ilma raikkaaksi

ominaishaju

milläs saa ilmaston veneessä raikkaaksi?

9

1285

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietysti hyvällä ilman vaihdolla ja veneen pohjalla ei saa olla yhtään vettä eikä kosteutta, koska sieltä kosteus haihtuu ja aiheuttaa hometta ja ummehtunutta hajua.
      (miksikähän tällaista muuten pitää kysyä???)

• mielestäni

esim autossa saa kotieläinten hajut pois hajunpoisto spray pullolla suihkuttamalla. Muuten jokaiseen kysymykseen näillä palstoilla voi vastata , miksi tälläistä yleensä kysytään" saattaa olla ettei ole huomannut ,ettei esim ilmanvaihto ole riittävä, tai polttoaine putken liitos vuotaa jne

• ymmärtää kysymys
        mielestäni kirjoitti:

esim autossa saa kotieläinten hajut pois hajunpoisto spray pullolla suihkuttamalla. Muuten jokaiseen kysymykseen näillä palstoilla voi vastata , miksi tälläistä yleensä kysytään" saattaa olla ettei ole huomannut ,ettei esim ilmanvaihto ole riittävä, tai polttoaine putken liitos vuotaa jne

on eri asia peittää haju jollain raikasteella, kuin poistaa ongelman aiheuttaja. veneen kohdalla olisi hyvä tietää mistä haju aiheutuu ja korjata ongelma mahdollisten home tms vaurioiden välttämiseksi. mikäli tällaista vikaa ei ole voi ruiskutella raikasteita ajankuluksi.

• ----

Osta pussi lehtipuuhiiliä, laita ne ämpäriin ja kaada noin puolikas pullo omenaviinietikkaa päälle. Muutaman päivän päästä veneessä on puhdas ja raikas tuoksu.

Oli käytössä koko talven, toimii!!!

• -cole
        ---- kirjoitti:

Osta pussi lehtipuuhiiliä, laita ne ämpäriin ja kaada noin puolikas pullo omenaviinietikkaa päälle. Muutaman päivän päästä veneessä on puhdas ja raikas tuoksu.

Oli käytössä koko talven, toimii!!!

Se hiilten osuus siinä hajunpoistossa on?

• minä vastasin
        ymmärtää kysymys kirjoitti:

on eri asia peittää haju jollain raikasteella, kuin poistaa ongelman aiheuttaja. veneen kohdalla olisi hyvä tietää mistä haju aiheutuu ja korjata ongelma mahdollisten home tms vaurioiden välttämiseksi. mikäli tällaista vikaa ei ole voi ruiskutella raikasteita ajankuluksi.

lue uudelleen

• lukea
        minä vastasin kirjoitti:

lue uudelleen

uudelleen, kun oli sellasta soopaa

• Katsastusmies-1

Tunkkainen - homeen/kostean kellarin haju? Vai esimerkiksi tyypillinen "lasikuituveneen haju? jne
      Jokaiseen hajuongelmaan on omanlainen ratkaisunsa.
      Esimerkiksi tyypillistä Styreenin hajua ei saa pois lasikuitut
      veneen suljetuista tiloista millään. Tuuletus saattaa auttaa mutta kun avaa jonkun laatikon tai lokeron pöllähtää haju vastaan. Polyesterihartsi vapauttaa styreeniä vuosikymmenien ajan.
      Tunkkaisuuteen vaikuttaa kosteus, mutta myös esimerkiksi se tehdäänkö veneessä ruokaa paljon esimerkiksi paistamalla. Paistinrasvojen ja käryjen haju muuttuu aikaa myöten veneen kosteissa tiloissa tunkkaiseksi yleisummehtuneeksi hajuksi.
      Ongelmaan auttaa vain kaikkien tekstiilien pesu.
      Yleiskostea kellarinhaju saattaa johtua puutteellisesta ilamnvaihdosta - tiiviistä rakenteesta. Ongelmaan auttaa tuuletusventtiilien asentaminen.
      jne jne

• ominaishaju

Hajun lähde taisi olla pakokaasunsekaista jäähdytysvettä pilssiin roiskutteleva laponestoventtiili josta tuli siis naftanhajuista vettä pilssiin. Pienikin määrä haisee. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe