Meillä on 15v.leikattu kolli.syö kyllä hyvin,mutta vauhti on jo hidastunut.Nisse on välillä jotenkin poissaoleva.Sillä on pupillit toisinaan valtavan suuret,vaikka on valoisaakin,ja kun tuikkaan taskulampulla silmiin, niin ne eivät reakoi.kerran oli pupillit eri paria,elikä toinen suuri ja toinen pieni.Ei Nisse kyllä mihinkään törmäile.Nyt on myös tullut sellainen uusi ongelma,että kissa pissii meidän kangassohville.Ei millään hentoisi Nissestä vielä luopua,koska sillä ei kuitenkaan tuntuisi mitään tuskia olevan.
piikillekkö
7
535
Vastaukset
- sidos
onko sekissa sisä-vai ulkokissa.tiedän tuon kun mulla on yhtaä vanha kissa,olen eläinlääkäriltä kysynyt ongelmasta mutta sanoi että meillä kannataa vaan seurata ja laittaa aika lähelle hiekkaastia.nyt on taas meillä mennossa hyvä jakso.
hyvää vointia teille molemmille toivoo vanhan kissan omistaja- karikko-53
Käytettiin Nisse lääkärillä, jossa todettiin että munuaiset ovat aika huonossa kunnossa ja vanhalla herralla on myös virtsa tulehdus.Kyllä kollilta löytyy taistelutahtoa siinä kohtaa kun ruitataan antibioottia suuhun.Sitten Nisse sai myös oman ruokavalion,jota on hankalaa noudattaa,koska meitsien kaksi muuta kissaa söisi sitä myös mielellään,ja lääkäri sanoi ettei niin saisi tehdä.Kerro se sitten kissoille,kun tuntuu aina siltä että naapurin ruokakippo kiinnostaa enemmän kuin oma.Tuotiin kissojen vessa siihen tilaan jossa ne nukkuu,eikä Nisse enää pissi sohvalle.Lekuri meinas myös että Nisseä voi vaivata dementia.
- sidos
karikko-53 kirjoitti:
Käytettiin Nisse lääkärillä, jossa todettiin että munuaiset ovat aika huonossa kunnossa ja vanhalla herralla on myös virtsa tulehdus.Kyllä kollilta löytyy taistelutahtoa siinä kohtaa kun ruitataan antibioottia suuhun.Sitten Nisse sai myös oman ruokavalion,jota on hankalaa noudattaa,koska meitsien kaksi muuta kissaa söisi sitä myös mielellään,ja lääkäri sanoi ettei niin saisi tehdä.Kerro se sitten kissoille,kun tuntuu aina siltä että naapurin ruokakippo kiinnostaa enemmän kuin oma.Tuotiin kissojen vessa siihen tilaan jossa ne nukkuu,eikä Nisse enää pissi sohvalle.Lekuri meinas myös että Nisseä voi vaivata dementia.
ihanna kuulla että vanha herralta löytyi syy sen käytökseen että minkä takia se pissi sohvalle.
yksi hyvä keino mitä meillä olen käyttänyt jos
ei saa toisille kissoille ,että vien toisen kissan ruuat toiseen huonesseen ja ruuat pidetään kissoilta pois saatavilta.
mutta tiedän kokemuksesta että on hankalaa.
hyvää vointia teille kaikille.terv kissa ystävä.
- perustarkastukseen
Teinä veisin kissan lekurille perustarkastukseen. Sisälle pissiminen voi liittyä johonkin sairauteen. Moniin sairauksiin on hoito.
Miksi piikille vieminen on aina se ensimmäinen vaihtoehto, eikö sen tulisi olla viimeinen?
Antakaa kissalle rauhallinen vanhuus, se on sen ansainnut. Mikäli muuten kissa todetaan terveeksi, niin arvokas vanhuus on vähintä mitä sille voi suoda.ei meillä tosiaan ollut tarkoitus Nisseä piikille viedä,mutta koskettavalla otsikolla saa ihmiset lukemaan.Käytettiin Nisse lääkärissä, ja kissalla on vikaa munuaisissa ja virtsatulehdus, sekä mahdollinen dementia.Nyt Nissellä on antibiootti kuuri,sekä erityisruokavalio.
- kissojamonta
pupillit olen kuullut voivan olla suuret munuaisvaivoista kärsivällä, ne on yleisimpiä vaivoja vanhenevilla kissoilla ja myös tuo pissailu liittynee niihin juttuihin, käytä pian lääkärissä.
- viedä
kissa lääkärin tarkastukseen.
Vanhat kissat olisi aina syytä käyttää vuosittain tarkastuksessa vaikka ei mitään näkyvää olisikaan, saati sitten jos kerran epäilee, ettei kaikki ole kunnossa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa792545En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101674
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711606Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181214
- 131156
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201019