Juurikkasaari vai Kuikka?

Keskiviikkona

Kumpikohan olisi parempi valinta, Charles Plogman vai Eija Kantola?

14

1522

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tanssijan osalta siitä, kumpaa yhtyettä enemmän arvostaa. Siis joko Tommys tai Omega.

Fanittajan kannalta tietysti valinta tapahtuu artistien perusteella.

Molemmat orkesterit koostuvat taitavista muusikoista, mutta ohjelmistossa on suuria eroja.

Omega noista paremmin, siis monipuolisemmin, tanssijaa palvelee.

Artistin tullessa lavalle muuttuu Tommysin musiikki paljolti buggattavaksi, ja Omegan iskelmällisemmäksi.

• Humppis jo kertoikin musiikista varsin tyhjentävästi. Juurikkasaaressa on vuorohaku ja Kuikassa naistentanssit, joissa klo 23-24 on tunti miehille. Jos et siedä naistentansseja, valintasi on Juurikkasaari.

Kuikassa lienee väkeä enemmän aikaisempien kokemusten perusteella? Juurikkasaari on uudempi tulokas kuin Kuikka tanssien järjestäjänä. On usein mietityttänyt se, että miksi Juurikkasaari ei ole valinnut tanssi-illaksi joko tiistaita tai torstaita? Väkeä paikalla tuli enemmän, kun samana iltana ei olisi kovia kilpailijoita lähettyvillä.

• Juurikkasaaren ongelmana lienee tanssi-iltojen vähäisyys. Paikka ei vielä siten mainosta itse itseään, vaan asiakkaan on lehti-ilmoituksesta katsottava, onko siellä tansseja jne.

Kuikan "ongelmana" lienee ns ammattitanssijoiden suuri edustus. Sanotaan, mitä sanotaan, mutta vähemmän harrastavat jotenkin vaivaantuvat tästä.

Näin miespuolisena valitsen ilman muuta tuon jälkimmäisen. Eihän sinne tarvitse mennä kuin seisoskelemaan sopivaan kohtaan...

• ilmaus
        Kiippari kirjoitti:

Juurikkasaaren ongelmana lienee tanssi-iltojen vähäisyys. Paikka ei vielä siten mainosta itse itseään, vaan asiakkaan on lehti-ilmoituksesta katsottava, onko siellä tansseja jne.

Kuikan "ongelmana" lienee ns ammattitanssijoiden suuri edustus. Sanotaan, mitä sanotaan, mutta vähemmän harrastavat jotenkin vaivaantuvat tästä.

Näin miespuolisena valitsen ilman muuta tuon jälkimmäisen. Eihän sinne tarvitse mennä kuin seisoskelemaan sopivaan kohtaan...

tuo "vaivaatua ammattitanssijoiden suuresta edustuksesta". Muutama päivä sitten eräässä ketjussa saivat tavalliset tallaajat kuulla kuinka pilaavat toisten illan hakemalla väärällä vuorolla ja vääriä ihmisiä vääriin tansseihin. Ihan hammasta kiristellen joutuvat kuulemma lähtemään. Tällaisilla jutuilla sitä saadaankin uusia ihmisiä lavoille....

• ilmaus kirjoitti:

tuo "vaivaatua ammattitanssijoiden suuresta edustuksesta". Muutama päivä sitten eräässä ketjussa saivat tavalliset tallaajat kuulla kuinka pilaavat toisten illan hakemalla väärällä vuorolla ja vääriä ihmisiä vääriin tansseihin. Ihan hammasta kiristellen joutuvat kuulemma lähtemään. Tällaisilla jutuilla sitä saadaankin uusia ihmisiä lavoille....

...inhimillisen elämän tilanteissa on jokaisen yksilön osattava omissa toimissaan ottaa huomioon muut ihmiset.

Sosiaaliseksi mielletyssä harrastuksessa nimeltään seuratanssi (lavatanssi) ei luulisi tuon asian ainakaan olevan vähemmän merkittävä kuin muissa tilanteissa.

Jokaisen todella kuuluisi osata mieltää oma asemansa kussakin kehyksessä ja pystyä sen perusteella mitoittamaan toimensa.

Esimerkiksi presidentin vastaanotolla ei kannattaisi ensikerran kyseiseen tilaisuuteen avecina kutsutun, sanotaan nyt vaikka urheilusankarin tyttöystävän, työntyä valtakunnallisesti merkittävien arvohenkilöiden seuraan ikäänkuin tasaveroisena.

Tiedän, nyt heti sata hiilipäätä repii pelihousunsa huutaen kurkku suorana tuon vertauksen vuoksi.

Sellaista se väki täällä on. Ei voi mitään. Noin kuitenkin asia vain on.

Jotta jokin asia menisi edes jotenkin perille, on syytä joskus käyttää kärjistystä, ellei satu olemaan kilometrin pätkää rautalankaa käytettävissä.

Jos ei täällä saa epäkohdista mainita, eivät ne myöskään koskaan mihinkään korjaudu. Paljon pahemmin sattuu, jos tuollaisesta asiasta sanoo sen tapahtuessa asianosaiselle päin kasvoja (ja samalla vaikka pakittaa).

Varmasti teitä sellaisiakin on, jotka tanssivat yhtä mielellään kaikkea kaikkien kanssa, mutta myös valikoivia, asiaan paljon panostaneita on suuri joukko. Laatuvaatimukset kasvavat suhteessa panostukseen.

Mielestäni tämä on tanssiaiheinen keskustelupalsta, joten täällä pitäisikin käsitellä tanssiin liittyviä asioita -mieluummin vielä avoimesti ja rehellisesti.

• JUURIKKASAARI

ja lanka jo palaa....

• Aloittaja

Musiikillisesti kumpikaan orkestereista ja artisteista ei kuulu suosikkeihini, joten siinä mielessä ei ole väliä kumpaan menen. Iskelmä ja bugg menettelevät molemmat. Samoin minulle on aivan sama onko vuorohaku vai naistenhaku, koska kummallakin olen pärjäillyt. Tutuimmat tanssitettavani jättävät keskiviikon tanssit kokonaan väliin, eli heidänkään perässä en voi mennä (kuten aika usein on tullut tehtyä). Taitaa mennä arpomiseksi.

• Vaihtoehto sekin

Syvälahti ei ole mahdottoman kaukana Kuikasta ja Juurikasta. Siellä esiintyy Pekkaniskan pojat ja Neljän suora. Ainakin minun mielestä hyviä tanssiorkestereita molemmat.

• Aloittaja

Juu, ihan hyvä vaihtoehto tuokin. Kai se on arpa heitettävä.

• Näin ajattelin

Viikon päästä Juurikassa on naismagneetti Taikakuu, eli silloin vasta sinne ja tänään Kuikkaan.

• iinariikka

minäkin tulen Juurikkasaareen.

• ollunna Kerusselällä

kyllä oli magneetti toiminu kun Plogmanni oli siellä esiintymässä, et naisia on tänä iltana, enemmän ku miehii, katsokaapas vaan...

• häävit pidot

Kyllä meni nyt metsään tuo naismagneettiarvio. Eihän siellä ollut kuin kourallinen väkeä paikalla. Mitenhän lie ollut porukkaa Kuikassa?

• innokas tanssia

..Eijaa katsomaan Kuikkaan! Eihän tuollaista minun tarvitse edes miettiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe