Raskaana,seurustelen eroavan miehen kanssa

Onnellinen, mutta vähän huk...

Olen 3kk raskaana, elämänkumppanini lähti ennen kuin tiesin raskaudesta...olimme kuitenkin työstäneet yhteistä tulevaisuutta jo 8kk,takana useita vuosia seurustelua ja yhdessä asumista ja arjen jakamista. Raskauteni julkitulo ei ole muuttanut asiaa ja minä en tahdo miehekseni miestä joka ei rakasta minua naisena, eikä lapsensa äitinä. Nyt olen rakastunut mieheen jonka ero astuu voimaan loppuvuodesta ja hän on rakastunut minuun. Tunne on vahva, yhdessäolo on taivaallista, vaikka ollaan tunnettu vasta muutama viikko. Luotan häneen.Ihmiset häntä edes tuntematta, puhuvat pahaa ja ovat epäileväisiä. Kateutta? Koska olen puhjennut kukkaan! Mies tietää raskaudestani,hän haluaa lapsen.

1

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realisteja??

Ihastuneena näkee asiat eri tavalla ja se on normaalia. Ystäväsi ovat todennäköisesti vain hieman huolissaan sinusta, eivätkä tarkoituksella ole ilkeitä, saati kateellisia.

Kun itse ei ole ihastunut, on helppo nähdä tuossa kuviossa monta "muttaa". Luotat toki mieheen, mutta olette tunteneet hyvin vähän aikaa ja alkuihastus on vielä voimissaan. Silloin tulkitsee toisen eleet niinkuin niiden toivoo olevan, ei välttämättä täysin niinkuin ne ovat. On myös normaalia olla tuohtunut läheisilleen siitä, että muut eivät näe suhdetta ja kumppanin käytöstä samalla tavalla kuin itse sen näkee.

Ystäviäsi varmasti huolettaa se, että mies on vasta eroamassa, mieleen hiipii ajatus siitä, onko suhde ehkä kummallekin jokin laastari,keino päästä edellisestä uuteen ihastumalla. Kuviossa on kohta myös lapsi, joka vaikeuttaa tilannetta. Ystäväsi eivät tunne miestä senkään vertaa kuin sinä, joten on helppo (ja osittain syytäkin) olla huolissaan siitä, että sinä seurustelet miehen kanssa jonka entinen erokaan ei ole vielä selvä...Entä kun ihastus laantuu, eroprosessi on ikävä ja kun pahimmasta on selvitty ihastumisen avulla, kenties entinen vaimo tulee olemaan sekä ajatuksissa, kaipuuna mielessä sekä ihan arjessannekin läsnä joillakin tavoin...Ehkä ystäväsi pelkäävät sitäkin, jättääkö mies oikeasti vaimonsa vai ei?

Olet myös itse hetki sitten vielä rakentanut elämääsi toisen miehen kanssa "täysillä". Nyt sitten ihastuminen raskaana ollessa uuteen, jolla myös vaikea tilanne...kukapa ystävä ei olisi huolissaan? Oletko varma ettei ihastuminen kumpua juuri siitä, että teillä molemmilla on ns. vaikea tilanne käsillä? Saatte tavallaan vertaistukea toisistanne?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1429
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1218
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      958
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      910
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      813
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      81
      775
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      722
    Aihe