Kun olet hakurivissä ja hakuvuorossa, mitä mietit? Mikä asia ratkaisee valintasi?
Itse käyn nopeasti hakurivin kasvot läpi ja tarkistan näkyykö tuttuja, jos ei, etsin ikäisiäni, jos ei sitten sitä eniten tanssimaan tahtovan näköistä tai iloista tai pirteää mutta kiukkuista en hae, tosin en ole sellaisia usein nähnytkään.
Usein olen liian hidas ja valintani oli kadonnut ja sitten yritän saada vieressä olleen kiinni ja jos ei niin ei muuta kuin istumaan.
Mitä mietit hakutilanteessa?
2
610
Vastaukset
Jos paikalla on paljon tuttuja ja jopa sellaisia, joiden kanssa on tullut todella paljon tanssituksi, ei tietysti juurikaan tarvitse mitään ajatella. Kunhan vain noukkii mukaansa sellaien, joka kulloiseenkin tanssilajiin tai peräti kappaleeseen parhaiten sopii. Kokemus tuo tiedon.
Jos kuitenki sitten myös noiden muita vakitanssittajia on paljon paikalla, on hiukan otettava huomioon, miten oma hakuni suhtautuu noiden muiden aikeisiin -siis tanssisiko potentiaalinen hakukohteeni mieluummin jonkun muun kanssa juuri nuo tulossa olevat kappaleet.
Silloin on syytä jättää ensin hetki aikaa niille muille osoittaa aikeensa (ei kuitenkaan aina).
Kaikkein tutuimmista tuonkin asian tietää (ovat usein sen jo kauan sitten sanallisestikin ilmaisseet), joten miettimiseen ei ole tarvetta.
Tuntemattomia hakiessa on syytä ensin seurailla, miten nämä tanssivat ja millaisten miesten kanssa. Samalla selviää useimmiten sekin, mille tanssilajeille nuo parhaiten soveltuvat.
Toisinaan kyllä sitten käy joidenkin erityisten suosikkikappaleiden kanssa niin, että ellei juuri niille sopiva ole haettavissa, on syytä tallustella pois odottamaan parempaa tilaisuutta.
Kissanainen minkä tahansa yhtyeen esittämänä ja moni Finlandersin kestohiteistä -niin hitaista kuin nopeistakin- ovat juuri sellaisia, joita ei kenen tahansa kanssa tanssita.
On myös aika paljonkin sellaisia muuten mukavia tanssitettavia, jotka eivät kuitenkaan vaativimpiin musiikkeihin yllä. Silloin on syytä jättää heidät hakematta ja odottaa niitä hitaasti tai muuten rauhallisesti fiilisteltäviksi sopivia kappaleita, joista heidän kanssaan on hyvä nauttia -molempia tyydyttävällä tavalla.
Toki joskus pitää ottaa riskikin joidenkin todella suosittujen tuntemattomien kohdalla, ja hakea sellaiselle kappaleelle, jolle vain suinkin mahdollisuus löytyy. Tuleepa testatuksi uusi tanssitettava ainakin jollakin tavoin silloinkin.Jos hakurivissä on tuttuja, niin valintani perustuu ainakin seuraaviin asioihin. Mitä kiinnostavampi (kiinnostavuus on luonnollisesti hyvin monisäikeinen juttu) tuttu daami rivistöstä löytyy sitä halukkaampi olen häntä hakemaan. Toinen tärkeä asia on tiedossa oleva haettavan tanssitaito. Muita hakemiseen vaikuttavia seikkoja ovat mm. se, että olenko jo hakenut häntä aiemmin samana iltana ja onko haettava mahdollisesti hakenut minua illan mittaan tai joskus aiemmin. Myös sillä hetkellä soivalla musiikilla on merkitystä hakuvalintaan, jos tiedän haettavan osaavan juuri sitä tanssilajia ja myös itse sitä osaan mielestäni riittävän hyvin.
Jos haettavana on vain ennestään tuntemattomia henkilöitä, niin haku on melkoista arpapeliä ilman kummempaa pohdintaa. Tässä vaiheessa mm. käsilaukkudaamit saavat miinuspisteitä. Yksi tärkeä kriteeri on haettavan daamin ulospäin näkyvä tanssihalukkuus kuten daamin vartalo tai jalat liikkuvat musiikin tahdissa tms.
Suuri ikäero omaan ikään verrattuna (suuntaan tai toiseen) tekee mietteliääksi. Tuttujen osalta ikäeron merkitys vähenee.
Jos ja kun täysin vierasta daamia on hakenut tanssimaan, niin sellaisessa tilanteessa "tuntosarvet" automaattiset ovat pitkällä ja tanssien aikana syntyy etsimättä vaikutelma siitä, onko juuri tämän henkilön kanssa kiva tanssia vielä myöhemminkin. Ensimmäinen tanssi uuden henkilön kanssa voi olla kokemuksena hyvin miellyttävä tai myös vähemmän miellyttävä. Ensivaikutelma tansseissakin voi olla ratkaisevan tärkeä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889