Haluan laskea sarakkeiden A1-A1000 summan. Solut kertovat projektista maksetun palkan osuuden. Jos solun taustaväri on vihreä, on palkka maksettu. Jos taas taustaväri on valkoinen, on palkka vielä maksamatta. Miten saan laskettua maksamatta olevien palkkojen summan? Todennäköisesti käyttämällä SUMMA.JOS -funktiota tyyliin:
=SUMMA.JOS(A1:A1000,'taustaväri on valkoinen...'A1:A1000)
Voinko siis liittää SUMMA.JOS-funktioon väriehdon? Ja jos voin niin miten se tehdään?
Mistä löytyisi Excel API-kuvaus suomeksi, josta näkisi mitä eri funktioita on ylipäätään olemassa?
Solujen summa, jos taustaväri on tietty
5
8008
Vastaukset
- API,
mutta tuolla on ainakin funktioita Excelistä
http://office.microsoft.com/fi-fi/excel/CH062528191035.aspx
Ja lisää löytyy kun googlettaa...- Nördemumma
Kiitoksia!
moduuliin...
ja soluun mihin haluat tuloksen niin kaavaksi esim.
=SummaVärillä(A1:A1000)
HUOM!
funktio ei päivity, kun muutat solun väriä joten se pitää resetoida esim. painamalla näppäinyhdistelmää CTRL ALT F9
tietenkin tohon olis pitänyt lisätä eriväreille mahdollisuus, mutta olkoon nyt noin
Function SummaVärillä(Alue As Range) As Double
For Each solu In Alue
If solu.Interior.ColorIndex = xlNone Then
SummaVärillä = SummaVärillä solu
End If
Next solu
End Function- Nördemumma
Koodisi toimii mainiosti. Näin sitä oppii ohjelmointia uusillakin alustoilla. Kiitos loistavasta vinkistä!
- Tilastoilija
Nördemumma kirjoitti:
Koodisi toimii mainiosti. Näin sitä oppii ohjelmointia uusillakin alustoilla. Kiitos loistavasta vinkistä!
Minulla on samantapainen ongelma kuin aloittajalla, mutta en tuosta koodista tajunnut paljoakaan. Mikäli ei enää Kunde vastaa niin joku voi tehdä uuden kaavan tai neuvoa Kunden tekemää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1012900En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101834
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3861692Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039