No niin. Neuvoa kaivataan. Vanha buster rs vuotaa neljästä niitistä ja pohja on muutenkin kuin pirunnokkima (ajettu jäissä) Onkos tuo niittien vaihto ihmisen kädessä olevaa hommaa kotikonstein. onko kokemusta. Saa kertoa myös kaikkia kauhutarinoita.
niittibusteri
9
6410
Vastaukset
- hitsari
Etsi joku kaveri joka vetää tigillä niitinkannat kiinni. Niistä voi kyllä lämmön takia joka toinen katketa, mutta pitää silti vettä.
Toinen konsti on maalata pohja. Näitä 'maalattuja' näkee usein. - itsekkin
Vanhaan ärrään vaihdoin muutaman vuosi sitten kun vuosi. Ei vuoda enään.
Telvalta hain niittejä, sitten poralla vanha pois, reikään uusi niitti ja sikaflexiä ja sitteen vasaroimaan.
Ulkopuolelle vastakappaleeksi raskas metallimötikkä jossa oli niitin pään kokoinen koverrus, sen kun kiilasi peräänantamattomaksi vasten niittiä oli sisäpuolelta pallopää vasaralla hyvä nuijia kasaan.
Sitten kun kaikki vuotavat oli vaihdettu niin veneeseen vettä ja katsomaan vuotaako. yksi vuoti vielä, sitä hieman vasaralla taputeltiin lisää ja siinä se oli.
Vuotaviin niitteihin voi myös auttaa vasaralla kiristäminen, ei välttämättä tarvitse vaihtaa.- osman onkimato
Kiitoksia uskonvahvistuksesta. Taidan ensin joo,kokeilla vaihtaa tai kiristää niitit. Niittipussi on jo ostettu. Sitten jos ei pidä niin etsin hitsarin. Vene on ollut mulla jo seitsemän vuotta ja ei ole ennen vuotanut. Hankin siihen HT -kopan viime syksynä ja nämä ongelmat lienevät seurausta trailerirenauksesta ja lisääntyneestä painosta.
osman onkimato kirjoitti:
Kiitoksia uskonvahvistuksesta. Taidan ensin joo,kokeilla vaihtaa tai kiristää niitit. Niittipussi on jo ostettu. Sitten jos ei pidä niin etsin hitsarin. Vene on ollut mulla jo seitsemän vuotta ja ei ole ennen vuotanut. Hankin siihen HT -kopan viime syksynä ja nämä ongelmat lienevät seurausta trailerirenauksesta ja lisääntyneestä painosta.
Alumiini on sellaista materiaalia että se ei jousta juuri ollenkaan ja sen takia kun niitit pääsee vähänkään venymään tai elämään rasituksissa (kovassa ajossa ryskyttävässä aallokossa) niin niitit venyy ja eivät palaudu alkuperäiseen tiukkuuteensa (kuten teräs materiaali jota ei voi käyttää alumiininyhteydessä ja merivedessä).
Voit kokeilla tiivistää alkuperäiset niitit ympäristöineen (joko kiristämisen jälkeen tai ilman)polyuretaani liimakitillä, kun alue on kuiva ja puhdas, sisä- ja ulkopuolelta venettä.
Tämä aine (polyuretaani liimakitti) on lienee parhaita aineita veneissä lähes mihin tiivistämiseen ja liimauksen vain ja sitä on monilla tuote merkeillä.- jousta
Juha58 kirjoitti:
Alumiini on sellaista materiaalia että se ei jousta juuri ollenkaan ja sen takia kun niitit pääsee vähänkään venymään tai elämään rasituksissa (kovassa ajossa ryskyttävässä aallokossa) niin niitit venyy ja eivät palaudu alkuperäiseen tiukkuuteensa (kuten teräs materiaali jota ei voi käyttää alumiininyhteydessä ja merivedessä).
Voit kokeilla tiivistää alkuperäiset niitit ympäristöineen (joko kiristämisen jälkeen tai ilman)polyuretaani liimakitillä, kun alue on kuiva ja puhdas, sisä- ja ulkopuolelta venettä.
Tämä aine (polyuretaani liimakitti) on lienee parhaita aineita veneissä lähes mihin tiivistämiseen ja liimauksen vain ja sitä on monilla tuote merkeillä.Miksi sitten alumiinitikkaat notkuu terästikkaita huomattavasti enemmän?
ALumiinilla on kolme kertaa pienempi kimmokerroin kuin teräksellä eli se joustaa kolme kerta enemmän. - esimerkiksinvuoksi
jousta kirjoitti:
Miksi sitten alumiinitikkaat notkuu terästikkaita huomattavasti enemmän?
ALumiinilla on kolme kertaa pienempi kimmokerroin kuin teräksellä eli se joustaa kolme kerta enemmän.Alumiiniin syntyy pysyviä muodonmuutoksia terästä herkemmin (Pienempi vetomurtolujuus....)
- eri asia
esimerkiksinvuoksi kirjoitti:
Alumiiniin syntyy pysyviä muodonmuutoksia terästä herkemmin (Pienempi vetomurtolujuus....)
Pysyvää muodonmuutosta tulee silloin kun myötöraja ylitetään, murtorajan ylittyessä hajoaa rakenne. Myötörajan alapuolella muodonmuutos palautuu ja silloin ollaan kimmoisalla alueella jolloin materiaalin kimmomoduli vaikuttaa joustavuuteen. Eli sama tilanne kuin tikapuuvertailussa.
Alumiini on kuitenkin herkempi väsyttävälle kuormitukselle kuin teräs joten niitit murtuu. Oletan että niititkin ovat alumiinia. Mielummin vaihtaisin uudet niitit kuin tiivistäisin vanhoja. Ei lujuus parane vaikka niitinpaikan tiivistää.
- vihjettä
JOs jossain vaiheessa päätät hitsauttaa, niin hitsauta samalla jäykisteet kiinni pohjaan. Vanha mini-busteri aikanaan hitsattiin, mutta vain niitinreijät. Samaiset niitit pitää kiinni myös jäykisteistä, joten aikaa myöten pohja rupesi aallokossa elelemään. Vesitiiviinä vene kyllä pysyi....
- osman onkimato
Kaikki vinkit kelpaavat edelleen.
-ja tosia kauhutarinoita sopii laittaa myös.
Tuota uretaaniliimavinkki on mielenkiitoinen. Olen lukenut jostakin sellaisenkin kikan että niitit on lämmitetty ja sitten sivelty kuumaliimapuikolla vedenpitäväviksi. Noh. Pieni vuoto on lähinnä pieni riesa mutta jos paattiin jättää paljon löysähköjä niittejä niin kaippa sitä on sellainenkin vaara ,että niitti paukahtaa läpi tai katki. Hitsaus voisi olla niittien vaihdon jälkeen seuraava ajatus. Happoteräs pulteilla ja nylock,eillä tiedän myös paikatun.Butyylimassaa välissä. Kuulemma happoteräs on passivoitu joten siitä ei pitäisi muodostua galvanista paria alumiini kanssa. Onkos kukaan kokeillut sitä puhalluslampulla juotettavaa alumiinia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816