pennut kipeenä -taas

weoph

Heippa!

Täällä joku kirjoitteli, että pentua tosiaan saa viedä ihan minne vaan alle 3kk ikäisenä, vaikka ei niitä rokotuksia olisikaan. Äidinmaidosta saatu vastustuskyky riittää siihen 3kk ikään. JA VITUT!

Ensimmäinen pentumme sai vähän alle 3kk jonkun "taudin". Eläinlääkäri sanoi, että se johtuu rokotuksien sivuvaikutuksista (oli juuri saanut rokotukset sinä päivänä). Uskoin sen. Olin käyttänyt pentua ennen rokotuksia ulkona pari kertaa ja äidilläni ollessa olin pitänyt sielläkin ulkona jonkun verran. "Tauti" meni parissa päivässä ohi.
NYT uudella pennulla (vähän vajaa 3kk ikäinen) on saanut saman taudin. Olen tätäkin pentua kolme kertaa käyttänyt ulkona. Nyt tämä oksentelee ja ripuloi kaiken mitä on syönyt. Taaskaan ei saa vettä antaa ja kermaviilin kanssa pitää leikkiä. Pala zyrteciä ja kyytablettia ja sillä se taas menee ohi. Tosin..tämä on jo neljäs päivä! Sama on tarttunut tähän toiseenkin koiraan. Sekin ripuloi. Ei oksentele.

Vitut sanon minä niille, jotka sanovat, että pennun voi viedä ulos ennen rokotuksia. Tässä sitten tulos. Paskaa joka paikassa ja muovilattiaankin oli jäänyt oranssi/vaaleenpun. jälki ripulista. Oksentelua sohvalle ja likaiset perseensä ne menee ja hinkkaa sohvaan, kun ei mattoja ole lattialla ja pesulle ei ole ennättänyt, kun ei sitä paskasta persettä ole nähnyt. Ihmettelen vain, että miten vitussa ne eilenkin oli saaneet sitä paskaa kaapinoveenkin pyyhittyä! AAAARGH.

9

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 koiran omistajana

Itse en ole vienyt yhtäkään koiraani pentuina mihinkään missä on toisia koiria ollut. Eli vasta pari viikkoa toiseta rokotuksesta on alettu enemmän pennun kanssa liikkumaan. Ikinä ei ole mitään ripulia tai muutakaan tautia koirillani ollut, vaikka niiden kanssa nykyisin kuljetaankin kaikenlaisissa harrastuksissa näyttelyistä agilityyn.

• heti tutustua

muuhunkin maailmaan, ennen rokotuksia. Mitään ongelmia ei ole ollut. Koirahan voi sairastua myös aikuisena ja kakkia/pissiä sisälle, joten jollei sitä kestä, kannattaa todellakin vaihtaa "alaa" , ei millään pahalla, mutta parempi varmasti molemmille.

• toi olla

jotain muutakin..allergiaa, väärä ruoka, herkkä vatsa.

me vietiin kanssa pentu ulos heti alusta asti,mutta vältettiin muita koiria.
      on saanut toisen rokotuksen ja nyt ollaan vähän annettu haistella tuttuja koiria. Tänään saa sit kolmannen rokotuksen ja eiköhän se sitten syksyllä ole jo valmis kohtaamaan muitakin kun viedään koulutukseen.
      ei mitään ongelmia ollut, hyvä näin :-)

• rokotus on? en ole kuullut koskaan muuta kun että pennulle annataan kaksi rokotusta?

• se lienee
        majorica kirjoitti:

rokotus on? en ole kuullut koskaan muuta kun että pennulle annataan kaksi rokotusta?

rabies, kaikki lääkärithän eivät anna sitä yhtaikaa tuplarokotteen kanssa, vaan pari vk. myöhemmin.

• ...
        majorica kirjoitti:

rokotus on? en ole kuullut koskaan muuta kun että pennulle annataan kaksi rokotusta?

Pennulle annetaan nelosrokote kaksi kertaa ja niiden lisäksi erikseen rabies. Ei kuulemma oo hyvä antaa rabiesta samaan aikaan nelosrokotteen kanssa. Syytä en tiedä.

• ...

Siis eihän ne rokotukset auta mihinkään normaaliin ripuliin! Varmaan kyse on siitä, että pennulla on ylipäätään huonompi vastustuskyky kaikkia pöpöjä kohtaan kuin aikuisella koiralla.

Minä olen kyllä kuskannu pentuani ympäri kyliä ennen rokotusten laittamista. Tuttuihin koiriin ollaan tutustuttu jo 9 viikon ikäisenä. Ennen ainuttakaan rokotusta ollaan kaveerattu 10 (tutun ja rokotetun) koiran kanssa. Mitään vaivoja ei ole tullut niiden jälkeen. Oma koirani tarvitsee kunnon totuttamisen kaikkeen uuteen, jotta sietää niitä myös aikuisena (rodun huonoja puolia). Harmi vaan, että pentu tottuu parhaiten uusiin asioihin ennen neljän kuukauden ikää.

Torstaina kävin rokotuttamassa koirani ja nyt kolme päivää myöhemmin sillä on ihan kauhee vesiripuli. Voi johtua rokotuksesta taikka on saanut kaupunkiympäristöstä pöpön. Eläinlääkäri sijaitse kaupungilla ja siellähän niitä koiria vilisee vaikka millä mitalla. Vieraisiin koiriin en minäkään ole pentuni antanut koskea, mutta kai ne pöpöt voi tarttua muutenkin!? Tietenkin on myös mahdollista että koira on saanut suuhunsa jotain kiellettyä ollessaan eilen anoppilassa hoidossa. Kyllä minäkin sen verran varovainen vastedes olen että kaupungilla pentu kulkee sylissä ja anoppilaan sitä ei viedä ilman että olen itse mukana vahtimassa mitä panee suuhunsa. Mutta rajansa kaikella. Pentua kannattaa kohtuuden rajoissa totuttaa uusiin asioihin jo nuorena. Se on minun mielipiteeni.

• tota juttua

Tän täytyy olla provo koko jutun , pala Zyrteciä ja kyytabletti????? Kuka on nyt vähän sekasin, ei varmaan koiran maha vaan omistajan pää. Ja jos sulla on oikeasti se koira ja hermo ei kestä niin palauta se ihmeessä sinne mistä hait sen.

• Hei jos koiralla ripulia kannattaa antaa sille canikur tapletteja apteekista. Meillä ainaki tehos heti.
        Meidän koira saa ainaki rokotuksesta ripulin joka kerta. Ei enää vanhempana niin pahaa kuin nuorempana joten joka kerta varaudun siihen

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      51
      2089
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1426
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1364
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1004
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe