Miten käsitätte sanan nuorekas?
Siis.. jos olet nuorekas, miten se sinussa ilmenee?
Oletko mielestäsi nuorekas?
100
3940
Vastaukset
- naama-
Luonne.
Kroppa ja henkinen vireys lienevät liki samaa tasoa.
Naamassa näkyvät vaihtelevat elämänvaiheet ja -tavat. - sohtrop
Tulee äkkisältään mieleen ulkonäkö ja mieli/luonne.
Kaikki on niin suhteellita mutta omasta mielestäni minulla on nuorekas luonne, toivottavasti onnistun pitämään sen loppuun saakka ;) - niin, niiiin
nuorekas. Rrock on ainutta oikeaa musiikkia.
(AIH! Miks ne tekee näin tiukkoja farkkuja?!)
Vien Emiliin ja Pätrickin Mäckiin vasta saatuani vaitiololupauksen.- olen nuoren näköinen
Nuorekas sanasta en pidä. Se on jotenkin teennäinen. Itse en pidä kohteliaisuutena jos mulle niin sanotaan.
- Aatami Autuas
ikäisekseni pikkuvanha.
- SAS'
Riippuu asiasta, usein olen jopa lapsellinen.
Sitten on asioita, joissa olen vanhanaikainen.
Keskivertona pidän itseäni nuorekkaana.
Ainakin mieleltäni. "oletpa nuorekas ikäiseksesi", tämmöstä olen kuullut sanottavan. Olen työssäni paljon ihmisten kanssa tekemisissä ja joskus tulee vähän lipsauteltua iän suuntaan. Ei ole kauaakaan kun nuorehkolta esimieheltäni kuulin vastaavaa.
En osaa kysymystäsi tarkemmin eritellä. Ihminen vanhenee sille ei mahda mitään, vaikka taistelenkin ikääntymisen merkkejä vastaan kaikenlaisin konstein. Joskus taon päähäni että ala nyt jo lopultakin käyttäytymään kuin ikäisesi. Vielä se ei ole oikein onnistunut :). Tytönhupakko taidan olla hamaan hautaan saakka vaikka ulkomuoto muuttuukin.- olen nähnyt ja kuullut
on mies tai nainen joka epätoivoisesti yrittää näyttää ikäistään nuoremmalta. Tämä on ylimeikkaamista ja pintamuodin mukaista pukeutumista, ylenpalttista naurun remahtelua, epätoivoista yritystä smooltolkata tyhjänpäiväisyyksiä. Oman ikäluokan ystävättäret valitaan rupsahtaneemmasta päästä ja sitten mennään "yhdessä" jonnekin kolmikymppisten mestaan ja kikatetaan, että ei tuo ole minun äitini vaan ressukalla ei ole oikeita geenjä. Myös moni nelikymppinen nainen tai viisikymppinen mies menee uudelleen naimisiin itseään puoltanuoremman kanssa ja kuvittelee itsensä vetäväksi ja nuorekkaaksi. Ihan pokkana aloittaa myös uudelleen lisääntymisensä.
On myös ikä ihmisiä joista saa aidosti paljon nuorremman ikävaikutelman kuin mitä heidän todellinen ikänsä on. Heitä ei kukaan hauku nuorekkaaksi.- (minua vanhempikin voi)
"Kuinka näin ryppyisen kuoren alla voikaan sykkiä vielä niin nuori sydän. Tunnen vielä, kuinka se lyö!"
- HTZA
(minua vanhempikin voi) kirjoitti:
"Kuinka näin ryppyisen kuoren alla voikaan sykkiä vielä niin nuori sydän. Tunnen vielä, kuinka se lyö!"
tuosta lauseesta saa käsityksen että se ryppyinen kuori lyö.
:) - pienet epätarkkuudet
HTZA kirjoitti:
:)Eiköhän mun äiskä ole jo hiukan liian iäkäs suomenkielen kursseille :)
- HTZA
pienet epätarkkuudet kirjoitti:
Eiköhän mun äiskä ole jo hiukan liian iäkäs suomenkielen kursseille :)
sen verran kasvaneita että, jopa minun 58v. , omatuntoni soimaa kun joutuu huomauttamaan.
Mutta minä en voi sille mitään, yksi huveistani on lukea viestejä ja aivoni ajattelevat. - niin se menee
HTZA kirjoitti:
sen verran kasvaneita että, jopa minun 58v. , omatuntoni soimaa kun joutuu huomauttamaan.
Mutta minä en voi sille mitään, yksi huveistani on lukea viestejä ja aivoni ajattelevat.En kyllä itse ala itseäni nuorekkaaksi kehumaan ja niitäkin, jotka kehuvat, pyytäisin menemään silmälääkäriin.
Nuori sydän, sen ymmärrän. Samat tunteet hamaan hautaan asti. - HTZA
niin se menee kirjoitti:
En kyllä itse ala itseäni nuorekkaaksi kehumaan ja niitäkin, jotka kehuvat, pyytäisin menemään silmälääkäriin.
Nuori sydän, sen ymmärrän. Samat tunteet hamaan hautaan asti.kopio minusta, henkisesti.
Paitsi tuo ulkonäkö, sille en voi mitään.
Minulla on jopa maratoonarin käsivarret. - tietyssä mielessä
HTZA kirjoitti:
kopio minusta, henkisesti.
Paitsi tuo ulkonäkö, sille en voi mitään.
Minulla on jopa maratoonarin käsivarret.Enkä takuulla plagioi sinua. Juttua on aika vaikea saada aikaan kopion kanssa.
Sen perusteella mitä olet itseäsi aiemmin kuvaillut, taidatkin muistuttaa sitä sadun sammakkoa, josta kehkeytyi prinssi. Minä puolestani muistutan ulkonäöltäni sadun pahaa äitipuolta. - HTZA
tietyssä mielessä kirjoitti:
Enkä takuulla plagioi sinua. Juttua on aika vaikea saada aikaan kopion kanssa.
Sen perusteella mitä olet itseäsi aiemmin kuvaillut, taidatkin muistuttaa sitä sadun sammakkoa, josta kehkeytyi prinssi. Minä puolestani muistutan ulkonäöltäni sadun pahaa äitipuolta.ovat naiselle kunniaksi.
Kunhan hoitaa ne hyvin, etteivät selässä lohkeile.
Prinssi minä olen, minua ei vaan lueta, vilkaistaan vain. - paljon lukenut
HTZA kirjoitti:
ovat naiselle kunniaksi.
Kunhan hoitaa ne hyvin, etteivät selässä lohkeile.
Prinssi minä olen, minua ei vaan lueta, vilkaistaan vain.Hupsista, kun ovatkin päässeet kynnet pitkiksi. Ikäviä naarmuja niistä kieltämättä tulee loitsukirjan selkään, jos lohkeilevat :)
(huh, mitä meinasin ajatella, mutta tätähän taisitkin tarkoittaa) - HTZA
paljon lukenut kirjoitti:
Hupsista, kun ovatkin päässeet kynnet pitkiksi. Ikäviä naarmuja niistä kieltämättä tulee loitsukirjan selkään, jos lohkeilevat :)
(huh, mitä meinasin ajatella, mutta tätähän taisitkin tarkoittaa)pitkäkyntiset aina ajattelevat, kirjoja vain.
Onneksi sekin sopii minulle hyvin.
On aina jännittävää kun selostan neljättä sivua lempikirjani vektorilaskentaa ja kynnet alkavat seikkailla. - vektorilaskentaa, hmm...
HTZA kirjoitti:
pitkäkyntiset aina ajattelevat, kirjoja vain.
Onneksi sekin sopii minulle hyvin.
On aina jännittävää kun selostan neljättä sivua lempikirjani vektorilaskentaa ja kynnet alkavat seikkailla.Taidat olla kuin monet taistelut läpikäynyt kyläkolli. Selkä täynnä taisteluarpia.
Vektorilaskennan kertaaminen ei kyllä olisi lainkaan hassumpi ajatus. Differentiaalilaskenta menisi kyllä yli ymmärryksen. Olen matematiikan kertauksessa vasta peruskoulun yhdeksännellä. - alima
nuorekkaaksi, jos mainitaan, on syytä ottaa se kohteliaisuutena.
Tuo mitä kuvasit, ei tarkoita nuorekasta, vaan epätoivoista oman ikänsä vääritämisyritystä, mikä on kaukana todellisesta sisäisestä nuorekkuudesta.
Ihminen voi ulkomuodoltaan olla vaikka kuinka rupsahtanut, mutta silti suhtautua asioihin nuorekkaasti, ei kalkkismaisesti.
Nuorekas voi ollaa mieleltään tai ulkoiselta olemukseltaan, tai sitten molempia yhtä aikaa.
tiedän monia hyvin iältään nuoria ihmisiä, jotka vaikuttavat elämän asenteeltaan ja myös olemukseltaan ikälopuilta. Se ei siis ole mitenkään ikään kytketty, vaan asennoitumiseen yleensä. - HTZA
alima kirjoitti:
nuorekkaaksi, jos mainitaan, on syytä ottaa se kohteliaisuutena.
Tuo mitä kuvasit, ei tarkoita nuorekasta, vaan epätoivoista oman ikänsä vääritämisyritystä, mikä on kaukana todellisesta sisäisestä nuorekkuudesta.
Ihminen voi ulkomuodoltaan olla vaikka kuinka rupsahtanut, mutta silti suhtautua asioihin nuorekkaasti, ei kalkkismaisesti.
Nuorekas voi ollaa mieleltään tai ulkoiselta olemukseltaan, tai sitten molempia yhtä aikaa.
tiedän monia hyvin iältään nuoria ihmisiä, jotka vaikuttavat elämän asenteeltaan ja myös olemukseltaan ikälopuilta. Se ei siis ole mitenkään ikään kytketty, vaan asennoitumiseen yleensä.menkää nukkumaan siitä!
:) :) - alima
HTZA kirjoitti:
menkää nukkumaan siitä!
:) :)sinä "fossiili" menet nukkumaan tästä porukasta ensimmäisenä.
Jäikös päikkärit väliin, kun vaikutat kiukkuselta?
Heh. - edes, että
HTZA kirjoitti:
:)mikä kirjoitetaan isolla ja mikä pienellä alkukirjaimella. Muita kyllä olet valmis ojentamaan.
- HTZA
edes, että kirjoitti:
mikä kirjoitetaan isolla ja mikä pienellä alkukirjaimella. Muita kyllä olet valmis ojentamaan.
ihan hyvinkin.
Mutta jotenkin minunkin pitää erottua joukosta, eikö vain?
kysynyt "oletko mieleltäsi nuorekas"..siihen oisin vastannut kyllä..mutta nyt en osaa sanoa, jaa no olen kai ikäiseni, tai sisäisen minäni "näköinen", oloinen.
- Yxitypy
sanan nuorekas seuraavanlaisesti:
Se ei tarkoita teiniksi pukeutumista, eikä ulkonäöltään nuoren näköistä.
-Nuorekas suhtautuu avoimesti uusiin asioihin
-positiivinen ajattelija
-aikuinen asioiden hoitaja
-on sinut itsensä kanssa
-hoitaa itseään
-ei ota stressiä pikkuasioista
-löytää myös arjesta huumoria
-ei ole kaavoihin kangistunut
-uskaltaa pelleillä myös omalla kustannuksellaan
No tässäpä näitä muutamia juttuja. Toiset voivat jatkaa listaa :=))- noista listaamistasi
ominaisuuksista suurin osa kuuluu sanojen "aikuinen ihminen" kategoriaan. :)
- Yxitypy
noista listaamistasi kirjoitti:
ominaisuuksista suurin osa kuuluu sanojen "aikuinen ihminen" kategoriaan. :)
Nuorekas ihminen onkin aikuinen.. jos on täyttänyt 18v :=))
- sanoo_suttura*
Juuri noin minäkin määrittelen nuorekkaan ihmisen.
Ja nuorekkuutta ei lasketa ikävuosissa, vaan se on elämänasenne joka säilyy ihmisessä pitkälle syksyyn tai jopa läpi elämän.
Taitaapa positiivisuus olla se ominaisuus, jota useimmat pitävät näkyvänä merkkinä nuorekkuudesta.
- Olen kasvanut
jo kypsemmäksi. Nuorekkaaksi itseään mainostava kuulostaa vähän epätoivoiselta.
- Yxitypy
sanalla kypsempi?
Ei sitä nuorekkuutta tarvihe mainostaa. Sellanen vaan voi olla (vaikka 90 vuotiaana), eikä se ole epätoivoista. Päinvastoin :=)) - alima
Yxitypy kirjoitti:
sanalla kypsempi?
Ei sitä nuorekkuutta tarvihe mainostaa. Sellanen vaan voi olla (vaikka 90 vuotiaana), eikä se ole epätoivoista. Päinvastoin :=))ja tuon edellä listaamasi perusteella voin väittää olevani nuorekas.
Valitettavasti myös pukeutumiseni on pakosta ns. nuorekasta, koska joudun ostamaan valtaosan vaatteistani senttikokoina lasten osastoilta, eikä sieltä kovin tätimäisiä vatteita löydy.
Valitettavasti ei myöskään yhtään edes aikuismaisia ja naisellisia.
Nyt just mietityttääkin mistä saan vaatteet tyttäreni häihin.
Pitääkö lähteä Helsingistä asti ostamaan. Siellä on kuulemma naistenvaateliike Zarah tai vast, mikä myy yksilöllisiä pienikokoisia naisten vaatteita.
Vaikeuksia mulla on muutenkin jatkuvasti mieltää itseni näin vanhaksi, kun mieli ei meinaa vanheta millään.
En usko, että minusta koskaan voi tulla esim. arvokasta vanhusta, sen verran hullu olen.
- RosaLiiin
...nuorekas, vaan tosi lapsellinen tytönhupakko vain.
Mutta mielestäni nuorekkuus ei ole vain ikään sidottua, ei ainakaan mitään teennäistä,
yrittämistä pukeutua farkkuihin, meikkeihin tai muuta sellaista.
Se on elämänasenne.
Tunnen nuorekkaita kahdeksankymppisiä mummoja ja pappoja.
Heillä on virkeä pilke silmäkulmassa ja mahtavasti elämäniloa ja kiinnostusta monenmoiseen,
mahdollisista krempoista ja muista vaikeuksista huolimatta.
Ja toisaalta on kakskymppisiä nuoria, joilta jokin on vienyt jo kaiken elämänilon. - HTZA
Nuorekkuus tuppaa ilmenemään minussa taitona kirjoittaa nuorekkaasti.
Kuten muukin nuorekkuus, kaikki eivät pidä siitä.
Mutta tämä iloinen ilme, poikamainen koikkelehtiminen ja kaupan kassatytöille lirkuttelu, on ja pysyy.- Yxitypy
olevan, etteivät kaikki siitä pidä :=((
Mites kun mullakin pakkaa olemaan se iloinen ilme, ja miehille lirkuttelusta tykkään. Sitä tulen varmaan tekemään vielä 80 vuotiaana, jos elän.
Minkäs sille luonteelleen voi :=))
Eihän sitä lirkuttelua ihan tosimielessä harrasta, mutta kummasti se piristää päivää :=)) - HTZA
Yxitypy kirjoitti:
olevan, etteivät kaikki siitä pidä :=((
Mites kun mullakin pakkaa olemaan se iloinen ilme, ja miehille lirkuttelusta tykkään. Sitä tulen varmaan tekemään vielä 80 vuotiaana, jos elän.
Minkäs sille luonteelleen voi :=))
Eihän sitä lirkuttelua ihan tosimielessä harrasta, mutta kummasti se piristää päivää :=))miehiä on kassoilla hyvin vähän.
Ja sinä leikit, minä vaan olen tosissani.
Kaupan kassoista voi olla melkein varma että ovat laillista riistaa, tuskin ovat alaikäisiä.
Ketään en ole kyllä saanut koukkuun vaikka huomaankin että monet miettivät hetken.
J.Bondimainen ulkomuotoni varmaan pelottaa heitä.
:) :) :) :)
Ps. ja herranjestas!! Jos joku ymmärtäisi parastaan niin en kyllä muistaisi, enää, mitä pitäisi tehdä! - Yxitypy
HTZA kirjoitti:
miehiä on kassoilla hyvin vähän.
Ja sinä leikit, minä vaan olen tosissani.
Kaupan kassoista voi olla melkein varma että ovat laillista riistaa, tuskin ovat alaikäisiä.
Ketään en ole kyllä saanut koukkuun vaikka huomaankin että monet miettivät hetken.
J.Bondimainen ulkomuotoni varmaan pelottaa heitä.
:) :) :) :)
Ps. ja herranjestas!! Jos joku ymmärtäisi parastaan niin en kyllä muistaisi, enää, mitä pitäisi tehdä!Onhan niitä kassoilla vähän, mutta tarkoitin kassajonossa :=))
Että James Bondimainen on ulkomuoto. Bond on liian sliipattu jäpä :=((
Et sitten yhtään muistuttais Eastwoodia, kun mä dikkaan sitä? - Yxitypy
Yxitypy kirjoitti:
Onhan niitä kassoilla vähän, mutta tarkoitin kassajonossa :=))
Et sitten yhtään muistuttais Eastwoodia, kun mä dikkaan sitä?Menenkin kauppaan perjantaina tai lauantaina yleensä puoli tuntia ennen sulkemisaikaa.
Jo on jostain kumman syystä miehiä kassajonossa melkoinen määrä :=)) - HTZA
Yxitypy kirjoitti:
Menenkin kauppaan perjantaina tai lauantaina yleensä puoli tuntia ennen sulkemisaikaa.
Jo on jostain kumman syystä miehiä kassajonossa melkoinen määrä :=))vanhat miehet tuppaavat aina unohtamaan jotain...
- HTZA
Yxitypy kirjoitti:
Onhan niitä kassoilla vähän, mutta tarkoitin kassajonossa :=))
Et sitten yhtään muistuttais Eastwoodia, kun mä dikkaan sitä?oikein yhteneväisyyttä.
Pistoolikaan ei ole oikein 44. Magnum.
Hartiat on kyllä leveät ja minua on nipistetty, sieltä takaa.
Ainakin kerran. - Yxitypy
HTZA kirjoitti:
vanhat miehet tuppaavat aina unohtamaan jotain...
Useimmilla heistä on makkarapaketti kassahihnalla, ja monenrotuisia koiria taluttavat autoon leveä hymy huulilla :=))
- HTZA
Yxitypy kirjoitti:
Useimmilla heistä on makkarapaketti kassahihnalla, ja monenrotuisia koiria taluttavat autoon leveä hymy huulilla :=))
yli ymmärryksen, minä kun vihaan kotieläimiä ja niiden haltijoita. Siis eläimiä joita ei käytetä mihinkään järkevään, vartiointiin, metsästykseen tms.
Ja minä unohdan, useimmiten, kovan paketin, kahvin. Joskus siankyljen tai kerman tai kaljan.
Makkara on mökkikamaa ja sitä ei voi unohtaa. Jos muistaa makkaran, muistaa kaljan ja vice versa. - Yxitypy
HTZA kirjoitti:
yli ymmärryksen, minä kun vihaan kotieläimiä ja niiden haltijoita. Siis eläimiä joita ei käytetä mihinkään järkevään, vartiointiin, metsästykseen tms.
Ja minä unohdan, useimmiten, kovan paketin, kahvin. Joskus siankyljen tai kerman tai kaljan.
Makkara on mökkikamaa ja sitä ei voi unohtaa. Jos muistaa makkaran, muistaa kaljan ja vice versa.ettet vihaa mäyräkoiraa.
Harva mies niin tekee :=)) - HTZA
Yxitypy kirjoitti:
ettet vihaa mäyräkoiraa.
Harva mies niin tekee :=))kun olen lasiin sylkenyt.
Joitain vinkkejä on muissa jutuissani.
- täti puskasta
tulipa täs biletettyä yhdet 50v päivät, tyttöporukalla hiukan vauhtia koko illan.
Sivusta seurannut paaaljon nuorempi mies tuli luoksemme ja sanoi, teitä ei uskoisi 50:siksi, osa tytöistä olemme jo 53-54v. Hiukan oltiin ylpeitä vauhdistamme ja olemme edelleen.
Nuorekkuus täytyy lähteä itsestä ihmisestä, luonne, mieli, huumori,vireys, tälläisiä asioita löytyy jopa 80 immeisiltäkin, näitä ei voi lainata keneltäkään, eikä myöskään ostaa.- HTZA
Miehistä 23% näkee naisen eritavalla.
Naisista vain 8%.
Miesten katseen kohde ei muutu.
24% naisista katse muuttuu, katse laskeutuu aika paljon alemmaksi ja takapuolelle.
Tämä oli siis alkoholitutkimus.
Jos siis, miehet ottavat iltaisin kotona kaljaa, niin miksi, onnettomat naiset, eivät pukeudu iltaisin kotonakin kuten tyttöjen iltaan?
Täytyy tietysti muistaa että miesten katseen kohde ei muutu. - Yxitypy
sieltä löytyi edes yks... siis mun lisäks nuorekas nainen :=))
Eikö olekin kumma, kun joku mies sanoo, että oletpa sinä nuoren näköinen, niin on melkein kuin päivä olis pelastettu :=))
Vaikkakin tietää, että sanovat noin naista mielyttääkseen... tai.. voihan se olla tottakin :=))
Tunne pari liki 80 vuotista mummoa, joilla on kyllä kipuja ja kolotuksia, eikä elämä ole heitä hyvin koetellut. Mutta ovatpa niin nuorekkaita. Käyvät teatterissa, konserteissa, tansseissa, retkillä jne.
Yhtenä päivänä kävin toisen luona kylässä, niin mummo (ei heitä oikeestaan vois mummo-nimellä edes kutsua) otti kaapista konjakkipullon, ja sanoi että nyt typy otetaan konjamiinipaukut, ja niinhän sitä otettiin vielä toisetkin :=))
Kunpa itsekkin vois säilyttää tuollaisen mielen vielä noinkin iäkkäänä :=)) - HTZA
Yxitypy kirjoitti:
Eikö olekin kumma, kun joku mies sanoo, että oletpa sinä nuoren näköinen, niin on melkein kuin päivä olis pelastettu :=))
Vaikkakin tietää, että sanovat noin naista mielyttääkseen... tai.. voihan se olla tottakin :=))
Tunne pari liki 80 vuotista mummoa, joilla on kyllä kipuja ja kolotuksia, eikä elämä ole heitä hyvin koetellut. Mutta ovatpa niin nuorekkaita. Käyvät teatterissa, konserteissa, tansseissa, retkillä jne.
Yhtenä päivänä kävin toisen luona kylässä, niin mummo (ei heitä oikeestaan vois mummo-nimellä edes kutsua) otti kaapista konjakkipullon, ja sanoi että nyt typy otetaan konjamiinipaukut, ja niinhän sitä otettiin vielä toisetkin :=))
Kunpa itsekkin vois säilyttää tuollaisen mielen vielä noinkin iäkkäänä :=))Minä osaan kans tuon konjakkijutun.
Soita.
Opetan sinua, jotta vanhana sitten muistat. - täti puskasta
Yxitypy kirjoitti:
Kunpa itsekkin vois säilyttää tuollaisen mielen vielä noinkin iäkkäänä :=))mutta Toivossa on hyvä elää, :)
Toivo (kipinä) pitää virkeänä, hmm, kaikin puolin. - Yxitypy
HTZA kirjoitti:
Minä osaan kans tuon konjakkijutun.
Soita.
Opetan sinua, jotta vanhana sitten muistat.ensin tarkemmin millanen on pappojen konjakkijuttu.
Ettei sulla vaan olis pahat mielessä. Mulla kun tuo konjakki menee päähän kun häkä :=)) - HTZA
Yxitypy kirjoitti:
ensin tarkemmin millanen on pappojen konjakkijuttu.
Ettei sulla vaan olis pahat mielessä. Mulla kun tuo konjakki menee päähän kun häkä :=))ja yksi tosivanha kuksa, vanha tosin lievästi haljennut mutta sen voi ottaa seinältä ja juoda siitä, kunhan ei laita ihan täyteen.
Valot pois ja tietokoneesta Tunturipöllön urinaa ja kaukaista Suden ulvontaa sekoitettuna tuulen vinkunaan nurkissa.
Valot pois ja kynttilöitä nurkkiin.
Ensi suudelman jälkeen, vaivihkaa, tietokoneelta riekon naurahdus.
Toisen kuksallisen jälkeen toinen suudelma ja tietokoneelta: "Goldfinger" (J.Bond).
Siinäpä se. - Yxitypy
HTZA kirjoitti:
ja yksi tosivanha kuksa, vanha tosin lievästi haljennut mutta sen voi ottaa seinältä ja juoda siitä, kunhan ei laita ihan täyteen.
Valot pois ja tietokoneesta Tunturipöllön urinaa ja kaukaista Suden ulvontaa sekoitettuna tuulen vinkunaan nurkissa.
Valot pois ja kynttilöitä nurkkiin.
Ensi suudelman jälkeen, vaivihkaa, tietokoneelta riekon naurahdus.
Toisen kuksallisen jälkeen toinen suudelma ja tietokoneelta: "Goldfinger" (J.Bond).
Siinäpä se.Voi miten romanttista :=))
Eipä olis uskonut hartsa että sinustakin löytyy romantiikkaa noin paljon :=))
Mutta.. mitäs tapahtuu kolmannen, neljännen jne. kuksan jälkeen?
Joudunko minä sammuttamaan kynttilät ja tietokoneen, kun sinä sammut? - HTZA
Yxitypy kirjoitti:
Voi miten romanttista :=))
Eipä olis uskonut hartsa että sinustakin löytyy romantiikkaa noin paljon :=))
Mutta.. mitäs tapahtuu kolmannen, neljännen jne. kuksan jälkeen?
Joudunko minä sammuttamaan kynttilät ja tietokoneen, kun sinä sammut?siihen kun nainen saa selvää sanoista.
"Goldfinger" ei ole oikein hyvä, mutta parempaa laulua en ole löytänyt, tai niitä ei ole julkaistu.
Joku nykyaikainen "Rap" voisi olla, niissä käytetään kaikenmaailman sanoja, kerro jos kuulet hyvän. - alima
Yxitypy kirjoitti:
Kunpa itsekkin vois säilyttää tuollaisen mielen vielä noinkin iäkkäänä :=))mielestäni todellisen kohteliaisuuden nuorelta mieheltä, koska sitä ei ollut kohteliaisuudeksi mitenkään tarkoitettu.
Meillä on poikani ikäinen kuoron johtaja ja tuli puhetta, että isäni, mieheni ja veljeni ovat laulaneet siinä mieskuorossa, misää hän myös toimii johtajana.
Hän sitten kysyi, että koskakohan he ovat siellä olleet, niin sanoin, että siitä on jo niin paljon aika, ettei sinua tainnut vielä olla edes olemassakaan.
Hän siitä sitten ihan hermostui ja rupesi koko kuoron edessä väittämään, ettei meillä montaakaan vuotta ole hänen kanssaa ikäeroa.
Sitä en ensin edes tajunnut, että häneltä tahtomattaan tuli mulla aikamoinen kohteliaisuus, olin vain niin tohkeissani.
Jälkeenpäin mietin, et miten noi miehet ei näe mitään.
Itselle peili ei ryppyjen osalta valehtele.
Ei kukaan kolmekymppinen ole näin ryppyinen.
Oikeesti sairastaminen vanhensi minua todella paljon ja ulkonäkö ei ole omaa mieltä juurikaan ylentänyt, mutta hyvä mieli siitä kuitenkin tuli, ettei kaikki sitä ehkä huomaa.
Eli täydestä menee kuin väärä raha.
- taidan olla
vähän liikaakin välillä mutta vatsa ei kestä sitä kylmää kahvia niin paljon kuin naama ja kroppa vaatisi :)
- Yxitypy
ne sanoo, jotta kylmä kahvi kaunistaa :=))
Mua se ei ole kaunistanut, kun ihan teetä vain lipitän :=))
- tammikuun likka
Se kokonaisuus ja mikä ihmisestä "huokuu". Se vaan on tai sitten ei, siis nuorekas olemus osalla ihmisiä ja osa ihmisistä on "vanhana syntyneitä" ja ovat suhtkoht nuoresta iästään huolimatta ikääntyneen näköisiä luonnetta myöden. Tosin, tämä kaikki on jokaisen meistä oma kästys ihmisestä, millaisena näemme toisemme, myös koemme itsemme.
- t.l.
Tottakai tunnen olevani nuorekas. Jaa miten se näkyy? Noh, se vaan on olemuksessa, ja tämän on sanonut 17 vuotias tyttäreni, enhän mä ny sitä muuten tietäs :)))
- alima
kun mun isällä oli tyttis ensin 63 vuotias ja nyt on 78, niin se eka vaikutti paaljoon vanhemmalta, kuin tämä pirtsakka, simpsakka iloinen 78 vuotias.
- t.l.
alima kirjoitti:
kun mun isällä oli tyttis ensin 63 vuotias ja nyt on 78, niin se eka vaikutti paaljoon vanhemmalta, kuin tämä pirtsakka, simpsakka iloinen 78 vuotias.
Sisäinen hehku ja iloisuus, elämän kolhuista huolimatta, antaa ihmiselle useimmiten juuri "nuorekkaan" olemuksen. Rypyistä huolimatta. :)
- Luojanlintunen
Mielestäni 50 on nuorekas, kun hän jaksaa käydä töissä, hoitaa riittävästi omia ihmissuhteitaan ja kotiaan. Nuorekas haluaa hoitaa terveyttään käymällä lenkillä tai muuten pitämällä huolta kunnostaan.
Pukeutuminen... no sen me kaikki tiedämme, miten nuorekkaat pukeutuvat.
Voi pukeutua iän vaatimalla tavalla, niin kuin se tuntuu itsestä sopivalta.
Olen yli viisikymmpinen, vapaa ja onnellinen.
Mottoni on "Terve sielu terveessä ruumiissa"
ja nyt lähden lenkille! - Palstern-akka
Olenpa mielestäni lapsekas;) en niinkään nuorekas...
Vaan kas,kas,
Useasti kuulen olevani nuorekas
sitä ain ymmälläin ja ihmeissäin kuuntelemaan jään.....
Otan vastaan sen ilolla,koska toivon sen kohdallani tarkoittavan ymmärtämystä ja kykyä hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat...:)- hyvä kun tunnustit
Usein sekoitetaan nuorekkuus ja lapsellisuus.
Nuorekkuutta ei ole korvata äidinkielen sanoja jollain DDDDD jne.
Nuorekkuutta on esim. se ettei sano "voi tätä nykyajan nuorisoa" eli pitää muistaa, että nuorisolla on aina omat metkunsa, meillä oli omamme ja nykyisellä omansa. - HTZA
hyvä kun tunnustit kirjoitti:
Nuorekkuutta on esim. se ettei sano "voi tätä nykyajan nuorisoa" eli pitää muistaa, että nuorisolla on aina omat metkunsa, meillä oli omamme ja nykyisellä omansa.Testi,testi,testi.....
;) - Palstern-akka
hyvä kun tunnustit kirjoitti:
Nuorekkuutta on esim. se ettei sano "voi tätä nykyajan nuorisoa" eli pitää muistaa, että nuorisolla on aina omat metkunsa, meillä oli omamme ja nykyisellä omansa.Tarkoititkohan nyt että....
..minä olin kiltti,
- kuin lapsekas pikku-piltti :D :D - testikö?
HTZA kirjoitti:
Testi,testi,testi.....
;)Testaako, että suutuinko vastauksestasi. En suuttunut vaan kysäisen sitä skeidan koostumusta?
Toivottavasti et ole syönyt luumuja.
Testi, testi ja hymy. - HTZA
testikö? kirjoitti:
Testaako, että suutuinko vastauksestasi. En suuttunut vaan kysäisen sitä skeidan koostumusta?
Toivottavasti et ole syönyt luumuja.
Testi, testi ja hymy."Nuorekkuutta ei ole korvata äidinkielen sanoja jollain DDDDD jne.
Nuorekkuutta on esim. se ettei sano "voi tätä nykyajan nuorisoa"
Testasin vain hyväksyttyjä nuorisosanoja. - ja ok
HTZA kirjoitti:
"Nuorekkuutta ei ole korvata äidinkielen sanoja jollain DDDDD jne.
Nuorekkuutta on esim. se ettei sano "voi tätä nykyajan nuorisoa"
Testasin vain hyväksyttyjä nuorisosanoja.Hyväksyn arvostelusi, heh.
- Alien-8
Mun nuorekkuuteni ilmenee farkkuihin,nahkarotsiin ja bootseihin pukeutumisella.
Ja tietysti kirjoittamalla tänne..olenhan reilusti alle viiskymppinen,kuten tiedät;=)))- Yxitypy
sinähän et ole pelkästään nuorekas, vaan ikinuori :=))
Kerran katoin sun galleriasivua, niin olit silloin 45, ja kun seuraavan kerran katoin, olit nelikymppinen :=))
Herranen aika. Kohta sä oot konttausiässä :=)) - sun kanssa
Yxitypy kirjoitti:
sinähän et ole pelkästään nuorekas, vaan ikinuori :=))
Kerran katoin sun galleriasivua, niin olit silloin 45, ja kun seuraavan kerran katoin, olit nelikymppinen :=))
Herranen aika. Kohta sä oot konttausiässä :=))typy. Kuolen kohta nauruun!
- Yxitypy
sun kanssa kirjoitti:
typy. Kuolen kohta nauruun!
kuolla. Tässä puhutaan vakavista asioista :=))
Vaikka nauruun kuolemisessa olis kyllä hyvät puolensa :=))
- ju-.
en ole nuorekas, vielä kolmekymppisenä olin vanhana syntyneen näköinen ja vanhanolinen, mutta siitä en ole paljoa vanhentunut lisää, painokin on se kun oli parikymppisenä armeijassa, 66kg.
nuorekkaalla ymmärrän, reippaita, tanssia, matkailua yms. hieman suurempia juttuja harrastavia kuin kaupassa käyntiä ja kapakossa istumista.
nuorekkaat osaavat myös pukeutua asiallisesti, yksinkertaisen siististi, eikä naiset meikkaa, ainakaan paljoa. - Pirre*
sanaa nuorekes luonehtisi, - minusta se on ärsyttävä uusiosana.
Jotenkin sana taas karsinoin tietyn ikäiset eri katekorioihin, nuorekkaisiin ja ei nuorekkaisiin, vaikka numeroissa ikä oisi sama.
Sana luo myös "vanhoille" paineita olla aina vaan nuorekas vaikkei jaksaisikaan, ja siitä voi seurata huono omatunto ei jaksakaan aina treenata ja paklata, - olla niin niin nuorekas että..
Ei millään pahalla, mutta inhoan sanaa nuorekas..- HTZA
Ansa Ikonen sanoi Tauno Palolle (joku rosvo) elokuvassa, ennen sotia, sanan "nuorekas"!
Minäkin tunnen sanan vaikka en olekaan vanha!
:) :) - w-g
minusta se on kuin tekolohdutus.
Eräs merkki siitä, ettei ihminen saisi vanheta rauhassa. - Yxitypy
tuossa nuorekkuus sanassa joitain ärsyttää?
Ei minua ärsytä yhtään :=))
Onkohan se niin, että sellaiset henkilöt sisimmässään pelkää vanhenemista?
Mitä paineita se nyt kellekään vois tuoda. Jokaisenhan pitäis hyväksyä itsensä sellaisena kun on. Oli sitten nuorekas, vanhoillinen, katkeroitunut jne. :=))
Ja eihän nuorekkaan tarvitse paklata eikä välttämättä treenatakaan. Se nuorekkuus lähtee jokaisen ajatusmaailmasta :=)) - Pirre*
Yxitypy kirjoitti:
tuossa nuorekkuus sanassa joitain ärsyttää?
Ei minua ärsytä yhtään :=))
Onkohan se niin, että sellaiset henkilöt sisimmässään pelkää vanhenemista?
Mitä paineita se nyt kellekään vois tuoda. Jokaisenhan pitäis hyväksyä itsensä sellaisena kun on. Oli sitten nuorekas, vanhoillinen, katkeroitunut jne. :=))
Ja eihän nuorekkaan tarvitse paklata eikä välttämättä treenatakaan. Se nuorekkuus lähtee jokaisen ajatusmaailmasta :=))käsitetään kuvaavan "vanhenevan" ulkomuotoa, eikö vain?
Mitä sana viriili sitten kuvaa, onko se korvattu sanalla nuorekas?
Tunnen olevani elossa, en katkera enkä pelkää vanhenemista, mutta miusta tuo nuorekas sana on jotenkin liian velvoittava...minusta.
Onko nuorekkuus yhtäkuin pukeutumismaku? - tammikuun likka
Mä olen taas erimieltä tuosta "nuorekkuuden ylläpitämsestä". Ei ihmisen tarvi paklata ja treenata ja olla väkisin "nuorekas". Ihminen on sitä tai ei. Eikä missään nimessä ketään tämän suhteen voi laittaa eri karsinoihin.
Mulla on eräs sukulaisnainen, joka täytti juuri viime viikolla 70. Hänestä ei sitten millään uskoisi sitä. Iloinen, rauhallinen ja aivan konstailematon, "tavallinen" naisihminen, mutta niin nuorekas. Tämä kaikki on mielestäni aina jokaisen katsojan käsitys ihmisestä, ja kaikki eivät ole samastakaan ihmisestä samaa mieltä. :) - Pirre*
tammikuun likka kirjoitti:
Mä olen taas erimieltä tuosta "nuorekkuuden ylläpitämsestä". Ei ihmisen tarvi paklata ja treenata ja olla väkisin "nuorekas". Ihminen on sitä tai ei. Eikä missään nimessä ketään tämän suhteen voi laittaa eri karsinoihin.
Mulla on eräs sukulaisnainen, joka täytti juuri viime viikolla 70. Hänestä ei sitten millään uskoisi sitä. Iloinen, rauhallinen ja aivan konstailematon, "tavallinen" naisihminen, mutta niin nuorekas. Tämä kaikki on mielestäni aina jokaisen katsojan käsitys ihmisestä, ja kaikki eivät ole samastakaan ihmisestä samaa mieltä. :), että jos nuorekkuudesta tehdään väkisin tavoiteltava, niin silloin siitä tulee rasite..
Olen muuten samaa mieltä kanssasi, - ehkä ns. se nuorekkuus on jotain ihmiseen sisään rakentunutta, ehkä perittyäkin ikuista tuoreutta..elämässä kiinni olemista..
Huomenta vaan Sinulle t.l., - lomalainen :)
Ehkä ulkonäkö kertoo muuta, mutta en ole mielestäni nuorekas, koska olen hyvin paljon kokenut ja tunnen itseni tuhat vuotta vanhaksi.
- Yxitypy
sillä, mitä on kokenut elämässään ole minusta nuorekkuuden kans mitään tekemistä :=))
Ei liioin ulkonäöllä.
Tietenkin tuolla ehkä, jos tunnet itsesi tuhat vuotta vanhaksi.
Menes nyt peilin eteen, ja sano sille kuvalle joka sieltä näkyy: "Voi vitsi mikä nainen. Olenko se todella minä. Minullahan on vielä elämä edessä" :=)) Yxitypy kirjoitti:
sillä, mitä on kokenut elämässään ole minusta nuorekkuuden kans mitään tekemistä :=))
Ei liioin ulkonäöllä.
Tietenkin tuolla ehkä, jos tunnet itsesi tuhat vuotta vanhaksi.
Menes nyt peilin eteen, ja sano sille kuvalle joka sieltä näkyy: "Voi vitsi mikä nainen. Olenko se todella minä. Minullahan on vielä elämä edessä" :=))Ei löydy peilistä kaikki vastaukset. Ulkonäkö pettää usein.
Ja elää aion toisetkin tuhat vuotta lisää.- Yxitypy
miljoona kirjoitti:
Ei löydy peilistä kaikki vastaukset. Ulkonäkö pettää usein.
Ja elää aion toisetkin tuhat vuotta lisää.Sitten ei olekaan mitään hätää :=))
Edelle meet minustakin rutkasti. Mä ajattelin elää vaan 100 vuotiaaksi :=)) Yxitypy kirjoitti:
Sitten ei olekaan mitään hätää :=))
Edelle meet minustakin rutkasti. Mä ajattelin elää vaan 100 vuotiaaksi :=))Ei tarkoita vain, että pahoja asioita kokenut, jos niin ajattelit. Vaan, paljon kokenut, tarkoittaa kohdallani, on kokenut hyvin paljon monenlaista hyvää kuten myös jotain huonoakin...
Yxitypy kirjoitti:
Sitten ei olekaan mitään hätää :=))
Edelle meet minustakin rutkasti. Mä ajattelin elää vaan 100 vuotiaaksi :=))Eikös sua kiinnostaisi yhtään jatkaa siitä sitten vaikka kummituksena?
- Yxitypy
miljoona kirjoitti:
Eikös sua kiinnostaisi yhtään jatkaa siitä sitten vaikka kummituksena?
Se vois olla aika kivaa, eikä tarttis mitään naamioitakaan varmaan enää :=))
Yxitypy kirjoitti:
Se vois olla aika kivaa, eikä tarttis mitään naamioitakaan varmaan enää :=))
Mä luulen että mä olen jo nyt tuhat vuotta vanha kummitus...heh heh
- Yxitypy
miljoona kirjoitti:
Mä luulen että mä olen jo nyt tuhat vuotta vanha kummitus...heh heh
ollakin, jos 2000 vuotta vanhaksi meinaat elää.
Vastaat sitten mua, jos mä 100 vuotiaaksi elän :=))
- enkä jäärä
Olen nuorekas. Kuuntelen toisinaan mielelläni Radio Rockin taajuutta ja pidän siitä.
- Yxitypy
kans, mutta voin kuunnella myös muitakin kanavia.
Vähän mielialan ja tilanteen mukaan.
Klassisenkin kuuntelusta tykkään väliin :=)) - enkä jäärä
Yxitypy kirjoitti:
kans, mutta voin kuunnella myös muitakin kanavia.
Vähän mielialan ja tilanteen mukaan.
Klassisenkin kuuntelusta tykkään väliin :=))Sama se mulla. Yks on mille olen allerginen. Iskelmä.
Sen sijaan olen se sama pikkupoika, mitä 50 vuotta sitten, kun opettelin ajamaan mummoni vanhalla polkupyörällä. Ulkoinen olemus rapistuu, mutta sisällä ei muutu mikään. Kokemus tietysti iän myötä lisääntyy, ja ajattelee sitten joistakin asioista jotenkin jalostuneemmin. Mutta vanhaksi, höh, semmoiseksi en aio tulla koskaan!
- Yxitypy
että miehet ovatkin yleensä niitä ainaisia pikkupoikia :=))
- Anskuliini
olen lähes kuuskymppisen näköinen, mutta sisältä oon sama nuori tyttönen, joka oon ollu koko ikäni.
Ymmärrän nuoria, kun teen töitä nuorten kanssa, omat lapset on melkein keski-ikäisiä.
Minusta on ihanaa olla harmaahiuksinen ja rävähdyttää joskus nuorille hyvinkin suorasukaisia mielipiteitä.
Kaikki tietää, että kun vastaan tulee hyvännäköinen mies, mun katse viipyy hänessä vähän pidempään.
Huumorintajuiset viihtyvät myös seurassani. - älytön,
rypytön, näpytön, silikonirinnaton, suonikohjuton, kaljuton, ukoton, uskoton ja lapseton. Olen huoleton ja rahaton.
Että on vaikeaa olla suosittu :) - pitää ensin olla
vanha, joten en ole nuorekas, sillä olen vasta 50
- vähimmässäkään määrin
'nuorekas'. Voi olla, että olen fyysisesti hyväkuntoinen, avoin, utelias, kokeilunhaluinen, yritteliäs jne mutta en 'nuorekas'. Niin vanhaksi tuskin elän että tuollaisella nimellä minua haukuttaisiin.
- nuorempi kuin
Tänään olen nuorempi kuin koskaan. Olen vapamielisempi ja avoimempi uusille asioille. Mitä tulee ulkoiseen olemukseen, niin ei siinäkään mitään vikaa ole, linjat kohdallaan ja on viimeinkin varaa ostaa kunnnon vaatteita, suurin osa elämästä on mennyt ryysyissä.
- olen
nuorekas ja tulen entistä vakuuttuneemmaksi siitä sillä uskon vielä iltasatuihin :)
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233440- 122266
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4111877Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211691Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681507- 1241408
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301323En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101271- 141226