Mukavaa kun nykyään ei tarvitse hakea summassa katsoaksesi osaako vastapuoli tanssia vai ei.
Kiitos hyvästä merkkikielestä ainakin Pirkanmaalla.
Kunnon kengät ja seuratakki tekee lavatansseistakin nykyään mukavanoloisia.
Buggis
Ei turhaa hakua
131
12103
Vastaukset
- putikainen...
Kerhon takki osoittaa tanssiharrastuksen jossakin ryhmässä, mutta ei vielä tanssitaitoa takaa.
Samoin tanssikengiksi selvästi havaittavat jalkineet osoittavat henkilön tanssiharrastuksen ja että harrastukseen paneudutaan hyvillä välineillä. Tanssitaidon kanssa mm. seeproilla ei ole välttämättä mitään tekemistä!- Kokemusta löytyy
Eräänkin kerran on tullut tanssitettua kerhon takkiin pukeutunutta seeprakinttua, joka ei paljon kankeampi ja rytmitajuttomampi olisi voinut olla.
- nainen vastaa
hitto, enpä enää taida uskaltaa tanssipaikkoihin sitäkään vähää kuin tähän asti. Opetusta en ole saanut, aina olen luottanut "viejään" välillä paremmalla menestyksellä, välillä huonommalla...ketään kuitenkaan tyrmäämättä koskaan. Tähän asti olen kuvitellut lavareiden olevan mukavaa liikunnallista ajanvietettä, jossa jopa saattaisi sattumalta törmätä siihen "tärkeämpäänkin" ihmissuhteeseen, olematta kuitenkaan se päälimmäinen ajatus, vaan nimenomaan musiikki ja tanssin ilo. No, paras kai jättää tämäkin ilo väliin, jos olette tanssittajat noin vaativaisia... sanottakoon nyt, etten missi ole, mutta hauskan näköinen ja kengissä löytyy tanssilattialta laverille asti...
- Pukkis
Ja sijainti hakurivissä jo kertoo paljon.
Ns. osaajat on yleensä joka paikassa orkesterin puoleisessa päässä. Siellä on taitoa, usein myös näköä ja myös pakkeja jaellaan tallustajien yrittäessä hakea. Tallustajien pitäisi keskittyä naisrivin toiseen päätyyn, jossa joka toisella muorilla käsilaukku heiluu iloisesti mukana.
Osaavat/kauniit/kehityskelpoiset ovat maksaneet kalliin pipun, joten hakijoiden on syytä antaa vastinetta rahalle.
Jokaisen lienee syytä hakea omatasonsa mukaista
daamia. Poikkeus vahvistaa säännön, mutta enintään kerran illassa.- Tallustaja
Edes poikkeuksellisen edullinen ulkomuoto ei pysty yleensä kompensoimaan hakijalta sitä, ettei tanssiaskeleita ei löydy. Parketille tansseissa mennään nimen omaan tanssimaan ei heittämään läppää tai vain tallustelemaan.
- näinpäin ajatellen
Tallustajakin on maksanut kalliin lipun (ehkä sen pipunkin, mikä sitten lieneekään) ja haluaisi ehkä kokea edes joskus hyvää seuraamista.
- Eilenelin
Joo eilenkin ns, Tanssinopettaja .. Enpä ole kömpelömpaa nähnyt, yritti muka fiilistellä . Olipa tanssin irvikuva
- buggihyppelijä
laittaa kirkkaanvärinen TALLUSTAJA-tarra rintaan -koko maassa pakollinen- niin ei näihin menisi turhaa kallista aikaa .
Tallustajia ovat tietysti kaikki ne joilla ei ole seuratakkia selvästi havaittavia tanssikenkiä .
olenhan sentään itse buggikurssin alkeet KOVALLA työllä ,ja ankaralla panostuksella hankkinut .- Tarkastitaapertaa
Kyllä pakolliseksi seuratakki pulunpaskakengät, TanssinJärjestäjältä omat loossit jossa eritasoiset tanssivat,, Tietysti sormella viejille orkesterikorokkeen yläpuolelle oma parketti,, Jossa Finkkuin kaa kilpaa fiilistellen
- buggihyppelijä
ehkäpä jonkinlainen haittavero tallustajille voisi olla paikallaan -ainakin lipun hintaan vähintään 50% lisää - näin me siellä buggialkeiskurssilla(viime talvena) ollaan mietitty -eihän tästä mtn tule jos on tallustajia joka paikassa. niiden kanssa menee ilta(ja koko elämä) pilalle .
- buggipukki
tallustajille pitäisi olla selvästi omanlaisensa jalkineet
siis tallustimet - Nimittäin, jos ei miehellä ...
buggipukki kirjoitti:
tallustajille pitäisi olla selvästi omanlaisensa jalkineet
siis tallustimetNiin, jos erityisesti miehellä ei ole jalassaan vähintään 2- tai 3-värisiä tanssikenkiä, voidaan muut jalkineet hallinnollisesti luokitella tallustumiksi ja ongelma on tältä osin ratkaistu.
Tallustimilla varustetut tanssijat voidaan järjestysmiesten toimesta ohjata omaan tallustelukarsinaansa suorittamaan tallustelua. - buggihyppelijä
Nimittäin, jos ei miehellä ... kirjoitti:
Niin, jos erityisesti miehellä ei ole jalassaan vähintään 2- tai 3-värisiä tanssikenkiä, voidaan muut jalkineet hallinnollisesti luokitella tallustumiksi ja ongelma on tältä osin ratkaistu.
Tallustimilla varustetut tanssijat voidaan järjestysmiesten toimesta ohjata omaan tallustelukarsinaansa suorittamaan tallustelua.ihan oikein niille - kun meitä oikenvarustettuja on niinki paljon enemmän niin saadaan tilaa-
viimekskin laskin et meit oli melkein kymmenen - ja tallustelijoita oli jtain 500 -mun laskujen mukaa ollaan jo selvä enemmistö. - "nirppa" tallusti...
Nimittäin, jos ei miehellä ... kirjoitti:
Niin, jos erityisesti miehellä ei ole jalassaan vähintään 2- tai 3-värisiä tanssikenkiä, voidaan muut jalkineet hallinnollisesti luokitella tallustumiksi ja ongelma on tältä osin ratkaistu.
Tallustimilla varustetut tanssijat voidaan järjestysmiesten toimesta ohjata omaan tallustelukarsinaansa suorittamaan tallustelua.Minä käytän aina itse tallustimia, vaikka tanssin enimmäkseen seeprojen sun muiden vauhtihirmujen kanssa. Pitääkö minun siis jatkossa siirtyä tallustelukarsinaan? Entäs kun oikeat tallustelijat häätävät minut sieltä tanssityylini takia pois, enkä tallustimieni takia kelpaa seeprojenkaan sekaan? Ainoa ratkaisu taitaa nyt sitten olla tanssiharrastuksen lopettaminen. Seeproja en jalkaani vedä.
- buggihyppelijä
"nirppa" tallusti... kirjoitti:
Minä käytän aina itse tallustimia, vaikka tanssin enimmäkseen seeprojen sun muiden vauhtihirmujen kanssa. Pitääkö minun siis jatkossa siirtyä tallustelukarsinaan? Entäs kun oikeat tallustelijat häätävät minut sieltä tanssityylini takia pois, enkä tallustimieni takia kelpaa seeprojenkaan sekaan? Ainoa ratkaisu taitaa nyt sitten olla tanssiharrastuksen lopettaminen. Seeproja en jalkaani vedä.
sitte vähä niinku joku rajatapaus -ihmejuttu!-
eihän semmosta oikein pitäs olla olemassakaan ,mä en oikeesti tiedä mitä sun pitäs tehdä -
enkä rupee ees miettimään ,ei mahdu mun pipoon toi homma -mulla nyrjähtää aivot jos tommosia pitää miettiä - buggihyppelijä
buggihyppelijä kirjoitti:
sitte vähä niinku joku rajatapaus -ihmejuttu!-
eihän semmosta oikein pitäs olla olemassakaan ,mä en oikeesti tiedä mitä sun pitäs tehdä -
enkä rupee ees miettimään ,ei mahdu mun pipoon toi homma -mulla nyrjähtää aivot jos tommosia pitää miettiäkun oikein pinnistelin !
pistä toissen jalkaan tallustin ,ja toiseen seepra/tms!
kätevää ,eikö totta !
mut älä kysele enempää -ottaa tuo aivo työskentely aika koville -enmä jaksa enempää miettiä .
- KetkuPolkkailija
Kivaa on kyllä se, että ihmiset lokeroituvat omiin taitotasonsa mukaisiin loosseihin. Sieltä keskikohdasta riviä, juuri käsilaukusta luopuneena, mutta vielä vailla seeprakenkiä on kauhean vaikea siirtyä nirppisryhmään. Ainakin pitäisi ensin kurssittaa itseään tietyn statuksen omaavassa seurassa, mikäli sekään auttaa. Ja tokihan tämän ymmärtää, kukin maksaa kalliin lipun ja haluaa tasoistansa vastinetta rahoille.
- Hurmioitunut Tampereelta
Ei aina noinkaan, mutta hyvä vinkkinä kaikille.
- Parkettien partaveitsi
Tanssin tunteella, en jäykällä tekniikalla. Kun on oikein koulujakäynyt tanssia nainen. Häntä on epämielyttävä viedä, koska hänestä huokuu kiukkua, jos viejä ei viekkään aivan prikulleen oikein, kuten isokirja käskee. Minua ovat naiset kehuneet hyväksi tanssittajaksi, vaikka en ole käynyt kuin perustanssikursin. Minä opin askeleeni muita matkien. En ajattele kuinka askellan, vaan jalat vain toimivat rytmin mukaan. Minua ohjaa rytmi. Onneksi löytyy vielä naisia, joilla on tunteet päällimmäisenä, ja osaavat seurata rytmikästä vientiäni.
- Hennieleana
Kyllä niitä on miehiäkin, jotka antavat kiukkuna palautetta heti, jos ei heidän vientiään osaa seurata. Jopa niitä, jotka eivät malta odottaa, että daami totuttelee esim. täysin vieraan miehen vientiin, vaan palaute tulee saman tien. Mulla ainakin kestää yleensä vähintään sen yhden biisin verran, ennekun hokaan kyseisen viejän tavan ja tyylin. Seuraava meneekin sitten jo paljon paremmin. Plus että sellainen kiukkuaminen luo vaan turhia jännitteltä tanssimiseen, eikä ainakaan auta asiaa yhtään.
- Tosipukki
Kerrankin oikein hauskaa ja rentouttavaa keskustelua suomi24-tanssipalstalla. Maailmassa on vielä toivoa... Kiitokset keskustelijoille!
Niin ja pääasia, että tanssit jatkuvat olipa tällä millaista parran pärinää tahansa. - -Joskus maistissa-
..,että miksi silloin, kun minä olen melkoisen "maistissa" ja tanssitaitoni heikkona, niin miehet hakevat koko ajan tanssimaan. Kyllä on vientiä, vaikka sekoan askeleissa ja nauran hervottomana. Selvinpäin viiletän kaikki tanssit taidokkaasti, osaan tanssia melkoisen hyvin.
Mutta... Asiaan...
Mikä on turha haku ????
Minusta kaikki miehet, jotka ovat minua hakeneet, ovat IHANIA !!!!
Onneksi minua hakevat miehet ovat rentoja ja seurallisia. Kireä pipo "viuhtojat" saavat pökkiä.. eiku bugata kireä pipo naisten kanssa. Minä haluan fiilistellä, nauttia toisen kuumasta vartalosta, silitellä ja hipeltää. On se tanssi vaan niin eroottista.
TANSSI-ILOJA KAIKILLE !!!- tosipukki
tähän puhelinnumerosi
:) - isopukki
tosipukki kirjoitti:
tähän puhelinnumerosi
:)-siis ihn näin meidänkesken..
- pienipukki
isopukki kirjoitti:
-siis ihn näin meidänkesken..
mitä isot edellä, sitä pienet perässä
- -Joskus maistissa-
tosipukki kirjoitti:
tähän puhelinnumerosi
:)...minuun tanssilavoilla törmäätte =) .
Tulkaa vaan rohkeasti hakemaan, niin pääsen teitä hipeltelemään ja silittelemään =) =) . Näin uusiosinkkuna kun on tuota läheisyyden puutetta...
Vime aikoina olen kylläkin bilettänyt enemmän diskoissa, mutta kyllä minä lavoille palaan kesän edetessä.
JÄLLEEN NÄKEMISEN TOIVOSSA.... - Vanha pukki
..tosi hyvä haku. Heh heh. Kiitos! ;)
- tavalliset kuteet
En mielelläni hae seuravaatteissa kulkevaa naista. Seeprakengät aiheuttaa saman rektion. Kokemuksen mukaan nämä naiset eivät yleensä ole kovinkaan hyvin tanssimaan, eivätkä osaa puhua muusta kuin tanssitekniikasta tai tanssiharrastuksestaan muuten. Lisäksi tanssinsa vaikuttaa yleensä kovin teennäiseltä, keskeneräiseltä yrittämiseltä. Ei ole kivaa jos daami aina pysähtyessäni esim. yrittää vääntää jotain pään ojennusta tai taivutusta tai tulkintaa, vaikken siihen suuntaan viekkään. Seuravaatteet eivät ole kovin naisellisia. Tuntuu koko touhu vähän teennäiseltä pyrkyryydeltä. Ne jotka oikeasti osaavat tanssia ja joilla ei ole sen kummenpia itsetunto-ongelmia, eivät seuravaatteissa lavoilla hillu.
...kuten jokainen tanssia aktiivisesti harrastava hyvin tietää, ja muutkin helposti huomaavat.
Keinolla millä hyvänsä yritetään saada mustamaalatuksi tanssiin panostaneita harrastajia.
Mitähän etua tuollakin onnistuu saamaan?
Helpottaa ehkä kompleksien aiheuttamaa traumaa.- missä??
Truehum kirjoitti:
...kuten jokainen tanssia aktiivisesti harrastava hyvin tietää, ja muutkin helposti huomaavat.
Keinolla millä hyvänsä yritetään saada mustamaalatuksi tanssiin panostaneita harrastajia.
Mitähän etua tuollakin onnistuu saamaan?
Helpottaa ehkä kompleksien aiheuttamaa traumaa.Kirjoitukseni ei ollut provo. Mielestäni esim räikeä "tanssihame" ja korkeavartiset tanssilenkkarit on todella karmean näköinen yhdistelmä. Tämän päälle kun vetäisee vielä tanssiseuran fleecen niin huh huh. Näkyypä tänäänkin varmaan eräskin mies 3Lammilla suorat housut jalassa lenkkareilla höystettynä. Panostakaa ihmeessä harrastukseenne, mutta miksi se pitää tehdä korostetun tyylittömästi?
Ps. Tänään en laita siis lakerikenkiä ja verkkareita, enkä sitä puvuntakkia samaan aikaan ylleni. missä?? kirjoitti:
Kirjoitukseni ei ollut provo. Mielestäni esim räikeä "tanssihame" ja korkeavartiset tanssilenkkarit on todella karmean näköinen yhdistelmä. Tämän päälle kun vetäisee vielä tanssiseuran fleecen niin huh huh. Näkyypä tänäänkin varmaan eräskin mies 3Lammilla suorat housut jalassa lenkkareilla höystettynä. Panostakaa ihmeessä harrastukseenne, mutta miksi se pitää tehdä korostetun tyylittömästi?
Ps. Tänään en laita siis lakerikenkiä ja verkkareita, enkä sitä puvuntakkia samaan aikaan ylleni.Kaikkihan siinä selvää provokaatiota oli.
Tästä kirjoittamastasi nyt kuitenkin erikseen:
"En mielelläni hae seuravaatteissa kulkevaa naista. Seeprakengät aiheuttaa saman rektion. Kokemuksen mukaan nämä naiset eivät yleensä ole kovinkaan hyvin tanssimaan, eivätkä osaa puhua muusta kuin tanssitekniikasta tai tanssiharrastuksestaan muuten. Lisäksi tanssinsa vaikuttaa yleensä kovin teennäiseltä, keskeneräiseltä yrittämiseltä."
Ihmeellisiä kokemuksia sinulla -uskomattomia suorastaan!
Lähes poikeuksetta tanssiseurojen jäsenet ovat keskimääräistä parempia tanssijoita.
Seuraavat yleensä erittäin hyvin, mutta ovat myös luovia, innovatiivisia, kun heille siihen antaa mahdollisuuden. Mitään teennäisyyttä ja yrittämistä ei oikeastaan koskaan ole heidän kanssaan tanssiessa havaittavissa -tanssin iloa va vapaata riemua vain.
Myös fiksuusasteeltaan ovat vähintään samaa tasoa kuin muutkin ihmiset.
Ainakin minun kokemuspiiriini kuuluvat, myös urheilullisen tanssiasuiset (lenkkarit ja Bleyerit ml.) naiset ovat hyvää keskusteluseuraa, olipa puheenaihe mikä tahansa. Erittäin harva sanoo sanaakaan mistään tanssitekniikasta keskustelun aikana -yleensäkkään tanssiharrastuksesta eivät juuri näe aiheelliseksi ihmeemmin jutella, kun muitakin aiheita on vaikka kuinka paljon.
Olisikohan sittenkin toisessa keskustelukumppanissa (sinussa siis) se vika?
En jaksa uskoa, että olet monenkaan kuvaamasi tapaisen naisen kanssa todellisuudessa tanssinut tai keskustellut.
Provokaatio siis on varmasti motiivinasi.- Ihmettelen 40v
Truehum kirjoitti:
Kaikkihan siinä selvää provokaatiota oli.
"En mielelläni hae seuravaatteissa kulkevaa naista. Seeprakengät aiheuttaa saman rektion. Kokemuksen mukaan nämä naiset eivät yleensä ole kovinkaan hyvin tanssimaan, eivätkä osaa puhua muusta kuin tanssitekniikasta tai tanssiharrastuksestaan muuten. Lisäksi tanssinsa vaikuttaa yleensä kovin teennäiseltä, keskeneräiseltä yrittämiseltä."
Lähes poikeuksetta tanssiseurojen jäsenet ovat keskimääräistä parempia tanssijoita.
Seuraavat yleensä erittäin hyvin, mutta ovat myös luovia, innovatiivisia, kun heille siihen antaa mahdollisuuden. Mitään teennäisyyttä ja yrittämistä ei oikeastaan koskaan ole heidän kanssaan tanssiessa havaittavissa -tanssin iloa va vapaata riemua vain.
Ainakin minun kokemuspiiriini kuuluvat, myös urheilullisen tanssiasuiset (lenkkarit ja Bleyerit ml.) naiset ovat hyvää keskusteluseuraa, olipa puheenaihe mikä tahansa. Erittäin harva sanoo sanaakaan mistään tanssitekniikasta keskustelun aikana -yleensäkkään tanssiharrastuksesta eivät juuri näe aiheelliseksi ihmeemmin jutella, kun muitakin aiheita on vaikka kuinka paljon.
En jaksa uskoa, että olet monenkaan kuvaamasi tapaisen naisen kanssa todellisuudessa tanssinut tai keskustellut.
Provokaatio siis on varmasti motiivinasi.Voi voi. Säikähdät jo varmaan varjoasikin. Koita ymmärtää että joillekin meistä kaikenlainen vouhotus tanssin ympärillä on vastenmielistä, eikä meille tulisi ikinä mieleenkään kutsua tanssia "harrastukseksi" tai "panostaa" siihen. Meille ei merkitse mitään se jos meitä ei lueta johonkin porukkaan sen vuoksi ettei meillä ole tanssinharrastajan univormua. Ja 20v kestäneen viikottaisen tanssikokemuksen jälkeen voin kertoa sinulle että ei ne tanssiseuran takkia pitävät ole sen kummempia tanssijoita kuin muutkaan. Yleensä vähän fanaattisempia ja huomionkipeitä.
- Mikä kiukuttaa?
Truehum kirjoitti:
Kaikkihan siinä selvää provokaatiota oli.
Provokaatio siis on varmasti motiivinasi.Kävisit joskus tansseissa niin voisit ehkä sen jälkeen kommentoida asiallisesti ja asiantuntevasti tällä palstalla. Kaikki muiden ihmisten mielipiteet joista et pidä eivät ole provoja.
- Eveliinushka
Fleece on tosi käyttökelpoinen vaate lavoille. Syystä, että se on helppo heittää niskaan ja siinä on taskut. Ainakaan mun tanssivaatteissa ei oikeastaan ole taskuja ja johonkin autonavaimet ja rahat on laitettava. Toinen vaihtoehto tietty rintaliivit, mut siellä rahat ikävästi kastuu. Käsilaukkua en lavalle ota mukaan, koska se on liian iso kapistus pelkille avaimille. En mä ainakaan raahaa meikkejä tai muuta ylimääräistä tavaraa mukanani tansseihin.
Mikä kiukuttaa? kirjoitti:
Kävisit joskus tansseissa niin voisit ehkä sen jälkeen kommentoida asiallisesti ja asiantuntevasti tällä palstalla. Kaikki muiden ihmisten mielipiteet joista et pidä eivät ole provoja.
Kuten täälläkin on kovin moneen kertaan tullut esiin, olen käynyt tanssimassa tuhansia kertoja. Niistä kerroista useimmat ovat olleet nimenomaan lavoille suuntautuneita.
Olen tanssihistoriani aikana tanssittanut tuhansia naisia, joista huomattava osa (yli tuhat kuitenkin) on ollut useiden eri tanssiseurojen jäseniä (vaikkapa muutama malliksi: Baunssi, Break, Comets, Dancing, Hurmio, Jam'n Roll, Kestävät, Lavarit, Saiset, Swingteam, Tanssikas, Tanssihullut).
Vakituisesti tanssittamistani sadoista naisista useimmat ovat vähintään yhden tanssiseuran jäseniä ja monet heistä myös käyttävät lavoilla seuransa tunnuksin varustetuja vaatteita.
Kokemukseni pohjalta olen päässyt tekemään erittäin perusteellista vertailua erilaisten tanssijoiden välillä.
Todellakin tiedän, mistä puhun.
Sensijaan tuon provoajan väittämät perustuvat pelkästään mielikuvitukseen, kuten jokainen asiasta vähänkään perillä oleva hyvin havaitsee.
P.S. Korjasin kirjoitusvirheen yhden seuran nimestä.- oksettaa
Truehum kirjoitti:
Kuten täälläkin on kovin moneen kertaan tullut esiin, olen käynyt tanssimassa tuhansia kertoja. Niistä kerroista useimmat ovat olleet nimenomaan lavoille suuntautuneita.
Olen tanssihistoriani aikana tanssittanut tuhansia naisia, joista huomattava osa (yli tuhat kuitenkin) on ollut useiden eri tanssiseurojen jäseniä (vaikkapa muutama malliksi: Baunssi, Break, Comets, Dancing, Hurmio, Jam'n Roll, Kestävät, Lavarit, Saiset, Swingteam, Tanssikas, Tanssihullut).
Vakituisesti tanssittamistani sadoista naisista useimmat ovat vähintään yhden tanssiseuran jäseniä ja monet heistä myös käyttävät lavoilla seuransa tunnuksin varustetuja vaatteita.
Kokemukseni pohjalta olen päässyt tekemään erittäin perusteellista vertailua erilaisten tanssijoiden välillä.
Todellakin tiedän, mistä puhun.
Sensijaan tuon provoajan väittämät perustuvat pelkästään mielikuvitukseen, kuten jokainen asiasta vähänkään perillä oleva hyvin havaitsee.
P.S. Korjasin kirjoitusvirheen yhden seuran nimestä.Väitätkö naisellista pukeutumista olevan tanssilenkkareiden käytön lavatansseissa.
oksettaa kirjoitti:
Väitätkö naisellista pukeutumista olevan tanssilenkkareiden käytön lavatansseissa.
...sensijaan väitän, ettei sillä ole mitään tekemistä viihtyvyyden kannalta tai, että se ei nimenomaan ainakaan vähennä niiden käyttäjien tanssitaitoa, vaikka tuo provoaja sellaista väittääkin.
Tanssin aktiiviharrastajalle on paljon tärkeämpää se, että tanssi sujuu siten kuin sen pitääkin, jotta molemminpuolinen nautinto siitä saadaan parhaiten irti kuin jokin mitätön ulkonäköseikka, joka kaiken lisäksi vielä on puhtaasti makuasia.
P.S. Tanssilenkkareitakin on hyvin monenlaisia -jotkut niistä ovat jopa siroja ja naisellisia.
Joka tapauksessa kuitenkin niiden käyttökelpoisuus ja mukavuus ajavat etuina reilusti ulkonäköaspektien ohi.- epätoivoinenkin
Eveliinushka kirjoitti:
Fleece on tosi käyttökelpoinen vaate lavoille. Syystä, että se on helppo heittää niskaan ja siinä on taskut. Ainakaan mun tanssivaatteissa ei oikeastaan ole taskuja ja johonkin autonavaimet ja rahat on laitettava. Toinen vaihtoehto tietty rintaliivit, mut siellä rahat ikävästi kastuu. Käsilaukkua en lavalle ota mukaan, koska se on liian iso kapistus pelkille avaimille. En mä ainakaan raahaa meikkejä tai muuta ylimääräistä tavaraa mukanani tansseihin.
Jos joku epätoivoinen erehtyy harrastamaan seksiä se on pyllyn alla lämmin aamukasteisessa heinässä
- Nuorempi mies k
Truehum kirjoitti:
...sensijaan väitän, ettei sillä ole mitään tekemistä viihtyvyyden kannalta tai, että se ei nimenomaan ainakaan vähennä niiden käyttäjien tanssitaitoa, vaikka tuo provoaja sellaista väittääkin.
Tanssin aktiiviharrastajalle on paljon tärkeämpää se, että tanssi sujuu siten kuin sen pitääkin, jotta molemminpuolinen nautinto siitä saadaan parhaiten irti kuin jokin mitätön ulkonäköseikka, joka kaiken lisäksi vielä on puhtaasti makuasia.
P.S. Tanssilenkkareitakin on hyvin monenlaisia -jotkut niistä ovat jopa siroja ja naisellisia.
Joka tapauksessa kuitenkin niiden käyttökelpoisuus ja mukavuus ajavat etuina reilusti ulkonäköaspektien ohi.No ei ole ihme ettet saa pesää lavoilta. Tämä lienee myös katkeruutesi lähde. Miksi olet niin kateellinen meille nuorille tanssimiehille? Katkeruus ja kateus paistaa läpi kirjoituksistasi.
- se olet
Nuorempi mies k kirjoitti:
No ei ole ihme ettet saa pesää lavoilta. Tämä lienee myös katkeruutesi lähde. Miksi olet niin kateellinen meille nuorille tanssimiehille? Katkeruus ja kateus paistaa läpi kirjoituksistasi.
kateellinen, kun et osaa keskustella naisten kanssa. Katsot vain kenkiä.
- nilkoista ylöspäin
oksettaa kirjoitti:
Väitätkö naisellista pukeutumista olevan tanssilenkkareiden käytön lavatansseissa.
Olisi kiva tietää missä lukee niin, että naisten tulee esiintyä naisellisina tanssilavoilla ;) En ainakaan minä ole sellaista pukeutumiskoodia missään havainnut.
Toiseksi; jokainen mies voi kokeilla, vaikkapa vaan yhden illan, tanssimista kauniissa, punaisissa korkokengissä. Luultavasti ainakin kahdeksan kymmenestä miehestä liputtaa sen jälkeen lenkkareiden ja tennareiden puolesta. Niin myös minä.
Enkä muuten kuulu mihinkä ns. aktiivitanssiporukkaan tahi tanssiseuraan. Mut näin se vaan on. - keskustelu tällä palstalla
Truehum kirjoitti:
Joka tapauksessa kuitenkin niiden käyttökelpoisuus ja mukavuus ajavat etuina reilusti ulkonäköaspektien ohi.muuttuu riitelyksi heti kun astut kuvioihin ? Oletko huomannut ? Katso vaikka KataM:n aloittamaa ketjua, ihan asiallista keskustelua vaikka kirjoittajat ovatkin asioista eri mieltä, sinun kommenttejasi siellä ei ole. Ja taas toisaalta komiteankin aloittama ketju miksi miksi, pelkkä provo mutta kun kukaan ei kommentoi asia jää omaan arvoonsa. Älä nyt heti vedä hernettä nenuun jos joku esittää täällä pikkuisenkin poikkeavia mielipiteitä, sinä et ole ihan niin suuri tekijä että kaikki kirjoittajat ajattelisivat JUURI sinua viestiä kirjoittaessaan.
- mieleen
Truehum kirjoitti:
Joka tapauksessa kuitenkin niiden käyttökelpoisuus ja mukavuus ajavat etuina reilusti ulkonäköaspektien ohi."Tanssin aktiiviharrastajalle on paljon tärkeämpää se, että tanssi sujuu siten kuin sen pitääkin, jotta molemminpuolinen nautinto siitä saadaan parhaiten irti kuin jokin mitätön ulkonäköseikka, joka kaiken lisäksi vielä on puhtaasti makuasia.
Tulee mieleen noin viikon takainen kommeneeisi "raitahousuhinttarista", jonka poistit tosi sukkelaan. - mikään pakko ole pukeutua.
nilkoista ylöspäin kirjoitti:
Olisi kiva tietää missä lukee niin, että naisten tulee esiintyä naisellisina tanssilavoilla ;) En ainakaan minä ole sellaista pukeutumiskoodia missään havainnut.
Toiseksi; jokainen mies voi kokeilla, vaikkapa vaan yhden illan, tanssimista kauniissa, punaisissa korkokengissä. Luultavasti ainakin kahdeksan kymmenestä miehestä liputtaa sen jälkeen lenkkareiden ja tennareiden puolesta. Niin myös minä.
Enkä muuten kuulu mihinkä ns. aktiivitanssiporukkaan tahi tanssiseuraan. Mut näin se vaan on."Olisi kiva tietää missä lukee niin, että naisten tulee esiintyä naisellisina tanssilavoilla ;) En ainakaan minä ole sellaista pukeutumiskoodia missään havainnut. "
Jokainenhan saa esiintyä ihan juuri sellaisena kuin haluaa. Tosin minä miehenä kohdistan hakuni hyvin pukeutuneisiin ja naisellisiin naisiin, jotka ovat hyviä tanssimaan.
Samaa voisi nainen kysyä mieheltä. Voihan mieskin näyttää ihan miltä haluaa, vaikka naiselta. Veikkaisin kuitenkin, että tällöin naisten kiinnostus häntä kohtaan vähenee.
Uskoisin, että naisetkin arvostavat miehekästä hyvin pukeutunutta ja tanssitaitosta miestä.
Vai onko tanssilenkkarit, umbron urheilupaita ja kesähousut parempivaihtoehto? - Ihmettelevä?
Näin sivusta seuraten ja Humppista sen paremmin tuntematta muutaman asiat ao. aktiivitanssinharrastajan käyttäytymisessä ihmetyttävät.
Oleellinen kysymys Herra Humppis: haukutko myös kasvot kasvoihin keskustelussa eri mieltä olevat mielenvikaisiksi yms. kuten säännöllisesti teet nettikeskustelussa? Jos niin teet, ei oikeastaan enempää kysyttävää olekaan... Toisaalta jos et hauku elävää keskustelukumppaniasi ja teet niin nettikeskustelussa, niin silloin et kyllä hallitse käyttämääsi mediaa ja käyttäydyt hölmösti.
Kun taannoin aloin seurata suomi24/tanssi-palstaa, pidin monia kirjoituksiasi varsin asiantuntevina. Ajan oloon henkilökohtainen arvostukseni keskustelukäyttäytymistäsi kohtaa on laskenut koko ajan alaspäin. Muutaman harvan kerran olen sinut nähnyt myös tansseissa. Täytyy rehellisyyden nimissä todeta, että sinut nähdessä syntyy kovin outo vaikutelma, kun muistaa mitä kirjoitat täällä tanssin keskustelupalstalla.
Jossain sanotaan, että niin makaat kuin petaat. Sanonta sopii sinuun varsin mainiosti. - Kellohame ja lenkkarit
mikään pakko ole pukeutua. kirjoitti:
"Olisi kiva tietää missä lukee niin, että naisten tulee esiintyä naisellisina tanssilavoilla ;) En ainakaan minä ole sellaista pukeutumiskoodia missään havainnut. "
Jokainenhan saa esiintyä ihan juuri sellaisena kuin haluaa. Tosin minä miehenä kohdistan hakuni hyvin pukeutuneisiin ja naisellisiin naisiin, jotka ovat hyviä tanssimaan.
Samaa voisi nainen kysyä mieheltä. Voihan mieskin näyttää ihan miltä haluaa, vaikka naiselta. Veikkaisin kuitenkin, että tällöin naisten kiinnostus häntä kohtaan vähenee.
Uskoisin, että naisetkin arvostavat miehekästä hyvin pukeutunutta ja tanssitaitosta miestä.
Vai onko tanssilenkkarit, umbron urheilupaita ja kesähousut parempivaihtoehto?Kyllä, ehdottomasti. Naiset arvostavat takuulla hyvin pukeutunutta ja tanssitaitoista miestä. Mutta uskon myös, että jos pitää valita joko tanssitaitoinen tai hyvin pukeutunut, niin vastaus on tanssitaitoinen, koska tarkoitus on nauttia ensisijaisesti tanssimisesta.
En ole koskaan omalla kohdallani huomannut, että esimerkiksi tennarit jalkineena ainaka vähentäisivät hakujen määrää lavoilla. Toki se voi vaikuttaa siihen, kuka hakee ja kuka ei.
Tuo tanssilenkkarit, Umbron urheilupaita ja kesähousut kuulostaa minusta ihan hyvältä lavapukeutumiselta. Rentoa ja urheilullista.
Ja mitä tulee naisten tanssilenkkarit, urheilupaita ja fleecetakki-tyyliseen pukeutumiseen, niin yleensä sen tyyliset naiset näyttävät viihtyvän parketilla keskimääräistä enemmän. Mikä sitten on siihen syy, niin sitä voi vain arvailla... ;-D - vastarannan kiiski
Ihmettelevä? kirjoitti:
Näin sivusta seuraten ja Humppista sen paremmin tuntematta muutaman asiat ao. aktiivitanssinharrastajan käyttäytymisessä ihmetyttävät.
Oleellinen kysymys Herra Humppis: haukutko myös kasvot kasvoihin keskustelussa eri mieltä olevat mielenvikaisiksi yms. kuten säännöllisesti teet nettikeskustelussa? Jos niin teet, ei oikeastaan enempää kysyttävää olekaan... Toisaalta jos et hauku elävää keskustelukumppaniasi ja teet niin nettikeskustelussa, niin silloin et kyllä hallitse käyttämääsi mediaa ja käyttäydyt hölmösti.
Kun taannoin aloin seurata suomi24/tanssi-palstaa, pidin monia kirjoituksiasi varsin asiantuntevina. Ajan oloon henkilökohtainen arvostukseni keskustelukäyttäytymistäsi kohtaa on laskenut koko ajan alaspäin. Muutaman harvan kerran olen sinut nähnyt myös tansseissa. Täytyy rehellisyyden nimissä todeta, että sinut nähdessä syntyy kovin outo vaikutelma, kun muistaa mitä kirjoitat täällä tanssin keskustelupalstalla.
Jossain sanotaan, että niin makaat kuin petaat. Sanonta sopii sinuun varsin mainiosti.on ollut sukset ristissä myös monen alan harrastajan kanssa -eli ei edusta täällä läheskään kaikkia tanssiharrastajia mielipiteillään -vaikka niin antaa ymmärtää.
Joten melko harmittomana voi pitää hänen mielipiteitään eikä niitä kannata yleistää koko harrastajakuntaa koskevaksi.
Toki hänelläkin mielipiteensä saa olla -niinkuin muillakin .
mutta kyllä periaate:Sitä saa mitä tilaa pätee täälläkin Ihmettelevä? kirjoitti:
Jossain sanotaan, että niin makaat kuin petaat. Sanonta sopii sinuun varsin mainiosti....katsellessa vääristyy havaintokyky, kuten sinullekin on käynyt.
Et siis lainkaan ole havainnut, millaisia tyyppejä ne ovat, joille tuolla tavoin vastaan?
Ilmeisesti koet heidät eräänlaisiksi sielunveljiksesi, koskapa suhtaudut heihin aivan kuin he olisivat terveitä, normaaleja ihmisiä.
Valitan, sinulle en siis voi enkä näe tarpeelliseksi asiaa ruveta selittämään.
Olet peruuttamattomasti valinnut puolesi, siis sekopäiden rivissä, joten totuutta et tule koskaan havaitsemaan.
Yksi tuoreenpuoleinen esimerkki kuitenkin (lähinnä selväpäisille lukijoille kuitenkin, siis sellaisille, jotka eivät vielä sinun laillasi ole pudonneet roskaväen kanssa samaan mutalammikkoon rypemään):
Näin kirjoitti eräs ihannoimistasi tyypeistä, kun olin vastannut asiallisesti erään tanssivan nuoren naisen kysymykseen:
"Nuori varo
Kirjoittanut: vaaksavaaraa 29.6.2008 klo 15.27
Varo olet liian nuori tuossa jo vastasikin yksi kuolaaja sinulle,, karta "
Ja tuo sentään oli aivan sieltä siisteimmästä päästä. Törkeimmät on poistettu niistä ylläpidolle tehtyjen ilmoitusten perusteella.vastarannan kiiski kirjoitti:
on ollut sukset ristissä myös monen alan harrastajan kanssa -eli ei edusta täällä läheskään kaikkia tanssiharrastajia mielipiteillään -vaikka niin antaa ymmärtää.
Joten melko harmittomana voi pitää hänen mielipiteitään eikä niitä kannata yleistää koko harrastajakuntaa koskevaksi.
Toki hänelläkin mielipiteensä saa olla -niinkuin muillakin .
mutta kyllä periaate:Sitä saa mitä tilaa pätee täälläkin...niistä, joiden kanssa "tiedät" minulla olevan sukset ristissä.
Tämän ja parin muun palstan vanhakantaisia paikalleen juuttuneita ja/tai huumorintajuttomia, luetun ymmärryksen ongelmien kanssa painiskelevia saati mielenvikaisia ei kannata luetetlla (heistä useimpien henkilöyttä ei edes kukaan tiedä).
Sensijaan voin luvata, että olet toivottoman tehtävän edessä, jos yrität sellaiseksi löytää jonkun tasapainoisen ja mieleltään terveen tanssinharrastajan, joka kaiken lisäksi on vielä jotenkin merkittävässä asemassa ja on todellisten tanssinharrastajien arvostama.
Huonosti olet ymmärtänyt (tai sitten taas pyrit yksinkertaisia harhauttamaan), jos olet ollut näkevinäsi jossakin väittämäni, että edustaisin kaikkia tanssinharrastajia mielipiteineni.
Teitä menneisyydessä roikkuvia ja jopa tarkoituksella tanssiharrastusta alas painamaan suuntautuneita en todellakaan ole koskaan halunnut edustaa millään tavoin.- vastarannan kiiski
Truehum kirjoitti:
...katsellessa vääristyy havaintokyky, kuten sinullekin on käynyt.
Et siis lainkaan ole havainnut, millaisia tyyppejä ne ovat, joille tuolla tavoin vastaan?
Ilmeisesti koet heidät eräänlaisiksi sielunveljiksesi, koskapa suhtaudut heihin aivan kuin he olisivat terveitä, normaaleja ihmisiä.
Olet peruuttamattomasti valinnut puolesi, siis sekopäiden rivissä, joten totuutta et tule koskaan havaitsemaan.
Yksi tuoreenpuoleinen esimerkki kuitenkin (lähinnä selväpäisille lukijoille kuitenkin, siis sellaisille, jotka eivät vielä sinun laillasi ole pudonneet roskaväen kanssa samaan mutalammikkoon rypemään):
Näin kirjoitti eräs ihannoimistasi tyypeistä, kun olin vastannut asiallisesti erään tanssivan nuoren naisen kysymykseen:
"Nuori varo
Kirjoittanut: vaaksavaaraa 29.6.2008 klo 15.27
Varo olet liian nuori tuossa jo vastasikin yksi kuolaaja sinulle,, karta "
Ja tuo sentään oli aivan sieltä siisteimmästä päästä. Törkeimmät on poistettu niistä ylläpidolle tehtyjen ilmoitusten perusteella.selvä herjaus - nuo nyt saakin poistaa
Tai oikeammin niiden ei pitäisi koskaan näkyviin asti päästäkään ,mutta näin vaan on .
Tästä olemme yhtä mieltä
Mutta nämä karkeat yleistykset ,joita näppikseltäsi lähtee ovat menneet pahasti överiksi .
Tai sitten ajattelet todella mustavalkoisesti
-joka sekin on sallittua-
Jos yleistää kaikki tänne kirjoittavat ,ja tätä palstaa lukevat roskaväeksi ,niputtaen kaikki samaan nippuun ,niin ei varmasti myötätuntoa enää saa -edes alan harrastajilta.
Alan harrastajia kun on lukija/kirjoittajakunnasa myös - leimaamalla kaikki ,leimaat myös nämä.
Tämä on se josta en tyylissäsi pidä .
En usko että pitää kovin moni muukaan .
Herjaukset -ja törkeilyt ovat sitten toinen juttu -jos oikein törkeiksi mennään ,niin polisiasiahan se on ,joku tolkku pitää olla nettikirjoittelussakin.
Mutta kyllä tyylisi on taas viime aikona ollut tdella riitaa haastava . ja kyllähän täältä aina riitakumppanin saa .jos haluaaa. - Hämmästelijä?
Ihmettelevä? kirjoitti:
Jossain sanotaan, että niin makaat kuin petaat. Sanonta sopii sinuun varsin mainiosti.Humppiksen kommentti: "Et siis lainkaan ole havainnut, millaisia tyyppejä ne ovat, joille tuolla tavoin vastaan?
Olet peruuttamattomasti valinnut puolesi, siis sekopäiden rivissä, joten totuutta et tule koskaan havaitsemaan. "
Ymmärtääkseni kenelläkään tasapainoisella ja elämäänsä tyytyväisellä ihmisellä ei ole mitään tarvetta sellaiseen loanheittoon kuin mitä Herra Humppis täällä teet.
Loanheitto viittaa selkeästi johonkin traumaan, kateuteen, alemmuudentunteeseen tms. Se on Humppis valitettavasti ainoastaan oma ongelmasi. Pärskeitä siitä leviää tällekin palstalle, mutta ne pärskeet eivät normaalia tervettä ihmistä hetkauta mitenkään. Täytyy ymmärtää, että meitä ihmisiä on monenlaista tallustajaa. Mielipiteen vapaus ja tanssimisen oikeus sinulla on tietysti kuten muillakin, mutta katkera haukkuminen ja loanheitto kertoo vain haukkujan mielentilasta ja maailmankuvasta. Otan syvästi osaa!
Voisit aivan hyvin kokeneena tanssinharrastajan olla "todellinen herrasmies ja harmaa eminenssi", mutta nykyisellä kielteisen katkeralla asenteellasi se ei ole eikä tule olemaan mahdollista.
En vastannut säikeeseesi syystä, että korjaisit jotain "kirjoitusvirhettäsi" välittömästi ja poistaisit tämänkin viestin. vastarannan kiiski kirjoitti:
selvä herjaus - nuo nyt saakin poistaa
Tai oikeammin niiden ei pitäisi koskaan näkyviin asti päästäkään ,mutta näin vaan on .
Tästä olemme yhtä mieltä
Mutta nämä karkeat yleistykset ,joita näppikseltäsi lähtee ovat menneet pahasti överiksi .
Tai sitten ajattelet todella mustavalkoisesti
-joka sekin on sallittua-
Jos yleistää kaikki tänne kirjoittavat ,ja tätä palstaa lukevat roskaväeksi ,niputtaen kaikki samaan nippuun ,niin ei varmasti myötätuntoa enää saa -edes alan harrastajilta.
Alan harrastajia kun on lukija/kirjoittajakunnasa myös - leimaamalla kaikki ,leimaat myös nämä.
Tämä on se josta en tyylissäsi pidä .
En usko että pitää kovin moni muukaan .
Herjaukset -ja törkeilyt ovat sitten toinen juttu -jos oikein törkeiksi mennään ,niin polisiasiahan se on ,joku tolkku pitää olla nettikirjoittelussakin.
Mutta kyllä tyylisi on taas viime aikona ollut tdella riitaa haastava . ja kyllähän täältä aina riitakumppanin saa .jos haluaaa....jälleen kerrran puhkeaa kauneimpaan kukkaansa:
"Jos yleistää kaikki tänne kirjoittavat ,ja tätä palstaa lukevat roskaväeksi ,niputtaen kaikki samaan nippuun ,niin ei varmasti myötätuntoa enää saa -edes alan harrastajilta."
Tuon olen aika äskettäin täällä kertaalleen kumonnut vääränä väittämänä, teillähän onkin tapana toistella sellaisia loputtomiin, kumosi ne miten monta kertaa tahansa.
Näin mm. asiasta kirjoitin Nimimerkille ”silointällöin tanssija” (kirjoitusvirhe nimimerkissä ei ole minun) vastauksena hänen viestiinsä:
Mikäli tähän sanomaani...
”Teidän täällä sähläävien ja häiriköivien tyhmyyteen me keskiarvon yläpuolelle sijoittuvat emme ole millään tavoin syyllisiä. ”
...viittaat, on ihan oma ratkaisusi, jos luet itsesi tuohon mainitsemaani häiriköivien tyhmien ryhmään.
Aiemmin olen tässä ketjussa sanonut myös näin: ”Osoitit sinäkin siis taas omalta osaltasi todeksi tuon kysymykseksi muotoilemasi faktan.
'Kaikki palstalle kirjoittavat tyhmiä?'
Onhan tuo jo havaittu todella kauan sitten, että te onnettomat tanssitaidottomat, joilla ei pitäisi olla tänne mitään asiaa, olette vallanneet koko areenan.
Siinä erittäin pätevä syy siihen, ettei tänne enää juuri kukaan oikeasti tanssimisesta kiinnostunut viitsi kirjoittaa.
Näin myös kirjoitin hiukan aiemmin: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000036252859
Ja näin vieläkin aiemmin, mutta samassa säikeessä edelleen: ”Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että tämäkin palsta (kuten niin monet muut Suomi24:n keskustelupalstoista) pitäisi jättää lopullisesti teidän asiasta mitään ymmärtämättömien (tanssimattomien) ja pelkästään häirintätarkoituksella kirjoittavien mellastuskentäksi?
Jokainen noita poistettuja lukenut täysijärkinen ja terve tietää, millaista sontaa ne ovat sisältäneet -täysin tärähtäneiden sepustuksia ovat järjestään.”
Jos nuo luettuasi katsot tulleesi nimitellyksi, tunnustat samalla olevasi häiriköivän typerysjoukon jäsen.
Sitäkö viestilläsi tahdot sanoa?
Missään kohdin en koskaan ole väittänyt kaikkien täällä vierailevien olevan samanlaisia typeryksiä.
Niin asian ymmärtävät ovat ihan itse syyllisiä omiin käsityksiinsä ja siis oikeastaan vahvistavat sillä tavoin olevansa sittenkin tuon väärän olettamuksen (siis esittämättömän väitteen) mukaisia, vaikka en sellaista olekaan heistä sanonut.
Pääosan kirjoituksista kuitenkin ovat tuottaneet juuri häiriintyneet häiriköt. Sen olen maininnut moneen kertaan, ja se on paikkansa pitävä fakta.
Asiaa on kuitenkin melko vaikeata enää tarkistaa, koska viimeisen kuukauden aikana noista törkykasoista suurin osa on poistettu. Vanhempia ketjuja voivat sitkeimmät käydä kelaamassa, jolloin luulisi oikean käsityksen syntyvän. (Paitsi tietysti niille, jotka itse kuuluvat häirikköjoukkoon.)"- vastarannan kiiski
Truehum kirjoitti:
...niistä, joiden kanssa "tiedät" minulla olevan sukset ristissä.
Tämän ja parin muun palstan vanhakantaisia paikalleen juuttuneita ja/tai huumorintajuttomia, luetun ymmärryksen ongelmien kanssa painiskelevia saati mielenvikaisia ei kannata luetetlla (heistä useimpien henkilöyttä ei edes kukaan tiedä).
Sensijaan voin luvata, että olet toivottoman tehtävän edessä, jos yrität sellaiseksi löytää jonkun tasapainoisen ja mieleltään terveen tanssinharrastajan, joka kaiken lisäksi on vielä jotenkin merkittävässä asemassa ja on todellisten tanssinharrastajien arvostama.
Huonosti olet ymmärtänyt (tai sitten taas pyrit yksinkertaisia harhauttamaan), jos olet ollut näkevinäsi jossakin väittämäni, että edustaisin kaikkia tanssinharrastajia mielipiteineni.
Teitä menneisyydessä roikkuvia ja jopa tarkoituksella tanssiharrastusta alas painamaan suuntautuneita en todellakaan ole koskaan halunnut edustaa millään tavoin.- Tiedät ne varmaan itse paremmin .
En tähän ketään tietenkään nimeä
Aivan yleisesti on tiedossa ettei se aina myötätuulta ole ollut sinullakaan tuolla "varsinaisella" alan harrastajien kirjoittelupalstalla,siis tanssinetin puolella .
Asiassa ei mitään sen kummempaa ole- tahdoin vaan tuoda esiin tämän asian koska yleistyksesi:esim sanonta "me oikeat tanssijat" on täälä tullut niin monta kertaa esiin .
Ihan niinkuin alan harrastajat olisivat joku yhtenäinen ryhmä ,joilla on samat mielipiteet.
Harrastajissa ,ja tanssin ystävissä on sekalaista väkeä ,joilla on ihan omat mielipiteet joka asiaan .
Siis ne yleistykset saavat karvat pystyyn.
Ehkä tajuat, ehkä et. vastarannan kiiski kirjoitti:
- Tiedät ne varmaan itse paremmin .
En tähän ketään tietenkään nimeä
Aivan yleisesti on tiedossa ettei se aina myötätuulta ole ollut sinullakaan tuolla "varsinaisella" alan harrastajien kirjoittelupalstalla,siis tanssinetin puolella .
Asiassa ei mitään sen kummempaa ole- tahdoin vaan tuoda esiin tämän asian koska yleistyksesi:esim sanonta "me oikeat tanssijat" on täälä tullut niin monta kertaa esiin .
Ihan niinkuin alan harrastajat olisivat joku yhtenäinen ryhmä ,joilla on samat mielipiteet.
Harrastajissa ,ja tanssin ystävissä on sekalaista väkeä ,joilla on ihan omat mielipiteet joka asiaan .
Siis ne yleistykset saavat karvat pystyyn.
Ehkä tajuat, ehkä et....ymmärryksessähän sinulla sitä klappia näkyy juuri olevan.
Nimenomaan aina noille (teille?) täysin tanssimattomille peräkammarinpojille, jotka täällä ovat eniten hölmöyksiään ja törkeyksiään esittämässä ja muka tanssijoina esiintymässä, noin olen vastaillut. Siis olen käyttänyt sanontaa "me oikeat tanssijat".
He (te?) eivät todellakaan ole oikeita tanssijoita, tuskin ovat koskaan yhdelläkään tanssipaikalla käyneet. Sen havaitsee kaikesta.
Sille en mahda mitään, että kaikilla lukijoilla ei ymmärrys näy riittävän yksinkertaistenkaan asioiden käsittämiseen.- vastarannan kiiski
Truehum kirjoitti:
...jälleen kerrran puhkeaa kauneimpaan kukkaansa:
"Jos yleistää kaikki tänne kirjoittavat ,ja tätä palstaa lukevat roskaväeksi ,niputtaen kaikki samaan nippuun ,niin ei varmasti myötätuntoa enää saa -edes alan harrastajilta."
Tuon olen aika äskettäin täällä kertaalleen kumonnut vääränä väittämänä, teillähän onkin tapana toistella sellaisia loputtomiin, kumosi ne miten monta kertaa tahansa.
Näin mm. asiasta kirjoitin Nimimerkille ”silointällöin tanssija” (kirjoitusvirhe nimimerkissä ei ole minun) vastauksena hänen viestiinsä:
Mikäli tähän sanomaani...
”Teidän täällä sähläävien ja häiriköivien tyhmyyteen me keskiarvon yläpuolelle sijoittuvat emme ole millään tavoin syyllisiä. ”
...viittaat, on ihan oma ratkaisusi, jos luet itsesi tuohon mainitsemaani häiriköivien tyhmien ryhmään.
Aiemmin olen tässä ketjussa sanonut myös näin: ”Osoitit sinäkin siis taas omalta osaltasi todeksi tuon kysymykseksi muotoilemasi faktan.
'Kaikki palstalle kirjoittavat tyhmiä?'
Onhan tuo jo havaittu todella kauan sitten, että te onnettomat tanssitaidottomat, joilla ei pitäisi olla tänne mitään asiaa, olette vallanneet koko areenan.
Siinä erittäin pätevä syy siihen, ettei tänne enää juuri kukaan oikeasti tanssimisesta kiinnostunut viitsi kirjoittaa.
Näin myös kirjoitin hiukan aiemmin: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000036252859
Ja näin vieläkin aiemmin, mutta samassa säikeessä edelleen: ”Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että tämäkin palsta (kuten niin monet muut Suomi24:n keskustelupalstoista) pitäisi jättää lopullisesti teidän asiasta mitään ymmärtämättömien (tanssimattomien) ja pelkästään häirintätarkoituksella kirjoittavien mellastuskentäksi?
Jokainen noita poistettuja lukenut täysijärkinen ja terve tietää, millaista sontaa ne ovat sisältäneet -täysin tärähtäneiden sepustuksia ovat järjestään.”
Jos nuo luettuasi katsot tulleesi nimitellyksi, tunnustat samalla olevasi häiriköivän typerysjoukon jäsen.
Sitäkö viestilläsi tahdot sanoa?
Missään kohdin en koskaan ole väittänyt kaikkien täällä vierailevien olevan samanlaisia typeryksiä.
Niin asian ymmärtävät ovat ihan itse syyllisiä omiin käsityksiinsä ja siis oikeastaan vahvistavat sillä tavoin olevansa sittenkin tuon väärän olettamuksen (siis esittämättömän väitteen) mukaisia, vaikka en sellaista olekaan heistä sanonut.
Pääosan kirjoituksista kuitenkin ovat tuottaneet juuri häiriintyneet häiriköt. Sen olen maininnut moneen kertaan, ja se on paikkansa pitävä fakta.
Asiaa on kuitenkin melko vaikeata enää tarkistaa, koska viimeisen kuukauden aikana noista törkykasoista suurin osa on poistettu. Vanhempia ketjuja voivat sitkeimmät käydä kelaamassa, jolloin luulisi oikean käsityksen syntyvän. (Paitsi tietysti niille, jotka itse kuuluvat häirikköjoukkoon.)"kovaa ja korkealta -et varmaan tajunnut koko pointtia. mut en jaksa enempää.
Sensijaan palaan itse alkuperäiseen aiheeseen ,joka oli hakujen kohdistaminen pukeutumisen perusteella.
Tässä törmätään taas tähän samaan vanhaan aiheeseen -eli erilaisten ihmisten lähtökohtiin,ja motivaatioihin tulla yleensä tanssilavalle.
Sehän on selvää ,että ne ovat alan aktiiviharratajilla erilaiset ,kuin niillä ,joilla mielikuvat tansseista ovat H.Hietamiehen lauantaitansseista peräisin .
Jolloin pukeutuminenkin on erilaista -KUKAAN ei jaksa käydä useamman kerran viikossa tanssimassa epäsopivilla kengillä ,vaikka ne olisivat kuinka hyvännäköiset.
Totta on myös ,että jostain kumman syystä tanssikengät ovat usein silmiinpistävän näköisiä ,ja lenkkarit suorastaan rumia .ja niitä on vaikea yhdistellä muhin asuihin ,niin että tulos olisi yhtenäisen näköinen -tosin poikkeuksiakin joskus näkee-
Jotkut haluavat erottua omaksi porukakseen esim. tanssiseuran logolla/nimellä varustetulla vaatetuksella.
Itse tanssitaidolla ei tämän kanssa suoraa yhteyttä ole -jos on ollut tanssiseurassa esim. puoli vuotta ,niin ei ole kovin pitkälle ehtinyt .Ei siihen auta mitkään vermeet logolla tai ilman .
Kokemus tuo varmuutta ,ja ja se puolestaan vapauttaa ihmisen katsomaan ympärilleen ,jolloin niissä melko tavallisen näköisissä -esim mummmokengissä ja kukkamekossa oleva daamikin voi olla se illan paras tanssipari -tai ainakin itselle sopivin. - Humppis ei edelleenkään tajua
vastarannan kiiski kirjoitti:
kovaa ja korkealta -et varmaan tajunnut koko pointtia. mut en jaksa enempää.
Sensijaan palaan itse alkuperäiseen aiheeseen ,joka oli hakujen kohdistaminen pukeutumisen perusteella.
Tässä törmätään taas tähän samaan vanhaan aiheeseen -eli erilaisten ihmisten lähtökohtiin,ja motivaatioihin tulla yleensä tanssilavalle.
Sehän on selvää ,että ne ovat alan aktiiviharratajilla erilaiset ,kuin niillä ,joilla mielikuvat tansseista ovat H.Hietamiehen lauantaitansseista peräisin .
Jolloin pukeutuminenkin on erilaista -KUKAAN ei jaksa käydä useamman kerran viikossa tanssimassa epäsopivilla kengillä ,vaikka ne olisivat kuinka hyvännäköiset.
Totta on myös ,että jostain kumman syystä tanssikengät ovat usein silmiinpistävän näköisiä ,ja lenkkarit suorastaan rumia .ja niitä on vaikea yhdistellä muhin asuihin ,niin että tulos olisi yhtenäisen näköinen -tosin poikkeuksiakin joskus näkee-
Jotkut haluavat erottua omaksi porukakseen esim. tanssiseuran logolla/nimellä varustetulla vaatetuksella.
Itse tanssitaidolla ei tämän kanssa suoraa yhteyttä ole -jos on ollut tanssiseurassa esim. puoli vuotta ,niin ei ole kovin pitkälle ehtinyt .Ei siihen auta mitkään vermeet logolla tai ilman .
Kokemus tuo varmuutta ,ja ja se puolestaan vapauttaa ihmisen katsomaan ympärilleen ,jolloin niissä melko tavallisen näköisissä -esim mummmokengissä ja kukkamekossa oleva daamikin voi olla se illan paras tanssipari -tai ainakin itselle sopivin.tätä, että eri ihmisillä on erilaiset tavoitteet tansseihin menon ja siellä olon suhteen. Eivätkä tanssipaikat ole vain hänen määrittelemiä "oikeita tanssijoita varten".
Tämä kommentti Humppiksen raportista osoittaa hyvin hänen suvaitsevaisuuteensa:
"Heinäkuun riesana tietysti olivat ja aina ovat olleet lomalaiset, joilla ei tuo tanssitaito ja kokemus saati muiden tanssijoiden huomiointi ole kovin korkealla."
Sitten, kun Humppis on entistä vanhempi ja rainaisempi.
Minä kirjoitan raportissani, että "Tanssilavan riesana oli taas vanha laahustaja, joka ei osaa ikinä lopettaa toimintaa, vaikka toisen jalan polvessa on tekonivel."
Se varmaan tuntuu Herrasta oikein hyvältä. - laittaa
Truehum kirjoitti:
...ymmärryksessähän sinulla sitä klappia näkyy juuri olevan.
Nimenomaan aina noille (teille?) täysin tanssimattomille peräkammarinpojille, jotka täällä ovat eniten hölmöyksiään ja törkeyksiään esittämässä ja muka tanssijoina esiintymässä, noin olen vastaillut. Siis olen käyttänyt sanontaa "me oikeat tanssijat".
He (te?) eivät todellakaan ole oikeita tanssijoita, tuskin ovat koskaan yhdelläkään tanssipaikalla käyneet. Sen havaitsee kaikesta.
Sille en mahda mitään, että kaikilla lukijoilla ei ymmärrys näy riittävän yksinkertaistenkaan asioiden käsittämiseen.muutamia lavareiden tyyppien nimiä?
Tai niitä naisia, jotka ovat julkisesti sinulle ilmoittaneet, etteivät halua ikinä sinun haettavan?
Haluatko? - vastarannan kiiski
laittaa kirjoitti:
muutamia lavareiden tyyppien nimiä?
Tai niitä naisia, jotka ovat julkisesti sinulle ilmoittaneet, etteivät halua ikinä sinun haettavan?
Haluatko?,taas tuokin- itse sanoudun irti moisesta tanssiseurojen ,ja henkilöiden mainitsmisesta -tämä on kuitenkin valtakunnallinen foorumi -
rajansa kaikella laittaa kirjoitti:
muutamia lavareiden tyyppien nimiä?
Haluatko?Yksi ainoa nainen on joskus vuonna 1998 oikein sähköpostitse ilmoittanut, että en saa häntä hakea. Tämän naisen olen tuntenut jo Hennalan ajoilta asti (erään työtoverini ex-vaimo).
Ko. henkilön huumorintajun puute oli tuonkin tapauksen kohdalla kyseessä, kuten sekä hänet että minut tuntevat ihmiset hyvin tietävät.
Ei siis mitään todellista syytä, vaan sama tauti kuin teilläkin täällä.
Kerro vain!
Lavarien kohdalta myös olet pihalla kuin lumiukko.
Meitä poistui linjaerimielisyyksien vuoksi asteittain swing-orientoitunutta väkeä sieltä viimeisen puheenjohtajakauteni syksyn ja talven kuluessa Dancingin yhteyteen perustettuun Jam'n Rolliin, johon itsekin sitten siirryin, kun hallituksestakin siinä vielä mukana olleet kaksi muuta swingaria oli ilmoittanut eroavansa.
Miksi olisin yksin jäänyt oppositiota siellä ylläpitämään?
Hyvin tulemme edelleenkin toimeen myös nykyisten lavarilaisten kanssa.
Oliko muuta?
P.S. Kirjallinen imaisusi ei edelleenkään ole kehuttavalla tasolla.Humppis ei edelleenkään tajua kirjoitti:
tätä, että eri ihmisillä on erilaiset tavoitteet tansseihin menon ja siellä olon suhteen. Eivätkä tanssipaikat ole vain hänen määrittelemiä "oikeita tanssijoita varten".
Tämä kommentti Humppiksen raportista osoittaa hyvin hänen suvaitsevaisuuteensa:
"Heinäkuun riesana tietysti olivat ja aina ovat olleet lomalaiset, joilla ei tuo tanssitaito ja kokemus saati muiden tanssijoiden huomiointi ole kovin korkealla."
Sitten, kun Humppis on entistä vanhempi ja rainaisempi.
Minä kirjoitan raportissani, että "Tanssilavan riesana oli taas vanha laahustaja, joka ei osaa ikinä lopettaa toimintaa, vaikka toisen jalan polvessa on tekonivel."
Se varmaan tuntuu Herrasta oikein hyvältä....et ymmärrä lukemaasi. En rupea enää toistamaan. Olet toivoton tapaus.
Muut (siis ne muutamat terveet, jotka tätä palstaa vielä sentään lukevat) ymmärsivät oikein hyvin tekstini, kun lukivat ensin sen viestin, johon vastasin.
Tuosta Kolmilammin raportistani ottamastasi pätkästä myöskään et mitään ymmärtänyt.
Ytitä osoittaa siitä sellainen kohta, jossa mainitsen tarkoittamieni ihmisten iän.
Asenne vääristää lukemista, kuten niin monasti teille täällä olen joutunut huomauttamaan.
Tuo kertomani on ihan puhdas fakta.
Siellä varsinkin, mutta muillakin täysillä tanssipaikoilla vaikeuttavat satunnaiset kävijät juuri tuolla tavoin tanssimista.
Jos kaikki hallitsisivat oikean toiminnan niissä olosuhteissa ja osaisivat ottaa muut tanssijat huomioon, olisi vaikeuksia paljon vähemmän, ja tanssi kaikille mukavampaa.
Muiden huomiointiin ei tarvita minkäänlaista kurssitusta eikä ohjeistusta, sosiaalinen ihminen hallitsee sen luonnostaan.
Menitpä minne tahansa, sinun on oltava selvillä siitä, miten siellä tulee käyttäytyä.
P.S. Muutama todella vaikeasti aivovammainen tuossa taas yritti erittäin puutteellisen ymmärryksensä vuoksi jotakin sekavaa viestini perään sökeltää. Niin oli tolkutonta ja säälittävää tavaraa, että oli jo ihan inhimillisyyssyistä pakko jättää kyydistä.
Ikävää vain, että samalla joutui yksi järkeväkin viesti katoamaan -omani nimittäin.
Palstan muutenkin masentavan matalaksi mennyt maine ei tuollaisia rimanalituksia enää yhtään enempää sietäisi.
Pysykää onnettomat poissa tanssiharrastukselle varatulta palstalta, kun ette osaa asiallisesti käyttäytyä ettekä tanssimisesta mitään ymmärrä!- täältä
Truehum kirjoitti:
...et ymmärrä lukemaasi. En rupea enää toistamaan. Olet toivoton tapaus.
Muut (siis ne muutamat terveet, jotka tätä palstaa vielä sentään lukevat) ymmärsivät oikein hyvin tekstini, kun lukivat ensin sen viestin, johon vastasin.
Tuosta Kolmilammin raportistani ottamastasi pätkästä myöskään et mitään ymmärtänyt.
Ytitä osoittaa siitä sellainen kohta, jossa mainitsen tarkoittamieni ihmisten iän.
Asenne vääristää lukemista, kuten niin monasti teille täällä olen joutunut huomauttamaan.
Siellä varsinkin, mutta muillakin täysillä tanssipaikoilla vaikeuttavat satunnaiset kävijät juuri tuolla tavoin tanssimista.
Jos kaikki hallitsisivat oikean toiminnan niissä olosuhteissa ja osaisivat ottaa muut tanssijat huomioon, olisi vaikeuksia paljon vähemmän, ja tanssi kaikille mukavampaa.
Muiden huomiointiin ei tarvita minkäänlaista kurssitusta eikä ohjeistusta, sosiaalinen ihminen hallitsee sen luonnostaan.
Menitpä minne tahansa, sinun on oltava selvillä siitä, miten siellä tulee käyttäytyä.
P.S. Muutama todella vaikeasti aivovammainen tuossa taas yritti erittäin puutteellisen ymmärryksensä vuoksi jotakin sekavaa viestini perään sökeltää. Niin oli tolkutonta ja säälittävää tavaraa, että oli jo ihan inhimillisyyssyistä pakko jättää kyydistä.
Ikävää vain, että samalla joutui yksi järkeväkin viesti katoamaan -omani nimittäin.
Palstan muutenkin masentavan matalaksi mennyt maine ei tuollaisia rimanalituksia enää yhtään enempää sietäisi.
Pysykää onnettomat poissa tanssiharrastukselle varatulta palstalta, kun ette osaa asiallisesti käyttäytyä ettekä tanssimisesta mitään ymmärrä!pois katkera vanha pappa. Mene vaikka mökille purjehtimaan ja pysy siellä koko loppuelämäsi.
Pese hiukset ja leikkaa ponnari. Pistä ponnari kiinni ja takakonttiin, sekä yksiön seinälle.
Anna normaalien ihmisten keskustella täällä asioista, kun sinä et siihen narsistina pysty.
Huom!
Keskustelutaito on jotain muutakin kuin toisten kirjoitusvirheiden korjaamista, tai pelkkien omien näkemysten esilletuomista.
Keskustelutaito on myös toisten mielipiteiden kunnioittamista. Sinulla ei ole tätä ominaisuutta. täältä kirjoitti:
pois katkera vanha pappa. Mene vaikka mökille purjehtimaan ja pysy siellä koko loppuelämäsi.
Pese hiukset ja leikkaa ponnari. Pistä ponnari kiinni ja takakonttiin, sekä yksiön seinälle.
Anna normaalien ihmisten keskustella täällä asioista, kun sinä et siihen narsistina pysty.
Huom!
Keskustelutaito on jotain muutakin kuin toisten kirjoitusvirheiden korjaamista, tai pelkkien omien näkemysten esilletuomista.
Keskustelutaito on myös toisten mielipiteiden kunnioittamista. Sinulla ei ole tätä ominaisuutta.Näin kirjoitit: "Keskustelutaito on myös toisten mielipiteiden kunnioittamista. Sinulla ei ole tätä ominaisuutta."
Siis tällaisia mielipiteitä mielestäsi pitäisi kunnioittaa, eikä niihin saisi vastalausetta (siis omaa tietoon perustuvaa mielipidettään) kirjoittaa:
"Seuravaatteet eivät ole kovin naisellisia. Tuntuu koko touhu vähän teennäiseltä pyrkyryydeltä. Ne jotka oikeasti osaavat tanssia ja joilla ei ole sen kummenpia itsetunto-ongelmia, eivät seuravaatteissa lavoilla hillu."
Tuo, johon vastaamalla tähän keskusteluun liityin nyt oli sentään tämän palstan skaalan siisteimmästä päästä.
Muistanet kysymykseni aiemmassa keskustelussa: Siis kaikkiako mielipiteitä pitää kunnioittaa -kaikkein kammottavimpien hirviöiden ja törkimystenkin?
Näinköhän se olit silloinkin sinä, joka vastasi, että pitää.
Kuitenkin loukkaannuit, kun laitoin muutamia esimerkkejä tarjolle niistä kaikkiin kuuluvista: Bokassaa, Idi Aminia ja Kim Il Sungia jne. Pol Potin kohdalla otettiin jo herneet nenään.
Jotakin rajaa pitäisi olla sillä, mitä vaaditaan kunnioitettavan.
Tuskin itsekään esimerkiksi äitisi, vaimosi tai lapsesi raiskaajaa ja tämän mielipiteitä kovinkaan innolla ryhtyisit kunnioittamaan.
Tässä ote siitä tarkoittamastani keskustelusta (kaikkien mielipiteiden kunnioittamisesta):
"Juuri näin
Kirjoittanut: Kunnioitusta H 24.6.2008 klo 00.01
Kyllä!!
Törkeitäkin mielipiteitä tulee kunnioittaa, aivan samoin kuin kaikenlaisia ihmisiäkin tulee kunnioittaa. Tätä asiaa sinä et tunnu ikinä tajuavan."
Sitten vastasit tarkentavaan kysymykseeni (Ihanko sinä oikein nyt julkisesti myönnät kunnioittavasi mm. rasistien, pedofiilien ja kansanmurhaajien mielipiteitä?) näin:
"Vastaus
Kirjoittanut: Kyllä 24.6.2008 klo 17.08
Jep. Kunnioitan. Koska kaikilla ihmisillä on mielipiteisiinsä oikeus."
Tarkistin vielä näin:
Siis todellakin hyväksyt ja jopa kunnioitat kaikkein kammottavimpienkin tyyppien mielipiteitä. Huh!
Kiersit vastauksen näin:
"Toiset meistä ovat merkittävissä tehtävissä. Ne yleensä vaativat kykyä nähdä harmaita alueita, mustavalkoisten sijaan. Mustavalkoisuus on ilmeisesti sinulle tuttua. Tosin epäilen, ettet ole ymmärtänyt mitä humanismi, mielipiteen- tai uskonnonvapaus oikeastaan tarkoittaa."
Niinpä tarkensin vielä uudelleen näin:
No, joka tapauksessa olet kuitenkin tullut tämän palstan harvoille terveille lukijoille paljastaneeksi oikean karvasi: ihmiskunnan kammottavimmat edustajat ovat esikuviasi ja rajattoman kunnioituksesi kohteita.
Vetäydyit jälleen, nyt vastahyökkäykseen turvautuen ja lukijoita hämätäksesi näin:
”Lähdit sitten haukkumalinjalle kun jäit keskustelussa alakynteen. Niin tyypillistä! Kuten edellinen viestisi todisti, et ymmärrä minun vastauksieni asiaa. Ja humanismista et ymmärrä yhtään mitään. Ja minä tiedän kuka sinä olet. Ajatusmaailmaasi en tämän enempää edes haluaisi tutustua.”
Sitten esitit täysin naurettavan kysymyksen:
”Kysyn kuitenkin: Jos pääsisit kitkemään maailmasta vaikkapa rikolliset, kenen vuoro olisi seuraavaksi?”
Tähänkään tultaessa et ollut vielä sulkenut pois kunnioituksesi kohteista ainoatakaan ihmistä -et Pol Potiakaan.
Niinpä ei minullakaan ollut oikeutta tiputtaa noiden suosikkipoikiesi joukosta ketään.
Mitähän, jos yrittäisit vastaisuudessa pysytellä aiheessa? Tosin tanssi on aiheena sinulle niin vieras, että sinun ei pitäisi tälle sivustolle tulla lainkaan tahallisesti häiritsemään aiheenmukaista keskustelua.
Tuon loppukaneetin osoitan nyt myös sinulle -olitpa sitten tuo sama henkilö tai et.Hämmästelijä? kirjoitti:
Humppiksen kommentti: "Et siis lainkaan ole havainnut, millaisia tyyppejä ne ovat, joille tuolla tavoin vastaan?
Olet peruuttamattomasti valinnut puolesi, siis sekopäiden rivissä, joten totuutta et tule koskaan havaitsemaan. "
Ymmärtääkseni kenelläkään tasapainoisella ja elämäänsä tyytyväisellä ihmisellä ei ole mitään tarvetta sellaiseen loanheittoon kuin mitä Herra Humppis täällä teet.
Loanheitto viittaa selkeästi johonkin traumaan, kateuteen, alemmuudentunteeseen tms. Se on Humppis valitettavasti ainoastaan oma ongelmasi. Pärskeitä siitä leviää tällekin palstalle, mutta ne pärskeet eivät normaalia tervettä ihmistä hetkauta mitenkään. Täytyy ymmärtää, että meitä ihmisiä on monenlaista tallustajaa. Mielipiteen vapaus ja tanssimisen oikeus sinulla on tietysti kuten muillakin, mutta katkera haukkuminen ja loanheitto kertoo vain haukkujan mielentilasta ja maailmankuvasta. Otan syvästi osaa!
Voisit aivan hyvin kokeneena tanssinharrastajan olla "todellinen herrasmies ja harmaa eminenssi", mutta nykyisellä kielteisen katkeralla asenteellasi se ei ole eikä tule olemaan mahdollista.
En vastannut säikeeseesi syystä, että korjaisit jotain "kirjoitusvirhettäsi" välittömästi ja poistaisit tämänkin viestin....harrastavat ihan muut kuin minä.
Kuten jokainen kunnon ihmisiin lukeutuva lukija hyvin tietää, sinun sielunveljesi ja lajitoverisi (sinä ilmeisesti innolla mukana myös) täällä sairasta törkyä paiskovat, eivätkä aina pelkästään minun niskaani, vaan kateuden ja kaunan pakottamina kaikkiakin edistyneitä tai edistymään pyrkiviä tanssijoita kohti.
Teille vastailen sillä tavoin kuin te ansaitsette, en kuitenkaan yhtä alatyylisesti kuin te.
Näin tuossa vuodatuksessasi kirjoitat myös: "Loanheitto viittaa selkeästi johonkin traumaan, kateuteen, alemmuudentunteeseen tms."
Ihan samaa olen ennenkin teistä vaikka kuinka usein todennut. Hyvä, että nyt sen tunnustat! (Huumoria. Oli pakko suomentaa, sillä teillä ei tunnetusti ole minkäänlaista huumorintajua.)
Näin myös uhoat: "Voisit aivan hyvin kokeneena tanssinharrastajan olla "todellinen herrasmies ja harmaa eminenssi", mutta nykyisellä kielteisen katkeralla asenteellasi se ei ole eikä tule olemaan mahdollista."
Tietäisitpä, miten lähelle vahingossa osuit!
Sen verran pieleen kuitenkin meni, että konditionaali ei ole oikea modus tässä tapauksessa.
P.S. Muutama järjenjaossa hyvin vähälle ja ihan ilmankin jäänyt tuossa taas oksenteli pahaa oloaan viestini perään, joten koitti siivouksen aika.
Pysykää vähälahjaiset poissa täältä, kun ette mistään asiasta mitään tiedä ettekä osaa asiallisesti kirjoittaa!- Oikea keskustelija
Truehum kirjoitti:
Näin kirjoitit: "Keskustelutaito on myös toisten mielipiteiden kunnioittamista. Sinulla ei ole tätä ominaisuutta."
Siis tällaisia mielipiteitä mielestäsi pitäisi kunnioittaa, eikä niihin saisi vastalausetta (siis omaa tietoon perustuvaa mielipidettään) kirjoittaa:
"Seuravaatteet eivät ole kovin naisellisia. Tuntuu koko touhu vähän teennäiseltä pyrkyryydeltä. Ne jotka oikeasti osaavat tanssia ja joilla ei ole sen kummenpia itsetunto-ongelmia, eivät seuravaatteissa lavoilla hillu."
Tuo, johon vastaamalla tähän keskusteluun liityin nyt oli sentään tämän palstan skaalan siisteimmästä päästä.
Muistanet kysymykseni aiemmassa keskustelussa: Siis kaikkiako mielipiteitä pitää kunnioittaa -kaikkein kammottavimpien hirviöiden ja törkimystenkin?
Näinköhän se olit silloinkin sinä, joka vastasi, että pitää.
Kuitenkin loukkaannuit, kun laitoin muutamia esimerkkejä tarjolle niistä kaikkiin kuuluvista: Bokassaa, Idi Aminia ja Kim Il Sungia jne. Pol Potin kohdalla otettiin jo herneet nenään.
Jotakin rajaa pitäisi olla sillä, mitä vaaditaan kunnioitettavan.
Tuskin itsekään esimerkiksi äitisi, vaimosi tai lapsesi raiskaajaa ja tämän mielipiteitä kovinkaan innolla ryhtyisit kunnioittamaan.
Tässä ote siitä tarkoittamastani keskustelusta (kaikkien mielipiteiden kunnioittamisesta):
"Juuri näin
Kirjoittanut: Kunnioitusta H 24.6.2008 klo 00.01
Kyllä!!
Törkeitäkin mielipiteitä tulee kunnioittaa, aivan samoin kuin kaikenlaisia ihmisiäkin tulee kunnioittaa. Tätä asiaa sinä et tunnu ikinä tajuavan."
Sitten vastasit tarkentavaan kysymykseeni (Ihanko sinä oikein nyt julkisesti myönnät kunnioittavasi mm. rasistien, pedofiilien ja kansanmurhaajien mielipiteitä?) näin:
"Vastaus
Kirjoittanut: Kyllä 24.6.2008 klo 17.08
Jep. Kunnioitan. Koska kaikilla ihmisillä on mielipiteisiinsä oikeus."
Tarkistin vielä näin:
Siis todellakin hyväksyt ja jopa kunnioitat kaikkein kammottavimpienkin tyyppien mielipiteitä. Huh!
Kiersit vastauksen näin:
"Toiset meistä ovat merkittävissä tehtävissä. Ne yleensä vaativat kykyä nähdä harmaita alueita, mustavalkoisten sijaan. Mustavalkoisuus on ilmeisesti sinulle tuttua. Tosin epäilen, ettet ole ymmärtänyt mitä humanismi, mielipiteen- tai uskonnonvapaus oikeastaan tarkoittaa."
Niinpä tarkensin vielä uudelleen näin:
No, joka tapauksessa olet kuitenkin tullut tämän palstan harvoille terveille lukijoille paljastaneeksi oikean karvasi: ihmiskunnan kammottavimmat edustajat ovat esikuviasi ja rajattoman kunnioituksesi kohteita.
Vetäydyit jälleen, nyt vastahyökkäykseen turvautuen ja lukijoita hämätäksesi näin:
”Lähdit sitten haukkumalinjalle kun jäit keskustelussa alakynteen. Niin tyypillistä! Kuten edellinen viestisi todisti, et ymmärrä minun vastauksieni asiaa. Ja humanismista et ymmärrä yhtään mitään. Ja minä tiedän kuka sinä olet. Ajatusmaailmaasi en tämän enempää edes haluaisi tutustua.”
Sitten esitit täysin naurettavan kysymyksen:
”Kysyn kuitenkin: Jos pääsisit kitkemään maailmasta vaikkapa rikolliset, kenen vuoro olisi seuraavaksi?”
Tähänkään tultaessa et ollut vielä sulkenut pois kunnioituksesi kohteista ainoatakaan ihmistä -et Pol Potiakaan.
Niinpä ei minullakaan ollut oikeutta tiputtaa noiden suosikkipoikiesi joukosta ketään.
Mitähän, jos yrittäisit vastaisuudessa pysytellä aiheessa? Tosin tanssi on aiheena sinulle niin vieras, että sinun ei pitäisi tälle sivustolle tulla lainkaan tahallisesti häiritsemään aiheenmukaista keskustelua.
Tuon loppukaneetin osoitan nyt myös sinulle -olitpa sitten tuo sama henkilö tai et.Vedät keskustelun nyt taas äärilaitoihin. Ei tässä nyt siitä ole kysymys, että raiskaajia tai murhamiehiä pitäisi kunnioittaa. Sinulla ei ole oikeasti suhteellisuuden tajua.
Tälläisessa kommentissa ei ole mitään murhamiehiin, tai raiskaustapauksiin tai vastaaviin viittaavaa, ja on ihan täysin pätevä mielipide.
Voin sanoa, että minulle miehenä ei ole niin merkitystä, onko naisella lenkkareita tai piikkareita. En ole myöskään samaa mieltä tämän kommentin kanssa, mutta ymmärrän kuitenkin hänen mielipiteensä. Käsittääkseni hänellä on oikeus siihen.
Mutta mitä sinä teet?
Hyökkäät kertomaan, ettei asia ei ole näin. Vaikka ei olisikaan, niin anna toisten elää ja olla rauhassa sitä mieltä, mitä haluavat.
Elä ja anna toisten elää. Oikea keskustelija kirjoitti:
Vedät keskustelun nyt taas äärilaitoihin. Ei tässä nyt siitä ole kysymys, että raiskaajia tai murhamiehiä pitäisi kunnioittaa. Sinulla ei ole oikeasti suhteellisuuden tajua.
Tälläisessa kommentissa ei ole mitään murhamiehiin, tai raiskaustapauksiin tai vastaaviin viittaavaa, ja on ihan täysin pätevä mielipide.
Voin sanoa, että minulle miehenä ei ole niin merkitystä, onko naisella lenkkareita tai piikkareita. En ole myöskään samaa mieltä tämän kommentin kanssa, mutta ymmärrän kuitenkin hänen mielipiteensä. Käsittääkseni hänellä on oikeus siihen.
Mutta mitä sinä teet?
Hyökkäät kertomaan, ettei asia ei ole näin. Vaikka ei olisikaan, niin anna toisten elää ja olla rauhassa sitä mieltä, mitä haluavat.
Elä ja anna toisten elää....se on keskustelua, että jätetään sanomatta oma mielipide silloin, kun se poikkeaa toisen esittämästä, jonka sitäpaitsi tietää vääräksi ja usein tarkoituksella jopa sellaisena esitetyksi, jotta saisi mustamaalatuksi jotakuta henkilöä tai ryhmää
Aika erikoista!- Kaljun
täältä kirjoitti:
pois katkera vanha pappa. Mene vaikka mökille purjehtimaan ja pysy siellä koko loppuelämäsi.
Huom!
Keskustelutaito on myös toisten mielipiteiden kunnioittamista. Sinulla ei ole tätä ominaisuutta.Ei Truehum oikein voi leikata pois ponnariaan sehän peittää takaraivon kaljua. nuoret tytöt eivät pitäisi kaljuuntuvasta harmaahapsisesta vanhasta miehestä.
- Jos kerran masentaa
Truehum kirjoitti:
...et ymmärrä lukemaasi. En rupea enää toistamaan. Olet toivoton tapaus.
Pysykää onnettomat poissa tanssiharrastukselle varatulta palstalta, kun ette osaa asiallisesti käyttäytyä ettekä tanssimisesta mitään ymmärrä!Jos tällä palstalla kerran masentaa niin painu vittuun täältä. keksi joskus jotain muuta. Kukaan ei kaipaa sinua lähdettyäsi. Olet marisija.
- Äskeisessä
Truehum kirjoitti:
...se on keskustelua, että jätetään sanomatta oma mielipide silloin, kun se poikkeaa toisen esittämästä, jonka sitäpaitsi tietää vääräksi ja usein tarkoituksella jopa sellaisena esitetyksi, jotta saisi mustamaalatuksi jotakuta henkilöä tai ryhmää
Aika erikoista!Ei siinä ollut muuta erikoista kuin sinun tulkintasi. Tulkitset kaikki oman napasi ulkopuolisen elämän kummalliseksi ja sairaaksi. Lisäksi pelästyt jo varjojakin. Koet kaiken kirjoittelun "viiteryhmääsi" pilkkaavaksi. Itseasiassa mitään viiteryhmää ei edes ole olemassa.
- Ja keveäksi havaittu
Kaljun kirjoitti:
Ei Truehum oikein voi leikata pois ponnariaan sehän peittää takaraivon kaljua. nuoret tytöt eivät pitäisi kaljuuntuvasta harmaahapsisesta vanhasta miehestä.
juuri näinhän se meni. Näkee selvästi,että etutukkaa yritetään kasvattaa ja kammata taakse mahdollisimman pitkälle. Kaljupeittoyritys. Selkeä. Kielii taas heikosta itsetunnosta. Olisi edes reilusti kalju jos kerran tukka lähtee. Seuraavaksi piilokorot?
- Huru-ukolle suitset
Truehum kirjoitti:
...harrastavat ihan muut kuin minä.
Kuten jokainen kunnon ihmisiin lukeutuva lukija hyvin tietää, sinun sielunveljesi ja lajitoverisi (sinä ilmeisesti innolla mukana myös) täällä sairasta törkyä paiskovat, eivätkä aina pelkästään minun niskaani, vaan kateuden ja kaunan pakottamina kaikkiakin edistyneitä tai edistymään pyrkiviä tanssijoita kohti.
Teille vastailen sillä tavoin kuin te ansaitsette, en kuitenkaan yhtä alatyylisesti kuin te.
Näin tuossa vuodatuksessasi kirjoitat myös: "Loanheitto viittaa selkeästi johonkin traumaan, kateuteen, alemmuudentunteeseen tms."
Ihan samaa olen ennenkin teistä vaikka kuinka usein todennut. Hyvä, että nyt sen tunnustat! (Huumoria. Oli pakko suomentaa, sillä teillä ei tunnetusti ole minkäänlaista huumorintajua.)
Näin myös uhoat: "Voisit aivan hyvin kokeneena tanssinharrastajan olla "todellinen herrasmies ja harmaa eminenssi", mutta nykyisellä kielteisen katkeralla asenteellasi se ei ole eikä tule olemaan mahdollista."
Sen verran pieleen kuitenkin meni, että konditionaali ei ole oikea modus tässä tapauksessa.
P.S. Muutama järjenjaossa hyvin vähälle ja ihan ilmankin jäänyt tuossa taas oksenteli pahaa oloaan viestini perään, joten koitti siivouksen aika.
Pysykää vähälahjaiset poissa täältä, kun ette mistään asiasta mitään tiedä ettekä osaa asiallisesti kirjoittaa!Pidät itseäsi siis jonkinlaisena harmaana eminenssinä? Järki käteen nyt!! Ja itsekehuruuvia vähän pienemmälle. Eihän sinua kukaan enää edes hae. Tytöt pakenee rivissä taaemmas kun lähestyt. Ainakin Kolmilammilla oli näin..
- uytrewq
Truehum kirjoitti:
...harrastavat ihan muut kuin minä.
Pysykää vähälahjaiset poissa täältä, kun ette mistään asiasta mitään tiedä ettekä osaa asiallisesti kirjoittaa!Todellinen luuseri ...
- Tämä on oikea
Äskeisessä kirjoitti:
Ei siinä ollut muuta erikoista kuin sinun tulkintasi. Tulkitset kaikki oman napasi ulkopuolisen elämän kummalliseksi ja sairaaksi. Lisäksi pelästyt jo varjojakin. Koet kaiken kirjoittelun "viiteryhmääsi" pilkkaavaksi. Itseasiassa mitään viiteryhmää ei edes ole olemassa.
analyysi.
- .....
Truehum kirjoitti:
...se on keskustelua, että jätetään sanomatta oma mielipide silloin, kun se poikkeaa toisen esittämästä, jonka sitäpaitsi tietää vääräksi ja usein tarkoituksella jopa sellaisena esitetyksi, jotta saisi mustamaalatuksi jotakuta henkilöä tai ryhmää
Aika erikoista!"Siiskö mielestäsi...
Kirjoittanut: Truehum 8.7.2008 klo 11.19
...se on keskustelua, että jätetään sanomatta oma mielipide silloin, kun se poikkeaa toisen esittämästä, jonka sitäpaitsi tietää vääräksi ja usein tarkoituksella jopa sellaisena esitetyksi, jotta saisi mustamaalatuksi jotakuta henkilöä tai ryhmää"
Tottakai oman mielipiteen voi sanoa. Sehän on juuri keskustelun edellytys. Mutta se, että pitää aina omaa mielipidettä / tulkintaa oikeana, ei ole välttämättä asiallista keskustelua. Kunnoitusta toista kohtaan. ..... kirjoitti:
"Siiskö mielestäsi...
Kirjoittanut: Truehum 8.7.2008 klo 11.19
...se on keskustelua, että jätetään sanomatta oma mielipide silloin, kun se poikkeaa toisen esittämästä, jonka sitäpaitsi tietää vääräksi ja usein tarkoituksella jopa sellaisena esitetyksi, jotta saisi mustamaalatuksi jotakuta henkilöä tai ryhmää"
Tottakai oman mielipiteen voi sanoa. Sehän on juuri keskustelun edellytys. Mutta se, että pitää aina omaa mielipidettä / tulkintaa oikeana, ei ole välttämättä asiallista keskustelua. Kunnoitusta toista kohtaan....onkin silloin, jos vastailee mutu-pohjalta.
Kuitenkin, kun tietää toisen olevan joko tietämättömyyttään tai tahallaan esittämässä jotakin, joka ei pidä paikkaansa, ja itse tietää asian todellisen laidan, on luonnollista ja oikein kertoa totuus.
Täällä aivan liian paljon pyritään estitämään perättömiä väitteitä ja suosimaan sellaisten esittäjiä.
Syykin on selvä: tämän sivuston häiriköt pyrkivät kaikin tavoin madaltamaan tanssikulttuurin tasoa heidän omaa tasoaan vastaavaksi.
Tuossa kuitenkin törmäävät siihen, etteivät tajua niihin heidän solvaus- ja mustamaalausjuttuihinsa uskovan vain heidän itsensä kaltaisten onnettomien.
Se osa tanssijoista (mikäli tällä edes käyvät lukemassa), johon nuo yrittävät vaikuttaa eivät todellakaan heidän pyrkimystensä mukaisesti rupea toimimaan, vaan ainoastaan nauravat ressukoille -säälivästi.
Toki muutaman pelokkaan aloittelijan tai tanssia harrastuksekseen vasta harkitsevan saavat häiriköt toisinaan pudotetuksi pois, mutta ei siitä heille ainakaan sitä hyötyä ole, mitä he toimillaan ovat tavoittelemassa.
Toinen tavoite, niillä kaikkein surkeimmilla, jotka eivät itse tanssi lainkaan, on oman pahan olon helpottaminen häiritsemällä törkeyksillään kaikkia asiallisia kysymyksiä esittävien aloittamia keskustelusäikeitä.
Sillä tavoin täältä kyllä tehokkaasti uudet yrittäjät saadaankin karkotetuksi, kun sitä pesää ja kaatoa tarjotaan joka väliin.Huru-ukolle suitset kirjoitti:
Pidät itseäsi siis jonkinlaisena harmaana eminenssinä? Järki käteen nyt!! Ja itsekehuruuvia vähän pienemmälle. Eihän sinua kukaan enää edes hae. Tytöt pakenee rivissä taaemmas kun lähestyt. Ainakin Kolmilammilla oli näin..
...sinne Kolmilammille, niin olisi totuus valjennut sinullekin.
Kun et reppana uskalla edes tanssipaikoille ilmaantua, älä täällä esitä mitään tolkuttomuuksia muka tanssimiseen liittyen!
Kolmilammin sunnuntai-illan korjattu hakusaldo oli 27/8. (Muistin erään tanssittamani vasta myöhemmin, joten raportissani on lukema 26/7.)
Kaikki hakemani ja myös minua hakeneet olivat tälläkin kerralla sellaisia, että sinun kanssasi eivät suostuisi tanssimaan saati sinua hakemaan.- Taas valetta
Truehum kirjoitti:
...sinne Kolmilammille, niin olisi totuus valjennut sinullekin.
Kun et reppana uskalla edes tanssipaikoille ilmaantua, älä täällä esitä mitään tolkuttomuuksia muka tanssimiseen liittyen!
Kolmilammin sunnuntai-illan korjattu hakusaldo oli 27/8. (Muistin erään tanssittamani vasta myöhemmin, joten raportissani on lukema 26/7.)
Kaikki hakemani ja myös minua hakeneet olivat tälläkin kerralla sellaisia, että sinun kanssasi eivät suostuisi tanssimaan saati sinua hakemaan.Höpö höpö. Sun raporttis lukemat tiedetään. Ystäviksesi kutsut sellaisiakin jotka lavoilla vain kohteliaisuudesta tervehtivät.
- Vaikuttaa kipeältä tuo mies
Truehum kirjoitti:
...onkin silloin, jos vastailee mutu-pohjalta.
Kuitenkin, kun tietää toisen olevan joko tietämättömyyttään tai tahallaan esittämässä jotakin, joka ei pidä paikkaansa, ja itse tietää asian todellisen laidan, on luonnollista ja oikein kertoa totuus.
Täällä aivan liian paljon pyritään estitämään perättömiä väitteitä ja suosimaan sellaisten esittäjiä.
Syykin on selvä: tämän sivuston häiriköt pyrkivät kaikin tavoin madaltamaan tanssikulttuurin tasoa heidän omaa tasoaan vastaavaksi.
Tuossa kuitenkin törmäävät siihen, etteivät tajua niihin heidän solvaus- ja mustamaalausjuttuihinsa uskovan vain heidän itsensä kaltaisten onnettomien.
Se osa tanssijoista (mikäli tällä edes käyvät lukemassa), johon nuo yrittävät vaikuttaa eivät todellakaan heidän pyrkimystensä mukaisesti rupea toimimaan, vaan ainoastaan nauravat ressukoille -säälivästi.
Toki muutaman pelokkaan aloittelijan tai tanssia harrastuksekseen vasta harkitsevan saavat häiriköt toisinaan pudotetuksi pois, mutta ei siitä heille ainakaan sitä hyötyä ole, mitä he toimillaan ovat tavoittelemassa.
Toinen tavoite, niillä kaikkein surkeimmilla, jotka eivät itse tanssi lainkaan, on oman pahan olon helpottaminen häiritsemällä törkeyksillään kaikkia asiallisia kysymyksiä esittävien aloittamia keskustelusäikeitä.
Sillä tavoin täältä kyllä tehokkaasti uudet yrittäjät saadaankin karkotetuksi, kun sitä pesää ja kaatoa tarjotaan joka väliin.Tuo nyt oli jo ihan hullua tulkintaa ja höpötystä. Rajoita vähän..
Taas valetta kirjoitti:
Höpö höpö. Sun raporttis lukemat tiedetään. Ystäviksesi kutsut sellaisiakin jotka lavoilla vain kohteliaisuudesta tervehtivät.
...paljastaneeksi, ettet ole ymmärtänyt lukemastsi mitään.
Todella usein ja monessa eri paikassa olen kertonut, että ystäviä ihmisellä ei voi olla monta yhtä aikaa, kavereitakin vain muutama, loput ovat tuttavia tai aivan vieraita.
Edes kaikkia sellaisia, jotka tulevat halaamaan, en kavereiksenikaan lue -suukottelijat jo kyllä.
Opettele lukemaan ennen kuin yrität kirjoittaa!
Tanssiraporteissani ei muuten koskaan ole sanaakaan, joka ei olisi totta. Sen tietävät tanssijat.
Sinähän et sellaisista asioista voikaan mitään tietää, kun et edes osaisi yhdellekään tanssipaikalle taluttamatta mennä.- raportit.
Truehum kirjoitti:
Todella usein ja monessa eri paikassa olen kertonut, että ystäviä ihmisellä ei voi olla monta yhtä aikaa, kavereitakin vain muutama, loput ovat tuttavia tai aivan vieraita.
Edes kaikkia sellaisia, jotka tulevat halaamaan, en kavereiksenikaan lue -suukottelijat jo kyllä.
Tanssiraporteissani ei muuten koskaan ole sanaakaan, joka ei olisi totta. Sen tietävät tanssijat.
Sinähän et sellaisista asioista voikaan mitään tietää, kun et edes osaisi yhdellekään tanssipaikalle taluttamatta mennä.Tuollainen sokeus on jo säälittävää.. Sinun ns. Raporttisi ovat täynnä sontaa ja vääriä tulkintoja. Ei kukaan normaali ihminen väitä aina kirjoittavansa ja puhuvansa totta. Se on täysi mahdottomuus. Kaikki muut paitsi narsistit ymmärtävät tämän.
- Selitä nyt taas
Truehum kirjoitti:
Sinähän et sellaisista asioista voikaan mitään tietää, kun et edes osaisi yhdellekään tanssipaikalle taluttamatta mennä.Ihanko kaikki tanssijat? Sekin jota kutsuit raitapöksyhinttariksi? Vai kiellätkö taas kirjoittaneesi niin? Jäät jatkuvasti kiinni loanheitosta ja valehtelusta.
raportit. kirjoitti:
Tuollainen sokeus on jo säälittävää.. Sinun ns. Raporttisi ovat täynnä sontaa ja vääriä tulkintoja. Ei kukaan normaali ihminen väitä aina kirjoittavansa ja puhuvansa totta. Se on täysi mahdottomuus. Kaikki muut paitsi narsistit ymmärtävät tämän.
Lue nyt vaikka tuosta ja kerro, mikä siinä ei ollut totta:
http://tanssi.net/keskustelu/204/209742.html#t
Ja jos luokituksesi riittää voit lukea myös nämä:
http://tanssi.net/keskustelu/s/204/209638.html#t
Ja tästä lohdutukseksi Kolmilammin raportti, kun et noita kuitenkaan pääse lukemaan:
Kolmilammi tosi täynnä ja kuumana
Humppis
2008-07-07 9:05
Lapsenlapsen synttäreillä tapahtuneen, tytön isoäidin mahtavista sapuskoista ja niiden tarmokkaasta tuputtamisesta johtuneen ylensyönnin jäljiltä meni vuorokausirytmini sekaisin: kaaduin heti kotiin tultuani sänkyyni ja heräsin vasta yhdeltä yöllä.
Niinpä pätkittäiseksi menneen nukkumisen vuoksi oli sunnuntaipäivä aurinkoisesta säästä huolimatta jokseenkin sumuinen.
Sitäpaitsi hillitön riekkuminen perjantaina Kisarannassa kostautui kolotuksina ja muina kipuina koko kropan alueella. Tuntui kuin olisin ollut maalinukkena karateharjoituksessa.
No, lämpimän kylvyn kautta pääsin kuitenkin jokseenkin kuntoutuneena liikkelle kohti Hausjärveä, jonka kirkonkylän risteystä lähestyessäni vasta tavoitin ensimmäisen ja ainoan niistä muka taajaan toistuvista sadekuuroista, joita säätiedotukset olivat sekä Lahteen että jokseenkin koko Hämeeseen lupailleet jo monen päivän ajan. Lyhyt oli tuokin, sillä ennen Riihimäentieltä poistumistani olin jo taas täysin kuivalla asfaltilla.
Perillä olin hyvissä ajoin -liiankin, sillä nyt eivät lippukopin luukut auenneet ennen viittä vaille kuutta.
Hyvin silti ehdin sisälle ja tulijoita vielä katselemaankin ennen ensivalsseja, joista ensimmäinen kajahti Taikakuun soittimista (instrumentaalina siis) vasta 18.05.
Tuttu oli tanssitettava niille kappaleille -edellisellä viikolla olin tuon kotiinsa jälleen kerran kotikaupunkiini kuljettanut.
Kilvan siinä sitten molemmat huippusuositut bändit, Syke siis toisena niistä, kannustivat Kolmilammin vakioväkeä ja muutamia ensikertalaisia kaukomatkailijoitakin aina vain ankarampiin ponnisteluihin musiikin muuntamisessa tanssiksi.
Melko hankalaksi tuo alkoi käydä jo ennen seitsemää, sillä tilaa tulkinnoille tai edes perustanssille ei enää tahtonut löytyä.
Terassinkin tanssilliset ominaisuudet tuli kahden hitaan valssin myötä kokeilluiksi. Eivät olleet siitä parantuneet, kun muutama vuosi sitten siinä erään silloisen supersuosikkini kanssa valokuvaajan ”määräyksestä” kolmen kappaleen ajan olimme tanssineet.
Jalkapohjat kipeytyivät karkeilla lankuilla siis jo melko alkuillasta.
Kuumuushan siellä taas oli suurin tuskan tuottaja, kuten aina, vaikka sekä raikasilmaputki että reippaat tuuladukset etuovesta yrittivätkin tosissaan tilannetta kohentaa.
Heinäkuun riesana tietysti olivat ja aina ovat olleet lomalaiset, joilla ei tuo tanssitaito ja kokemus saati muiden tanssijoiden huomiointi ole kovin korkealla. Niinpä kolarointia ja muuta vastaavaa häiriötä (kipeitäkin iskuja välillä) oli tarjolla enimmän osan iltaa runsaan puoleisesti.
Nautinnon puolelle kuitenkin ilta kääntyi, kuten Kolmilammin tuttujen tanssijoiden kanssa jokseenkin aina. Tosin ylitarjonta tanssitettavista tuottaa aina jonkin verran stressiä: moni must-luokkaan kuuluva jäi taas tavoittamatta.
Tunnelmallista silti oli ja varsin vauhdikastakin.
Tavoite tuli täyteen varttia ennen varsinaista päättymisaikaa, sillä jalat ilmoittivat poislähdön olevan välttämättömän jo puolen yön koittaessa (ja runon, suven ja Eino Leinon päivän päättyessä).
Tuosta tosin tuli silti ylitystä kuitenkin se tavanomainen vartti vielä, jonka jokseenkin zombiena raahauduin viimeisiä nautinnon pisaroita ryystäen (hikeä taisi suurelta osin kylläkin olla).
Siis 00.15 laahustin autolleni ja vaihdettuani sandaalit lenkkareiden tilalle starttasin kohti Lahtea.
Luontohvaintoa tuli vastaan jo heti Janakkalan kulmauksen ja joen ylityksen jälkeen, kun kaksi ketunpoikaa hölmöili tien pientareella. Onneksi tajusivat juuri ajoissa livahtaa ojan pohjalle.
Seuraava tieltä hyvällä onnella selviytynyt oli sitten Pihvipaikkaa lähestyttäessä (se Espanjasta tuotu härkäsilhuetti) mäyrä, joka matalana lyllersi melkoisella nopeudella juuri ja juuri ajoissa edestäni pusikon suojiin.
Kotona odotti sitten ikävä yllätys: ilmeisesti oli ollut sähkökatko, sillä nauhuri ilmoitteli outoja lukemia ja herättikin joskus aamuyöstä käynnistyessään itsekseen. Puolet Skit housesta jäi näköjään nauhoittumatta.
Illan saldo kasvoi vaikeista olosuhteista (ja siitä puuttumaan jääneestä vartista) huolimatta oikein hyväksi: 26/7.Selitä nyt taas kirjoitti:
Ihanko kaikki tanssijat? Sekin jota kutsuit raitapöksyhinttariksi? Vai kiellätkö taas kirjoittaneesi niin? Jäät jatkuvasti kiinni loanheitosta ja valehtelusta.
Irroittamalla tekstinpätkiä ja yksittäisiä sanojakin niiden alkuperäisestä kontekstista pyrit, kuten täällä moni muukin surkimus, hämäämään sellaisia, jotka eivät ole alkuperäistä tekstiä nähneet.
Tuossakin tapauksessa eräs raitapöksyksi itseään nimittänyt väitti minunkatselleen Jenkkapirtillä kahvia juodessani ja, kuten hän sanoi, "pullaa mussuttaessani" hänen tanssiaan kateellisena.
Tuohon vastasin tietysti, että oli minulla parempaakin tekemistä siinä yhdessä juuri boogie-tunnin vetäneiden Oton ja Helin kanssa kahvitellessani ja jutellessani kuin jonkun raitapöksyhinttarin tanssia seurailla.
Aivan luonnollinen suhtautuminen tuo jokaisesta normaalista ihmisestä moiseen väittämään on. En todellakaan ole kiinnostunut joidenkin miesten tanssimisesta missään mielessä.
Kun et osaa asiallisesti ja tanssiasiaa kirjoittaa, pysy poissa!- kelpaako?
Truehum kirjoitti:
Irroittamalla tekstinpätkiä ja yksittäisiä sanojakin niiden alkuperäisestä kontekstista pyrit, kuten täällä moni muukin surkimus, hämäämään sellaisia, jotka eivät ole alkuperäistä tekstiä nähneet.
Tuossakin tapauksessa eräs raitapöksyksi itseään nimittänyt väitti minunkatselleen Jenkkapirtillä kahvia juodessani ja, kuten hän sanoi, "pullaa mussuttaessani" hänen tanssiaan kateellisena.
Tuohon vastasin tietysti, että oli minulla parempaakin tekemistä siinä yhdessä juuri boogie-tunnin vetäneiden Oton ja Helin kanssa kahvitellessani ja jutellessani kuin jonkun raitapöksyhinttarin tanssia seurailla.
Aivan luonnollinen suhtautuminen tuo jokaisesta normaalista ihmisestä moiseen väittämään on. En todellakaan ole kiinnostunut joidenkin miesten tanssimisesta missään mielessä.
Kun et osaa asiallisesti ja tanssiasiaa kirjoittaa, pysy poissa!Jos sinusta on asiallista kutsua toista raitapöksyhinttariksi, et varmaan pahastu kun nimeän sinut kusipäätumputtajaksi?
- jostain nimitystä
kelpaako? kirjoitti:
Jos sinusta on asiallista kutsua toista raitapöksyhinttariksi, et varmaan pahastu kun nimeän sinut kusipäätumputtajaksi?
raitapöksyhinttari?
Ihmettelen, jos näin on. - Äimistelijä ihmettelee
Hämmästelijä? kirjoitti:
Humppiksen kommentti: "Et siis lainkaan ole havainnut, millaisia tyyppejä ne ovat, joille tuolla tavoin vastaan?
En vastannut säikeeseesi syystä, että korjaisit jotain "kirjoitusvirhettäsi" välittömästi ja poistaisit tämänkin viestin.Humppis kirjoittaa:
--- lainaus alkaa ---
Pysykää vähälahjaiset poissa täältä, kun ette mistään asiasta mitään tiedä ettekä osaa asiallisesti kirjoittaa!
--- lainaus päättyy ---
Erityisesti on syytä huomata tämä:
"Tietäisitpä, miten lähelle vahingossa osuit!
Sen verran pieleen kuitenkin meni, että konditionaali ei ole oikea modus tässä tapauksessa. "
Herra Humppis osoittaa sikäli jopa yllättävää inhimillisyyttä, että hän haluaisi luokitella itsensä kuitenkin herrasmieheksi. Eipä ikinä uskoisi moista halua, kun herran kirjoituksia silmäilee.
Miksi haukut muita ja itsellesi täysin tuntemattomia ihmisiä joka käänteessä? Kukaan todellinen herrasmies ei tee niin. Kaiken lisäksi haukkumisen ainoa todellinen vaikutus on oman maineesi turmeltuminen. Onko mahdotonta tajuta näin yksinkertaista asiaa? HEI HERÄÄ JO HUMPPIS!
Ei sinua kyllä mikään saa muuttumaan, mutta näin elämä on. kelpaako? kirjoitti:
Jos sinusta on asiallista kutsua toista raitapöksyhinttariksi, et varmaan pahastu kun nimeän sinut kusipäätumputtajaksi?
...tuollainen nimittely ja muukin erittäin alatyylinen kielenkäyttö on aina irronnut ihan luonnostaan.
Sivistynyttä ihmistä tältä palstalta on hyvin vaikeata löytää. Meitä taitaa olla teidän satoihin nousevan joukkonne vastapainona vain alle kymmenen.
Kovasti olen aina ihmetellyt, millaisessa perheessä teistä kukin onkaan mahtanut varttua. Jälki ainakin on todella pöyristyttävää.jostain nimitystä kirjoitti:
raitapöksyhinttari?
Ihmettelen, jos näin on....sinunkin sisälukutaitosi. No, provohan se tuokin oli.
Juuri vastasin näin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000036401071Äimistelijä ihmettelee kirjoitti:
Humppis kirjoittaa:
--- lainaus alkaa ---
Pysykää vähälahjaiset poissa täältä, kun ette mistään asiasta mitään tiedä ettekä osaa asiallisesti kirjoittaa!
--- lainaus päättyy ---
Sen verran pieleen kuitenkin meni, että konditionaali ei ole oikea modus tässä tapauksessa. "
Herra Humppis osoittaa sikäli jopa yllättävää inhimillisyyttä, että hän haluaisi luokitella itsensä kuitenkin herrasmieheksi. Eipä ikinä uskoisi moista halua, kun herran kirjoituksia silmäilee.
Miksi haukut muita ja itsellesi täysin tuntemattomia ihmisiä joka käänteessä? Kukaan todellinen herrasmies ei tee niin. Kaiken lisäksi haukkumisen ainoa todellinen vaikutus on oman maineesi turmeltuminen. Onko mahdotonta tajuta näin yksinkertaista asiaa? HEI HERÄÄ JO HUMPPIS!
Ei sinua kyllä mikään saa muuttumaan, mutta näin elämä on....ei tee vaikutusta niihin ihmisiin, joiden milelipiteellä on minulle merkitystä.
Näin mm. kirjoitit: "Miksi haukut muita ja itsellesi täysin tuntemattomia ihmisiä joka käänteessä?"
Ensinnäkin tiedät oikein hyvin, millaisissa tilanteissa annan samalla mitalla, mutta en kuitenkaan yhtä alatyylisesti kuin te minua jatkuvasti solvaavat ja minusta vahingoittamismielessä vääristeltyjä väittämiä esittävät teette.
Tuntemattominahan te raukat nimenomaan juuri siksi pysyttelette, että ette uskalla omien sanojenne takana seistä, kuten minä teen.
Tuosta sen kommentin osasta, jonka laitoit näkyviin, ja johon siis vastasin ("Voisit aivan hyvin kokeneena tanssinharrastajan olla "todellinen herrasmies ja harmaa eminenssi", mutta nykyisellä kielteisen katkeralla asenteellasi se ei ole eikä tule olemaan mahdollista.")
tarkoitan koko väittämää, en pelkästään herrasmiesmäisyyttä. (Kirjoitusvirhe sanassa tanssinharrastajan ei ole minun, vaan alkuperäisen kirjoittajan.)
Teidän yrityksenne minun ja muiden tanssiin paljon panostaneiden mustamaalaamiseksi menevät todellakin hukkaan, sillä vain te itse ja teidän kaltaisenne ne uskotte tai olette uskovinanne.- Notariaatti
Äimistelijä ihmettelee kirjoitti:
Humppis kirjoittaa:
--- lainaus alkaa ---
--- lainaus päättyy ---
Ei sinua kyllä mikään saa muuttumaan, mutta näin elämä on.Etpä Humppis löytänyt kirjoitukseni syvintä ydintä. Tarkoitus oli neuvoa, mutta et edes ajattele mitään muuta kuin, että muut ovat hyökkäämässä kimppuusi. Siihen minulla ei ole pienintäkään syytä.
On tietysti totta, että ei pitäisi varsinkaan pyytämättä mennä neuvomaan itseään vanhempaa henkilöä. Olet jo sen verran kypsässä iässä, että et muuta tapojasi kuin korkeintaan mahdollisesti jonkin dramaattisen (myönteisen tai kielteisen) tapahtuman johdosta.
Muistuu mieleen jonkun vertaaminen sinut vinkuleluun. Vinkaiset aina yhtä varmasti kuin vinkulelu, jos vain jotain edes kuviteltua syytä vinkaisuun löytyy. Kaivat esiin provojakin suorastaan kiviä kääntämällä.
Omasta puolestani toivotan sinulle nykyistä valoisampia näkymiä elämässäsi.
Jos olet ennallaan, niin vinkaiset tähäkin viestiin "tutun turvallisella" loanheittotyylilläsi. Antaa tulla vaan! - Poistaja iskenyt taas
jostain nimitystä kirjoitti:
raitapöksyhinttari?
Ihmettelen, jos näin on.Tietysti on. Viesti vain on poistunut kuten niin monet hänelle kiusalliset viestit. Itse poistelee kun jää kiinni valehtelusta ja haukkumisesta. Samalla näin poistuvat tuomitsevat kommentit hoon kirjoituksiin.
- Tämä asia
Truehum kirjoitti:
...tuollainen nimittely ja muukin erittäin alatyylinen kielenkäyttö on aina irronnut ihan luonnostaan.
Sivistynyttä ihmistä tältä palstalta on hyvin vaikeata löytää. Meitä taitaa olla teidän satoihin nousevan joukkonne vastapainona vain alle kymmenen.
Kovasti olen aina ihmetellyt, millaisessa perheessä teistä kukin onkaan mahtanut varttua. Jälki ainakin on todella pöyristyttävää.Meitä kaikkia muita tansseissa käyviä sensijaan ihmetyttää eräs vanha mies joka tuppautuu jopa 40 vuotta itseään nuorempien naisten seuraan lähentelytarkoituksissa.
Poistaja iskenyt taas kirjoitti:
Tietysti on. Viesti vain on poistunut kuten niin monet hänelle kiusalliset viestit. Itse poistelee kun jää kiinni valehtelusta ja haukkumisesta. Samalla näin poistuvat tuomitsevat kommentit hoon kirjoituksiin.
Tällä tavoin siis tuo kyseinen provoaja (hyvinkin mahdollisesti siis sinä) asiaa vei eteenpäin.
Tässä ensin tuon nimimerkki Raitahousun perätön väittämä Krouvin lavalta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000035912081
Siihen löytyy vastaukseni heti perään.
Ja sitten jatkoa samaan tyyliin -nyt harhautuksen vuoksi naisen mimimerkkiä käyttäen (Irmeli)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000036131756
Noin siis, jotta voisi vastata tälle muka kokemuksestaan näin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000036132393
Sitä Jenkkapirtin väittämän sisältänyttä viestiä ei enää todellakaan ole, koska se on poistettu muun vastaavan törkymateriaalin mukana.
Kirjoittaisitte vähemmän sellaista tekstiä, joka on pakko poistaa asiattomana!
Muistutan tässä jälleen, että jokaiselle kirjoittajalle ja lukijallekin on asetettu velvollisuus ilmoittaa ylläpidolle asiattomista viesteistä.
Olette te melkoisen onnetonta rupusakkia surkeine yritelminenne!
Miten te olettekin onnistuneet hankkimaan noin syviä ja vammauttavia traumoja kehnon tanssitaitonne vuoksi! Tanssin pitäisi olla hauskaa ja nautinnollista. Yrittäkää rentoutua!- Raitahousu
Truehum kirjoitti:
Tällä tavoin siis tuo kyseinen provoaja (hyvinkin mahdollisesti siis sinä) asiaa vei eteenpäin.
Tässä ensin tuon nimimerkki Raitahousun perätön väittämä Krouvin lavalta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000035912081
Siihen löytyy vastaukseni heti perään.
Ja sitten jatkoa samaan tyyliin -nyt harhautuksen vuoksi naisen mimimerkkiä käyttäen (Irmeli)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000036131756
Noin siis, jotta voisi vastata tälle muka kokemuksestaan näin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000036132393
Sitä Jenkkapirtin väittämän sisältänyttä viestiä ei enää todellakaan ole, koska se on poistettu muun vastaavan törkymateriaalin mukana.
Kirjoittaisitte vähemmän sellaista tekstiä, joka on pakko poistaa asiattomana!
Muistutan tässä jälleen, että jokaiselle kirjoittajalle ja lukijallekin on asetettu velvollisuus ilmoittaa ylläpidolle asiattomista viesteistä.
Olette te melkoisen onnetonta rupusakkia surkeine yritelminenne!
Miten te olettekin onnistuneet hankkimaan noin syviä ja vammauttavia traumoja kehnon tanssitaitonne vuoksi! Tanssin pitäisi olla hauskaa ja nautinnollista. Yrittäkää rentoutua!Tarkoitan tämän viestin Hupikselle,ei muiden rievottavaksi.Minun tarkoitus ei ole riitely täällä tänne kuulumattomista asioista.
Hyvä Humppis en ole tänne kirjoittanut kuin kolme kertaa ja ainoastaan samalla nimimerkillä.Samalla aikaa olen antanut henkilötietoni palstan pitäjälle sekä serifille,puhelinnumeron kera.Ennakoin tämän tolkuttoman solvaamisen jos sinua vähääkään arvostelee.
Näin ollen minuun saa yhteyden serifin kautta,jos menen sinun henkilökohtaisuuksiin.
Olen antanut kolme komenttia/arviota tanssitaidostasi,syystä jonka varmasti tiedät.
Ei voi olla mahdollista hyväksyä,että vain sinä saisit jatkuvasti arvostella/haukkua toisten tanssitaitoa,oli se mikä hyvänsä.
Kaikki mitä kirjoitin olen avecini kanssa ollut paikalla ja omin silmin havainut.
Siitäkin Jekalla tapatuneesta.Olimme kotvanaikaa seuraamassa kurssia.Ja kahvitauosta sä juttelit ohjaajien kansa vajaan kappaleenverran.He seisoi pöydän viressä sinä istuit.Me tanssimme takalavalla koko ajan koska sielä oli tilaa.
Sen loppu taukosi olit yksin jatkaen kahvittelua.
Minulla ei ole tapana kirjoitella yleisellä palstalla sellaisia asiota joista en ole itse tietoinen tavalla joka edellyttää arvointia.
Jos tämä on syy sinulla julkisesti nimittää minut homoksi,mikä nykysuomessa ei saisi olla haukkuma- tai solvausnimi.Minä hyväksyn sen,koska en alennu sinun huudattamiseen täällä,siinä ei ole mitään järkeä.
TOIVON ETTET POISTA TÄTÄ
Kuitenkin hyvää tanssikesää sinulle ja kaikille palstalla kävijöille.
Toivoo Raitahousu. Raitahousu kirjoitti:
Tarkoitan tämän viestin Hupikselle,ei muiden rievottavaksi.Minun tarkoitus ei ole riitely täällä tänne kuulumattomista asioista.
Hyvä Humppis en ole tänne kirjoittanut kuin kolme kertaa ja ainoastaan samalla nimimerkillä.Samalla aikaa olen antanut henkilötietoni palstan pitäjälle sekä serifille,puhelinnumeron kera.Ennakoin tämän tolkuttoman solvaamisen jos sinua vähääkään arvostelee.
Näin ollen minuun saa yhteyden serifin kautta,jos menen sinun henkilökohtaisuuksiin.
Olen antanut kolme komenttia/arviota tanssitaidostasi,syystä jonka varmasti tiedät.
Ei voi olla mahdollista hyväksyä,että vain sinä saisit jatkuvasti arvostella/haukkua toisten tanssitaitoa,oli se mikä hyvänsä.
Kaikki mitä kirjoitin olen avecini kanssa ollut paikalla ja omin silmin havainut.
Siitäkin Jekalla tapatuneesta.Olimme kotvanaikaa seuraamassa kurssia.Ja kahvitauosta sä juttelit ohjaajien kansa vajaan kappaleenverran.He seisoi pöydän viressä sinä istuit.Me tanssimme takalavalla koko ajan koska sielä oli tilaa.
Sen loppu taukosi olit yksin jatkaen kahvittelua.
Minulla ei ole tapana kirjoitella yleisellä palstalla sellaisia asiota joista en ole itse tietoinen tavalla joka edellyttää arvointia.
Jos tämä on syy sinulla julkisesti nimittää minut homoksi,mikä nykysuomessa ei saisi olla haukkuma- tai solvausnimi.Minä hyväksyn sen,koska en alennu sinun huudattamiseen täällä,siinä ei ole mitään järkeä.
TOIVON ETTET POISTA TÄTÄ
Kuitenkin hyvää tanssikesää sinulle ja kaikille palstalla kävijöille.
Toivoo Raitahousu....uskot siihen, mitä kirjoitat?
Tästä väittämästäsi: "He seisoi pöydän viressä sinä istuit.Me tanssimme takalavalla koko ajan koska sielä oli tilaa.
Sen loppu taukosi olit yksin jatkaen kahvittelua."
Ohjajaajat ja H:n tytär istuivat pöydässä, kun siihen menin ja jatkoivat myös istumistaan sen ajan kuin kahvittelunsa kesti.
Vanhoja tuttaviani monen vuoden ajalta mm. Lavareista ja Jam'n Rollista ovat, joten tietysti heidän kanssaan juttelin.
Mitään intressejä minulla ei todellakaan ole koskaan ollut sinun tanssisi seuraamiseen. En pysty edes muistamaan sinua tai sinun raitahousujasi nähneeni.
Niinpä jo se väittämäsi havainnoistasi muka parin tunnin ajan lähituntumassa tanssimisesta Krouvin lavalla vaikuttaa ilmasta tempaistulta.
Tämä väittämäsi myös asettaa sinut samaan perättömien väitteiden jatkuvaan esittämiseen syyllistyvien kanssa: "Olen antanut kolme komenttia/arviota tanssitaidostasi,syystä jonka varmasti tiedät.
Ei voi olla mahdollista hyväksyä,että vain sinä saisit jatkuvasti arvostella/haukkua toisten tanssitaitoa,oli se mikä hyvänsä."
Minun tanssimisestani te kyllä täällä olette urakalla esittänneet vaikka kuinka paljon asiatonta ja perätöntä arvostelua. Muunmuassa ihannoimanne Dirty Dancerin törkykirjoituksia olette tänne nostelleen moneen kertaan esille, vaikka ne on yhtä monta kertaa asiattomina poistettu.
Sitä sensijaan et pysty osoittamaan, että minä olisin täällä arvostellut jonkun tietyn tanssijan taitoa.
Tunnistamattomien loanheittäjien törkeyksiin toki olen vastannut heidän ensin arvosteltuaan minun tanssimistani ja minua muutenkin erittäin usein ja räikeästi vääristellen, vaikka eivät itse todellisuudessa osaa tanssia lainkaan.
Siihen joukkoon sinäkin sulaudut täydellisesti.
Millään ei teitä pysty toisistanne erottamaan.
P.S. Kirjoituksesi laatu osoittaa jotakin myös tasostasi ihmisenä muutenkin.- laatuasiantuntija
Truehum kirjoitti:
...uskot siihen, mitä kirjoitat?
Tästä väittämästäsi: "He seisoi pöydän viressä sinä istuit.Me tanssimme takalavalla koko ajan koska sielä oli tilaa.
Sen loppu taukosi olit yksin jatkaen kahvittelua."
Ohjajaajat ja H:n tytär istuivat pöydässä, kun siihen menin ja jatkoivat myös istumistaan sen ajan kuin kahvittelunsa kesti.
Vanhoja tuttaviani monen vuoden ajalta mm. Lavareista ja Jam'n Rollista ovat, joten tietysti heidän kanssaan juttelin.
Mitään intressejä minulla ei todellakaan ole koskaan ollut sinun tanssisi seuraamiseen. En pysty edes muistamaan sinua tai sinun raitahousujasi nähneeni.
Niinpä jo se väittämäsi havainnoistasi muka parin tunnin ajan lähituntumassa tanssimisesta Krouvin lavalla vaikuttaa ilmasta tempaistulta.
Tämä väittämäsi myös asettaa sinut samaan perättömien väitteiden jatkuvaan esittämiseen syyllistyvien kanssa: "Olen antanut kolme komenttia/arviota tanssitaidostasi,syystä jonka varmasti tiedät.
Ei voi olla mahdollista hyväksyä,että vain sinä saisit jatkuvasti arvostella/haukkua toisten tanssitaitoa,oli se mikä hyvänsä."
Minun tanssimisestani te kyllä täällä olette urakalla esittänneet vaikka kuinka paljon asiatonta ja perätöntä arvostelua. Muunmuassa ihannoimanne Dirty Dancerin törkykirjoituksia olette tänne nostelleen moneen kertaan esille, vaikka ne on yhtä monta kertaa asiattomina poistettu.
Sitä sensijaan et pysty osoittamaan, että minä olisin täällä arvostellut jonkun tietyn tanssijan taitoa.
Tunnistamattomien loanheittäjien törkeyksiin toki olen vastannut heidän ensin arvosteltuaan minun tanssimistani ja minua muutenkin erittäin usein ja räikeästi vääristellen, vaikka eivät itse todellisuudessa osaa tanssia lainkaan.
Siihen joukkoon sinäkin sulaudut täydellisesti.
Millään ei teitä pysty toisistanne erottamaan.
P.S. Kirjoituksesi laatu osoittaa jotakin myös tasostasi ihmisenä muutenkin.P.S. Kirjoitusvirheiden määrä osoittaa pehmenneitä aivoja ja vapisevia sormia.
- Ilon kautta
Harrastan sekä kilpatanssia että lavatanssia, käyn harjoituksissa useamman kerran viikossa. Esim. viime viikolla ainoa tanssimaton päivä oli maanantai. Kilpatanssin harjoituksissa käyttämäni kenkien korot ovat vähintään 2". Toisinaan tietyissä kilpatanssiharjoituksissa käytän myös ns. tanssilenkkareita kun harjoittelemme esim. koreografiaa tai keskitymme erityisesti vartalon asentoihin tms. Kun nyt näin kesällä useita kertoja viikossa olevien kilpatanssiharjoitusten lisäksi menen kesälavoille (lavakäyntejä tuli viime viikolla neljänä iltana) olen tähän asti käyttänyt lavoillakin aina haljasnahkapohjaisia tanssikenkiä. Nyt olen hieman asiaan väsynyt, ensinnäkin yksinkertaisesti monien kenkäparien huolto vie aikaa (varsinkin kun kesälavoilla toilettitiloihin puikkelehditaan ulkokautta) ja sen lisäksi ainakin omat päkiäni ovat aika lujilla, huolimatta siitä, että kaikki kenkäni ovat laadukkaita ja minulle sopivia.
Joten suonette minulle anteeksi, jos seuraavalla kerralla näette päälläni hameen ja tanssilenkkarit. En minä mene kesälavalle esittelemään tanssikenkiäni vaan tanssimaan. Ja täytynee myöntää, että varsinkin ruuhkaisella lavalla matalammat kengät saattaisivat olla itseasiassa monelle tanssijalle turvallisemmat siinä mielessä, ettei tarvitsisi aiheuttaa toisille tanssijoille mustelmia ja verinaarmuja korkokengillä huitomalla.
Muita ihmisiä seuratessani ensisijainen mielenkiintoni kesälavoilla kohdistuu tanssimiseen. Näin myös eilen Kolmilammilla, jossa minulla oli ilo tanssia ja seurata monia nuoria ja varttuneempia taitavia tanssijoita.
Tanssikengistä ei aina voi päätellä ihmisen harrastuksen astetta, koska tanssitarvikkeita myyvät liikkeet ovat avoimia monenlaisille asiakkaille.- vastarannan kiiski
että joku muistaa vielä alkuperäisen aiheenkin !
Muilta onkin jo lähtenyt mopo käsistä . taitaa itse väittely olla pääasia -aiheesta viis !
Joskus ihmettelee ,että ovatko nämä ihmiset todella niitä samoja ,joita esim. lavoilla näkee
! ? ! ?
Ketjun aiheesta vielä senverran ,että ei ole koiraa aina karvoihin katsomista -eli kannattaa katsoa muutakin ,jos monipuolista ,ja itselle sopivaa tanssiseuraa etsii. ja esim silmiin kannatta aina katsoa -monet etsivät muutakin kuin vain tanssiseuraa. --Tässä seuranhaussahan on tanssilvoilla pitkät perinteet.
Elämää ja erotiikkaa -unohtaa ei saisi kutenkaan .
Kaikki muu on pelkkää retoriikkaa -
sen kun saisi joskus muutkin huomaamaan! - kun on tanssinut
monta iltaa peräkkäin, niin se vain on.
Lenkkareita pitää ja on pitänyt tavallinen tuulipukukansa iät ja ajat, nyt kun ne on hyväksi havaittu tanssinkin parissa, niin nyt niissä on sitten jotain vikaa??? Mikä on homman nimi? Miksiköhän se jaksaa "itkettää" niin kamalasti :)
Hui hai, käytän myöskin korkkareita.
- tiedonhaluinen??????
Olen "mielenkiinnolla" seurannut tätä keskustelua. Mitä ihmettä nämä luvut 25/7 yms tarkoittavat tanssiraporteissa ? Ja mikä tarkoitus on jollain tanssiraportilla ? Eikö se ole niin että oli kivaa/ huippuhauskaa/ olisi voinut olla mukavampaakin. Mä en kyllä ymmärrä koko juttua. No olenkin vain tavallinen tanssija, kurssit käynyt kyllä mutten missään seurassa. Mäkin voisin kirjottaa sellasen raportin kun tietäisin mitä siinä kuuluu olla....
- Vapaamuotoinen
Tietysti voit kirjoittaa raportteja aivan omalla tavallisi. Ei sen muoto ole mitenkään määritetty. Vaikka mainitsemasi lukupari on selitetty moneenkin kertaan, niin ei ole mikään velvollisuus tietää mitä se tarkoittaa. Tosin ei sillä ole mitään merkitystäkään silloin kun sitä ei ymmärrä, ja kyllä sen voisi selkeästi määriteltynäkin esittää, jos tarkoituksena on sillä jotakin asiaa esittää.
Oikeastaan "tanssiraportti" on nimityksenä tanssi-illasta kertovalle tekstille liian virallinen, mutta kuitenkin se on selkeä ilmaisu siitä mitä teksti sisältää. Enemmänkin tanssiraportti on "ote tanssipäiväkirjasta" joka kertoo yhden tanssi-illan tapahtumista. - tarkoitus on
...säännöllisesti tehtynä antaa jonkun yksinäisen ihmispolon elämälle joku merkitys, oikeammin hätähuuto, että minäkin olen olemassa. Usein liittyy myös narsistiseen, itsekeskeiseen ja muutenkin ongelmaiseen henkilöön.
Missään tapauksessa normaalin tanssi- tai muunkaan harrastajan profiiliin moinen raportointi ei kuulu.
Jos haluat kertoa tanssi-illastasi tee se vaikka ystävillesi, nettiin kirjoittavilla ei useinkaan ole ystäviä joille kertoa, siitä pohjautuu tämä yletön raportoinnin tarve.
Olen myös havainnut, että he kokevat tekevänsä oikein tärkeää "työtä" raportoidessaan. Tämä nimenomaan antaa merkityksen elämälle. tarkoitus on kirjoitti:
...säännöllisesti tehtynä antaa jonkun yksinäisen ihmispolon elämälle joku merkitys, oikeammin hätähuuto, että minäkin olen olemassa. Usein liittyy myös narsistiseen, itsekeskeiseen ja muutenkin ongelmaiseen henkilöön.
Missään tapauksessa normaalin tanssi- tai muunkaan harrastajan profiiliin moinen raportointi ei kuulu.
Jos haluat kertoa tanssi-illastasi tee se vaikka ystävillesi, nettiin kirjoittavilla ei useinkaan ole ystäviä joille kertoa, siitä pohjautuu tämä yletön raportoinnin tarve.
Olen myös havainnut, että he kokevat tekevänsä oikein tärkeää "työtä" raportoidessaan. Tämä nimenomaan antaa merkityksen elämälle....huolestuttavan pitkälle. Tarvitset apua välittömästi.
Tuolle kysyjälle: Täältä löydät runsaasti tanssipaikkaraportteja, joista usein on paljonkin hyötyä sellaisille, jotka itse eivät ole kyseisissä paikoissa käyneet tai siellä soittaneita yhtyeitä tavanneet (tuo antaa mahdollisuuden lukea vain osan viesteistä):
http://tanssi.net/keskustelu/kooste.html
(Rekisteröitymällä pääset lukemaan jopa satoja kuvauksia tanssipaikoilta kymmenien eri ihmisten kertomina.)
Minulta taas noita rönsyileviä kertomuksia, jotka vain käytännön syistä on tullut raporteiksi nimettyä, ovat pyytäneet kymmenenet tanssinharrastajat. Pitävät niitä viihdyttävänä lukemisena.
Itse kunkin kannattaisi kehittää kirjoitustaitoaan sen sijaan, että käyttää aikansa toisten nimittelemiseen narsisteiksi.
Silloin ei tarvitsisi olla kateellinen tanssitaidon lisäksi myös kirjoitustaidostakin.- Ja laiffi
Truehum kirjoitti:
...huolestuttavan pitkälle. Tarvitset apua välittömästi.
Tuolle kysyjälle: Täältä löydät runsaasti tanssipaikkaraportteja, joista usein on paljonkin hyötyä sellaisille, jotka itse eivät ole kyseisissä paikoissa käyneet tai siellä soittaneita yhtyeitä tavanneet (tuo antaa mahdollisuuden lukea vain osan viesteistä):
(Rekisteröitymällä pääset lukemaan jopa satoja kuvauksia tanssipaikoilta kymmenien eri ihmisten kertomina.)
Minulta taas noita rönsyileviä kertomuksia, jotka vain käytännön syistä on tullut raporteiksi nimettyä, ovat pyytäneet kymmenenet tanssinharrastajat. Pitävät niitä viihdyttävänä lukemisena.
Itse kunkin kannattaisi kehittää kirjoitustaitoaan sen sijaan, että käyttää aikansa toisten nimittelemiseen narsisteiksi.
Silloin ei tarvitsisi olla kateellinen tanssitaidon lisäksi myös kirjoitustaidostakin.Ihan kymmeniä pyytäjiä! Wau! Todellinen luku lienee kuitenkin noin 2. Hanki joku oikea kaveri tai ystävä. Ja koita tällä kertaa olla väleissä pidempäänkin. Huomaat varmaan miten ihmiset vaivautuvat seurassasi ja siirtyvät hieman etäämmälle. Eikö olisi mukavampi lipittää sitä lonkeroa seurassa?
- olla
Truehum kirjoitti:
...huolestuttavan pitkälle. Tarvitset apua välittömästi.
Silloin ei tarvitsisi olla kateellinen tanssitaidon lisäksi myös kirjoitustaidostakin.???
Ja laiffi kirjoitti:
Ihan kymmeniä pyytäjiä! Wau! Todellinen luku lienee kuitenkin noin 2. Hanki joku oikea kaveri tai ystävä. Ja koita tällä kertaa olla väleissä pidempäänkin. Huomaat varmaan miten ihmiset vaivautuvat seurassasi ja siirtyvät hieman etäämmälle. Eikö olisi mukavampi lipittää sitä lonkeroa seurassa?
..ja katellisuutesi loistavat taas kuin majakka yössä.
Kun itse aina valehtelee, kuvittelee muidenkin niin tekevän. Voi sinua reppanaa! Niitä pyytäjiä on todellakin ollut paljon ja on edelleen.
Sitten lonkeroista: Jos olisit lukenut raporttejani edes muutaman vuoden ajalta, olisit väistämättä joutunut havaitsemaan, että varsin usein on minulla niiden juontiin ollut seuraa kuten kahvitauoillakin. Se seura sitäpaitsi on aina ollut huimaavan paljon korkealuokkaisempaa kuin, mihin sinulla koskaan olisi mahdollisuuksia.
Kävisit joskus jollakin oikealla tanssipaikalla, niin voisit itse tehdä havaintoja asiasta.
Tässä vinkiksi muutamia sellaisia, missä voit ja olisit vuosien varrella voinut seurailla toimiani (myös niillä tauoilla):
Talvisin: Järvenpään tanssikeskus, Pesäkallio, Ruusulinna, Satulinna (varsinkin Hurmio siellä), Presidentti Club, Tulisuudelma, Wanhan tanssikellari.
Kesäisin: Jenkkapirtti, Krouvin lava, Kapakanmäki, Kisaranta (kahvio ja terassit sekä Väliaika-baari), Riutanharju (molemmat terassit), Rönni, Kolmilammi ja satunnaisesti (keväisin ja syksyisin) Pavi. Mäntsälään menen vain kutsuttuna, mutta silloin kutsuja aina onkin korkeinta mahdollista laatua, ja lonkeron nauttiminen kanssaan on jo nautinto sekin. Myös kauniilla ilmalla Mukkulan laituritanssit ovat oiva tilaisuus havaintojen tekoon.
Siitä vain töihin ja korjaamaan pahasti virheellisiä käsityksiä!
Jos et itse uskaltaudu oikeille tanssipaikoille, kuten atrvelen asian olevankin, kysele rohkeammilta näiden havaintoja, ellei sinulla todellakaan mitään oikeata tekemistä ole.- tiedonhaluinen?
No kyllähän tämä selvensi asiaa, kiitos vaan. Taidanpa kuitenkin jatkaa tanssi"blogejani" seuraavana päivänä ystävättärien kanssa puhelimessa. Mutta mietin edellenkin niitä hakulukuja; miten voi ehtiä tanssimaan niin hirveästi yhdessä illassa... esim 29/6. Jos ajattelee että yksi tanssipari kestää noin 7 min, siitähän tulee monta tuntia. Ei kyllä ehdi vessaan eikä juomaan eikä jäähylle välillä. Hurjaa menoa, mun ei kunto riittäisi. Ja mun täytyisi pitää tukkimiehen kirjanpitoa käsivarteen, muuten menisi laskut sekaisin jo alkuillasta.
- päätä vaivata
tiedonhaluinen? kirjoitti:
No kyllähän tämä selvensi asiaa, kiitos vaan. Taidanpa kuitenkin jatkaa tanssi"blogejani" seuraavana päivänä ystävättärien kanssa puhelimessa. Mutta mietin edellenkin niitä hakulukuja; miten voi ehtiä tanssimaan niin hirveästi yhdessä illassa... esim 29/6. Jos ajattelee että yksi tanssipari kestää noin 7 min, siitähän tulee monta tuntia. Ei kyllä ehdi vessaan eikä juomaan eikä jäähylle välillä. Hurjaa menoa, mun ei kunto riittäisi. Ja mun täytyisi pitää tukkimiehen kirjanpitoa käsivarteen, muuten menisi laskut sekaisin jo alkuillasta.
Monille tanssi on ainoa aktiivinen liikuntamuoto ja jo sen takia tanssitaan lähes kaikki kappaleet. Montako hakua siitä nyt tulisikaan viidessä tunnissa. Monella liikuntapainottaisesti tanssivalla on usein oma - myös samoin suuntautunut vakiotanssipari.
Aika helppoa muistella hakujen määrät, kun tanssii tuttujen kanssa ja vaihtaa koko ajan paria - ja pari tuntematontakin muistaa vielä. Kaksi tai kolmekin samaan henkilöön kohdistunutta hakua muistaa helpostikin, mutta suuremmassa hakumäärässä tahtoo mennä jo sekaisin.
Jos saman kanssa tanssii koko illan, tai hakee vieraita, niin kyllähän määrien muistaminen ei onnistu. Se on toi päävärkki kummallinen.
Tanssipaikalle mennään tanssimaan - niitä oheistoimintoja ja saldoja laskee ken haluaa. päätä vaivata kirjoitti:
Monille tanssi on ainoa aktiivinen liikuntamuoto ja jo sen takia tanssitaan lähes kaikki kappaleet. Montako hakua siitä nyt tulisikaan viidessä tunnissa. Monella liikuntapainottaisesti tanssivalla on usein oma - myös samoin suuntautunut vakiotanssipari.
Aika helppoa muistella hakujen määrät, kun tanssii tuttujen kanssa ja vaihtaa koko ajan paria - ja pari tuntematontakin muistaa vielä. Kaksi tai kolmekin samaan henkilöön kohdistunutta hakua muistaa helpostikin, mutta suuremmassa hakumäärässä tahtoo mennä jo sekaisin.
Jos saman kanssa tanssii koko illan, tai hakee vieraita, niin kyllähän määrien muistaminen ei onnistu. Se on toi päävärkki kummallinen.
Tanssipaikalle mennään tanssimaan - niitä oheistoimintoja ja saldoja laskee ken haluaa.Hei!
Yhden setin (45min) aikana ehtii soittaa kuusi paria/peliä. Tähän tulee taukomusiikki tietenkin vielä päälle.
Työehtosopimuksen mukaan orkesteria voi soitattaa illassa 5,5 tuntia... tällöin puhutaan ns tappokeikasta. Parastaan ei millään pysty antamaan tuota määrää, osa menee väkisin halonkakkuuksi...
Orkesterilla on siten oltava ohjelmistossa noin puolitoistakertainen määrä biisejä, mitää illassa ehtii (joutuu) soittamaan, koska tanssiyleisö tykkää täällä tuosta ja tuolla tästä.
Elikkä karkeasti laskettuna 5 tuntia * 1,5 * 2 *6 = satakunta.
Miten tämä liittyy otsikon aiheeseen... en tiedä!- vastarannan kiiski
päätä vaivata kirjoitti:
Tanssipaikalle mennään tanssimaan - niitä oheistoimintoja ja saldoja laskee ken haluaa.automatkoilla puhelin/sähkötolppia .Toiset vastaantulevia autoja -jotkut bongailee rekisterikilpiä .
Eipä noita hakumääriä kovin moni laske ,eikä muistele ,mutta eihän se kiellettyäkään ole ,ja ihan harmitonta .
Jos aktiivisesti tanssii esim. 5 tuntia illassa -joka on paljon-vaihtuvien parien kanssa ,niin kyllä pitäisi melkein moiseen muistiinpanovälineet olla mukana ,ja luulisi tuon räknäämisen jo vievän aikaa ja huomiota itse tanssista - Itse illan onnistumisesta nuo luvut eivät kerro mitään ,siksipä niitä ei kovin moni muistele .
Jospa tuo on niinkuin intiaanien tapa saada mahdollisimman monta sulkaa päähineeseen. niin että sen muutkin huomaavat . - taas H
Truehum kirjoitti:
..ja katellisuutesi loistavat taas kuin majakka yössä.
Kun itse aina valehtelee, kuvittelee muidenkin niin tekevän. Voi sinua reppanaa! Niitä pyytäjiä on todellakin ollut paljon ja on edelleen.
Sitten lonkeroista: Jos olisit lukenut raporttejani edes muutaman vuoden ajalta, olisit väistämättä joutunut havaitsemaan, että varsin usein on minulla niiden juontiin ollut seuraa kuten kahvitauoillakin. Se seura sitäpaitsi on aina ollut huimaavan paljon korkealuokkaisempaa kuin, mihin sinulla koskaan olisi mahdollisuuksia.
Kävisit joskus jollakin oikealla tanssipaikalla, niin voisit itse tehdä havaintoja asiasta.
Tässä vinkiksi muutamia sellaisia, missä voit ja olisit vuosien varrella voinut seurailla toimiani (myös niillä tauoilla):
Talvisin: Järvenpään tanssikeskus, Pesäkallio, Ruusulinna, Satulinna (varsinkin Hurmio siellä), Presidentti Club, Tulisuudelma, Wanhan tanssikellari.
Kesäisin: Jenkkapirtti, Krouvin lava, Kapakanmäki, Kisaranta (kahvio ja terassit sekä Väliaika-baari), Riutanharju (molemmat terassit), Rönni, Kolmilammi ja satunnaisesti (keväisin ja syksyisin) Pavi. Mäntsälään menen vain kutsuttuna, mutta silloin kutsuja aina onkin korkeinta mahdollista laatua, ja lonkeron nauttiminen kanssaan on jo nautinto sekin. Myös kauniilla ilmalla Mukkulan laituritanssit ovat oiva tilaisuus havaintojen tekoon.
Siitä vain töihin ja korjaamaan pahasti virheellisiä käsityksiä!
Jos et itse uskaltaudu oikeille tanssipaikoille, kuten atrvelen asian olevankin, kysele rohkeammilta näiden havaintoja, ellei sinulla todellakaan mitään oikeata tekemistä ole.Kuten joku muukin on jo sanout: sairaan ihmisen kirjoitusta.
Ja lisäksi patologista valhetta - Saldonikkareille
Kiippari kirjoitti:
Hei!
Yhden setin (45min) aikana ehtii soittaa kuusi paria/peliä. Tähän tulee taukomusiikki tietenkin vielä päälle.
Työehtosopimuksen mukaan orkesteria voi soitattaa illassa 5,5 tuntia... tällöin puhutaan ns tappokeikasta. Parastaan ei millään pysty antamaan tuota määrää, osa menee väkisin halonkakkuuksi...
Orkesterilla on siten oltava ohjelmistossa noin puolitoistakertainen määrä biisejä, mitää illassa ehtii (joutuu) soittamaan, koska tanssiyleisö tykkää täällä tuosta ja tuolla tästä.
Elikkä karkeasti laskettuna 5 tuntia * 1,5 * 2 *6 = satakunta.
Miten tämä liittyy otsikon aiheeseen... en tiedä!Tanssi-ilta kestää ko 20-0130, siis 5,5 h
Oletetaan että olet ihan koko illan lattialla
Oletetaan,että tunnissa soittaa 16 kappaletta eli 8 hakua
8 x 5,5 = 44 hakua
Tämä siis edellyttää sitä, että sinua haetaan koko illan ja haet itse koko illan ihan jokaiselle kappaleelle, ilman juoma/wc taukoja.
Eli tuohon ei siis pysty kukaan. Jotkut täällä kertovat "saldokseen" suurinpiirtein noita lukemia. Eli valehtelevat. vastarannan kiiski kirjoitti:
automatkoilla puhelin/sähkötolppia .Toiset vastaantulevia autoja -jotkut bongailee rekisterikilpiä .
Eipä noita hakumääriä kovin moni laske ,eikä muistele ,mutta eihän se kiellettyäkään ole ,ja ihan harmitonta .
Jos aktiivisesti tanssii esim. 5 tuntia illassa -joka on paljon-vaihtuvien parien kanssa ,niin kyllä pitäisi melkein moiseen muistiinpanovälineet olla mukana ,ja luulisi tuon räknäämisen jo vievän aikaa ja huomiota itse tanssista - Itse illan onnistumisesta nuo luvut eivät kerro mitään ,siksipä niitä ei kovin moni muistele .
Jospa tuo on niinkuin intiaanien tapa saada mahdollisimman monta sulkaa päähineeseen. niin että sen muutkin huomaavat ....helposti, kun puusta katsoo.
(Decamerone/kauppiaan vaimo ja nuorimies)
Meistä joillekin tanssitettavat naiset ovat ihan ihmisiä (enimmäkseen oikein miellyttäviä sellaisia vielä). Niinpä noiden muistaminen, olivatpa sitten tuttuja tai vieraita, on helppoa.
Ueimmiten tanssin tuttujen kanssa, kuten olen kertonutkin, mutta muutama vieraskin osuu lähes joka ilta kohdalle. Helppo on heidätkin muistaa.
Kirjaaminen sitten tietysti on noiden kohdalta vaikeampaa, silä nimi tai nimimerkki olisi helpompi kuin sanallinen kuvaus tai jokin viite kyseiseen henkilöön. Joskus riittää kyllä pelkkä tanssilajinkin nimi tuollaisissa tapauksissa.
Koska useimmat tuntemattomatkin ovat kuitenkin ulkonäöltään tuttuja ja jopa heidän taustastaan on tietoa (mm. tanssiseura, kotipaikka jne.), auttavat tuollaisetkin seikat muistamista.
Keskustelu tanssin aikana sekä tuo tietoa että auttaa palauttamaan mieleen tanssitetuista kaikenlaista.
Kun paljon tanssii, ei itse tanssimiseen tarvitse paljonkaan kiinnittää huomiota, se sujuu automaattisesti. Niinpä keskusteluun ja kaikenlaisten havaintojen tekoon riittää sekä aikaa että kapasiteettia.
Ei tuossa siis mitään muistiinpanovälineitä tarvita mukana.
Kotona sitten yöpalan ohessa merkitsen paperille, kenen kanssa olen mitäkin tanssinut ja montako kertaa kukin on hakenut.
Ei tuollainen vajaa neljäkymmentä hakukertaa (n. 80 tanssittua kappaletta siis) yhden illan aikana mitenkään mahdotonta ole. Taitaa tämän vuoden korkein lukema olla 39 kappaleparia yhdelle illalle. Hyvin siinä ehtii taukojakin pitelemään ja seurustelemaan ihmisten kanssa muutenkin kuin tanssien.- Taas !!
Truehum kirjoitti:
...helposti, kun puusta katsoo.
(Decamerone/kauppiaan vaimo ja nuorimies)
Meistä joillekin tanssitettavat naiset ovat ihan ihmisiä (enimmäkseen oikein miellyttäviä sellaisia vielä). Niinpä noiden muistaminen, olivatpa sitten tuttuja tai vieraita, on helppoa.
Ueimmiten tanssin tuttujen kanssa, kuten olen kertonutkin, mutta muutama vieraskin osuu lähes joka ilta kohdalle. Helppo on heidätkin muistaa.
Kirjaaminen sitten tietysti on noiden kohdalta vaikeampaa, silä nimi tai nimimerkki olisi helpompi kuin sanallinen kuvaus tai jokin viite kyseiseen henkilöön. Joskus riittää kyllä pelkkä tanssilajinkin nimi tuollaisissa tapauksissa.
Koska useimmat tuntemattomatkin ovat kuitenkin ulkonäöltään tuttuja ja jopa heidän taustastaan on tietoa (mm. tanssiseura, kotipaikka jne.), auttavat tuollaisetkin seikat muistamista.
Keskustelu tanssin aikana sekä tuo tietoa että auttaa palauttamaan mieleen tanssitetuista kaikenlaista.
Kun paljon tanssii, ei itse tanssimiseen tarvitse paljonkaan kiinnittää huomiota, se sujuu automaattisesti. Niinpä keskusteluun ja kaikenlaisten havaintojen tekoon riittää sekä aikaa että kapasiteettia.
Ei tuossa siis mitään muistiinpanovälineitä tarvita mukana.
Kotona sitten yöpalan ohessa merkitsen paperille, kenen kanssa olen mitäkin tanssinut ja montako kertaa kukin on hakenut.
Ei tuollainen vajaa neljäkymmentä hakukertaa (n. 80 tanssittua kappaletta siis) yhden illan aikana mitenkään mahdotonta ole. Taitaa tämän vuoden korkein lukema olla 39 kappaleparia yhdelle illalle. Hyvin siinä ehtii taukojakin pitelemään ja seurustelemaan ihmisten kanssa muutenkin kuin tanssien.Ja taas niin valetta että paukkuu!
Taas !! kirjoitti:
Ja taas niin valetta että paukkuu!
Hei!
Kyllähän niitä joskus näkee... meinaan niitä tyyppejä, jotka ovat koko illan parketilla, tuli mitä tahansa. Kaikki käy ja menee! Daami vaan vaihtuu...
Porukat monesti toivoo nopeeta ja nopeeta. EI ne sitä kuitenkaan jaksa tanssia kuin korkeintaan kaksi paria peräkkäin. Ja sekin mielellään ennen puoltayötä.Saldonikkareille kirjoitti:
Tanssi-ilta kestää ko 20-0130, siis 5,5 h
8 x 5,5 = 44 hakua
Tämä siis edellyttää sitä, että sinua haetaan koko illan ja haet itse koko illan ihan jokaiselle kappaleelle, ilman juoma/wc taukoja.
Eli tuohon ei siis pysty kukaan. Jotkut täällä kertovat "saldokseen" suurinpiirtein noita lukemia. Eli valehtelevat.Keskimääräinen kappaleen pituus on n. 3 min. Noita mahtuu yhteen tuntiin 20 kpl. Siis 10 hakua.
Iltaan noita tunteja mahtuu 4-5,5 kpl.
Joskus tosin jopa kuusikin tuntia tulee koko tanssiajan pituudeksi, jos rupeaa tanssimaan levymusiikkiin jo ennen varsinaisen tanssiajan alkua, ja encoret menevät yli ilmoitetusta lopettamisajasta.
Vielä ulko-ovelta portillekin on sitäpaitsi tanssittu ja jopa parkkipaikallakin.
Siis lyhyellekin illalle tulee 40 hakua, jos kaikille kappaleille lähtee.
Normaalimittaisille illoille niitä tulisi 55 kpl.
Ei pitäisi aina kuvitella muidenkin valehtelevan, vaikka itse niin tekeekin.
Minun ilmoittamani saldot ovat silkkaa todellisuutta, joskin toisinaan joudun lisäämään yhden tai kaksi henkilöä myöhemmin raportin jo lähdettyä, kun tulevat vasta viiveellä mieleen.
Neljäkymmentä hakua illan kuluessa ei todellakaan ole millän tavoin mahdotonta.
Useimpiin iltoihin sitäpaitsi sisältyy erilaisia tuplia, triploja ja muita tavallisesta kahden kappaleen käytännöstä yli meneviä tapauksia.
Toisinaan jompi kumpi hakee syystä tai toisesta vasta jälkimmäiselle kappaleelle, jolloin tanssitaankin yleensä kolme kappaletta saman tien. Vielä useammin käy niin, että toinen (yleensä nainen) pyytää jatkettavan pidempäänkin samalla haulla.- hyvä hoo
Truehum kirjoitti:
Keskimääräinen kappaleen pituus on n. 3 min. Noita mahtuu yhteen tuntiin 20 kpl. Siis 10 hakua.
Joskus tosin jopa kuusikin tuntia tulee koko tanssiajan pituudeksi, jos rupeaa tanssimaan levymusiikkiin jo ennen varsinaisen tanssiajan alkua, ja encoret menevät yli ilmoitetusta lopettamisajasta.
Vielä ulko-ovelta portillekin on sitäpaitsi tanssittu ja jopa parkkipaikallakin.
Minun ilmoittamani saldot ovat silkkaa todellisuutta, joskin toisinaan joudun lisäämään yhden tai kaksi henkilöä myöhemmin raportin jo lähdettyä, kun tulevat vasta viiveellä mieleen.
Useimpiin iltoihin sitäpaitsi sisältyy erilaisia tuplia, triploja ja muita tavallisesta kahden kappaleen käytännöstä yli meneviä tapauksia.
Toisinaan jompi kumpi hakee syystä tai toisesta vasta jälkimmäiselle kappaleelle, jolloin tanssitaankin yleensä kolme kappaletta saman tien. Vielä useammin käy niin, että toinen (yleensä nainen) pyytää jatkettavan pidempäänkin samalla haulla.Nyt taitaa vähän pehmetä humppiksen pää tässä vaiheessa..
- opettajamikko
Truehum kirjoitti:
Keskimääräinen kappaleen pituus on n. 3 min. Noita mahtuu yhteen tuntiin 20 kpl. Siis 10 hakua.
Toisinaan jompi kumpi hakee syystä tai toisesta vasta jälkimmäiselle kappaleelle, jolloin tanssitaankin yleensä kolme kappaletta saman tien. Vielä useammin käy niin, että toinen (yleensä nainen) pyytää jatkettavan pidempäänkin samalla haulla.Kappaleet kestää 4 min.
Tuntiin mahtuu 15 biisiä
Eli 7,5 hakua
Tanssit kestää 5,5 h
7,5 x 5,5 = 41,25
Tämä siis jos joku ihminen kykenee hakemaan joka-ikiselle kappaleelle illan aikana, ja jos siis haetaan joka-ikiselle pelille kun vastakkaisella sukupuolella on vuoro.
Jos jättää joka tunti väliin 2 hakua, tulokseksi saadaan: 30,25 hakua illan aikana. Eli tuollainen jatkuva 30 hipova kehuskelu hakumäärillä on silkkaa valetta ja itsetehostusta. Toteutuu ehkä kerran viidessä vuodessa aktiivitanssijalla.
Parkkipaikalla ja eteisissä evät tanssi kuin idiootit, pahvipäät tai muuten huomionhakuiset ihmiset.
"Useimpiin iltoihin sitäpaitsi sisältyy erilaisia tuplia, triploja ja muita tavallisesta kahden kappaleen käytännöstä yli meneviä tapauksia. "
Millähän tavoin katsot tuon vaikuttavan hakujen määrään puhtaan matematiikan valossa? Luulet ilmeisesti että aldoa korottaa jotekin se, että tanssii saman parin kanssa kolmet kappaleet peräjälkeen. Onko niin, että jos tanssii ns tuplat, ne toiset 2 kappaletta tanssitaan jossain aika-avaruuden ulkopuolella. Outoa. - pidä ottaa niin tosissaan?
Miksi kaikkien pitäisi pitää jotain tanssiraporttia? voi elämän kevät ja pyhä yksinkertaisuus!
opettajamikko kirjoitti:
Kappaleet kestää 4 min.
Tuntiin mahtuu 15 biisiä
Eli 7,5 hakua
Tanssit kestää 5,5 h
7,5 x 5,5 = 41,25
Tämä siis jos joku ihminen kykenee hakemaan joka-ikiselle kappaleelle illan aikana, ja jos siis haetaan joka-ikiselle pelille kun vastakkaisella sukupuolella on vuoro.
Jos jättää joka tunti väliin 2 hakua, tulokseksi saadaan: 30,25 hakua illan aikana. Eli tuollainen jatkuva 30 hipova kehuskelu hakumäärillä on silkkaa valetta ja itsetehostusta. Toteutuu ehkä kerran viidessä vuodessa aktiivitanssijalla.
Parkkipaikalla ja eteisissä evät tanssi kuin idiootit, pahvipäät tai muuten huomionhakuiset ihmiset.
"Useimpiin iltoihin sitäpaitsi sisältyy erilaisia tuplia, triploja ja muita tavallisesta kahden kappaleen käytännöstä yli meneviä tapauksia. "
Millähän tavoin katsot tuon vaikuttavan hakujen määrään puhtaan matematiikan valossa? Luulet ilmeisesti että aldoa korottaa jotekin se, että tanssii saman parin kanssa kolmet kappaleet peräjälkeen. Onko niin, että jos tanssii ns tuplat, ne toiset 2 kappaletta tanssitaan jossain aika-avaruuden ulkopuolella. Outoa....muka opettajalle faktaa, kun et itse näköjään sellaista pysty hankkimaan tai muutenkaan ymmärtämään.
Sinullekin muistutan, kuten tämän palstan muillekin vajaakykyisille häiriköille olen muistuttanut (todennäköissti siis olen sinulle joutunut aiemminkin asiasta sanomaan), että vaikka itse aina valehteleekin, ei pitäisi kuvitella muiden tekevän samoin.
Minulla ei ole mitään tarvetta kehuskella tai liioitella mitään sellaisille täysin merkityksettömille tyypeille, kuten sinä ja kumppanisi olette.
Toki en tee sitä myöskään arvostamilleni ihmisille.
Sinullekin tekisi hyvää joskus tutustua johonkin rehelliseen ihmiseen. Saattaist ehkä vähitellen oppia jotakin.
Ensinnäkin, yhden kappaleen kesto on keskimäärin kolme minuuttia -ei neljä.
Tässä malliksi vaikkapa Pekkaniskan Poikien levyltä ”Tanssii Niskojen kanssa” otos:
Kukkia kauneimmalle (2,51), Kesävalssimme (3,27), Surukin onnea tuo (2,59), Tähdenlento (3,24), Humppakuningas (3,07), Amor hei (3,04), Anna, Hanna vai Johanna (3,43), Rebecca (2,57), Törmäsin enkeliin(3,27), En voi vangiks ottaa tuulta (3,23), Muistojen hotelli (3,27), Kulkijan matkassa (3,15), Sä olet sellainen nainen(2,55), Rakkauden tuuli (3,42), Nuotiotunnelma (2,47), Tanssipaikka pienoinen (3,13), Veri vie kulkijaa (3,21), Nainen ja kuu (3,09), Ruosteenpunainen kuu (4,01), Itsepäinen Isabella (2,27), Nyt boogie soi (3,40), Järvet kirkkaat metsät tummat (3,24), Tanssii tyttö (3,03).
Kuten ehkä huomaat, koko levylle mahtuu vain yksi neliminuuttinen kappale.
Saatat tietysti ruveta inttämään jotakin kappaleiden välissä olevista tauoista. Siihen jo nyt huomautan, että muutamat yhtyeet (mm. Taikakuu) eivä aina pidä minkäänlaista taukoa kappaleiden välissä, vaan soittavat ne non stopina. Erittäin lyhyitä ovat tauot yleensä muutenkin.
Joka tapauksessa tuostakin esimerkistä saadaan kappaleen keskimääräiseksi pituudeksi 3 minuuttia 11 sekuntia.
Vertailun vuoksi katsoin sellaiselta CD:ltä, joss on kaikkien aikojen rock klassikoita viisitoista kappaletta. Siinä kappaleiden keskipituus oli vielä lyhyempi. Samoin näkyy olevan sellaisellakin levyllä kuin 25 Rock and Roll Milestones, jossa ei ollut ainoatakaan edes lähellekään neliminuuttista kappaletta. Yhtä lukuunottamatta olivat kaikki alle kolmeminuuttisia.
Yhteen tuntiin siis mahtuu kappalepareja kymmenen kappaletta.
Jos joku tanssisi kaikki kappaleet tauotta, tulisi hän viisituntisen illan aikana siis tanssineeksi viisikymmentä kappaleparia. Pidempinä iltoina sitten tietysti vieläkin enemmän.
Sitten niistä ilmoittamistani hakusaldoista:
Ensinnäkin kaikki ovat täysin totuudenmukaisia, kuten jokainen minut tunteva tanssin aktiiviharrastaja hyvin tietää.
Ne tuplat, triplat ja pidemmätkin yhdessä tanssitut jaksot sisältyvät tietysti kunkin illan kokonaisaikaan. Toisinaan ne erottuvat hakuinakin, jos jompi kumpi on selvästi ilmoittanut haluavansa tanssia seuraavan parin tai jonkin tietyn mittaisen jakson. Useimmiten kuitenkin tuollainen tapahtuu erikseen sopimatta. Tanssia vain jatketaan kummankin sanattomasta toivomuksesta. Silloin niitä tietysti ei voi erillisiksi hauiksi ruveta pilkkomaan.
Mitähän ongelmia sinulla tuonkin ymmärtämisessä mahtaa olla?
Tässäpä tanssiraporttieni hakusaldoja kesä-heinäkuulta (kaikki täysin totuudenmukaisia):
Mukkulan laituri 25.6. (19.30-21.10)(vain kaksi tanssitettavaa) 12, Jenkkapirtin naistentanssit 26.6. (naiset siis ensin) (20.15-23.20 (tanssitettavat lähtivät aikaisin pois -mieluisin kakun leivontaan jo 22.00) 15/5, Kisaranta 27.6. (20.00-01.30) 20/10, Kolmilammi 29.6. (18.00-00.30) 33/5, Riutan naistentanssit 2.7. (20.00-00.30) 18/6 (siis naisten haut ensin), Kisaranta 4.7. (20.00-01.18) 23/10, Kolmilammi 6.7. (18.00-00.15) 26/7, Mukkulan laituritanssit (vain neljä tanssitettavaani paikalla, ja näistäkin yksi lähti melkein heti pois ja toinenkin, joka tuli vasta seitsemältä lähti ennen yhdeksää -jälleen leipomapuuhiin) (18.00-21.30) 14/5.
Raportteihini en tietystikään julkiseen levitykseen meneviin laita erittelyjä siitä, mitä kenenkin kanssa olen tanssinut (tai muuten tehnyt). Itselläni tuo tieto kyllä on tallessa.pidä ottaa niin tosissaan? kirjoitti:
Miksi kaikkien pitäisi pitää jotain tanssiraporttia? voi elämän kevät ja pyhä yksinkertaisuus!
...meille, milloin ja missä joku on väittänyt, että pitäisi?
Sensijaan jokaisella on täysi oikeus kirjoittaa ihan mitä haluaa -siis myös tanssiraportteja.
Kenekään ei kuitenkaan ole pakko lukea mitään, ei sinunkaan.- Ei voi olla totta!
Truehum kirjoitti:
...muka opettajalle faktaa, kun et itse näköjään sellaista pysty hankkimaan tai muutenkaan ymmärtämään.
Sinullekin muistutan, kuten tämän palstan muillekin vajaakykyisille häiriköille olen muistuttanut (todennäköissti siis olen sinulle joutunut aiemminkin asiasta sanomaan), että vaikka itse aina valehteleekin, ei pitäisi kuvitella muiden tekevän samoin.
Minulla ei ole mitään tarvetta kehuskella tai liioitella mitään sellaisille täysin merkityksettömille tyypeille, kuten sinä ja kumppanisi olette.
Toki en tee sitä myöskään arvostamilleni ihmisille.
Sinullekin tekisi hyvää joskus tutustua johonkin rehelliseen ihmiseen. Saattaist ehkä vähitellen oppia jotakin.
Ensinnäkin, yhden kappaleen kesto on keskimäärin kolme minuuttia -ei neljä.
Tässä malliksi vaikkapa Pekkaniskan Poikien levyltä ”Tanssii Niskojen kanssa” otos:
Kukkia kauneimmalle (2,51), Kesävalssimme (3,27), Surukin onnea tuo (2,59), Tähdenlento (3,24), Humppakuningas (3,07), Amor hei (3,04), Anna, Hanna vai Johanna (3,43), Rebecca (2,57), Törmäsin enkeliin(3,27), En voi vangiks ottaa tuulta (3,23), Muistojen hotelli (3,27), Kulkijan matkassa (3,15), Sä olet sellainen nainen(2,55), Rakkauden tuuli (3,42), Nuotiotunnelma (2,47), Tanssipaikka pienoinen (3,13), Veri vie kulkijaa (3,21), Nainen ja kuu (3,09), Ruosteenpunainen kuu (4,01), Itsepäinen Isabella (2,27), Nyt boogie soi (3,40), Järvet kirkkaat metsät tummat (3,24), Tanssii tyttö (3,03).
Kuten ehkä huomaat, koko levylle mahtuu vain yksi neliminuuttinen kappale.
Saatat tietysti ruveta inttämään jotakin kappaleiden välissä olevista tauoista. Siihen jo nyt huomautan, että muutamat yhtyeet (mm. Taikakuu) eivä aina pidä minkäänlaista taukoa kappaleiden välissä, vaan soittavat ne non stopina. Erittäin lyhyitä ovat tauot yleensä muutenkin.
Joka tapauksessa tuostakin esimerkistä saadaan kappaleen keskimääräiseksi pituudeksi 3 minuuttia 11 sekuntia.
Vertailun vuoksi katsoin sellaiselta CD:ltä, joss on kaikkien aikojen rock klassikoita viisitoista kappaletta. Siinä kappaleiden keskipituus oli vielä lyhyempi. Samoin näkyy olevan sellaisellakin levyllä kuin 25 Rock and Roll Milestones, jossa ei ollut ainoatakaan edes lähellekään neliminuuttista kappaletta. Yhtä lukuunottamatta olivat kaikki alle kolmeminuuttisia.
Yhteen tuntiin siis mahtuu kappalepareja kymmenen kappaletta.
Jos joku tanssisi kaikki kappaleet tauotta, tulisi hän viisituntisen illan aikana siis tanssineeksi viisikymmentä kappaleparia. Pidempinä iltoina sitten tietysti vieläkin enemmän.
Sitten niistä ilmoittamistani hakusaldoista:
Ensinnäkin kaikki ovat täysin totuudenmukaisia, kuten jokainen minut tunteva tanssin aktiiviharrastaja hyvin tietää.
Ne tuplat, triplat ja pidemmätkin yhdessä tanssitut jaksot sisältyvät tietysti kunkin illan kokonaisaikaan. Toisinaan ne erottuvat hakuinakin, jos jompi kumpi on selvästi ilmoittanut haluavansa tanssia seuraavan parin tai jonkin tietyn mittaisen jakson. Useimmiten kuitenkin tuollainen tapahtuu erikseen sopimatta. Tanssia vain jatketaan kummankin sanattomasta toivomuksesta. Silloin niitä tietysti ei voi erillisiksi hauiksi ruveta pilkkomaan.
Mitähän ongelmia sinulla tuonkin ymmärtämisessä mahtaa olla?
Tässäpä tanssiraporttieni hakusaldoja kesä-heinäkuulta (kaikki täysin totuudenmukaisia):
Mukkulan laituri 25.6. (19.30-21.10)(vain kaksi tanssitettavaa) 12, Jenkkapirtin naistentanssit 26.6. (naiset siis ensin) (20.15-23.20 (tanssitettavat lähtivät aikaisin pois -mieluisin kakun leivontaan jo 22.00) 15/5, Kisaranta 27.6. (20.00-01.30) 20/10, Kolmilammi 29.6. (18.00-00.30) 33/5, Riutan naistentanssit 2.7. (20.00-00.30) 18/6 (siis naisten haut ensin), Kisaranta 4.7. (20.00-01.18) 23/10, Kolmilammi 6.7. (18.00-00.15) 26/7, Mukkulan laituritanssit (vain neljä tanssitettavaani paikalla, ja näistäkin yksi lähti melkein heti pois ja toinenkin, joka tuli vasta seitsemältä lähti ennen yhdeksää -jälleen leipomapuuhiin) (18.00-21.30) 14/5.
Raportteihini en tietystikään julkiseen levitykseen meneviin laita erittelyjä siitä, mitä kenenkin kanssa olen tanssinut (tai muuten tehnyt). Itselläni tuo tieto kyllä on tallessa.Sinun vinttisi vaikuttaa päivä päivältä pimeämmältä...
- laskelmia
Saldonikkareille kirjoitti:
Tanssi-ilta kestää ko 20-0130, siis 5,5 h
8 x 5,5 = 44 hakua
Eli tuohon ei siis pysty kukaan. Jotkut täällä kertovat "saldokseen" suurinpiirtein noita lukemia. Eli valehtelevat.(Tämä liittyy itse asiassa hieman alemmas tässä keskustelussa olevaan viestiin, mutta pistän sen tähän ettei se katoa)
Jos oletetaan tuo keskustelurönsyn alempana oleva keskimäärin 3:11 kesto per biisi niin kyllähän siinä biisien väleissä useimmilla yhtyeillä on pieni tauko, sanotaan vaikka 15 sekuntia että ihmiset ehtivät taputtaa ja basistikin vaihtaa nuotteja ja artisti niistää nenää.
Sitten biisiparin lopussa kohtelias orkesteri pitää myös pienen tauon jotta yleisö ehtii taputtaa ja daamit ehditään palauttamaan hakualueelle ennenkuin uusi laji pistetään soimaan. Sanotaan että siinä menee 30 sekuntia riippuen tietysti siitäkin miten ruuhkaiset tanssit ja suulas artisti on kyseessä.
Tämä varovainen arvio tekisi yhteensä 7:08 per biisipari.
Ottaen huomioon illan aikana myös orkesterien vaihtoajat/levyjen soiton käynnistys sekä sen että useimmat orkesterit illan aikana esittelevät yleensä jäsenensä tai järjestäjä pitää arvonnan pääsylippujen lunastaneiden kesken niin ollaan näillä oletuksilla hyvin lähellä tilannetta että tunnissa ehditään soittaa 8 kappaleparia.
Henkilökohtaisesti mulle ei ole merkitystä onko niitä 5, 10 vai 15, mutta jos faktaa toitotetaan niin max 8 paria ehkä on lähimpänä totuutta mutta varmaankin vaihtelee orkestereittain.
Kysymykseen siitä jaksaako kukaan tanssia koko iltaa pitämättä taukoa voin todeta tuntevani muutamia henkilöitä jotka sen kyllä silloin tällöin tekevät - kun on huipputanssit. Itse kyllä täytyy pitää vähintään pari kappaleparin pituista taukoa, usein enemmänkin.
Äskettäin tapahtui seuraavaa ja vielä varsin suositussa tanssipaikassa.
Orkesteri soitti musiikkia, joka olisi sopinut mainiosti tanssittavaksi reippaana fuskuna. Naisten rivistöstä pyysin tanssiin nuorehkon ennestään tuntemattoman henkilön. Yllätys oli melkoinen, kun hakemallani daamilla ei ollut minkäänlaista käsitystä avoimen tanssiotteen seuraamisesta eikä sen paremmin fuskun perusaskeleestakaan.
Jokaisesta asiasta on löydettävissä myös jotain myönteistä. Yksi oli se, että tanssitettavani vaikutti kaikesta huolimatta hyvin innostuneelta ja yritti kovasti saada tanssin vaikutelmaa aikaiseksi. Tällaisen kokemuksen jälkeen osaa arvostaa heitä, jotka seuraavat kevyesti kuin ajatus.
Piti kovasti käyttää mielikuvitusta ja ponnistelua, jotta pääsi luovimaan kahden tanssin läpi käytössä olevalla vietävän ja oman vientitaitoni yhdistelmällä. Tanssin keskeyttämistä eka kappaleeseen en harkinnut. Daami kiitti lopuksi ja vaikutti tanssiin tyytyväiseltä.- tanssiva nainen
ei osaa tanssia avoimessa tanssiotteessa(esim. fuskua), eikö silloin miehen olisi fiksua siirtyä suljettuun tanssiotteeseen? Ainakin minulta vieraat hakijat yleensä kysyvät, millä tyylillä tanssitaan.
Herrasmies yrittää tehdä tanssista naiselle miellyttävän, ja sovittaa oman vientinsä naisen taitoihin (jos on itse taitavampi tanssija). - vastarannan kiiski
on vielä suurempi merkitys - jos olisit ilmeilläsi tai eleilläsi osoittanut ,että tanssiparisi ei ole mieluinen ,tai jos olisit peräti jättänyt hänet yhden kappaleen jälkeen parketille,niin satavarmasti olisit aiheuttanut mielipahaa.
Sensijaan yritit jotenkin klaarata vaikean vietävän kanssa --ja ehkä sytytit pienen kipinän daamissa ,joka ehkä nyt uskaltautuu uudelleen haettavaksi -ehkä jopa innostuu opettelemaan lisää kursseilla tms. eikä esim kirjoita tänne ,että se hapannaama nirppa jätti mut törkeästi lattialle,en enää ikinä mene mihinkään tanssipaikalle. tanssiva nainen kirjoitti:
ei osaa tanssia avoimessa tanssiotteessa(esim. fuskua), eikö silloin miehen olisi fiksua siirtyä suljettuun tanssiotteeseen? Ainakin minulta vieraat hakijat yleensä kysyvät, millä tyylillä tanssitaan.
Herrasmies yrittää tehdä tanssista naiselle miellyttävän, ja sovittaa oman vientinsä naisen taitoihin (jos on itse taitavampi tanssija)."Herrasmies yrittää tehdä tanssista naiselle miellyttävän, ja sovittaa oman vientinsä naisen taitoihin (jos on itse taitavampi tanssija)."
Juuri näin. Tapoihini nykyään kuuluukin kysyä mitä tanssia "saisi olla", jos musiikki tarjoaa vaihtoehtoja, kuten usein on. Niin muistaakseni tein tässäkin tapauksessa. Mainitun henkilön kohdalla ei ilmeisesti mikään tanssimuoto olisi sujunut paremmin.
Muutaman kerran olen tanssinut fuskua daamin kanssa, joka ei ole ennen sitä tanssinut, mutta foksi on hallinnassa. Usein fuskun perusaskel alkaa sujua muutaman tahdin ja pienen johdattelun jälkeen yllättävän hyvin. Mikään ihmehän se ei ole, sillä fuskussa ja foksissa on sama askelrytmi ja sama jousto. Liikkuminen, vienti ja seuraaminen sen sijaan ovat erilaiset.- herrasmies,onneksi näitä vi...
....
- kyllä
voisitte hakea enemmän myös meitä sellaisia tyttöjä joilla ei ole seuratakki päällä.
On monia jotka osaavat tanssia hyvin vaikkei ehkä ne kaikkein vaikeimmat kuviot sujukaan niin hienosti niin olisi silti kiva tanssia myös hyvin tanssivan miehen kanssa.
Siitähän se ura meillekin aukenisi ja tulisi paljon iloisia mieliä tanssi-illoille.
Rohkeutta miehet teille ja pyrkikää ilostuttamaan myös meidän tavisten iltoja,,,,- Jenkkakahva
Parhaiten se ura aukenee, kun haet itse niitä osaavampia. Monilla taitavilla miehillä on tanssituttuja niin paljon, että uusien tanssittamiseen ei riitä aikaa kuin naistenhaulla, jos silloinkaan.
- MillaM
On muuten aika tylsän näköistä, kun tanssiessa monet (myös hyvät tanssijat) ovat niin tosissaan ja vakavia! Ja minä kun luulin että lavalle mennään pitämään hauskaa.. Hienotkin askelkuviot latistuu jos tanssijalla muuten ei näytä olevan hauskaa.
"Ei ne askeleet aina tanssia pelasta jos ei muuten synkkaa, mutta sun kanssa on hyvä tanssia" sanoi yksi (erittäin hyvin tanssiva) mies mulle kerran, kun en ollut niin hyvä kuin hän. Äärettömän kauniisti sanottu!- se on kiinni
Tuossa jälkimmäisessä kommentissa kuvastuu kauniisti se mikä paritanssin olemus perimmiltään lienee. Taitoasteella ei ole niin väliä jos on muuten mukavaa ja synkkaa.
Ns. taitavasti tanssiminen ilman fiilistä menee enemmän kuntourheilun puolelle vaikka eihän siinä mitään vikaa sinällään ole. Kyllähän se lenkkeilyn voittaa. ;)
Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816