Mitä mieltä olette discosta? Mitä mieltä olette
reggaesta?
Onko nuo "aikuisten" musiikkia... vai mitä kulttuuri
musiikillisessa mielessä on? Kuhmoa? Seinäjoki?
Minusta(han) näkee, että harva on kiinnostunut "klassisesta" taikka "vähemmän" musiikista...
Tanssi?
53
1483
Vastaukset
- Jack Daniels
musiikista genrestä riippumatta, jos se vain jotenkin puhuttelee ja aikaansaa hyviä fiiliksiä, aina kotimaisesta iskelmästä hevin ja jazzin kautta klassiseen. Mutta vain kuuntelemisen vuoksi, ei tanssimisen, tanssiaskelta en ota.
Minulle ei ole olemassa aikuisten musiikkia. On vain musiikkia, josta voivat pitää sekä aikuiset että vähemmän aikuiset.- tankavaara
Kuunteleppa profiilissani olevat musiikki näytteet ja kommentoi....
- musaa
tankavaara kirjoitti:
musiikkia minun makuuni :)
- tankavaara
musaa kirjoitti:
ja hienoa....
- tankavaara
musaa kirjoitti:
vielä...
Hänen bändissään siis soittaa myös Eric "kuka"...! - että itse
tankavaara kirjoitti:
vielä...
Hänen bändissään siis soittaa myös Eric "kuka"...!herra C oletan?
- Jack Daniels
tankavaara kirjoitti:
hyvä musiikkimaku;) Kaikki näytteet lajinsa eliittiä, ei lainkaan sitä mitä on 13 tusinassa.
Ensimmäinen (Zen) on kertakaikkiaan mahtavaa rentoutumismusiikkia, jota kuunnellessaan voi sanoa nauttivansa. Hyviä kaikki muutkin, joita kuuntelee mielellään.
Tässä pieni läpileikkaus omasta lempimusiikista.
http://www.youtube.com/watch?v=vyqgjCKm9nQ
http://www.youtube.com/watch?v=BIvka3SSv9Y
http://www.youtube.com/watch?v=4O_YMLDvvnw
http://www.youtube.com/watch?v=TtEyxG9_Cwk
http://www.youtube.com/watch?v=N2INiTebb6s
http://www.youtube.com/watch?v=SSrH_oqnrl0 - tankavaara
Jack Daniels kirjoitti:
hyvä musiikkimaku;) Kaikki näytteet lajinsa eliittiä, ei lainkaan sitä mitä on 13 tusinassa.
Ensimmäinen (Zen) on kertakaikkiaan mahtavaa rentoutumismusiikkia, jota kuunnellessaan voi sanoa nauttivansa. Hyviä kaikki muutkin, joita kuuntelee mielellään.
Tässä pieni läpileikkaus omasta lempimusiikista.
http://www.youtube.com/watch?v=vyqgjCKm9nQ
http://www.youtube.com/watch?v=BIvka3SSv9Y
http://www.youtube.com/watch?v=4O_YMLDvvnw
http://www.youtube.com/watch?v=TtEyxG9_Cwk
http://www.youtube.com/watch?v=N2INiTebb6s
http://www.youtube.com/watch?v=SSrH_oqnrl0totta vieköön.
Vaan pieni "moitteen sana" Garylle: "hiljaisuus kauneinta musiikkia on", eli hiljaisuutta.... seon kovinta kitarismia.
- R & B
pelkästä bluesistä, rockista ja varsinkin kevyestä kitara- ja pianomusiikista ym. hyvästä kevyestä musiikista.
Mulla on ollut joskus piano mutta tällä hetkellä muunlainen soittoväline omaksi ilokseni.
Tanssimista olen aina rakastanut mutta tätä nykyään harvemmin tulee käytyä sellaisissa paikoissa.- tankavaara
on "kirosana" vanhalle R&B ihmiselle. Jimmy Reed on Blues ja ennen kaikkea "ränttätänttä" R&B muusikko... mutta tänään... hei haloo!
- kuuntelin
tankavaara kirjoitti:
on "kirosana" vanhalle R&B ihmiselle. Jimmy Reed on Blues ja ennen kaikkea "ränttätänttä" R&B muusikko... mutta tänään... hei haloo!
kaikenlaista musiikkia mm Chris Rean josta myös pidän.
- Heikunkeikku
...monen tyyppisestä musiikista. Riippuen millä tuulella olen.
Opetan sekä klassista, että kevyttä musiikkia.
Kuuntelen paljon pianomusiikkia (kevyttä ja klassista), pan-huilu cd-levyjä minulla on tosi paljon. Sain pan-huilun mieheltäni joululahjaksi vuosia sitten, aikomus oli ruveta sitä soittamaan, vaan huh huh siinähän meinas pyörtyä, kun henki hieveris yritin saada aikaseksi edes jonkinlaisen äänen. Siirsin sen koristeeksi lasivitriinin päälle :)
Pidän tanssimisesta. Kaikki onnistuu, mutta ripaskaan en ryhdy, enkä letkajenkkaan :)
Astor Piazzollan musiikki kiinnostaa.
E Satien musiikki myös. Soitan sitä aika usein pianolla.- tankavaara
pidätkö myös
Stravinskin musiikista? Onko Chopin lällyä? - Heikunkeikku
tankavaara kirjoitti:
pidätkö myös
Stravinskin musiikista? Onko Chopin lällyä?..ei pahemmin tule kuunneltua.
Chopinin musiikista pidän paljon. Soitan sitä usein.
Myös kiitollisia kappeleita löytyy oppilaille, kuten kauniit Nocturnet ja valssit.
Mutta ettei ihan suomalaisia unohdeta, niin Heino Kasken vaikuttavat pianokappaleet ovat todella "rautaa". (Yö meren rannalla, Pankakoski esim.) - tankavaara
Heikunkeikku kirjoitti:
..ei pahemmin tule kuunneltua.
Chopinin musiikista pidän paljon. Soitan sitä usein.
Myös kiitollisia kappeleita löytyy oppilaille, kuten kauniit Nocturnet ja valssit.
Mutta ettei ihan suomalaisia unohdeta, niin Heino Kasken vaikuttavat pianokappaleet ovat todella "rautaa". (Yö meren rannalla, Pankakoski esim.)tunnustan, että en ole Bach- fiikki tai paremminkin en ole oppinut (mahdollisesti vielä) pitämään "kaikkein hienoimmasta"- musiikista.
En pidä: Mozartista- liian makeaa
Bachista- liian "pitsiä"
Pidän: Stravinskista ja ennenkaikkea Szymanovskiasta
(en tarkista oikeinkirjoitusta), koska pidän viulun äänestä.
Pidän: Kitarasta ja pianosta....ja sellosta Pablo casall....
En Pidä: Progressivisesta rockista.
- että olen
omistanut bongorummutkin joskus?
- Sinimarjanen
musiikkia laidasta laitaan. Tietyt musiikit
soivat enemmän taustalla, mutta sitten ihan
istun ja keskityn kuuntelemaan mm. klassista
musiikkia. Riippuen fiiliksestä.
Tanssimisesta kyllä pidän. Tosi harvoin tulee
käytyä, nykyisin vain sukujuhlissa.
Perinteisiä tansseja vain.
Disco on minulle hyvää jumppa musiikkia.- tankavaara
jostain musiikista tai sitten hän vain ilmaisee:"olen kaikkiruokainen", joka minulle tarkoittaa juuri sitä... eli ihminen ei aidosti ole mistään kiinnostunut... vain "kaikesta".
- Sinimarjanen
tankavaara kirjoitti:
jostain musiikista tai sitten hän vain ilmaisee:"olen kaikkiruokainen", joka minulle tarkoittaa juuri sitä... eli ihminen ei aidosti ole mistään kiinnostunut... vain "kaikesta".
kiinnostunut musiikista enemmän kuin uskotkaan.
Vastasin aivan sitä, mitä todellisuudessa olen.
Kuuntelen muutakin kuin renkutuksia, suoraan sanoen.
Musiikki on minulla ollut hyvin pienestä lapsesta asti luonnon lahja. - jartsev
Hyvin monenlaisesta musiikista minäkin pidän, oikeastaan aivan laidasta laitaan. Jotkut soivat mielessä tietenkin kauniimmin ja pitempään, jotkut sitten unohtuu samantien. Tanssista pidän kyllä, näistä perinteisistä lavatanssi tunnelmista.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Hyvin monenlaisesta musiikista minäkin pidän, oikeastaan aivan laidasta laitaan. Jotkut soivat mielessä tietenkin kauniimmin ja pitempään, jotkut sitten unohtuu samantien. Tanssista pidän kyllä, näistä perinteisistä lavatanssi tunnelmista.
voisikin olla enemmän. Mielestäni ne on taas
saavuttaneet suosionsa. Samaten kun aikoinaan
maaseutukylillä oli latotansseja. Oma tunnelma niissäkin.
Jopa julkkiksia oli esiintymässä.
Silloin hirveen kauan sitten, vuonna yks ja kaks.:)
Näin se tahtoo olla, että joku hyvä biisi jää
soimaan mieleen useammaksikin päiväksi. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
voisikin olla enemmän. Mielestäni ne on taas
saavuttaneet suosionsa. Samaten kun aikoinaan
maaseutukylillä oli latotansseja. Oma tunnelma niissäkin.
Jopa julkkiksia oli esiintymässä.
Silloin hirveen kauan sitten, vuonna yks ja kaks.:)
Näin se tahtoo olla, että joku hyvä biisi jää
soimaan mieleen useammaksikin päiväksi.Tai useimmiten, nimittäin lavatanssit, varmaan vieläkin kivassa seurassa. Ei ole tänä kesänä tullut käytyä kuin pari kertaa, mutta jospa taas kun sattuu kohdilleen.
Kivat kappaleet jää soimaan mielessä pidempään. Useinhan se liittyy siihen mitkä on sen hetkiset fiilingit:-) - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Tai useimmiten, nimittäin lavatanssit, varmaan vieläkin kivassa seurassa. Ei ole tänä kesänä tullut käytyä kuin pari kertaa, mutta jospa taas kun sattuu kohdilleen.
Kivat kappaleet jää soimaan mielessä pidempään. Useinhan se liittyy siihen mitkä on sen hetkiset fiilingit:-)jääneet väliin tältä kesältä. Tämä kesä on tässä jotenkin ohi livahtanut. Ei paljon kerennyt siihen
mukaan. Onhan tämä syyskuu tässä vielä ja jossain päin on vielä pitkälle syksyyn lavatansseja.
Huomasin tuossa vastikään, että olit onnistunut
mustikoitakin saamaan. Ne oli kyllä nyt hakusessa.. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
jääneet väliin tältä kesältä. Tämä kesä on tässä jotenkin ohi livahtanut. Ei paljon kerennyt siihen
mukaan. Onhan tämä syyskuu tässä vielä ja jossain päin on vielä pitkälle syksyyn lavatansseja.
Huomasin tuossa vastikään, että olit onnistunut
mustikoitakin saamaan. Ne oli kyllä nyt hakusessa..Todella harvassa paikassa niitä oli niin että kehtasi kerätä, mutta löysin muutaman sangollisen. Kävitkö sinä marjastamassa, lakkoja taisit kertoa saaneesi.
Huomenna on Sinin nimipäivä, sun nimimerkisi! Onnea! Liittyykö tuo sun nimmarisi sun oikeisiin nimiin, jos haluat paljastaa. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Todella harvassa paikassa niitä oli niin että kehtasi kerätä, mutta löysin muutaman sangollisen. Kävitkö sinä marjastamassa, lakkoja taisit kertoa saaneesi.
Huomenna on Sinin nimipäivä, sun nimimerkisi! Onnea! Liittyykö tuo sun nimmarisi sun oikeisiin nimiin, jos haluat paljastaa.tuli käytyä. Vatut oli ensiksi ihan valkoisia,
loman alussa. Ajattelin että ne eivät kypsy
lomani aikana, mutta viimeisellä viikolla ne
olivatkin jo osittain ylikypsyneet ja osittain
heikkolaatuisia.
Kiitos onnitteluista! Todellisuudessa Sini nimi
ei liity omaan nimeeni millään lailla, vaan
tulee kahdeltakin taholta. Huomasin sen vasta
jälkeenpäin, että lähisuvussakin on Sini.
- Pirre*
, ei mitään mieltä, reggaesta ok..
Niin, oliko ensin kulttuuri ja sitten musiikki, vai ensin musiikki ja sitten kulttuuri, - taitaa olla jomminkummikin.- Pirre*
kun jomminkumminkin, eikä kummi :/
- tankavaara
Pirre* kirjoitti:
kun jomminkumminkin, eikä kummi :/
sano se myös ääneen:)
- Pirre*
tankavaara kirjoitti:
sano se myös ääneen:)
myös laulaa sen :)
- henrii
vain livenä. Jotekin siinä unohtaa itsensä, kun katsoo kun jätkät vetää tosissan, ja saa kuka minkin soittimen soimaan.
- tankavaara
he saisivat myös tilan ja sitä kautta myös yleiseön mukaan?
- Pirre*
lyttäsitkin "kaikenlaisen" musiikista pitämisen, kuulun myös minä tuohon "kaikenlaisen musiikin" joukkoon.
Kaikki musiikki on hyvää, jos se on hyvää ts. jos se kuulostaa minusta hyvältä..
Klassista musiikkia en voinut lapsena, enkä vielä nuorenakaan sietää, mutta nyt jo ostan- ja myös kuuntelen sitä, - hyvä klassinen laulu on kuin hyvä soitin.
Musiikki lohduttaa, sanon - lainaten erästä ihmistä.. - Angel of The Morning
Minä elän musiikin kautta. Siksi on aika
vaikeaa erotella mikä olisi parempi tai
huonompi. Rock on minulle kuitenkin ehdoton !
pidän Bluesista ja Jazzistakin, mutta haluan
kuunnella niitä livenä.
Klassinen musiikki on ihan "hienoa", mutta
en voi sille mitään, että liitän siihen paljon
teennäisiä asioita, samoin kuin
maalaustaiteeseen, oopperaan balettiin.
Liitän ne kultivoitujen ihmisten sivistykseen
kuuluvina teennäisiä ja tekopyhinä itsestään-
selvyyksinä. Siksi en ole kauhean kiinnostunut
niistä. Ehkä myöhemmin sitten herää mielenkiinto
niihinkin.
Sanat tuli taas ensin ja sitten vasta mietin
mitä tuli kirjoitettua :(- Pirre*
Sanot..
"Klassinen musiikki on ihan "hienoa", mutta
selvyyksinä."
Miksi muka teennäistä, - jos se vaan kuulostaa hyvältä, niinkuin mikä muu mieleinen musiikki hyvänsä; olisiko nämä niitä kuuluisia makuasioita, joita ei voi arvostella :) - Angel of The Morning
Pirre* kirjoitti:
Sanot..
selvyyksinä."
Miksi muka teennäistä, - jos se vaan kuulostaa hyvältä, niinkuin mikä muu mieleinen musiikki hyvänsä; olisiko nämä niitä kuuluisia makuasioita, joita ei voi arvostella :)Ei Pirre, ei klassinen musiikki ole
suinkaan teennäistä. Tunnen roppakopallisen
"hienoja" ihmisiä jotka käyvät Savonlinnan
oopperajuhlilla, mutta tiedän, että musiikki
ei ole syy. Ihan eidän kertommansa mukaan
tiedän sen. He käyvät siellä sksi, että
tapatuma osoittaa heidän kuuluvan
kultivoituneisiin ihmisiin.
Nämä samaiset ihmiset puhuvat kuinka hienoja
ovat Shakespearen "teokset" ja samaan
hengenvetoon tuomitsevat "tekopyhästi" väkival-
taiset elokuvat. - alima
Angel of The Morning kirjoitti:
Ei Pirre, ei klassinen musiikki ole
taiset elokuvat.eihän tolla kertomallasi ole mitään tekemistä itse musiikin kanssa.
Se miten eri ihmiset käyttäytyvät ja mitä kuuntelevat ym. on ihan eri asia, kuin se mitä omilla korvillamme itse kuulemme ja mistä pidämme.
Kaunis musiikki, minkä itse kauniiksi kokee on kaunista, vaikka sitä kuinka rumat ihmiset kuuntelisivat. - Jack Daniels
taiset elokuvat.ihan sama asia rockin, bluesin tai minkä tahansa musiikkilajin tapahtumien suhteen. Ei kaikki mene sinne musiikin takia.
maalaustaiteeseen, oopperaan balettiin. Liitän ne kultivoitujen ihmisten sivistykseen
selvyyksinä."
Jos ne menee yli oman hilseen, ei se tarkoita, etteikö joku muu niitä voisi ymmärtää ja niistä aidosti pitää. - olenkohan nyt näkymätön?
taiset elokuvat.Minäkin kirjoitin ylempänä ennenkuin ajattelin mitä kirjoitin. Sitten tuli mieleeni yksi pieni mutta.
Eivät ihmiset suurelta osin käy rock-festareillakaan musiikin tähden, vaan siellä käyvien ihmisten tähden, ryyppäävät ja seurustelevat. 20 vuotta sitten minua ei ehkä haitannut sikaileva nuoriso, mutta pahoin pelkään, etten viitsisi enää vaivautua katsomaan kirkuvia teinejä ja sikailijoita. Olkoonkin lieveilmiöitä.
Klassista musiikkia seuraavat kultivoituneet ihmiset häiritsisivät paljon vähemmän. Ei niistä ainakaan harmia aiheutuisi. Saisin kuunnella musiikkia ihan rauhassa ja keskittyä siihen :)
Aika kultivoitunutta porukkaa jazziakin kuunteli, ne keiden tiesin jazzia kuuntelevan. Ja teennäisen vaikutelman antoivat. Voi olla, että johtui jostain muusta. Olivat kai minun mielestäni hienoja ihmisiä. Akateemisia yms. Maailmanparantajiakin. Ikäänkuin parempia ihmisiä. Eivät kai olleet mielestäni aitoja jaloine aatteineen (en osaa selittää mitä tarkoitan). Olikohan suurelle osalle heistäkään musiikki se juttu, en löytänyt mitään hienoa itse niin käsittämättömästä musiikinlajista kuin jazz.
Ei ollut tarkoitus kirjoittaa näin pitkästi. Herätti vaan ajatuksia siitä, kuinka minä olen kokenut asioita. - Jack Daniels
Mutta tässä hienoa musiikkia:
http://www.youtube.com/watch?v=dLoHVqmITGkon hienoa. Hienoa on tämäkin
http://www.youtube.com/watch?v=qAMLCDnCLzs - Pirre*
Jack Daniels kirjoitti:
on hienoa. Hienoa on tämäkin
http://www.youtube.com/watch?v=qAMLCDnCLzskaunista, ylen kaunista on.
- Jack Daniels
Pirre* kirjoitti:
kaunista, ylen kaunista on.
tykkää Pirre tästä?;)
http://www.youtube.com/watch?v=Cco_IlYuqN0&feature=related - Jack Daniels
Mutta tässä hienoa musiikkia:
http://www.youtube.com/watch?v=dLoHVqmITGkteennäistä musiikkia
http://www.youtube.com/watch?v=nKHQ36NOxzk - Pirre*
Jack Daniels kirjoitti:
tykkää Pirre tästä?;)
http://www.youtube.com/watch?v=Cco_IlYuqN0&feature=related, vaikken aina pidäkään että lapset laulavat ns. aikuisten iskelmiä.., mutta kieltämättä tämä on hieno..:)
- Pirre*
Jack Daniels kirjoitti:
Ihana..miten mie saisin kaiken musiikin itelleni :)
- itekäs,
Pirre* kirjoitti:
kö nuin aattelet? :))
Ei muille mittään? ;) - Jack Daniels
Pirre* kirjoitti:
seitsemän oikeaa numeroa, palkkaat muutaman it-työläisen ja hankit hieman lisää tallennuskapasiteettia. Ja kas, kaikki musiikki löytyy suoraan tietokoneeltasi.
Mutta mistäs sitten saisit aikaa kuunnella kaikkea sitä musiikkia?;) - Pirre*
itekäs, kirjoitti:
kö nuin aattelet? :))
Ei muille mittään? ;)oisin mahallani niihen päällä ja vartioisin aarteitani ;))
No joo..jos mie jotain voisin luovuttaakin, onhan niitä huonojakin musiikkielämyksiä, jos mie ne..:)) - Pirre*
Jack Daniels kirjoitti:
seitsemän oikeaa numeroa, palkkaat muutaman it-työläisen ja hankit hieman lisää tallennuskapasiteettia. Ja kas, kaikki musiikki löytyy suoraan tietokoneeltasi.
Mutta mistäs sitten saisit aikaa kuunnella kaikkea sitä musiikkia?;)mie oikeastaan tarkoitinkin, - josko mie sitten eläkkeellä, sitkun sitku jne..:)
- kiitos,
Pirre* kirjoitti:
oisin mahallani niihen päällä ja vartioisin aarteitani ;))
No joo..jos mie jotain voisin luovuttaakin, onhan niitä huonojakin musiikkielämyksiä, jos mie ne..:))täällä sentään on kaltaisiasi humoristeja.
- tankavaara
musiikkina. "Lieveilmiöt" ovat varmasti totta.
"Kultturelli, kultivoitunut..." yms. määritelmät eivät koske minua, koska en ole kiinnostunut kuin
itse kulttuurista. En siis siitä, että olisin jossain tuollaisessa määritelyssä ryhmässä, joka
seuraa kulttuuria "kultivoituneena".
Naurettavinta mitä olen itsestäni kuullut on:
"Tankavaara kuuluu paikkakunnan älymystöön"...
Jep.
Reggaeta ja jazzia kuuntelen mielelläni mutta tanssirytmit on perinteiset suomalaiset lavatanssit sekä latinalaiset rytmit.
Hidas valssi on lempitanssini. Hyvin harva vaan sitä osaa.
Discotanssien sykkeeseen on myös päästävä.
Tangomarkkinat pitää ehdottomasti katsoa TV:stä. Paikan päällä en ole ollut, tuskin tulen koskaan menemäänkään.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1052983- 101864
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3901706Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191277
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039