Rangaistuksia murhasta ja taposta on kovennettava.
Tulisiko maassamme ottaa kuoleman tuomio käyttöön?
Eikö se, joka ottaa toiselta hengen ansaitse itse kuolla.
SUOMEEN KUOLEMAN
9
615
Vastaukset
- sanoin
Gandhi on joskus sanonut jotenkin tähän tapaan: "Silmä silmästä, ja pian koko maailma olisi sokea."
- siihen pyrittävä
Tän hullun murhaajan Kukan tapauksessa on jopa
oltu tietoisia murhaajia ja etsitty uhria,yleensä
heikompaa ja puolustuskyvyttömämpää. - ongelma..
>Eikö se, joka ottaa toiselta hengen ansaitse itse kuolla.
joo mutta silloinhan rikollisen lopettanut pyöveli olisi kanssa otettava hengiltä ja taas tämän lopettava pyöveli jne jne..- Anti-Demari
Tappaja pysyisi poissa yhteiskunnasta tekemästä enää vastaavia tekoja. Lisäksi hän voisi tuottaa myös taloudellista hyötyä vastineeksi aiheuttamalleen vahingolle. Mikäli pakkotyön teettäminen kävisi liian kalliiksi, voitaisiin sitä varten perustaa aidattuja työleirejä minimaalisilla mukavuuksilla.
Armahdus voisi olla mahdollista äärimmäisen kovan seulan kautta, jossa tutkittaisiin tarkasti tekijän mahdollisen katumuksen aitous. Tekijä voitaisiin myös hajottaia psykologisesti niin, ettei hän olisi enää halukas tekemään rikoksia.
yhdysvalloissa käsittääkseni tutkittu kuolemantuomion vaikutusta ennaltaehkäisevästi rikoksiin kertoo ettei sillä ole rikosten määrää vähentävää vaikutusta, joten tuskin toimisi Suomessakaan, mutta oikeusjärjestelmä on liian lepsu täällä, jos kovennetaan sitten on ihmisoikeussysteemit helisemässä oikeuksista myös vangituille... kaksipiippuinen juttu
- Ulkopaikkakuntalainen
...Tuomio -nimimerkille:
http://www.youtube.com/watch?v=4e9CkhBb18E - asenne kertoo
sinun väkivaltaisesta luonteesta. Olet pelottava!
Suomen rangaistukset ovat lapsenkengissä.
Joka vie hengen toiselta, ansaitsee itse saman.
Pressa lopettaa armahdukset.
Rangasitukset kuin Amerikassa. Tyrmässä saa tuollaiset mädätä!! Ei yhteiskunta tarvitse murhaajia.
Tunnetko olevasi nykyään turvassa. Minä en!! - --->
kuolemantuomio olisi liian heppoinen rangaistus tällaisille paskahousuille. ainoa oikea sivistynyt rangaistus on loppuelämäksi koppia ilman lomia ja mahdollisuutta armahdukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa442043En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91281
- 121078
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81952