Finmar Admiral

Petri

Olen kiinnostunut kaikesta tiedoista ja kokemuksista mitä käyttäjillä on Finmar Admiral 34 veneestä. Itselläni on vuoden 1970 malli ja tietenkin upeassa kunnossa. Olisi kiva koota kyseisen veneen omistaja tietoja ja voisimme vaikka kokoontua joku kesä.

28

4703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amiraali

Ei kiitos, sun seura ei kelpaa.

• petri

Tämän tason keskusteluako täällä käydään. Mitä tämäkin tarkoittaa?

• tuntematon
        petri kirjoitti:

Tämän tason keskusteluako täällä käydään. Mitä tämäkin tarkoittaa?

Ei onneksi aina mutta liian usein nuijia esiintyy.

• TES

Terve !

Minulla on moinen vene!
      Ollut jo 5 kesää ja olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaani.
      Moottorit 2X200hv volvo penta TAMD41
      vastaa suoraan E-mailiini niin keskustellaan lisää

TES

• Petri

Terve !

Joo olis kiva saada tuttuja saman veneen omistajia. mutta tätä kautta emme varmaan saa toistemme meili osotteita niin ettei muutkin niitä näe? ( turvallisuus ) Mulla on Finmar Admiral 34 vuosimallia 1970, Moottorit 2X170hv Perkinsit.

• TES
        Petri kirjoitti:

Terve !

Joo olis kiva saada tuttuja saman veneen omistajia. mutta tätä kautta emme varmaan saa toistemme meili osotteita niin ettei muutkin niitä näe? ( turvallisuus ) Mulla on Finmar Admiral 34 vuosimallia 1970, Moottorit 2X170hv Perkinsit.

Vietiä voi laittaa suoran finmar.admiral@luukku.com

• Itse ihastuin tänään Nauvossa kyseiseen veneeseen, kun laiturista lähti eräs yksilö moottorit kauniisti jyristen. Rupesin heti tutkimaan netistä kyseistä venettä, mutta myytävänä ei ole yhtään kappaletta. Onko kyseistä venettä valmistettu niin vähän, vai mikä lie syy?

/Marcus

• Admiral 34

Muistan 70 luvulta Finmar-Pemarin veneveistämö Paimionjoen rannassa aivan
        sillan pielessä vanhan ykköstien tuntumassa, tuli aina ohiajettaessa ihailtua
        niitä komeita Admiraaleja ja muita veistämön veneitä. Veistämön toiminta loppui
        jo 80 luvun alussa taisi mennä konkkaan, ja muotit myytiin ties minne mutta juuri
        Finmar-Admiral 34 oli tosi hyvännäköinen linjakas ja tukeva vene.

• Ex- Magnum
        Admiral 34 kirjoitti:

Muistan 70 luvulta Finmar-Pemarin veneveistämö Paimionjoen rannassa aivan
        sillan pielessä vanhan ykköstien tuntumassa, tuli aina ohiajettaessa ihailtua
        niitä komeita Admiraaleja ja muita veistämön veneitä. Veistämön toiminta loppui
        jo 80 luvun alussa taisi mennä konkkaan, ja muotit myytiin ties minne mutta juuri
        Finmar-Admiral 34 oli tosi hyvännäköinen linjakas ja tukeva vene.

Sen tiedän, että yksi kappale on ollut Kultarannassa Presidentin edustusveneenä. Kertoo jo paljon! Mutta kyllä kai te sen tiesittekin...

• Varmaankin olet nähnyt minut veneeni kanssa! Meillä on ollut 10 vuotta kyseinen vene. Upeassa kunnossa ja neljäs vuosi uusilla moottoreilla.
        Finmar Admiral 34 veneitä valmistettiin aikanaan 21 kpl mutta Suomessa ei varmaan ole vesillä nykyään kuin alle kymmenen venettä.
        Tämä yksilö voi tulla talvella myyntiin.

• Kultarannaton

• Kultarannaton kirjoitti:

Ei ole. Tämä on Finnmaster (seamaster) joka on n. 9,25 pitkä ns. salonkivene ja Admiral hiukan yli 10 metrinen, pitkällä etukajuutalla ja lyhyellä ohjaamokatoksella varustettu malli.

OK, kiitti tiedosta. Kaverilla oli tuollainen ja kertoi että myös Kultarannasta löytyy, joten olen aina luullut että kyseessä oli tämä malli.

• Juu, varmaan sinä se olit, siinä oli hieman säätöä kun lähditte laitapaikalta laiturista:-) Mitkä koneet siinä on? Ai että vaan 21 kpl, ei ihme ettei niitä tule vastaan tuolla väylillä...

• sisu235

Joskus se lähtö on taitolaji varsinkin jos tuulee.
        Meillä on 2 kpl 6,5 l 235 hv/kpl Sisu diesel. Tehot kyllä riittää, kuljettaa isoa venettä yli 30 solmua.

• 36
        sisu235 kirjoitti:

Joskus se lähtö on taitolaji varsinkin jos tuulee.
        Meillä on 2 kpl 6,5 l 235 hv/kpl Sisu diesel. Tehot kyllä riittää, kuljettaa isoa venettä yli 30 solmua.

Puhtaasti mielenkiinnosta, paljonko tuollaiset Sisut hörppivät polttoainetta ? Eivät taida olla ihan taloudellisimpia kulutuksen suhteen, eikä kai hankkiakaan ;)

• 36 kirjoitti:

Puhtaasti mielenkiinnosta, paljonko tuollaiset Sisut hörppivät polttoainetta ? Eivät taida olla ihan taloudellisimpia kulutuksen suhteen, eikä kai hankkiakaan ;)

Kolme kesää on ajeltu ja keski kulutus on 2,7 l/maili, elikkä jos ajetaan
        21 solmuu vajaa 60 litraa menee tunnissa.
        Olen vertaillut muihin 7500 kg painaviin veneisiin olen todella tyytyväinen kulutukseen.

• vene2000

Jos niitä on niin vähän ni eikö se jo pane miettimään !

• admiral miljoona

Ehkä vähäinen määrä voi johtua hankinta hinnasta on kuitenkin ollut silloin miljoona vene !!

• Yks finmar

Morot kaikille. Täältä löytyy myös yksi Admiral. Olen kasaamassa ko veneestä vähän historiaa. Jos liikenee kuvia manuaaleja tai muuta ko. veneen historiaan liittyvää ottaisin mielelläni vastaan. Tiedot tulisi weppi sivuille.
      s-postia voi lähettää osoitteeseen juspa(ät)sci.fi Minulta löytyy myös yhdet piirustukset sähköisessä muodossa.

Tv Juha.

• Mulla löytyisi mapillinen mielenkiintoista materiaalia osan olen saanut Tauno Viljaselta. Mulla on myös Admirali pohjapiirustus isona tauluna joka on tullut veneen mukana 1970.

• Muotti

Minulla on yläohjaamomuotti, johon on spreiattu Finnmar Admiral.
      Tartti ostaa kun halvalla sai.
      Tarina kertoi, että niitä yläohjaamoja on tehty vain yksi kpl.

• Flying

Tuo taitaa olla "tarvikeosa", ei sillä, että se tekisi siitä mitenkään huonompaa.
        Admiral ei oikein sovellu ainakaan peräkajuutallisena flybridgelle, sellaisen kyllä olen yhden nähnyt, olisiko ollut joitain vuosia sitten Porissa - oli kyllä kieltämättä nätti kuin "sika pienenä" ;)

Sääli että noita Admiraaleja on niin vähän, sellainen kiinnostaa edelleen, ja on kiinnostanut vuosikymmeniä ;)

• Muotti
        Flying kirjoitti:

Tuo taitaa olla "tarvikeosa", ei sillä, että se tekisi siitä mitenkään huonompaa.
        Admiral ei oikein sovellu ainakaan peräkajuutallisena flybridgelle, sellaisen kyllä olen yhden nähnyt, olisiko ollut joitain vuosia sitten Porissa - oli kyllä kieltämättä nätti kuin "sika pienenä" ;)

Sääli että noita Admiraaleja on niin vähän, sellainen kiinnostaa edelleen, ja on kiinnostanut vuosikymmeniä ;)

Käsittääkseni muotti on silloisen veistämön tekele.
        Joku oli välttämättä halunnut paattinsa yläohjaamon kanssa.
        Mahtoi maksaa maltaita, kun tuon muotin teko ei ole ollut ihan pikku juttu.

Se on tuolla nyt vahattuna ja on tarkoitus ottaa siitä kappale ja koittaa sovittaa sitä yhden 30 jalkaisen katolle.

• yks finmar
        Flying kirjoitti:

Yksi Admiral tulossa keväällä myyntiin valmetin tekniikalla

• Stressbreaker

Googlettamalla esim Finmar Admiral Stressbreaker löytyy oman paattini kuvia. Mailia roni@tupodos.fi jos kiinnostaa

• finnmark

Tuo Finmar Admiral on tyylikäs vene... Kuten muutkin Finmar-Pemar tehtaan tekemät veneet. Mulla itselläni on huomattavasti pienempi Finmar... HT 510
        Toivotan kaikki Finmarien omistajat tervetulleiksi vierailemaan sivuillani...
        http://finmar.nettisivu.org/
        Jos olet kiinostunut Finmareista enemmänkin niin jätä viesti vieraskirjaan tai laita postia.....
        finnmark@suomi24.fi

ps. Kaikki muutkin asialliset veneilijät ovat tervetulleita.

• finnmark

Finmar veneistä ollaa tekemässä omaa netti sivustoa.
      Siihen tulee juttua myös Finmar Admiralista. Sivuston osoite

http://finmar-pemar.fi/

Jos jollakin on tietoa Admiralista tai muista Finmar veneistä sivujen kautta voi ottaa yhteyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe