Miehen tie tanssijaksi

?Ei oo helppoo?

Ja kaikki alkaa tästä. Nainen sanoo: "Ethän sinä osaa tanssia, kävelet vaan. Kävelisit edes tahtiin. Ensi kesänä osaat sitten tangon, foksin, humpan, valssin, jenkan, jiven, fuskun, buggin, cha cha:n, samban, rumban. Ja polokan.
Ja masurkan."

1. ja 2. vuosi. Nainen sanoo: "Opettele kunnolla kunkin tanssin perusteet.
Opettele askeleet, kuviot, kullekin tanssille sen luonteenomaiset piirteet jne jne jne".

Ja jatkaa: "Opettele viemään hellästi ja varmasti".
Huh huh, töitä teettää tehdä omatkin juttunsa oikein.

3. vuosi. Ja parisi jatkaa: "Opettele lisää kuvioita ja perustakin sulla on vähän heikko.
Ja käytä osaamiasi kuvioita myös tanssiessamme".
Joo joo, me miehet käytetään 3 - 5 kuvioita tanssiessamme, vaikka osaisimme sata.

4. vuosi. Pystyt tanssimaan eri tansseja ja teettämään kuvioita ilman, että ajattelet sitä sen kummemmin.

5. vuosi. Ja naiseni jatkaa: "Ala kuunnella musiikkia ja sen luonnetta. En halua tahkota aina samalla tavalla vuodesta toiseen".
Ryhdyt toimeen ja saat ahaa elämyksiä. Kuulet kasit ja kolmekakkoset. Kuulet musiikin luonteen muutoksia kappaleen sisällä. Huomaat, että esimerkiksi foksia on monenlaista.
Alat miettiä miten tanssisit musiikkiin, miten toisit tanssissasi esiin musiikin luonteen, tyyleillä, tehosteilla, breikeillä jne

6. vuosi. Osaat jo joitakin keinoja tulkita musiikkia.

Nyt kuvittelet olevasi guru.

Mutta kaikkien härveleitten keskeltä kuuluu:
"Kuuntele sanoja. Minä en halua, että pilaat kappaleen tunnelman kuvioillasi. Pidä minua lähelläsi, hyväile minua tanssillasi. Kävellään vaan...........hitaasti..

4

1070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On syytä muistaa, että tanssilattia on niitä viimeisiä linnakkeita maailmassa, jossa mies saa (ja hänen pitääkin) päättää mitä tanssin aikana tehdään, tosin daamin myötävaikutuksella.

Kenties on niin, että sitten kun mies on tanssillaan saanut daamin (tai daamit) ensin vakuuttuneeksi tanssitaidoistaan, niin sitten kelpaa myös ns. vapaa vienti tai jopa kävely samalla daamia hellästi hyväillen?

• Kuudes vuosi

Daami vaihtuu nuoreen ja notkeaan, Vanha haahka voi alkaa nuoria opettamaan

• tanssivatapaus

Niin, ei kai meille naisille MIKÄÄN riitä? Vai riittäisikö vähempikin?

Törmäsin kesälomalla kaveriin joka tanssi loistavasti omalla tyylillään, "luomuna", hän oli sitä mieltä, ettei kursseille kannata (?) mennä, että ne tappaa luovuuden. Hän tanssikin sillä tyylillä jolla tanssii yleensä lavojen parhaat, rennosti musiikkiin. Tanssivuosien määrää en tentannut.

• Miehelle

Tanssijaksi ei oikasti tule koskaan mikäli antaa kirjoituksen tavoin asian arvioitavaksi naiselle /daamille jonka kanssa on tämä surullisen kuuluisa "alistussuhden".

Kysymys on vain yhdestä muodosta liittää tanssikin siihen (naisen valtakeinotteluun).

Tanssin ja sen kyvyn ja laadun voi ja kannattaa varmistaa ja vakuuttaa ja tietty ensiksi kehittää ilman "lähinaisen" arviontia.

"tie" tanssijaksi voi vain aueta ulkopuolisten arvionnin ja oman tietotaidon kautta toteutettuna.

Niinkauan kuin mukan "roikkuu" tuo surulinen kyvyttömyys suhteen kuljettamisesta (muun elämän kemiapohja) mukana on tämä kaunis ja hieno asia kuin tanssi ongelmissa.

Hyvin harva nainen kykenee eroittamaan tanssin erilleen miestä kohtaan sillä niinkuin tiedetään (kerskaillaan) miten nainen kykenee ajattelemaan useita asioita yhtäaikaa.

Kysehhän on siitä ettei kykene luopumaan mistään edes tanssin ajaksi. Mikäli kykenee hän tekee sen aivan muiden miesten kanssa kuin vakioparin kanssa.

Siksi tanssi on kovin vaikeaa kertomallasi tavoin (tie tähtiin).. mikäli yrität saavutta guru aseman suhdekumppanillesi.

usein käykin mielessä miten naiset , daamit ovat järkähtämättömiä käyttäessään kaiken arvosteluenergian miehen tanssiosaamisen arviontiin tehdäkseen itse aitoa työtä kärsivällisesti yhteis onnistumisen eteen tietäen ja toteuttaen myös rooliaan kannustaen paria mutta kantaen vastuunsa.

Tietön taivalko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      54
      2126
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1464
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1444
    5. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1315
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1024
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      992
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe