milläs saa ilmaston veneessä raikkaaksi?
ilma raikkaaksi
9
1285
Vastaukset
Tietysti hyvällä ilman vaihdolla ja veneen pohjalla ei saa olla yhtään vettä eikä kosteutta, koska sieltä kosteus haihtuu ja aiheuttaa hometta ja ummehtunutta hajua.
(miksikähän tällaista muuten pitää kysyä???)- mielestäni
esim autossa saa kotieläinten hajut pois hajunpoisto spray pullolla suihkuttamalla. Muuten jokaiseen kysymykseen näillä palstoilla voi vastata , miksi tälläistä yleensä kysytään" saattaa olla ettei ole huomannut ,ettei esim ilmanvaihto ole riittävä, tai polttoaine putken liitos vuotaa jne
- ymmärtää kysymys
mielestäni kirjoitti:
esim autossa saa kotieläinten hajut pois hajunpoisto spray pullolla suihkuttamalla. Muuten jokaiseen kysymykseen näillä palstoilla voi vastata , miksi tälläistä yleensä kysytään" saattaa olla ettei ole huomannut ,ettei esim ilmanvaihto ole riittävä, tai polttoaine putken liitos vuotaa jne
on eri asia peittää haju jollain raikasteella, kuin poistaa ongelman aiheuttaja. veneen kohdalla olisi hyvä tietää mistä haju aiheutuu ja korjata ongelma mahdollisten home tms vaurioiden välttämiseksi. mikäli tällaista vikaa ei ole voi ruiskutella raikasteita ajankuluksi.
- ----
Osta pussi lehtipuuhiiliä, laita ne ämpäriin ja kaada noin puolikas pullo omenaviinietikkaa päälle. Muutaman päivän päästä veneessä on puhdas ja raikas tuoksu.
Oli käytössä koko talven, toimii!!! - -cole
---- kirjoitti:
Osta pussi lehtipuuhiiliä, laita ne ämpäriin ja kaada noin puolikas pullo omenaviinietikkaa päälle. Muutaman päivän päästä veneessä on puhdas ja raikas tuoksu.
Oli käytössä koko talven, toimii!!!Se hiilten osuus siinä hajunpoistossa on?
- minä vastasin
ymmärtää kysymys kirjoitti:
on eri asia peittää haju jollain raikasteella, kuin poistaa ongelman aiheuttaja. veneen kohdalla olisi hyvä tietää mistä haju aiheutuu ja korjata ongelma mahdollisten home tms vaurioiden välttämiseksi. mikäli tällaista vikaa ei ole voi ruiskutella raikasteita ajankuluksi.
lue uudelleen
- lukea
minä vastasin kirjoitti:
lue uudelleen
uudelleen, kun oli sellasta soopaa
- Katsastusmies-1
Tunkkainen - homeen/kostean kellarin haju? Vai esimerkiksi tyypillinen "lasikuituveneen haju? jne
Jokaiseen hajuongelmaan on omanlainen ratkaisunsa.
Esimerkiksi tyypillistä Styreenin hajua ei saa pois lasikuitut
veneen suljetuista tiloista millään. Tuuletus saattaa auttaa mutta kun avaa jonkun laatikon tai lokeron pöllähtää haju vastaan. Polyesterihartsi vapauttaa styreeniä vuosikymmenien ajan.
Tunkkaisuuteen vaikuttaa kosteus, mutta myös esimerkiksi se tehdäänkö veneessä ruokaa paljon esimerkiksi paistamalla. Paistinrasvojen ja käryjen haju muuttuu aikaa myöten veneen kosteissa tiloissa tunkkaiseksi yleisummehtuneeksi hajuksi.
Ongelmaan auttaa vain kaikkien tekstiilien pesu.
Yleiskostea kellarinhaju saattaa johtua puutteellisesta ilamnvaihdosta - tiiviistä rakenteesta. Ongelmaan auttaa tuuletusventtiilien asentaminen.
jne jne- ominaishaju
Hajun lähde taisi olla pakokaasunsekaista jäähdytysvettä pilssiin roiskutteleva laponestoventtiili josta tuli siis naftanhajuista vettä pilssiin. Pienikin määrä haisee. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816