Olen ylen hämmästynyt. Vanhassa Excel-versiossa:
Application.DisplayAlerts=False
Application.Quit
Sulki kaikki työkirjat nätisti.
Mutta nyt sama rutiini ei toimi vaan ruikuttaa "Do you want to save the changes you made to Työkirja". Sulkiesaan työkirjoja.
Application.DisplayAlerts=False
Pitäisi estää kaikki Excelin ilmoitukset.
Missä vika? Kunde auta!!
Sovelluksen sulkeminen makrolla
2
416
Vastaukset
If unsaved workbooks are open when you use this method, Microsoft Excel displays a dialog box asking whether you want to save the changes. You can prevent this by saving all workbooks before using the Quit method or by setting the DisplayAlerts property to False. When this property is False, Microsoft Excel doesn’t display the dialog box when you quit with unsaved workbooks; it quits without saving them.
If you set the Saved property for a workbook to True without saving the workbook to the disk, Microsoft Excel will quit without asking you to save the workbook.
joten kyllä allaoleva pitäisi toimia (toimii ainakin mulla)
Sub Sulje()
Application.DisplayAlerts = False
Application.Quit
End Sub
suljetaan kaikki muut työkirjat yksitellen tallentamatta niitä (tai jos tarttee tallentaa niin muuta Työkirja.Close False---> Työkirja.Close True)-paitsi yksi (1 pitää olla aina auki..) eli jätetään yksi sulkematta ja sitten suljetaan se lopuksi.
Nyt ei ainakaan pitäisi herjoja tulla...
Sub Sulje2()
Dim Työkirja As Workbook
Application.DisplayAlerts = False
For Each Työkirja In Application.Workbooks
If Työkirja.Name "suljevikana.xls" Then ' muuta tähän aukijäävän työkirjan nimi
Työkirja.Close False
End If
Next
Application.Quit
End Sub
ohjeen mukaisesti...
kerrotaan Excelille , että ollaankin tallennettu työkirjat... ;-)
Sub Sulje3()
Dim Työkirja As Workbook
For Each Työkirja In Application.Workbooks
Työkirja.Saved=True
Next
Application.Quit
End Sub
ei nyt muuta tuu mieleen tällä erää... jospa noilla probleema korjautuisi
Keep Excelliong
@Kunde- Excelisti
Kiitos Kunde. Homma selvisi. Koneisiin on asennettu Humminbird DM Extension joka vaatii makron toimiakseen. Jotenkin tämä Hummingbirdin makro vaikuttaa muiden makrojen suorittamiseen. Kun se p...ka otettiin pois, alkoivat makrot toimia taas ihan normaalisti.
Tuntui oudolta, olen sentään koodannut tuhansia rivejä VBA:lla ja aina on ratkaisu löytynyt. Nyt piti kysyä neuvoa VBA-gurulta. Hyvä että kaikkien alojen guruja sentään löytyy! Hyvää kesän jatkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039