Hankalaksi pelkäämäni perjantai on vaihtunut lauantaiksi. Hankaluus olikin ihan helppo voittaa! Osasin sanoa "kiitos vettä minulle", ja ilta oli pelastettu. Eikä edes harmittanut, vaikka moni ympärillä nautti siivosti viiniä tai olutta. Ruoka oli hyvää, seura mukavaa, kotiinpaluu selvä, aamuyötäkin vielä jäljellä nukkumista varten. Ja ennen kaikkea muutaman tunnin kuluttua ylös noustessani ajatus on kirkas ja olo reipas. Ihanaa!
lauantai 28.6.2008
7
315
Vastaukset
Taas selaillen nettiä. Raittiina.
Löysin musamestan, en halua mainostaa? on ainakin minulle hyvä unohdetun musan hakumesta, en siis osta, vaan saan vinkkiä kun saa siitä kuunnella biisiä, voin sitten jostain hankkia kyseisen biisin heheheh?
http://musakauppa.aina.fi/- Eeva-Leena
Todella hienoa Saniliina kun onnistuit.
Minullakin alkoi päivä raittiina.- saniliina
Juuri yksi haaste voitettuna ja taas on uusi edessä: mies ja lapset reissussa huomiseen saakka. Siis yksi kotona! Eikä edes autoa käytettävissä joten ei silläkään tarvitse pystyä ajamaan.
Sehän tarkoittaa sitä että viimeistään nyt jääkaapissa majaansa pitävä viiniboxi saa kyytiä. Ja sitten ainakin siideriä ruokakaupasta - siivousjuomaksi tietty. Ja eihän sitä yhtä tölkkiä kannata ostaa kun eihän ne kaapissa pilaannu. Ja jos hyvin sattuu niin pikkupullo, ihan vain pikkuinen, jotain namia alkosta. Ja sitten kun sinne menee niin voihan sitä jotain ostaa kaappiin varalle jos vaikka vieraita tulee niin on tarjoamista...
Näin se kuvio menee.
Ja mitä ne sitten siellä kaapissa varalla tekee? Parempi juoda pois kun kerran on ostettu.
Ai näinkö??
Ajattelevatko kaikki näin? Ei kai. Miksi ihmeessä ihmisen ajatuksenkulun pitää olla näin sairas? Siis minun ajatuksenkulun? Enhän minä kuitenkaan kaupassa lapa tavaroita kassiinni kun kukaan ei huomaa. En aja ylinopeutta vaikka poliiseja ei ole valvomassa. En petä miestäni vaikka hän on pois. Miksi minun sitten heti pitää ajatella että jess, nyt voin JUODA eikä kukaan ole katsomassa?
Juoppo mikä juoppo. Alkoholisti. Sairas.
Enkä minä mielestäni edes näytä vielä miltään juopolta. Vielä. Nyt kun takana on jo pitempi juomaton jakso ja pöhötys naamasta ja turvotus silmistä on laskenut.
Jos en tänne olisi käynyt tätä kirjoittamassa ja jos en tietäisi että illalla teen tekemisistäni tilin, tuo toteutuisi. Tilinteko velvoittaa. Vaikka sitä tiliä sitten tekisi tuikituntemattomille nettipalstalla. Mutta on tästä palstasta sellainen hyöty minullekin vaikka en täällä vakiakalustoa tunne olevanikaan.
Mutta nyt ryhdyn toteuttamaan suursiivousta! Nautin yksin siivoamisesta: radio pauhaa - siis ihan vanhanaikainen radio joka kaikuu ympäri talon, ei vain napeista korviini. Petikamppeet ja matot ulos, ovet ja ikkunat auki. Moppi heilumaan. Illalla kaikki on puhdasta ja raikasta.
Ja nyt saan hommani hoidettua kunnolla loppuun saakka kun en väsähdä kesken kaiken. Ja myös mieli ja pää on raikas ja kirkas kun en turruta niitä viinalla.
Toivottavasti...
Aurinkoista lauantaita kaikille! - Kukkakeiju
Myös raittiina tääl.Hammasta purren.Sehän olen minä itse jota rakastaa,eikä itseään,niin tuttua henkilöä viitsi kiusata.
- johnny boy
hienoa jos on sellaisia ihmisiä ympärillä jotka osaa kunnioittaa päätöstä "kiitos vettä minulle"
tietyissä juhlatilaisuuksissa on todella hankala olla jos porukka ei ymmärrä että et ota mitään alkoholia tai tuota päätöstä pitäisi osata muiden kunnioittaa.
olen kokenut joutuvani silmätikuksi parissa tilaisuudessa jos en ole lasiin tarttunut ja on tultu kysymäänkin suoraan että mikä mättää kun et juo tai onko sinulla kaikki hyvin? etkö ole iloinen näiden ihmisten puolesta kun et juo?
mutta noihin juhliin pätee sekin kaava että pitää osata lähteä vielä kun on kivaa, se raja on todella pieni sen kaiken kivan yli kun kaikki rupeaa menemään päin persettä. sitten kun on otettu tarpeeksi, miehet tappelee keskenään ja vaimot itkee ja taksin mittari raksuttaa pihalla.
lisäksi hauskanpitokin näyttää pikkasen toiselta selvänä kuin aamuyönjuhlijan, eikä kaikki ehkä mennytkään ihan niin kuin hämärät muistikuvat antaisi ymmärtää.
tästäkin huolimatta aion viettää raittiin päivän grillailemalla ja aurinkoa palvoen, rantakuntoon on päästävä :)- saniliina
Tämä tilaisuus oli onneksi siinä mielessä helppo että siellä oli muitakin jotka eivät ottaneet. Eri syistä. Joku oli autolla, jollakin vakaumus esti. Jne. Eli en ollut ainoa.
(Hieno asia sinänsä huomata että on ihmisiä jotka pitävät hauskaa ihan luonnolliseti eikä siihen kuulu viina ollenkaan. Sellaiseen seuraan kannattaa hakeutua ainakin näin alkuunsa.)
Mutta suurin osa varmasti otti, ei humalaan asti monikaan mutta kuitenkin. Yleisesti en siis herättänyt huomiota mutta ehkä omassa tutussa pöytäseurueessani kylläkin joku saatoi ihmetellä että miksiköhän ei viini kelpaa kun en edes kuski ollut.
Joku pienempi ja intiimimpi tilaisuus jossa "kaikki" ottavat, esim. kaveriporukan grillausilta, tulee olemaan varmasti vaikeampi. Niitäkin on tiedossa joten haastetta riittää.
Mutta juuri nuo juhlien loppuvaiheet saavat kyllä miettimään missä vaiheessa juhlat on syytä lopettaa. Niin monesti on saanut aamulla miettiä ja muistella mitä on sanonut ja tehnyt. Ja niin monesti harmittaa jos muistaa. Ja sitten se vasta harmittaakin kun ei edes muista ja tuntuu vaan että joku meni pieleen. Juuri tuo että hienot ihmiset muuttuvat ihan tyhmiksi ollessaan liian humalassa. Vai onko se sitten jotain aliotajunnan purkautumista mikä onkin hyvä? Mutta ei ainakaan ne seuraukset. Minun mieheni sanookin aina kun meinaan humalassa ruveta selvittelemään jotain meidän erimielisyyksiä että näistä jutuista ei puhuta päissään. Nämä puhutaan selvinpäin. Sitten riehun itsekseni tai sitten en. Ja aamulla harmittaa kun tuli taas haukutuksi hyvä mies ja mollatuksi kaikki hyvät hetket.
Onneksi minulla nämä jutut kuitenkin rajoittuvat melko lailla kotipiiriin, etten EHKÄ ole niin julkisesti vielä nolannut itseäni. Ja nyt olen sitten onnellinen jokaisesta tilaisuudesta jossa osaan sanoa sen "kiitos vettä".
Ja nyt sitten siivoamaan johon olin menossa jo varttitunti sitten! - Enzian
saniliina kirjoitti:
Tämä tilaisuus oli onneksi siinä mielessä helppo että siellä oli muitakin jotka eivät ottaneet. Eri syistä. Joku oli autolla, jollakin vakaumus esti. Jne. Eli en ollut ainoa.
(Hieno asia sinänsä huomata että on ihmisiä jotka pitävät hauskaa ihan luonnolliseti eikä siihen kuulu viina ollenkaan. Sellaiseen seuraan kannattaa hakeutua ainakin näin alkuunsa.)
Mutta suurin osa varmasti otti, ei humalaan asti monikaan mutta kuitenkin. Yleisesti en siis herättänyt huomiota mutta ehkä omassa tutussa pöytäseurueessani kylläkin joku saatoi ihmetellä että miksiköhän ei viini kelpaa kun en edes kuski ollut.
Joku pienempi ja intiimimpi tilaisuus jossa "kaikki" ottavat, esim. kaveriporukan grillausilta, tulee olemaan varmasti vaikeampi. Niitäkin on tiedossa joten haastetta riittää.
Mutta juuri nuo juhlien loppuvaiheet saavat kyllä miettimään missä vaiheessa juhlat on syytä lopettaa. Niin monesti on saanut aamulla miettiä ja muistella mitä on sanonut ja tehnyt. Ja niin monesti harmittaa jos muistaa. Ja sitten se vasta harmittaakin kun ei edes muista ja tuntuu vaan että joku meni pieleen. Juuri tuo että hienot ihmiset muuttuvat ihan tyhmiksi ollessaan liian humalassa. Vai onko se sitten jotain aliotajunnan purkautumista mikä onkin hyvä? Mutta ei ainakaan ne seuraukset. Minun mieheni sanookin aina kun meinaan humalassa ruveta selvittelemään jotain meidän erimielisyyksiä että näistä jutuista ei puhuta päissään. Nämä puhutaan selvinpäin. Sitten riehun itsekseni tai sitten en. Ja aamulla harmittaa kun tuli taas haukutuksi hyvä mies ja mollatuksi kaikki hyvät hetket.
Onneksi minulla nämä jutut kuitenkin rajoittuvat melko lailla kotipiiriin, etten EHKÄ ole niin julkisesti vielä nolannut itseäni. Ja nyt olen sitten onnellinen jokaisesta tilaisuudesta jossa osaan sanoa sen "kiitos vettä".
Ja nyt sitten siivoamaan johon olin menossa jo varttitunti sitten!ja oikein hyvällä fiiliksellä taas. Siivous ei olisi täälläkään pahitteeksi mutta onpahan hyvä tekosyy: tässä helteessä jo petivaatteiden nakkaaminen terassille panee hien juoksemaan. Ehkäpä vähän myöhemmin iltasella, jos tulee ukkosta ja vähän viilenee. Kaupassa just kävin kun ruoka taas maistuu ja nyt saisi saman tien mennä suihkuun.
Raitista viikonloppua kaikille, jotka sitä toivoo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa421986En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81201
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929