Tapanani ei ole ollut jaella pakkeja, mutta joskus tuntuu siltä, että se olisi oman terveyteni kannalta viisainta. Viime aikoina on nimittäin sattunut liian usein niin, että mies on potkaissut tai tallannut reippaasti varpailleni ilmeisesti edes huomaamatta asiaa. (Ainakaan anteeksipyyntöä ei ole kuulunut.) Se voi tietysti johtua siitä, että mies katsoo syyn olevan minussa, mutta minun näkökulmastani syynä näyttää yleensä olevan miehen omintakeinen tanssitekniikka. Uskon, että miehet eivät murjo varpaitani tahallaan, vaan kyse on huomaamattomuudesta tai siitä, että he eivät ymmärrä että naisten tanssikengät eivät suojaa hentoja varpaita kovilta iskuilta. Itse olen saanut näistä yhteentörmäyksistä kauniisiin varpaisiini pysyviä vammoja ja etsiskelenkin nyt tanssiin sopivia turvakenkiä...
Tässä vinkkejä niille miehille, joita asia saattaa koskea:
Lattareita, esim. cha cha:ta ja rumbaa tanssiessasi pidä askeleet lyhyinä, oman vartalon alla. Mitä lyhyempi askel, sitä lähempänä voit naista pidellä. Älä jousta polvista alaspäin saadaksesi pitemmän askeleen naisen suuntaan (tai mihinkään muuhunkaan suuntaan) äläkä nostele jalkoja korkealle marssityyliin, vaan ota askeleet lattiaa viistäen.
Tangossa ja foksissa pidä jalat lähellä toisiaan ja ota askeleet suoraan johonkin suuntaan, ellet ole kääntymässä. Vältä luistelutyyliä, koska se antaa vaikutelman että et osaa päättää mihin olet menossa, minkä vuoksi naisen on vaikea seurata. (Luistelutyyli: oikea jalka menee ensin suoraan, mutta kaartaakin sitten oikealle, sen jälkeen vasen jalka tekee saman vasemmalle jne. Luistelutyyli hermostuttaa myös takana tanssivia, sillä sivusuunnassa siksakkaava askellus estää tehokkasti nopeammin tanssivia pääsemästä ohi.)
Jos ongelmana on huono rytmitaju, naisen suojelemiseksi ei kai ole muuta keinoa kuin pitää hänet riittävällä etäisyydellä. Taitava seuraaja pystyy kyllä seuraamaan, vaikka askellus ei menisi rytmissä, mutta erityisen hauskaa se ei ole.
Toivomus miehille - säälikää varpaitani!
22
2562
Vastaukset
- Joosua eksotti
Lattareita, esim. cha cha:ta ja rumbaa tanssiessasi pidä askeleet lyhyinä, oman vartalon alla. Mitä lyhyempi askel, sitä lähempänä voit naista pidellä. Älä jousta polvista alaspäin saadaksesi pitemmän askeleen naisen suuntaan (tai mihinkään muuhunkaan suuntaan) äläkä nostele jalkoja korkealle marssityyliin, vaan ota askeleet lattiaa viistäen.
Mutta kun muutamat tanssikoulut oikein näin vaatiat tanssimaan ja opettavat marssimaan.- Iirischka
Kyllä ainakin minulle on opetettu esim cha cha chaata niin, että askeleet hierovat lattiaa, eikä jalka juurikaan lattiasta nouse irti. Sillä tyylillä ei pompi parin varpaille ;)
- pohdittavaa
Vikahan kovin harvoin on tietenkään kauniimmassa sukupuolessa mutta jos tuntuu siltä että varpaat kärsivät useammankin miehen kanssa tanssimisessa voi tietysti pysähtyä hetkeksi itsekin pohtimaan (ei ehkä juuri tanssilattialla) voisiko itse tehdä jotain toisin.
Tuo varpaiden kolhiintuminen nimittäin voi käytännössä hyvin helposti johtua siitä että nainen tanssii vientiin nähden hieman etuajassa. Eli käytännössä vie painon omalle jalalleen / ottaa askelen ennen miehen askelta. Tällöin miehen vasta siirtäessä jalkaansa naisen jalka onkin salakavalasti kyttäämässä jossain siellä minne ei silmä näe ja kolari on ajan kysymys.
Mies voi tässäkin tapauksessa toki olla tallomatta ottamalla vain 5-10 sentin pituisia askeleita tai loikkien jalat harallaan, mutta ehkä se tanssin herkkyys ja sensuelli fiilis siitä vähän kärsii. ;)
Tämä selitys siis eritysesti "sylitansseissa" - toki ajoituksella voi irtiotteen tansseissakin olla vaikutusta.- naisen syy se on
"Tuo varpaiden kolhiintuminen nimittäin voi käytännössä hyvin helposti johtua siitä että nainen tanssii vientiin nähden hieman etuajassa."
Koska kun nainen seuraa miestä niin silloin nainen laskee jalkansa lattiaan vasta sitten kun mies on ensin laskenut oman jalkansa. Eli naisen pitäisi kuunnella ensin että mihin mies jalkansa laskee ja laskea sitten vasta oma jalka lattiaan.
Jos mies tallaa naisen jalalle niin silloin nainen on ehtinyt laskea jalkansa lattiaan ensin eli käytännössä nainen ei silloin seuraa miestä vaan päättää itse mihin jalkansa laskee, se ei ole seuraamista.
Eli jos useamman miehen kanssa tämän ketjun aloittajalla on sama ongelma, miehet tallovat varpaille, niin turvakenkien lisäksi olisi syytä katsoa peiliin myös ja alkaa seuraamaan miesten vientiä, sen sijaan että itse omassa päässään päättää milloin jalkansa laskee alas. naisen syy se on kirjoitti:
"Tuo varpaiden kolhiintuminen nimittäin voi käytännössä hyvin helposti johtua siitä että nainen tanssii vientiin nähden hieman etuajassa."
Koska kun nainen seuraa miestä niin silloin nainen laskee jalkansa lattiaan vasta sitten kun mies on ensin laskenut oman jalkansa. Eli naisen pitäisi kuunnella ensin että mihin mies jalkansa laskee ja laskea sitten vasta oma jalka lattiaan.
Jos mies tallaa naisen jalalle niin silloin nainen on ehtinyt laskea jalkansa lattiaan ensin eli käytännössä nainen ei silloin seuraa miestä vaan päättää itse mihin jalkansa laskee, se ei ole seuraamista.
Eli jos useamman miehen kanssa tämän ketjun aloittajalla on sama ongelma, miehet tallovat varpaille, niin turvakenkien lisäksi olisi syytä katsoa peiliin myös ja alkaa seuraamaan miesten vientiä, sen sijaan että itse omassa päässään päättää milloin jalkansa laskee alas.Edellisen puheenvuoron mukaista naisen seuraamista suljetun otteen tansseissa opetetaan tanssikursseillakin. Siis mies astuu jalkansa minne astuu ja nainen seuraa pienellä viiveellä.
Joskus itseänikin ihmetyttää, miten jotkut naiset pystyvät seuraamaan niin hyvin kuin pystyvät.
Äskettäin eräs nainen seurasi tangossa kevyesti kuin ajatus ja kuin olisi ollut itseeni kiinni liimattuna tai minuuteni jatke.
Kehuin seuraamista. Ilmeni, että seuraaja on myös tanssinopettaja. Hän sanoi, että tangossa naisen pitää tulla riittävän lähelle miestä, jolloin seuraaminen tapahtuu vartaloviennin perusteella. Kun nainen seuraa hyvin, niin hän seuraa mitä tahansa musiikkiin sopivaa askellusta kuin varjo!- aikaisin!
naisen syy se on kirjoitti:
Eli jos useamman miehen kanssa tämän ketjun aloittajalla on sama ongelma, miehet tallovat varpaille, niin turvakenkien lisäksi olisi syytä katsoa peiliin myös ja alkaa seuraamaan miesten vientiä, sen sijaan että itse omassa päässään päättää milloin jalkansa laskee alas.Näin on ainakin omien empiiristen havaintojeni mukaan. Itse pyrin tietenkin liu'uttamaan jalkojani pitkin lattiaa, jotta mitään vahinkoja ei tapahtuisi. Siitä huolimatta tanssi ei ole nautittavaa, jos vienti jää kesken, koska daami on jo päättänyt milloin ja mihin olen astumassa. Mielestäni tällainen naisten ennakoiva tanssiminen on lisääntynyt viime aikoina, johtunekoohan yleisestä emansipaatiosta vai siitä, että suosituissa kädenalushäkkyröineissä saa vapaammin toteuttaa itseään. Mitään tilastoja en kyllä ole kerännyt, mutta ehkä ystävämme True voisi myös tilastoida senkin.
aikaisin! kirjoitti:
Näin on ainakin omien empiiristen havaintojeni mukaan. Itse pyrin tietenkin liu'uttamaan jalkojani pitkin lattiaa, jotta mitään vahinkoja ei tapahtuisi. Siitä huolimatta tanssi ei ole nautittavaa, jos vienti jää kesken, koska daami on jo päättänyt milloin ja mihin olen astumassa. Mielestäni tällainen naisten ennakoiva tanssiminen on lisääntynyt viime aikoina, johtunekoohan yleisestä emansipaatiosta vai siitä, että suosituissa kädenalushäkkyröineissä saa vapaammin toteuttaa itseään. Mitään tilastoja en kyllä ole kerännyt, mutta ehkä ystävämme True voisi myös tilastoida senkin.
...en ikävistä asioista rupea tekemään, sillä tanssin vain iloa ja nautintoa saadakseni ja jakaakseni.
Tuosta neisten ennakoinnista kokemuksia kyllä on, mutta omalta kohdaltani kehitys tietysti on kulkenut niin päin, että ennakointi on vähentynyt, koska tanssin enää lähes pelkästään niin taitavien kanssa, että nuo eivät moiseen sorru.
Toki eilen viimeksi Kisarannassa oli tuostakin aiheesta erään tanssitettavan kanssa puhetta. kun joitakin kanssatanssijoita ja heidän menoaan seurailtiin.
Muistelin silloin asioita reilun kymmenen vuoden takaa, jolloin muutaman kerran lupauduin erään naisen harjoituspariksi (tai oikeastaan tulin painostetuksi silloisen vakituisen, erittäin hyvän harjoitusparini - tuon kyseisen naisen sisaren taholta).
Tuskaa oli, sillä alavartalokontaktin puuttumisen lisäksi (oikeata jalkaakaan ei saanut laittaa naisen jalkojen väliin) juuri ennakointi oli suorastaan murhaavan hankaloittava seikka.
Jouduin ikäänkuin juoksemaan vietävän perässä ja jarruttamaan päkiöillä liikkuen, vaikka kanta-askelin olisin muuten liikkunut. Asennostakin tuli jotenkin etunojainen. Tuossa osasyynä lisäksi oli naisen omaani huomattavan paljon vähäisempi pituus yhdistyneenä kohtalaiseen ylipainoon.
Onneksi tuollaiseen ei enää tarvitse juuri joutua mukaan.
Ennen siis noita oli mielestäni (ja kokemukseni mukaan) enemmän, joten se avoimen otteen tanssien lisääntyminen tuskin on asiaan ainakaan yksin syyllinen.- varsinkin
aikaisin! kirjoitti:
Näin on ainakin omien empiiristen havaintojeni mukaan. Itse pyrin tietenkin liu'uttamaan jalkojani pitkin lattiaa, jotta mitään vahinkoja ei tapahtuisi. Siitä huolimatta tanssi ei ole nautittavaa, jos vienti jää kesken, koska daami on jo päättänyt milloin ja mihin olen astumassa. Mielestäni tällainen naisten ennakoiva tanssiminen on lisääntynyt viime aikoina, johtunekoohan yleisestä emansipaatiosta vai siitä, että suosituissa kädenalushäkkyröineissä saa vapaammin toteuttaa itseään. Mitään tilastoja en kyllä ole kerännyt, mutta ehkä ystävämme True voisi myös tilastoida senkin.
tuo tulee ikävästi esiin. Siinä ei ole enää muuta kuin tallustelu edessä kun nainen karkaa alta :(
Naisille vinkki: luota (kokeneen) viejän vientiin äläkä arvaile!
- Auts!
Kiitos viisaista neuvoista. Seuraaminen voi joskus olla todella haastavaa, eikä siinä kai koskaan voi olla liian hyvä. Tarkoitukseni ei ollut syytellä miehiä, vaan toivon vain saavani hieman enemmän huolenpitoa tanssilattialla. Samoin, kuin toivon miehen estävän törmäilymme toisiin pareihin, toivon hänen huomioivan seuraamistaitoni ja sopeuttavan askeleensa niin, ettei seuraaminen muodostu kohtuuttoman vaikeaksi. Tarkoitus ei myöskään ollut yleistää; useimmat miehet tanssivat ja vievät erittäin hyvin ja huomaavaisesti. Jalkavammat ovat syntyneet kolmen eri miehen kanssa, joista kaksi on vakitanssittajiani. Mukavia miehiä muuten, mutta suhtautuvat välinpitämättömästi sekä minun että muiden tanssijoiden turvallisuuteen ja viihtyvyyteen.
- siinä tapauxesa
...niin että kannattaisiko siis sanoa suoraan näille sun vakiotanssittajillesi asiasta?
Luultavasti he ei lue 24:sta tai eivät ainakaan itseään tunnista sun kirjoituksesta. Ei kukaan nettikirjoituksen perusteella herää huomaamaan että aha, olenkin ollut välinpitämätön daamia ja muita tanssijoita kohtaan, korjaanpa asian saman tien :)
Ja sitten, mä en ainakaan tanssisi paljoa sellaisten ukkojen kanssa, joitten kanssa tulee jalkavammoja! Vaikka olis kuinka mukavia miehiä niin en kai mä tanssipaikalle lähde vammoja hakemaan? Jos kerta tiedät että on myös miehiä joitten kans menee hyvin eikä vammoja tule niin kannattais varmaan suosia heitä sitten, ennen kuin käy pahemmin????
Voihan se olla et kengän vaihtokin auttais asiaa. Itse en uskaltais avokärkisissä lavoille ollenkaan kun vahinkojahan aina sattuu. - Auts!
siinä tapauxesa kirjoitti:
...niin että kannattaisiko siis sanoa suoraan näille sun vakiotanssittajillesi asiasta?
Luultavasti he ei lue 24:sta tai eivät ainakaan itseään tunnista sun kirjoituksesta. Ei kukaan nettikirjoituksen perusteella herää huomaamaan että aha, olenkin ollut välinpitämätön daamia ja muita tanssijoita kohtaan, korjaanpa asian saman tien :)
Ja sitten, mä en ainakaan tanssisi paljoa sellaisten ukkojen kanssa, joitten kanssa tulee jalkavammoja! Vaikka olis kuinka mukavia miehiä niin en kai mä tanssipaikalle lähde vammoja hakemaan? Jos kerta tiedät että on myös miehiä joitten kans menee hyvin eikä vammoja tule niin kannattais varmaan suosia heitä sitten, ennen kuin käy pahemmin????
Voihan se olla et kengän vaihtokin auttais asiaa. Itse en uskaltais avokärkisissä lavoille ollenkaan kun vahinkojahan aina sattuu.Toisen vakitanssittajan kanssa puhuin, mutta siitä ei ollut apua, koska hän ei pitänyt asiaa ongelmana. Toiselle en ole toistaiseksi viitsinyt asiasta mainita, koska hänellä on muutenkin täysi työ tanssinsa kanssa. Pitäisi osata olla hyvin diplomaattinen etten lisäisi hänen epävarmuuttaan. Hänen tapauksessaan ainoa mahdollisuus kai on, että itse olen jatkossa vieläkin varovaisempi. Tiedän, että hän saa paljon pakkeja, enkä haluaisi (ainakaan vielä) liittyä pakittajien joukkoon.
Ehkä ratkaisu tosiaan on niin yksinkertainen, että pitää vain olla itsekkäämpi ja alkaa suosia niitä taitavampia miehiä. Ehkä muilla naisilla ei ole tällaisia ongelmia, koska he tekevät juuri niin?
Ja tosiaan, olen aina käyttänyt avokärkisiä kenkiä, mutta seuraavaksi hankin kyllä umpikärkiset : )
- omista varpaista
Tämä tyttö pitää huolen omista varpaistaan,enkä suostu miesten potkittavaksi.
- zalla
Ihmettelen kuinka sinua tanssittava mies pystyy, noinkin pahasti astumaan varpaillesi.
Mieshän tuntee, jos jalkansa alle jää tanssitettavan varpaat, eikä silloin astu täysillä, ja kyseessähän on miehen päkiän seutu, joka osuu naisen varpaille, ja se on todella kevyt painallus, eikä satuta varpaita.
Päinvastoin muut tanssijat, varsinkin naisten korot tekevät joskus todella kipeää.
Joskus tulee jopa potku pohkeeseen.
Mutta ei koskaan itseäni tanssittava mies ole onnistunut satuttamaan.- tarvitaan
Tuon naisen kannattaisi pyytää apua osaavilta tanssikavereilta, jotta tilanne avautuisi.
Luultavasti seuraaja ei ole vartalokontaktissa tai ei osaa seurata oikein. - pieni lisäys edelliseen
tarvitaan kirjoitti:
Tuon naisen kannattaisi pyytää apua osaavilta tanssikavereilta, jotta tilanne avautuisi.
Luultavasti seuraaja ei ole vartalokontaktissa tai ei osaa seurata oikein.Miehen rytmi on se jota nainen seuraa, ei musiikin!
- Auts!
Ongelmana ei ole varpaille astuminen. Sen sijaan erään tanssittajan kanssa sattuu usein, että tangoa tanssiessa hänen jalkansa "potkaisee" varpaitteni kärkiin. Yritän kyllä viedä jalkani salamannopeasti pois tieltä, mutta hän onnistuu potkaisemaan nimenomaan sitä jalkaa, jolla on sillä hetkellä paino, eikä sitä joka odottaa miehen askelta, jotta voisi seurata. Luulen, että ongelma on tanssiasennossa ja ehkä siinä, että viejä ei aina osaa päättää ottaako hän etenevän askeleen jalkojeni väliin vai ulkopuolelle. Otin asian puheeksi, mutta mies vain totesi, että on häntäkin potkittu.
Muut tapaukset ovat sattuneet cha cha:ta tanssiessa. Eräs kertomansa mukaan harvoin tanssiva mies piti minua tiukassa otteessa nojaten itse samalla taaksepäin. Kun hän astui pitkän, niiaavan askeleen eteen (siirtämättä vartalon painoa tälle jalalle), minulla huomattavasti lyhyempänä ei ollut mitään mahdollisuutta saada jalkaani riittävän kauas taakse ilman että olisin menettänyt tasapainoni ja kaatunut hänen päälleen. Eräs toinen melko kokematon, mutta innokas tanssittaja käytti viennissään voimaa paljon enemmän kuin olisi ollut tarpeellista ja syöksähteli lennokkaasti sinne tänne. Tanssin tuoksinassa varpaani sai jotenkin sellaisen iskun, että kynsi irtosi. Se sattui niin paljon, että minulle ei jäänyt selkeää muistikuvaa siitä mitä oikeastaan tapahtui. Tanssin tahdin loppuun, mutta sen jälkeen olen kyllä vältellyt tuota tanssittajaa.
Muuten ei ole sattunut kuin läheltä piti -tilanteita, yleensä kokemattomien tanssijoiden kanssa. Kokeneiden ja taitavien tanssittajien käsivarsilla ei ole koskaan tarvinnut pelätä. Paitsi että he osaavat askeleet ja tanssitekniikan, he ovat ritarillisia, osaavat suojella minua törmäyksiltä ja pitävät muutenkin huolta hyvinvoinnistani. Kiitokset siitä heille!
Kirjoitin tälle palstalle, koska arvelin, että muillakin on mahdollisesti sattunut jotain vastaavaa. Koska ilmeisesti näin ei ole, voin kai hakea syytä itsestäni. Siitä huolimatta toivoisin, että miehet tarvittaessa tinkisivät hieman oikeudestaan astua minne haluavat, ja yrittäisivät viedä niin, että naisten varpaat olisivat turvassa. Tämä olikin jutun pääpointti, eikä syyllisen hakeminen. Se taisi vain tulla aloituksessa turhan hämärästi ilmaistua. Muutenkin kaipaisin enemmän muiden tanssijoiden huomioimista. Minusta on noloa, jos minua työnnellään surutta muita pareja päin. Ymmärrän, että törmäyksiä ei aina voi välttää, mutta tuntuu, että jotkut eivät piittaa lainkaan muista tanssijoista, vaan tanssivat ehdoin tahdoin päälle.
Aion edelleenkin tanssia aloittelijoiden, satunnaistanssijoiden, kävelijöiden ja vaikka rytmitajuttomien kanssa, mutta vain jos he pitävät minusta hyvää huolta tanssilattialla. - ja laastaria
Auts! kirjoitti:
Ongelmana ei ole varpaille astuminen. Sen sijaan erään tanssittajan kanssa sattuu usein, että tangoa tanssiessa hänen jalkansa "potkaisee" varpaitteni kärkiin. Yritän kyllä viedä jalkani salamannopeasti pois tieltä, mutta hän onnistuu potkaisemaan nimenomaan sitä jalkaa, jolla on sillä hetkellä paino, eikä sitä joka odottaa miehen askelta, jotta voisi seurata. Luulen, että ongelma on tanssiasennossa ja ehkä siinä, että viejä ei aina osaa päättää ottaako hän etenevän askeleen jalkojeni väliin vai ulkopuolelle. Otin asian puheeksi, mutta mies vain totesi, että on häntäkin potkittu.
Muut tapaukset ovat sattuneet cha cha:ta tanssiessa. Eräs kertomansa mukaan harvoin tanssiva mies piti minua tiukassa otteessa nojaten itse samalla taaksepäin. Kun hän astui pitkän, niiaavan askeleen eteen (siirtämättä vartalon painoa tälle jalalle), minulla huomattavasti lyhyempänä ei ollut mitään mahdollisuutta saada jalkaani riittävän kauas taakse ilman että olisin menettänyt tasapainoni ja kaatunut hänen päälleen. Eräs toinen melko kokematon, mutta innokas tanssittaja käytti viennissään voimaa paljon enemmän kuin olisi ollut tarpeellista ja syöksähteli lennokkaasti sinne tänne. Tanssin tuoksinassa varpaani sai jotenkin sellaisen iskun, että kynsi irtosi. Se sattui niin paljon, että minulle ei jäänyt selkeää muistikuvaa siitä mitä oikeastaan tapahtui. Tanssin tahdin loppuun, mutta sen jälkeen olen kyllä vältellyt tuota tanssittajaa.
Muuten ei ole sattunut kuin läheltä piti -tilanteita, yleensä kokemattomien tanssijoiden kanssa. Kokeneiden ja taitavien tanssittajien käsivarsilla ei ole koskaan tarvinnut pelätä. Paitsi että he osaavat askeleet ja tanssitekniikan, he ovat ritarillisia, osaavat suojella minua törmäyksiltä ja pitävät muutenkin huolta hyvinvoinnistani. Kiitokset siitä heille!
Kirjoitin tälle palstalle, koska arvelin, että muillakin on mahdollisesti sattunut jotain vastaavaa. Koska ilmeisesti näin ei ole, voin kai hakea syytä itsestäni. Siitä huolimatta toivoisin, että miehet tarvittaessa tinkisivät hieman oikeudestaan astua minne haluavat, ja yrittäisivät viedä niin, että naisten varpaat olisivat turvassa. Tämä olikin jutun pääpointti, eikä syyllisen hakeminen. Se taisi vain tulla aloituksessa turhan hämärästi ilmaistua. Muutenkin kaipaisin enemmän muiden tanssijoiden huomioimista. Minusta on noloa, jos minua työnnellään surutta muita pareja päin. Ymmärrän, että törmäyksiä ei aina voi välttää, mutta tuntuu, että jotkut eivät piittaa lainkaan muista tanssijoista, vaan tanssivat ehdoin tahdoin päälle.
Aion edelleenkin tanssia aloittelijoiden, satunnaistanssijoiden, kävelijöiden ja vaikka rytmitajuttomien kanssa, mutta vain jos he pitävät minusta hyvää huolta tanssilattialla.No juu vaikka tässä keskustelussa on pitkälti korostettu että naisen pitää osata odottaa vientiä jotta tallomisia ei synny niin kyllä fakta on myös se että jos miehellä ei ole vientitekniikka kunnossa niin ei siinä välttämättä auta naisen seuraamistaidot jos mies ei mene loogisesti omia painonsiirtojaan suhteessa vartalon liikkeeseen.
Että ei varmaan sulla vikaa seuraamisessa kun vähän tarkemmin selitit tilanteita. ;)
Musta tuntuu että koskaan ei saada kitkettyä kokonaan tanssilavoilta pois niitä jotka eivät omaa paria tai muita tanssijoita osaa tai edes halua huomioida. Eikä taida kyse olla heidän kohdallaan pelkästään tansseista vaan muustakin elämästä. Voihan se auttaakin jos ottaa asian puheeksi, kannattaa kokeilla muttei kannata odottaa liikoja.
Olen joskus miettinyt että joskus se voi peilata myös paikallista "tanssikulttuuria" tai kansanluonnetta nimittäin eroja lavojen välillä on siinä miten paljon päälle tullaan.
Aloittelijat on tietty eri juttu, joku ottaa onkeensa hyvästä vinkistä ja joku toinen ehkä loukkaantuu. Pitää osata aistia kenelle voi asiasta mitenkin vinkata vai kannattaako lainkaan.
Ehkä ne avokärkiset kannattaa vaihtaa muihin kenkiin jos estetiikka ei liikaa kärsi! Pysyy ainakin irronneet kynnet kengässä poissa lattioilta. ;) (oikeesti se on kyllä tosiaan AUTS, jos kynsi irtoaa!) - Auts!
ja laastaria kirjoitti:
No juu vaikka tässä keskustelussa on pitkälti korostettu että naisen pitää osata odottaa vientiä jotta tallomisia ei synny niin kyllä fakta on myös se että jos miehellä ei ole vientitekniikka kunnossa niin ei siinä välttämättä auta naisen seuraamistaidot jos mies ei mene loogisesti omia painonsiirtojaan suhteessa vartalon liikkeeseen.
Että ei varmaan sulla vikaa seuraamisessa kun vähän tarkemmin selitit tilanteita. ;)
Musta tuntuu että koskaan ei saada kitkettyä kokonaan tanssilavoilta pois niitä jotka eivät omaa paria tai muita tanssijoita osaa tai edes halua huomioida. Eikä taida kyse olla heidän kohdallaan pelkästään tansseista vaan muustakin elämästä. Voihan se auttaakin jos ottaa asian puheeksi, kannattaa kokeilla muttei kannata odottaa liikoja.
Olen joskus miettinyt että joskus se voi peilata myös paikallista "tanssikulttuuria" tai kansanluonnetta nimittäin eroja lavojen välillä on siinä miten paljon päälle tullaan.
Aloittelijat on tietty eri juttu, joku ottaa onkeensa hyvästä vinkistä ja joku toinen ehkä loukkaantuu. Pitää osata aistia kenelle voi asiasta mitenkin vinkata vai kannattaako lainkaan.
Ehkä ne avokärkiset kannattaa vaihtaa muihin kenkiin jos estetiikka ei liikaa kärsi! Pysyy ainakin irronneet kynnet kengässä poissa lattioilta. ;) (oikeesti se on kyllä tosiaan AUTS, jos kynsi irtoaa!)On tosiaan aika utopistista toivoa että kaikki lavoilla koheltajat yhtäkkiä muuttuisivat kohteliaiksi, tanssiparinsa ja muut huomioon ottaviksi herrasmiehiksi. Mutta koska olen optimisti, ajattelin, että tämä keskustelu saattaa tavoittaa jonkun, joka vain ei ole tullut ajatelleeksi asiaa.
Huomaavaisuus tekee miehestä vastustamattoman. Itse arvostan hyviä käytöstapoja jopa enemmän kuin hyvää tanssitaitoa. Ihailen miehiä, joissa nämä ominaisuudet yhdistyvät ja iästä riippumatta he saavat sydämeni sulamaan.
P.S. Onneksi kynsi ei sentään lähtenyt seikkailemaan tanssilattialle avokärjistä huolimatta : ) - oma vika
Auts! kirjoitti:
On tosiaan aika utopistista toivoa että kaikki lavoilla koheltajat yhtäkkiä muuttuisivat kohteliaiksi, tanssiparinsa ja muut huomioon ottaviksi herrasmiehiksi. Mutta koska olen optimisti, ajattelin, että tämä keskustelu saattaa tavoittaa jonkun, joka vain ei ole tullut ajatelleeksi asiaa.
Huomaavaisuus tekee miehestä vastustamattoman. Itse arvostan hyviä käytöstapoja jopa enemmän kuin hyvää tanssitaitoa. Ihailen miehiä, joissa nämä ominaisuudet yhdistyvät ja iästä riippumatta he saavat sydämeni sulamaan.
P.S. Onneksi kynsi ei sentään lähtenyt seikkailemaan tanssilattialle avokärjistä huolimatta : )Melkeinpä saa syyttää itseään varpaiden murjoontumisesta, jos avokärkisillä kengillä tansseihin lähtee. "Mummot" jalkaan jatkossa.
- Auts!
oma vika kirjoitti:
Melkeinpä saa syyttää itseään varpaiden murjoontumisesta, jos avokärkisillä kengillä tansseihin lähtee. "Mummot" jalkaan jatkossa.
Hankin heti mummot kun saan varpaani sellaiseen kuntoon että pystyn umpikärkisiä käyttämään. Siihen asti voisin käyttää vaikka turvakenkiä joissa on teräsvahvikkeet. Itkeköön sitten muut kun painelen lavalla menemään.
- tanssikenkinäkin
Auts! kirjoitti:
Hankin heti mummot kun saan varpaani sellaiseen kuntoon että pystyn umpikärkisiä käyttämään. Siihen asti voisin käyttää vaikka turvakenkiä joissa on teräsvahvikkeet. Itkeköön sitten muut kun painelen lavalla menemään.
Eräs tuttuni tuli kerran tansseihin suoraan töistä ja oli vetäissyt jotenkin epähuomiossa turvakengät jalkaan. Oli kuulemma ihan toimivat tanssiessa. Ne olivat sellaiset lenkkitossua muistuttavat varrettomat. Ei muuta kuin kokeilemaan.
- Auts!
tanssikenkinäkin kirjoitti:
Eräs tuttuni tuli kerran tansseihin suoraan töistä ja oli vetäissyt jotenkin epähuomiossa turvakengät jalkaan. Oli kuulemma ihan toimivat tanssiessa. Ne olivat sellaiset lenkkitossua muistuttavat varrettomat. Ei muuta kuin kokeilemaan.
Edellinen kommenttini ei ollut ihan vakavissaan kirjoitettu, mutta koska tansseihin ei ole vähään aikaan mitään asiaa ilman varpaita suojaavia kenkiä, voisin vaikka kokeillakin : )
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969