisi päässyt ilman ilmaista - minun ja muiden verorahoilla kustannettua - koulutusta. Sinkkuna olen saanut ajatella täsmälleen omia etujani, eikä ole tarvinnut juosta päiväkodin ja lähikaupan kautta töihin ja takaisin kotiin ja valvoa öitä parkua kuunnellen ja vaippojen kanssa sotkien.
Jos sinkkuasuminen ei sinulle sovi, hankkiudu soluasuntoon tai kommuuniin. Siellä voit säästää vuokrassa ja muissa menoissa, ja muutaman vuoden kuluttua pankkikin tulee jo mukavasti vastaan. Jos jossain vaiheessa elät parisuhteessa, saatat ajoittain jo suurella kaipauksella muistella vanhoja hyviä sinkkuaikojasi.- ms:::
Siis itse en halua lapsia. ja olen tyytyväinen sinkkuelämään, mutten halua asua solussa tms. Joten ahaa, voitaskin tukea lapsettomuutta niin ei tarvis antaa yh-äideille niitä tukia vaan niille jotka ei hanki lapsia :)
- ne yh-äidit
ms::: kirjoitti:
Siis itse en halua lapsia. ja olen tyytyväinen sinkkuelämään, mutten halua asua solussa tms. Joten ahaa, voitaskin tukea lapsettomuutta niin ei tarvis antaa yh-äideille niitä tukia vaan niille jotka ei hanki lapsia :)
sitten saavat? He saavat 46 euron korotuksen lapsilisään ja siinäpä se. Kuulutko sinäkin onneton niihin jotka kuvittelevat valtion maksavan jotain erityisiä "yh-tukia"? Kadehditko myös työttömille maksettavia päivärahoja? Viiltääkö kateuden vihreä terä sydäntäsi kun naapurin leskimummo köpöttää pankkiin kansaneläkettään nostamaan?
Olet ihan oikeilla jäljillä ajatellessasi ettet halua lapsia, kaltaisesi ihmisen irvikuvat rekevät palveluksen yhteiskunnalle kun jättävät lisääntymisen väliin. Sinun tapauksessasi valtio voisi jopa myöntää jonkinlaista tukea varmistamaan lapsettomuutesi hamaan loppuun saakka. Miltäs kuulostaisi sterilisaatio yhteiskunnan laskuun? :D
Kyllähän sen asunnon voi ostaa ilman miestäkin, ei ole ongelma. Itse olen ostamassa omakotitaloa ihan yksin ja hintaa sillä lähes 100 tuhatta. Heinäkuussa olis tarkoitus kaupat tehdä ja sitten aleta makseleen 750eur kuussa ja kuukaudessa käyttörahaa jää noin 400eur. Että kyllä tietysti toinen olisi tervetullut asumaan yhdessä ja puolittamaan kustannukset mutta päätin näin koska ei sitä kumppania ole ilmaantunut minulle niin mitä jäädä odottamaan. Onhan mulla sitten ainakin hieno talo joen varressa jos ei muuta sitten.
- samoilla
linjoilla. Miksei valtio alentaisi tuloveroa sinkulta? Sinkkutalouksia on suomessa paljon ja lisää tulee. Osa on pakosta, osa omasta halustaan. Joo, veroale sinkuille kiitos! Ken poliitikko tätä lähtee ajamaan, saa tukeni.
Hyvää Juhannusta sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969