niin Zeus-uskovaisille, kuin muillekin uskovaisille ja tietysti myös jumaliin uskomattomille.
Mikä elämässä on parasta? Miksi haluatte elää?
Kysymys kaikille
30
959
Vastaukset
- vastaa...
kalastus on aika mukavaa... samoin moottoriveneellä ajaminen.
- Kössönöm
Kalastatko järvellä vai merellä?
Itse olen enemmän meri-ihminen. Ulkosaaristo on upea. Mutta täytyy sanoa, että järvi-Suomi on kaunis.
Jos elonpäiviä riittää, niin uudelleen menen sinne savolaismaisemiin, vaikka siellä hirveää viäntöä joutuukin kuuntelemaan. - sisävesillä
Kössönöm kirjoitti:
Kalastatko järvellä vai merellä?
Itse olen enemmän meri-ihminen. Ulkosaaristo on upea. Mutta täytyy sanoa, että järvi-Suomi on kaunis.
Jos elonpäiviä riittää, niin uudelleen menen sinne savolaismaisemiin, vaikka siellä hirveää viäntöä joutuukin kuuntelemaan.vaimon perheellä on mökki Päijänteen saaressa, siellä olen kalastellut (uistellut ja virvelöinyt) viimeaikoina. Itse olen kotoisin Itä-Suomesta, siellä kalastelin Pielisellä. Jonkin verran merelläkin olen kalastellut, haukiennätykseni on Ahvenamaalta (hieman alta viisi kiloa). Ostin hiljattain perhokalastusreleet, mutta en oikein ole sitä vielä oppinut... kalastus on Raamatullista, eli et sinä ihan paha ihminen ole :)
- Kössönöm
sisävesillä kirjoitti:
vaimon perheellä on mökki Päijänteen saaressa, siellä olen kalastellut (uistellut ja virvelöinyt) viimeaikoina. Itse olen kotoisin Itä-Suomesta, siellä kalastelin Pielisellä. Jonkin verran merelläkin olen kalastellut, haukiennätykseni on Ahvenamaalta (hieman alta viisi kiloa). Ostin hiljattain perhokalastusreleet, mutta en oikein ole sitä vielä oppinut... kalastus on Raamatullista, eli et sinä ihan paha ihminen ole :)
on ruoanhankintaa, eikä siinä ole mitään raamatullista. Itse en tosin kalasta, vaan ihan raukkamaisesti vaan syön toisten saalistamia kaloja.
Alkaa olla perunat kypsiä ihan kohta. Äsken katselin Floydin ruokaohjelmaa, tällä kertaa Mumbaista. Siinä on aika hosuva kokki, mutta ihan hauska ohjelma muuten. - sama kanavaa!
Kössönöm kirjoitti:
on ruoanhankintaa, eikä siinä ole mitään raamatullista. Itse en tosin kalasta, vaan ihan raukkamaisesti vaan syön toisten saalistamia kaloja.
Alkaa olla perunat kypsiä ihan kohta. Äsken katselin Floydin ruokaohjelmaa, tällä kertaa Mumbaista. Siinä on aika hosuva kokki, mutta ihan hauska ohjelma muuten.Ja minuakin harmitti kun se hosui, eikä esim tyhjentänyt raaka-aine astiota kunnolla...
Nyt siellä on jonkinlaista nikkarointia ja mulla on vähän huono omatunto, kun ostin jonohimaosakkeen ja lupasin vaimolle pientä remonttia, kyprokkia seinään ja maalia jne, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi..
Hyvää ruokahalua :)
- H.H.
olla attepalstalla suu vaahdossa.
- plääh.
vajakki.
- BBob
Ei oikein tunnu H.H:n tyyliltä.
- Kössönöm
elämäsi tarkoitus? Minä menen nyt keittämään uusia perunoita. Salaattia, lohta ja savusilakkaa. Mitäs tykkäät?
- että jos kieltäytyy
Kössönöm kirjoitti:
elämäsi tarkoitus? Minä menen nyt keittämään uusia perunoita. Salaattia, lohta ja savusilakkaa. Mitäs tykkäät?
Jumalan suomista nautinnoista, joutuu siitä tilille... sinä et ainakaan tästä tilille joudu :)
- Kössönöm
että jos kieltäytyy kirjoitti:
Jumalan suomista nautinnoista, joutuu siitä tilille... sinä et ainakaan tästä tilille joudu :)
ostettuja kaloja. Äsken just söin ja hyviä olivat. Kalavainaat.
- Ateisti Atte
ystävät, tarkoitan oikeita sellaisia enkä mitään tuttuja.
Sitten usein tulee uusia asioita eteen ja oppii jotain uutta.
Ehkäpä minussa elää pieni maailmanparantajakin, joka motivoi minua kirjoittelemaan nettipalstoille. Myönnän kyllä, ettei kirjoittelullani ole välttämättä mitään vaikutusta maailman menoon, mutta yrittänyttä ei laiteta =)
Mitäs vielä...eiköhän nuo ole ne asiat.- Kössönöm
että se on mielenkiintoista.
Toisaalta kauhistelen joidenkin ihmisten aivan kammottavaa elämäntaivalta ties missä diktatuurissa ja köyhyydessä.
Ja uskonnollisessa alistuskulttuurissa.
Itselläni on käynyt hyvä tuuri, että olen syntynyt tänne. Maailma kaikkinensa on vaarallinen paikka.
- Tristar
Miksi elän. Hmmh. Elän tunteakseni mielihyvää. Sitä saa monenmoisista lähteistä; en puhu vain fyysisestä mielihyvästä kuten fellow-ateistit ymmärtävät, vaikka sekin On kivaa, vaan myös henkisestä tyydytyksestä, työn, perheen ja tarpeelllisuuden tuomasta tunteesta joka antaa ymmärtää että en ole ihan turha. Minulla on väliä, monet luottavat minuun ja ovat minun teoistani riippuvaisia, ainakin vähäsen. Ja voin olla heidän luottamuksensa arvoinen, mikä lisää arvoani omissa silmissäni. Myös usein toiselle hyvän mielen tuottaminn tuo sitä itselle samassa määrin.
Elän siis tunteakseni mielihyvää. Olisiko tosiaan näin. Elämässä on parasta se tunne että mikä tahansa on mahdollista, minä osaan, pystyn ja kykenen eikä muita rajoitteita ole kuin minä itse. Kasvaminen henkisesti siihen tilaan jossa itse ei ole enää rajoite.
***- Ateisti Atte
se on mukavaa kun on tarpeellinen, sitten mullakin on projekteja joista ystäväni sanoo, et se on ihan mahdoton tehdä...
Myönnän kyllä, että työmäärä on valtava, enkä vielä ole oivaltanut kaikkia juttuja, mutta jonain päivänä mä näytän, että tässä tämä nyt on (ja aloitan oman liiketoiminnan).
Oltaisko me joskus käyty kuussa, jos oltaisi uskottu ihmisiä jotka sanoi ei ole mahdollista?
Hulluja ideoita tarvitaan.
Olen aivan varma, että jonain päivänä oivallan tarpeelliset asiat miten ne ratkotaan. - Missukka
Tällä hetkellä tyydyn peesaamaan.
- puusilimä
japset ja lemmikit. ennenkaikkea kissat.
jazz- Kössönöm
tämä mitään mielestäsi? Perusbluesia vähän gospelvaikutteilla ja tietysti sitä ikuista sydämen räytymistä, mikä bluesiin kuuluu.
http://www.youtube.com/watch?v=O5URVbh3KX8
Entä tämä?
http://www.youtube.com/watch?v=M72X8R9cq9k - ***
Kössönöm kirjoitti:
tämä mitään mielestäsi? Perusbluesia vähän gospelvaikutteilla ja tietysti sitä ikuista sydämen räytymistä, mikä bluesiin kuuluu.
Entä tämä?
http://www.youtube.com/watch?v=M72X8R9cq9kTurkki hyvässä kunnossa ja kissojen tapaan utelias katsomaan lumisadetta.
- konna
Kössönöm kirjoitti:
Entä tämä?
http://www.youtube.com/watch?v=M72X8R9cq9kkissoista ei ole oikein mihinkään.
Tuossa ajassa minä olisin tyhjentänyt isännän karjalamäyriksen kokonaan, kun katti vain katselee haaveellisena jonnekin tipujen perään:) - Kössönöm
konna kirjoitti:
kissoista ei ole oikein mihinkään.
Tuossa ajassa minä olisin tyhjentänyt isännän karjalamäyriksen kokonaan, kun katti vain katselee haaveellisena jonnekin tipujen perään:)avata pulloja, eikä ainakaan minun kattini ole koskaan edes lipaissut oluttuopista. Vähän sama juttu appelsiinien kanssa.
Se katti kai katseli niitä lumihaituvia, eikä mitään tipuja.
Ja sitä paitsi, eihän se olisi kiva, jos kissa joisi oluet, eikä aamulla olisi korjaussarjaa jäljellä ja katti olisi vainaa.
Ainoa todellinen arvo, jonka takia kannatta elää, on rakkaus.
- kiltti täti
... ovat tärkein asia. Jos lapsilla on kaikki hyvin, elämä hymyilee. Puoliso myös. Hyvät välit ja elämän sujuminen edellä mainittujen kanssa.
Uiminen, pyöräily, sauna, hyvä ruoka (jonka ei tarvitse olla mitään erikoista: maukas makaronilaatikko on ihanaa).
Ja huumori. - C.Porosus
Lapsena ajattelin usein, että eläminen on vähän ankeeta. Kysyin joskus jopa äidiltäni, että miksi pitää koko ajan hengittää, kun se on niin rasittavaa. Äitini oli kauhuissaan, mutta ei ymmärtänyt, että se hengittämisen rasittavuus saattoi johtua siitä, että olin sairastanut hinkuyskän, jonka jälkeen yskä vaivaa vielä ainakin puoli vuotta. Nykyään on kyllä sikamakeeta hengittää ja seistä sateessa. Viime yönäkin heräsin neljän aikoihin ja menin alasti sateeseen nauttimaan olemassaolosta.
- meillä jumalan lapsilla
on Taivaallinen Hyvä Isä joka huolehtii tarpeistamme ja antaa suojan pahuutta vastaan, sekä on järjestänyt pelastuksen ja ikuisen elämän Häntä rakastaville pojassaan Vapahtajassamme.
Ikuisen elämän odotusko on parasta elämässäsi?
Miksi monilla jumalaan uskovilla sitten ovat asiat huonosti?
- JokuRoti
parasta on nähdä ja kokea, että jälkikasvu kasvaa ja voi hyvin. Hyvä syy elää itsekin.
Palstan hihhuleille näyttäisi tärkeintä olevan oma usko ja oma pelastus. - Billy_Ray_Curys
Alkoholin kun saisi vain pois. Seikkailu ilman alkoholia (olen parhaimmillani humalassa ja festareilta järjestysmiehien pois ajama) on elämän suola. Romantiikka on oleellinen osa seikkailua.
- Lady_Stardust
Parasta varmaan on se arvaamattomuus. Ikinä tiedä, mitä oikeasti eteen tulee, koska tulevaisuus voi muuttua milloin tahansa. Itselleni tärkeintä elämässä ovat musiikki ja ajatus, että joskus vielä kaikki olisi hyvin maapallolla (tämä voi tosin tarkoittaa sitä, ettei ihmisiä olisi enää olemassakaan, mutta sehän ei lopulta haittaa ollenkaan).
- Kössönöm
ei tule olemaan kaikilla asiat hyvin. Ja se on surullista. Suurimman osan murheista aiheuttavat ihmiset. Mutta kuitenkin on myös ihmisestä riippumattomia asioita, kuten maanjäristykset.
Ilmastonmuutos on ihmisten aiheuttama. Samoin uskonnot aiheuttavat hirveää kärsimystä suurimmalle osalle maapallon ihmisistä.
Katsoin aamulla luontodokkarin ja siinä nälkäinen jääkarhu yritti saada syötäväkseen mursunpoikasen, mutta emo koukkaisi hampaillaan sellaiset vammat jääkarhuun, että tämä kuoli. Kaapi tassullaan ensin pienen kuopan ja kellistyi sitten siihen kuolemaan. Surullista katsottavaa, mutta se kuuluu luontoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899