http://www.iltalehti.fi/helsinki/200808148103875_hi.shtml
Uskomatonta tyhmyyttä!!!
Lapset katoi myrkkyä karkkeihin
40
20642
Vastaukset
- mies_1988
Ei jumankauta.. Eihän tässä kohta enää uskalla irtokarkkeja syödä, kun tommoista tehdään.. Siis ihan älytön juttu, miten jotain noin tyhmää tuleekin mieleen...
Jeps jeps......- eino-31
Se on lastensuojeluliiton ja sosiaaliakkojen syy että tällaista tapahtuu.Jatkuvasti toitotetaan ettei lapselle saa antaa tukkapöllyä niin kuin ennen vanhaan.Päätä vaan saatana pitäisi silitellä.Tämän on lapsetki huomannu.Luullaan että mitä vaan pystyy tekemään ku ruumiillista "kasvatusta" ei saa tehdä.Kyllä tuossa tapauksessa pitää remmin heilua kotona.Tai olis pitäny heilua jo aikoja sitten.
- yöks en osta
Nähnyt kaupassa kuinka ihmiset ohimennen likakäsineen napsii maistiaisia suuhunsa, lapset kopeloi ja kuolaa alimpiin laatikoihin.
Noihin laatikoihin voi todellakin joutua ihan mitä vaan saastaa, siksi ostan namini suljetussa pussissa... silloin harvoin kun nameja ostelen.- ..................
itse ostin kerran ison pussin jugurttirusinoita ja huomasin sitten ensimmäisen rusinan pinnalla jotain veren kaltaista. Jäi toki koko pussillinen syömättä. Enkä enää ole irtokarkkeihin koskenut.
- tiedemies 590
.................. kirjoitti:
itse ostin kerran ison pussin jugurttirusinoita ja huomasin sitten ensimmäisen rusinan pinnalla jotain veren kaltaista. Jäi toki koko pussillinen syömättä. Enkä enää ole irtokarkkeihin koskenut.
pölvästi , tuskin voit juoda edes vettä kun siinä on kaikenlaista , jopa virtsaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!
- j^^
Ei niil nuoril kyl pääs liiku mitään. ku tollast tekee... kunnon rangaistukset vain!!!!
- lea11
täytyy sanoa että tyhmyys tiivistyy porukassa.eikö vanhemmilla ole enään mitään kontrollia ja mielenkiintoa lapsiaan kohtaan ,kun he saavat olla suuna päännä joka paikassa.vanhemmat ottakaa vastuu lapsistanne
- välinpitämättömiä
tai taitamattomia. Yhteiskunnan olisi puututava asiaan. Vanhemmat vastuuseen lain voimalla. Nämä lapsirikolliset laitokseen kasvamaan ja vanhemmat kasvatuskursille, kun ovat kykeneviä ottamaan kasvatuksesta vastuun saisivat kokeilla ensin muutaman kuukauden ja jos on taitoa saisivat pitää lapsensa, mutta kontrolloidusti vieläkin.
- >>>>>
välinpitämättömiä kirjoitti:
tai taitamattomia. Yhteiskunnan olisi puututava asiaan. Vanhemmat vastuuseen lain voimalla. Nämä lapsirikolliset laitokseen kasvamaan ja vanhemmat kasvatuskursille, kun ovat kykeneviä ottamaan kasvatuksesta vastuun saisivat kokeilla ensin muutaman kuukauden ja jos on taitoa saisivat pitää lapsensa, mutta kontrolloidusti vieläkin.
. ..eipä me vanhemmat voida joka sekuntti olla valvomassa mitä jälkikasvu puuhaa!!Eiköhän nyt ollut kyseessä joku pikkupilaksi tarkoitettu juttu sen enempää ajattelemmatta mahdollisia vakaviakin seuraamuksia?Ei tässä varmaan mitään kasvatuksellisia ongelmia ole...vai mainittiiko jossakin että lapset ovat ns.huonoista perheistä??
- karkkeja...
suurimmaksi osaksi syö...uskomatonta tyhmyyttä yläaste-ikäisiltä teineiltä...
Onneksi viikolla harvalla on karkkipäivä...- ...
Mutta ei näillä nykyajan kersoilla tunnu olevan tietoa karkkipäivistäkään. Lähes joka päivä ne näkyy niitä nassuttelevan aivan ku ne korvais välipalat :/
- pitää
Kuinka sairaita näiden ko lasten vanhemmat ovat, kun jälkikasvu on tätä luokkaa???
Maan hallituksen olisi nyt tärkeämpää olla huolissaan tulevan sukupolven kasvatuksesta, kuin presidentin vallan rajoittamisesta. Mikä on Suomen tulevaisuus????? - perimä
Ketkä Suomessa tappaa ja vahingoittaa? Ei voi sanoa, kun viesti poistetaan. Auvinen, Siekkinen, Juutilainen, Valjakkala... Puhakainen, jne. Lisää itse nimiä ja laula samalla nuotilla kuin Kristiina Halkola rikkaista suvuista.
- dfjgisgj
kyllä sinäkin tekojes ja tekemättä jättämistes vuoksi hengiltä saat aika montakin.
- terroristit
Kyseessä oli terroristien yritys levittää joukkotuhoa ja Guantanamo on oikea paikka heille.
- Ommelkoot itse
oranssit haalarit itselleen ja ilmoittautukoot Ratakadulla.
- Myrkkyä!
Ei koskaan tiedä koska joku kaheli päättää laittaa tappavaa myrkkyä ruokiin juuri SINUN lähikaupassasi.
joo todella tyhmää. Ja mä kyllä epäilen että se o
li TAHALLSITA tekoa ! toivottavasti pennut jäivät
kiinni ja kunnon puhuttelu ja arestia yms heille!
On se kumma kun vanhemmat ei enää välitä lapsis-
taan pennin vertaa et antavat lastensa tehdä mitä
lystäävät koska haluavat ! ja missä haluavat.....
luuhaavat ties missä huorolassa yms vääkimässä ra
haa tupakaa-paskaan ja viinaan............ku ovat
itte alaikäsii niin vääkitään, että vanhempi ihmi
nen ostais heille niitä ! hyi hitto mä en niin te
e eikä kukana muukaan saa tehdä niin ! valvontaa pitää tiukentaa ja kotiintuloajat on annettava ka
ikille ! muistan itse ollesani ton ikänen et mä e
n ollu mun isonsiskon kanssa mikään tollanen idio
otti ja et meidän omat vanhemmat pystyi luottaan
meihin aina. Ei mitään alaikiäisten viina -ja tup
akka-sekoilua ikinä. Olimme kilttejä lapsia ja ny
t ollaan kilttejä aikuisia. Silläkin on ittellään
jo 3 alle kouluikäistä poikaa..............- Pablo Escobar
Karkit ovat myrkkyä muutenkin. Ei niitä kenenkään tarvitse syödä.
- kem.opettaja
Tyhmäähän se on mitään myrkyllistä tai haitallista sotkea elintarvikkeisiin. Kuparisulfaatti on kauniin syvän sinistä kiteisenä tai liuoksina, miltei klassisen myrkyn näköistä. Liekö siitä sitten kiinnostus juuri kuparisulfaattiin... Toisaalta kuparisulfaattia käytetään monessakin eri oppilastyössä, joten se on puolituttu oppilaille.
Joskus historiassa (1800-luku) kuparisulfaattia on käytetty jopa leivonnaisten väriaineena. Raskasmetallisuolahan se on, ja siksi haitallista. Ei silti erityisen myrkyllistä - kuten lehdessäkin todettiin. Kotikemistin resptikirja 50-luvulta neuvoo kuparisulfaattia käytettäväksi oksetusaineena.- kansa muistaa
kyseisen yhdisteen aina "myrkkynä". Myrkky on jotakin, jonka käyttötarkoitus on myrkyttäminen. Puhuttakoon muuten vain myrkyllisestä aineesta. Mutta ei, kohta varmaan kielletään kuparisulfaatti ja muut kemikaalit, anteeksi, myrkyt.
- P-PVaseliini
Ei tässä ole mitään uutta. Koulussa on harvoin mitään tekemistä, niin tälleensä se purkautuu. Tuli itsekin harrastettua PK-aikoina tota.
- ................
Kuka ostaa irtokarkkeja joita kaikki käpälöivät. Itsekin näin kun pikkutenava yski ja pärski karkkeihin ja käpelöi nuhaisilla sormilla äidin mitenkään puuttumatta. Siinä flunssan itiöitä ihmisille.
Itse en irtokarkkeihin koske, hyi hitto.- Agreed
Kyllä jos karkkia ostan ostan valmiin ja suljetun pussin, irtokarkkeihin en koske. Hirveitä bakteeripesiä ne on. olisi ihan järkevää lopettaa niiden myynti kokonaan.
- tämmöstä tällä kertaa
jaa että luultavasti makeiset on jo syöty luki uutisessa lols
Viimeksi tuli ostettua irtokarkkeja vuonna 1999 jolloin sain niistä (KYLLÄ!) vatsataudin. Tämä ei todellakaan saa minua ostamaan niitä uudestaan enään koskaan.
Mitä taas tulee mahdollisten lapsien kohdalle niin tukkapöllyä pitäisi antaa, hyvä jumala mitä olisi tapahtunut jos olisivat saaneet käsiinsä metallisulfaattia? (Vai mitä se nyt olikaan)
Silloin olisi voinut olla mahdollista että kuolonuherejakin olisi ollut.
100% vapaa kemianluokka systeemi olisi aika lopettaa, kun happoja lentää silmille ja nyt ne päätyy vielä kaupan hyllyille!- Eppo
Ruoho kirjoitti:
Viimeksi tuli ostettua irtokarkkeja vuonna 1999 jolloin sain niistä (KYLLÄ!) vatsataudin. Tämä ei todellakaan saa minua ostamaan niitä uudestaan enään koskaan.
Mitä taas tulee mahdollisten lapsien kohdalle niin tukkapöllyä pitäisi antaa, hyvä jumala mitä olisi tapahtunut jos olisivat saaneet käsiinsä metallisulfaattia? (Vai mitä se nyt olikaan)
Silloin olisi voinut olla mahdollista että kuolonuherejakin olisi ollut.
100% vapaa kemianluokka systeemi olisi aika lopettaa, kun happoja lentää silmille ja nyt ne päätyy vielä kaupan hyllyille!Mistä ihmeestä tiedät että vatsatauti tuli juuri niistä irtsareista? Etkö syönyt mitään muuta koko pävänä? Istuitko koko päivän steriilissä huoneessa jonka ilmasta suodatettiin pois kaikki bakteerit sun muut? 8-vuotiaan käsi- sen paremmin kuin muukaan hygienia ei välttämättä ole sillä tasolla mitä tautien torjunta edellyttää. Minä en ole kertaakaan sairastunut syötyäni irtokarkkeja ja minä syön niitä sentään aika paljon.
Mutta toivottavasti nämä kakarat saavat tempauksestaan sellaisen rangaistuksen (ruummiillinen vaiko ei, en ota kantaa), että todella ymmärtävät pysyä poissa pahanteosta.
- blondeistablondein72hki
vanhemmissa ja kasvatuksessa.
- habe nigra
Ilmi selvä harkittu yritys jonka ollaan oletettu johtavan tiettyyn tilanteeseen. uutisoinnit koittaneet pehmentää tilannetta ettei ihan pisussa olis.
Jos väittävät ettei se ole mitään kauheeta ainetta yms niin syötetään niille niiden tiettämättä sitä kk ajan niin katotaan mitä sanovat. - nirri pois
Nykynuoret haluaa vain tappaa ihmisiä koska kukaan aikuinen ei noudata heidän tärkeitä käskyjään .
Aikuisten on alistuttava nuorten ja lasten vaatimukksiin sillä muuten he hermostuvat ja tekevät suutuspäissään mitä mieleen juolahtaa , ja paras on tehdä jotain hirveää että kaverit ei unohda tai ettei jää pimentoon .
Aikuiset hoi ! Eiköhän se remmi pitäis kaivaa esiin sieltä kaapista ja pamautella persauksiin kun väärin on tehty !
Kaikenlaiset kakarat vittuilee jo kaduillakin niin että kohta alkaa tukkapöllyä tulemaan , tuli syyte tai ei ! - HeNu-88
...Ei muuta osaakaan tehdä kuin pahaa. Jos mä olisin lapsena tehnyt jotain tuollaista, olisin saanu niin selkääni ettei p**se ole viikkoon istumiskunnossa!
Ja samaa suosittelen näidenkin kakaroiden vanhemmille. Muu ei näytä enää kakaroihin auttavan.
Hittoon sossuntädit, jotka paapattaa jo luunapista tai niskavilloista kiinni ottamisesta.
En missään nimessä ole sitä mieltä, että lapsia pitäisi hakata! Jotain on saatava tehdä nykyajan kauhukakaroille, jotka ei kunnioita mitään eikä ketään! - bennu
toivottavasti tähän kepposeen syyllistyneitä ei rangaista.lapsille tulee pian estoja ja traumoja.vapaa kasvatus tuottaa näin hedelmää.
- juujoo
näitä lapsia tulee rangaista, vaikka he ovat ala-aste ikäisiä heillä tulee olla rajoja. muuten heistä tulee hirveän ongelmallisia nuoria. teiniikään tullessa vanhemmatkinsen huomaa :-) siinä niitä vapaan kasvatuksen hedelmiä. Vapaa kasvatus sopii eläimille ei lapsille!
- ;<
voiko irtokarkei ees syyä enää??
- Salmiakki-Tonttu
Mikkä hemmet*n muoti-ilmiö tämäkin on?
On heilläkin järkeä päässä. Onneksi ei sentään ollut tappavaa myrkkyä, mutta myrkky mikä myrkky. - ei enää irtokarkkeja
En ole itse syönyt irtokarkkeja sen jälkeen, kun olin joskus 90-luvulla karkkikaupassa töissä, Helsingin keskustassa vilkkaalla kauppapaikalla.
Niitä nameja siinä kaivettiin paljailla likaisilla käsillä aivan surutta. Lapset nuolivat karkkeja ja laittoivat takaisin. Jostain syystä myös henkisesti sairaat ja laitapuolenkulkijat tekivät vastaavia tempauksia. En olisi yhtään ihmetellyt jos joku olisi vieläpä lorauttanut karkkeihin jotain myrkkyjä.
Se oli aivan uskomatonta.- Ruuhkakivi
tollasta voi tapahtua?
- Stop the crime
Myrkkyjen levittäminen kaivoihin, veden puhdistamoihin yms on joukkotuhontaa ja niin on yleisön myrkyttäminenkin ja se on suuria ihmisryhmiä uhkaava rikos!
- Pussitavaraa
On se kumma, että nyt kun jotkut nuoret ovat keksineet laittaa myrkkyä irtokarkkien sekaan, niin nostetaan älämölö, mutta kun somalilapsi menee kaupassa karkkilaatikolle paskaisin kourin, ottaa karkin ja laittaa suuhunsa ja kun asiasta huomauttaa, niin laittaa takaisin. Kun asiasta sanoo henkilökunnalle tai kenelle vain, niin ketään ei kiinnosta. Sinne jäi sekin "maustettu" nami karkkilaatikkoon. Oletko koska viimeksi ostanut Malmin Prismasta somalin nuolemia irtokarkkeja? Siellä henkilökunta ei välitä mitään, mitä irtotavaralle tapahtuu.
Enemmän minua huolestuttaa se, että kun vähän väliä näkee näitä paskaisin kourin karkkia tai pullaa rohmuavia ihmisiä ja niihin ei kukaan kiinnitä mitään huomiota. Tätä tapahtuu paljon useammin, kuin myrkytyksiä.
En ole vuosiin suostunut ostamaan mitään irtokamaa, kun olen nähnyt, miten jotkut niitä kohtelee.- ghrwgrh24h2
Täälläpäin pummit kuseskelevat paikallisen marketin irtokarkkilaatikoihin. Siinä on jo tarpeeksi hyvä syy olla koskematta karkkeihin edes pitkällä tikulla.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955