En voi käsittää tätä otsikon kysymystä 2000-luvun modernissa länsimaassa!
Miksi uskonnottomuus on usko?
8
374
Vastaukset
- sdfgsdfgsdf
enirossa on tyhmiä ihmisiä töissä. Eivät osaa pistää asioita oikeiden otsikoiden alle. Siksi tämäkin palsta on yhtä riitelyä, kun ateismi ei kuuluu uskontoihin.
- H.H.
Ateismi ei ole uskonnottomuutta, vaan uskonto, jossa opilliset teesit vaihtelevat runsaasti, mutta keskeinen dogmi sille on Jumalan kieltäminen. Julkikuvaltaan ateisti siten torjuu uskomisen Jumalaan, vaikka sisimmältään ateisti Häneen uskoisi ja jopa kääntyisi joskus tämän puoleen rukouksissaan. Esiintyessään sellaisena, ateismi on lähinnä heikkoa uskoa, ympäristön sanelemaa ja siis eräänlaista ujoutta.
- ertert
"Ateismi ei ole uskonnottomuutta, vaan uskonto"
Ateismissa ei ole yhtäkään uskonnon piirrettä. Kenties sinun tulisi selvittää itsellesi, mitä sanalla uskonto tarkoitetaan.
Loppuviestissäsi esittelet luulojasi. - Kössönöm
Uskonnottomuus ei ole uskomista.
- jumalan kieltämistä
Miten voi kieltää jotain mitä ei ole.
Ateisti on realisti, joka kokee asioitten olevan omissa käsissä, ei minkään ulkopuolisen olennon. Siksi ateistit ovat rohkeampia ja rehellisempiä kuin uskovaiset. - ei kerro
toki ateismista, mutta varmaan tuollaisiakin uskovaisia on, jotka eivät kehtaa uskoaa myöntää. Tiedostavat itsekin sen järjettömyyden ja uskovat salaa.
Ateismin merkityksenhän pystyt tarkistamaan hyvinkin helposti, joten väärinymmärryksesi sen tiimoilta on selkeästi tahallista. Tahallinen tietämättömyys on säälittävää.
Sivumennen, ateisti ei usko mihinkään jumalaan. Ei erikseen aktiivisesti keskity olemaan uskomatta sinun jumalaasi. Ethän sinäkään usko kuin yhteen, joten keskeisimmät oppisi oman kirjoituksesi perusteella keskittyvät näiden muiden jumalien kieltämiseen. Sisimmässäsi kuitenkin saatat heidän puoleensa kääntyi, mutta en kuvittelekaan sinun uskaltavan sitä kenellekään myöntää. jumalan kieltämistä kirjoitti:
Miten voi kieltää jotain mitä ei ole.
Ateisti on realisti, joka kokee asioitten olevan omissa käsissä, ei minkään ulkopuolisen olennon. Siksi ateistit ovat rohkeampia ja rehellisempiä kuin uskovaiset.Juuri niin, Jumalaa ei voi kieltää, ihminen kieltää vain oman mielikuvansa. Ateistit elävät hyvin kapealla älyllisellä tasolla. Se ei ole todellista rehellisyyttä, koska he jättävät henkisen todellisuuden huomiotta. Henkisyys, ei kirkkouskovaisuus, lisääntyy koko ajan.
- Kössönöm
ja siksi he haluavat vetää uskonnottomatkin samaan läjään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969