Oletko hakenut jo sukat naftaliinista. Itse viiletän paljain jaloin lähes kokovuoden ympäri, tietysti kovia pakkasia lukuunottamatta. Eilen tuli kokeiltua vieläkö ulkona pärjää ilman kenkiä, eli 24/h paljain jaloin. Tuli kierreltyä iso ostoskeskus, ostoksilla ruokakaupassa, hengailtua kaupungilla, ajeltua autolla ,illalla vielä pieni juoksu lenkki, eli normaalit päivä askareet ilman kenkiä. Hyvin tarkeni, eikä tullu haavojakaan(jalka pohjat tottunut kun kesäisin tulee paljon käveltyä avojaloin), pohkeet on vähä jumis mut muuten ok. Kannattaa kokeilla jos ei pelkää et jalat likaantuu ja ihmiset kattelee!
Joko sukkien aika!
38
9630
Vastaukset
- jumatsukkien sinnuu
Mahtus kahden käden sormiin päivät kesällä 2008 ett pitkät kalsarit olisin ottanut puis.
wäinö 79v.- osaa niitä tehdä?
Olipa retee alotus, ei ku messiin!
Pidä huoli et omistat sukkia, tai saahan niitä kirppikseltäkin.
Joo ei kannata itteään palelluttaa, se on fakta. - sanon vaan.....
osaa niitä tehdä? kirjoitti:
Olipa retee alotus, ei ku messiin!
Pidä huoli et omistat sukkia, tai saahan niitä kirppikseltäkin.
Joo ei kannata itteään palelluttaa, se on fakta.Mikä sellainen nainen on jok ei osaa sukkiansa kutoo?
Voi taivahan luoja, näitä uus avuttomia, syyttäkää itseänne äidit, kun ette ole osanneet, jaksaneet opettaa.
Minun tytär osaa, ja villapaidoista lähtien, joten ei kyl ole 5 ällää, mut paljon muuta. - Jo 41 vuotta ilman sukkia
sanon vaan..... kirjoitti:
Mikä sellainen nainen on jok ei osaa sukkiansa kutoo?
Voi taivahan luoja, näitä uus avuttomia, syyttäkää itseänne äidit, kun ette ole osanneet, jaksaneet opettaa.
Minun tytär osaa, ja villapaidoista lähtien, joten ei kyl ole 5 ällää, mut paljon muuta.Kyllä minäkin muksuille kudon kaikee sukkia ja lapsia myöten. Suunnittelen vaatteita ja kudon sitten omia malleja. Mut oli kyse sukkien käyttämisestä vuoden aikojen mukaan. Tai lähinnä niiden käyttämättä jättämisestä!
- Jo 41 vuotta ilman sukkia
En voi käyttää sukkahousuja ja sukkia inhoan. En ikinä käytä sukkia, talvellakaan. Mutta enpä ole koskaan sairaanakaan!
- ilmeisestikin
johtuu sukista jos sairastuu? Niinpä. Tuskin sinun pikkareitakaan kannattaa käyttää.
- viisastuako
paitsi että henkinen puolesi ei ehkä yllä ihan ylimpään kerrokseen ; )
- hor....
ilman kenkiä ulkona...tuu tänne pohjosempaan ja oohan ilman kenkiä ulkona niin ihme jätkä oot
- mitäs
järkeä tossa avojaloin kulkemisessa on?
kengät kun on sentään keksitty ja niin on aika paljon mukavampaa tallustella lokakuisessa Suomessa. - puolesta
Miks ihmeessä pitäs pojoseen tulla, jos etelässä tarkenee paljain jaloin?
- kbasa
ovat karaistuneet eika ohut lumipeitekaan niita hetkauta puoleen eika toiseen :-)
- MINÄ MYÖS MELKEEN
ITSE MYÖS VIILETÄN ILMAN SUKKII KESÄT TALVET,TOSIN KENKII KÄYTÄN,,,,,JATKA SAMAAN MALLIIN ÄLÄKÄ ANNA KENENKÄÄN HÄIRITÄ MENOO,,,
- Eppo
Lainatakseni johtaja Palkeista: "Minä en käytä sukkia, ne haisevat." Tämä lausahdus Pikku Pietarin pihasta tuli ensimmäiseksi mieleen keskustelunavauksesta.
No joo, itse kyllä käytän, päivällä tavallisia ja yöllä villasukkia, kesälllä ja talvella. Kesällä käytän nilkkasukkia ja talvella pitempivartisia. Minulla ja jonkun sortin jalka- ja varvasfobia, ne inhottavat ja ällöttävät minua, siksi pidän aina sukkia. Erityisesti inhottavat kuivat ja koppuraiset jalat sekä varpaat jotka ovat kummallisen pitkät tai paksut. - Mitäs jos
laittaisit nettiin oikein kuvat jalkapohjistasi niin nähdään missä kunnossa jalkapohjasi ovat. Nahka on ainakin normaalin lenkkitossun pohjan vahvuinen ja varmasti halkeilleet. Todennäköisesti sinulla on myös lättäjalat.
Olisit edes aloittanut tämän keskustelun kertomalla ettet käytä hammasharjaa ollenkaan vaan peset purukalustosi vaikkapa pulloharjalla.- zzxx
Taas aivan käsittämätön mielipide ihmiseltä, joka ei selvästikään tiedä asiasta yhtään mitään. Jalkapohjista ei tosiaankaan tule lenkkitossun pohjan paksuisia, eikä ne (oikein hoidettuna) halkeile. Lättäjalat ei liity asiaan mitenkään. Ja se hammashygienian vertaaminen tähän on myös todella typerää.
- itse tietää
zzxx kirjoitti:
Taas aivan käsittämätön mielipide ihmiseltä, joka ei selvästikään tiedä asiasta yhtään mitään. Jalkapohjista ei tosiaankaan tule lenkkitossun pohjan paksuisia, eikä ne (oikein hoidettuna) halkeile. Lättäjalat ei liity asiaan mitenkään. Ja se hammashygienian vertaaminen tähän on myös todella typerää.
asiasta mitään sillä jos kävelee paljain jaloin ympäri vuoden niin varmasti nahka vahvistuu ja jalkapöydän holvi madaltuu samoinkuin jalkaterien karvoitus lisääntyy. Se on ihan pelkkää sopeutumista.
Se miksi vertasin tätä tiskiharjalla hampaiden pesuun oli syynä pelkästään se että kukaan ei tee sitä, aivan samoin kuin kulje paljainjaloin ympäri vuoden. - Ironlady
itse tietää kirjoitti:
asiasta mitään sillä jos kävelee paljain jaloin ympäri vuoden niin varmasti nahka vahvistuu ja jalkapöydän holvi madaltuu samoinkuin jalkaterien karvoitus lisääntyy. Se on ihan pelkkää sopeutumista.
Se miksi vertasin tätä tiskiharjalla hampaiden pesuun oli syynä pelkästään se että kukaan ei tee sitä, aivan samoin kuin kulje paljainjaloin ympäri vuoden.Itse olen varsinainen vilukissa ja tarvitsen sukkia kesät talvet, mutta se johtuu heikosta ääreis- ja pintaverenkierrosta.Se ongelma on ollut lapsesta asti,ikävä kyllä.Ystäväpiiriini kylläkin kuuluu 74 vuotias nainen, joka ei voi pitää sukkia,koska hänen jalkojaan kuumottaa ja hiostuttaa melkein aina, näin on kuulemma ollut lapsuudesta asti.Oli tänäänkin liikkeellä pelkissä lipsusandaaleissa ja täällä on tosi kova myrskytuuli ja kylmä kuin pakastimessa.Keskitalvella hän voi laittaa joskus pienet nilkkasukat kenkien kanssa, mutta nekin hän ottaa pois heti, kun menee sisätiloihin.Samoin lähi ynpäristössäni asuu kaksi vanhempaa miestä, jotka eivät ikinä käytä sukkia eivätkä paljon muitakaan vaatteita, kesät talvet heidät näkee hyvin kevyesti pukeutuneina, sandaalit ilmestyvät jalkaan lumen tullessa.
Kevyellä pukeutumisella pärjäävät yleensä ihmiset. joilla on hyvä pintaverenkierto, joka toimii päästä varpaisiin. Uskon,että näitä kevytpukeisia ihmisiä löytyy muualtakin kuin omasta kotiympäristöstäni.Lisäksi he ovat yleensä paljon muita terveempiä, vastustuskyky on heillä todella hyvä.Ehkä heillä on hieman paksumpi ja tuuheampi karvoitus, mutta eivät he mitään nallekarhuja silti ole ja on niitä karvaisia ihmisiä muidenkin kuin kevytpukeisten joukossa.
Hyvää jatkoa vain ketjun aloittajalle, laita ne sukat rauhassa jalkaan vasta sitten, kun tuntuu, että jalkoja alkaa paleltaa, ei ihmisten mielipiteisiin kannata kiinnittää liikaa huomiota, jokainen meistä on yksilö ja erilainen.Luojalle kiitos siitä! - Tässä nyt nähdään
Ironlady kirjoitti:
Itse olen varsinainen vilukissa ja tarvitsen sukkia kesät talvet, mutta se johtuu heikosta ääreis- ja pintaverenkierrosta.Se ongelma on ollut lapsesta asti,ikävä kyllä.Ystäväpiiriini kylläkin kuuluu 74 vuotias nainen, joka ei voi pitää sukkia,koska hänen jalkojaan kuumottaa ja hiostuttaa melkein aina, näin on kuulemma ollut lapsuudesta asti.Oli tänäänkin liikkeellä pelkissä lipsusandaaleissa ja täällä on tosi kova myrskytuuli ja kylmä kuin pakastimessa.Keskitalvella hän voi laittaa joskus pienet nilkkasukat kenkien kanssa, mutta nekin hän ottaa pois heti, kun menee sisätiloihin.Samoin lähi ynpäristössäni asuu kaksi vanhempaa miestä, jotka eivät ikinä käytä sukkia eivätkä paljon muitakaan vaatteita, kesät talvet heidät näkee hyvin kevyesti pukeutuneina, sandaalit ilmestyvät jalkaan lumen tullessa.
Kevyellä pukeutumisella pärjäävät yleensä ihmiset. joilla on hyvä pintaverenkierto, joka toimii päästä varpaisiin. Uskon,että näitä kevytpukeisia ihmisiä löytyy muualtakin kuin omasta kotiympäristöstäni.Lisäksi he ovat yleensä paljon muita terveempiä, vastustuskyky on heillä todella hyvä.Ehkä heillä on hieman paksumpi ja tuuheampi karvoitus, mutta eivät he mitään nallekarhuja silti ole ja on niitä karvaisia ihmisiä muidenkin kuin kevytpukeisten joukossa.
Hyvää jatkoa vain ketjun aloittajalle, laita ne sukat rauhassa jalkaan vasta sitten, kun tuntuu, että jalkoja alkaa paleltaa, ei ihmisten mielipiteisiin kannata kiinnittää liikaa huomiota, jokainen meistä on yksilö ja erilainen.Luojalle kiitos siitä!... että palstoilla isointa mölyä pitävät ihmiset, jotka a) tietävät vähän mistään ja b)eivät hyväksy mitään, mikä poikkeaa heidän normeistaan.
Vastauksesi osoitti, että meitä on moneksi, kannattaa vaan pitää silmät auki muulloinkin kuin nukkuessaan :)
- barefootgirl
Voi kun tuli nostalginen olo.. :) Muistan joskus aina olleeni kaikki kesät ilman kenkiä. Kaveripiiri aina tiesi koska kesä alkoi, silloin olin ilman kenkiä. :) Ja olin niin kauan kuin jalat vaan kesti, syksyyn ilman kenkiä.
Vaikka vähän siinä jalat kärsii. Olen astunut moneen lasinsiruun ja kytevään natsaan, yleensä kaupungissa on näitä ihania ansoja. Jalkapohjia sai myös kokoajan pestä, mutta siihenkin tottui. Kaupoissa oli aika inhottavaa olla ilman sukkia kylmäosastoilla, lattia oli niin jäätävn kylmä. Ja joskus liukuportaat satuttavat jalkoja, tai pyörien polkimet.
Hienoa että olet avojaloin kun tykkäät. Älä välitä muiden mielipiteistä, ole sellainen kuin uskallat ihan vapaasti. :)- zzxx
Miksi itse lopetit ilman kenkiä kävelemisen, ja siirryit käyttämään kenkiä aina ulkona liikkuessasi?
Veikkaan, että syynä oli se, että useimmat muut ihmiset käyttävät useimmiten kenkiä, eikä sinulla enää ollut rohkeutta erottua joukosta?
Niinhän se valitettavasti usein menee. Ei uskalleta, kun pelätään muiden mahdollisia mielipiteitä. - :'D
zzxx kirjoitti:
Miksi itse lopetit ilman kenkiä kävelemisen, ja siirryit käyttämään kenkiä aina ulkona liikkuessasi?
Veikkaan, että syynä oli se, että useimmat muut ihmiset käyttävät useimmiten kenkiä, eikä sinulla enää ollut rohkeutta erottua joukosta?
Niinhän se valitettavasti usein menee. Ei uskalleta, kun pelätään muiden mahdollisia mielipiteitä.Voi kuule, mähän en muiden mielipiteistä välitä paskaakaan, muutoin mulla ei olis ollu nelkytsenttistä irokeesia.. :D
Ei vaan tulin raskaaksi ja jouduin käyttämään jotain pahuksen terveyssandaaleita, jalat oli tosi rasittuneet ja turposivat. Imetyksen aikana oli taas käytettävä kenkiä, tällä kertaa järkisyistä, olimme muuttaneet rivariin enkä halunnut jatkuvasti pestä jalkojani kun sisälle tulin ulkoa ja muksuja piti hoitaa. Hetken kuluttua odotinkin taas, ja käytin niitä terveyssandaaleita. Sitten niihin taas vaan tottu. :(
- taas.
pidän kenkiä kesät ja talvet,on miellyttävämpi kävellä kaduilla kuin myös luonnossa.
- Kobber
Kadehdin sinua vilpittömästi! Olen haaveillut, että totuttelisin kesällä kengättömyyteen, mutta on aina jäänyt. Välillä nukun yötkin sukat jalassa. En kylmän vuoksi, vaan että ihovoiteet pysyy. Töihin en edes voisi mennä paljasjaloin, siitä nousisi hygieniakohu, kun työskentelen melko suurta puhtautta vaativissa tiloissa.
Hullun paperit jos on jo ennestään, niin paljain jaloin kulkeminen syysviileällä riittää varmaan jo pakkohoitoon lähettämisen perusteeksi, eikä siinä mitkään järkiselitykset riittäsi. Että niin on maailma epäreilu paikka, ei voi kaikki edes avojaloin kävellä, vaikka toisaalla maailmassa se on pakko. :(
Oot tosi luomu! Toi tekee kropalle hyvää, ihailuni! -@ -@ -@usein yöllä sukat jalassa kun rasvailen jalkapohjiani. Rasvaan usein kun haluan että jalkapohjat pysyy pehmeinä.
Talvella jos on kylmää nykäisen sukat yöksi jalkaan. Mulla menee varpaat aina peiton ulkopuolelle ja tuntuu ikävältä kun varpaat palelee :).- Paljaiksi porukalla
Aina, kaikkialla ja joka tilanteessa ei kai kannata olla avojaloin. Kuitenkin jalkapohjien totuttaminen paljaina pärjääviksi kuulostaa kiehtovalta! Pitäisiköhän apuna käyttää jonkinlaisia maagisia nahanvahvistamisharjoitteita? :-) Mahtaisiko 20-30 -vuotiaille opiskelijahenkisille löytyä Uudeltamaalta kerhon perustamisen kiinnostusta teemasta?
- Pikkuruu
Itsekään en käytä kotona sukkia koskaan. Talvella ulkona liikkuessa on kyllä useimmiten sukat ja kengät aina talvella. Töissä pidän sukkia kesät talvet, mutta kotona heti pois. En tajua miten jotkut voivat nukkua sukat jalassa, itse en voi pitää varpaita edes peiton alla.
- zzxx
En minäkään käytä kotona sukkia, ja kesäisin en juuri missään. Kesällä liikun myös paljon ilman kenkiä ulkonakin. Sen sijaan nukkuessa käytän sukkia aina, ympäri vuoden.
Ilmeisesti toimin siis päinvastoin kuin useimmat muut ihmiset, jotka nukkuu paljain jaloin, mutta kulkevat sukissa/kengissä muulloin. Itse en ymmärrä, miten muut pystyy nukkumaan ilman sukkia, ja muut ei taas ymmärrä miten minä pystyn kulkemaan ulkona ilman kenkiä...
- Tyyneliina
Sinulla on hyvä tapa.Jalkapöydän lihakset työskentelee ja tasapaino pysyy hyvänä,huomaat sen sitten vanhana.Tsemppiä syksyyn.
- otherside
ja yölläkin villasukat
- kuin minä hienoa
Itse kyllä kenkiä käytän. Maaseudulla kyllä kuljen paljain jaloin pihalla myöhään syksýyn.
Sukkia ei ole käytetty miesmuistiin kengissä. Avojaloin kesät talvet minäkin. Kuvittelin jo olevani ainoa friikki. Mutta en ole. - Avojaloin kaupoissa ja kadu...
Aika oudon friikin maineessa taidat olla?
Ei tulisi mieleenkään lähteä ilman jalkineita (vaikka sukkia ei olisikaan niissä) pois kotipihalta tai mökiltä kaupungin keskustaan.
Asvaltti kun on täynnä roskaa, pullonkorkkeja, metalli- ja lasinsirua jne. Mielestäni on myös huonoa käytöstä heilua niin ilman paitaa kun kenkiäkin ihmisten ilmoilla.
Esim terassilla tai kaupoissa ei pidä olla ilman paitaa, eikä myöskään avojaloin. Ihme, että päästivät sinut ovesta sisään.
Opettele siis alkeelliset käytös- ja pukeutumis- ja etikettisäännöt. Menetkö läheisten hautajaisiin myös farkuissa ja avojaloin?- niin.....
Noin pienenä välihuomatuksena - kumpa hautajaisiin voisi mennä ihan tavallisena ja vaikka ilman kenkiä.
Toivottavasti ajat muuttuu niin paljon, että minun hautajaisiin tullaan sellaisena kuin on hyvä olla. Pitäisiköhän kirjoittaa viimeisenä toivomuksena ....? - zzxx
Kommentoinpa vielä hiukan tätäkin ahdasmieliseksi luokiteltavissa olevaa vuodatusta, vaikka en alkuperäinen kirjoittaja olekaan.
" Ei tulisi mieleenkään lähteä ilman jalkineita (vaikka sukkia ei olisikaan niissä) pois kotipihalta tai mökiltä kaupungin keskustaan. "
Se on sinun mielipiteesi siitä, miten itse haluat toimia, ja hyvä niin. Kaikki ihmiset eivät kuitenkaan ajattele kaikista asioista aina aivan samalla tavalla. Sitä kutsutaan yksilöllisyydeksi.
" Asvaltti kun on täynnä roskaa, pullonkorkkeja, metalli- ja lasinsirua jne. "
Mutta eihän sen pitäisi olla sinun ongelmasi, sillä sinullahan on kengät jalassa joka tapauksessa?
" Mielestäni on myös huonoa käytöstä heilua niin ilman paitaa kun kenkiäkin ihmisten ilmoilla.
Esim terassilla tai kaupoissa ei pidä olla ilman paitaa, eikä myöskään avojaloin. Ihme, että päästivät sinut ovesta sisään. "
Jos ilman kenkiä käveleminen katsottaisiin sopimattomaksi, niin silloin tulisi katsoa sopimattomaksi myös sandaalien käyttö. Käytännössähän avosandaaleissa näkyy jalkaterää lähes yhtä paljon kuin paljain jaloin liikuttaessa, sillä kevyimmissä sandaaleissahan ne pari narua, jotka kulkevat jalan yli, peittävät suhteessa hyvin pienen osan jalan pinta-alasta, toki sandaalityypistä riippuen.
Pohjaosahan jää jalkaterän ja maanpinnan/lattian väliin, joten sen visuaalinen merkitys on siksi melko vähäinen jalkaterän näkymisen kannalta. Jos kyse on tosiaan kevytrakenteisista sandaaleista, jotka sattuvat vielä olemaan värisävyltään lähellä ihon väriä, visuaalinen ero paljain jaloin kulkemiseen on vähäinen, varsinkin kaukaa katsottaessa. Jalka on siis lähes yhtä paljon näkyvillä.
Sinun tulisi siis paheksua myös sandaaleita, tai muuten jalkojen näkymisen moralisointi voi vaikuttaa hiukan kaksinaismoralistiselta. Eihän esimerkiksi nudismi julkisella paikalla muuttuisi hyväksyttäväksi sillä, että kiinnittäisi parilla nauhalla jonkun läpyskän peniksen ja kivesten väliin, sukupuolielimen ollessa silti suurimmalta osalta näkyvissä.
Paidattomuudessa on taas kyse eri asiasta.
" Opettele siis alkeelliset käytös- ja pukeutumis- ja etikettisäännöt. "
Sääntöjä, määräyksiä, kieltoja, sitähän elämä on. Joidenkin ihmisten elämän sisältö näyttää olevan sellaisten kehitteleminen ja muiden ihmisten vahtiminen.
Esimerkiksi, jos olisit romaniheimoon kuuluva, et voisi liikkua missään ilman suoria housuja ja tietyn tyyppisiä kenkiä, ja käsivartesi eivät saisi olla näkyvissä. Naisena liikkuminen olisi vielä paljon hankalampaa painavan ja ylisuuren hameen kanssa. Sellaisia ovat normaalit alkeelliset käytös- ja pukeutumis- ja etikettisäännöt, jotka romaneille kuuluu, ja jotka heidän on opeteltava.
Entäpä mitä niihin alkeellisiin käytös- pukeutumis- ja etikettisääntöihin kuuluukaan talebanien piirissä. Naisilta ei saisi näkyä juuri mitään muuta, kuin silmät.
" Menetkö läheisten hautajaisiin myös farkuissa ja avojaloin? "
Erilaisissa tilanteissa voidaan edellyttää tilanteen mukaista pukeutumista, esimerkiksi juhlapukua. Juhlapukuun kuuluu tietysti kokonaisuuteen kuuluvat kengät, joten myös lenkkitossut, kumisaappaat tai sandaalit sopii niihin tilanteisiin ihan yhtä huonosti kuin paljaat jalat.
Käytännössä olen silti huomannut, että esimerkiksi häissä monet naiset kuitenkin ottavat korkokenkänsä pois loppuillasta ja ovat paljain jaloin. - Vieras9
zzxx kirjoitti:
Kommentoinpa vielä hiukan tätäkin ahdasmieliseksi luokiteltavissa olevaa vuodatusta, vaikka en alkuperäinen kirjoittaja olekaan.
" Ei tulisi mieleenkään lähteä ilman jalkineita (vaikka sukkia ei olisikaan niissä) pois kotipihalta tai mökiltä kaupungin keskustaan. "
Se on sinun mielipiteesi siitä, miten itse haluat toimia, ja hyvä niin. Kaikki ihmiset eivät kuitenkaan ajattele kaikista asioista aina aivan samalla tavalla. Sitä kutsutaan yksilöllisyydeksi.
Mutta eihän sen pitäisi olla sinun ongelmasi, sillä sinullahan on kengät jalassa joka tapauksessa?
" Mielestäni on myös huonoa käytöstä heilua niin ilman paitaa kun kenkiäkin ihmisten ilmoilla.
Esim terassilla tai kaupoissa ei pidä olla ilman paitaa, eikä myöskään avojaloin. Ihme, että päästivät sinut ovesta sisään. "
Jos ilman kenkiä käveleminen katsottaisiin sopimattomaksi, niin silloin tulisi katsoa sopimattomaksi myös sandaalien käyttö. Käytännössähän avosandaaleissa näkyy jalkaterää lähes yhtä paljon kuin paljain jaloin liikuttaessa, sillä kevyimmissä sandaaleissahan ne pari narua, jotka kulkevat jalan yli, peittävät suhteessa hyvin pienen osan jalan pinta-alasta, toki sandaalityypistä riippuen.
Pohjaosahan jää jalkaterän ja maanpinnan/lattian väliin, joten sen visuaalinen merkitys on siksi melko vähäinen jalkaterän näkymisen kannalta. Jos kyse on tosiaan kevytrakenteisista sandaaleista, jotka sattuvat vielä olemaan värisävyltään lähellä ihon väriä, visuaalinen ero paljain jaloin kulkemiseen on vähäinen, varsinkin kaukaa katsottaessa. Jalka on siis lähes yhtä paljon näkyvillä.
Sinun tulisi siis paheksua myös sandaaleita, tai muuten jalkojen näkymisen moralisointi voi vaikuttaa hiukan kaksinaismoralistiselta. Eihän esimerkiksi nudismi julkisella paikalla muuttuisi hyväksyttäväksi sillä, että kiinnittäisi parilla nauhalla jonkun läpyskän peniksen ja kivesten väliin, sukupuolielimen ollessa silti suurimmalta osalta näkyvissä.
Sääntöjä, määräyksiä, kieltoja, sitähän elämä on. Joidenkin ihmisten elämän sisältö näyttää olevan sellaisten kehitteleminen ja muiden ihmisten vahtiminen.
Esimerkiksi, jos olisit romaniheimoon kuuluva, et voisi liikkua missään ilman suoria housuja ja tietyn tyyppisiä kenkiä, ja käsivartesi eivät saisi olla näkyvissä. Naisena liikkuminen olisi vielä paljon hankalampaa painavan ja ylisuuren hameen kanssa. Sellaisia ovat normaalit alkeelliset käytös- ja pukeutumis- ja etikettisäännöt, jotka romaneille kuuluu, ja jotka heidän on opeteltava.
Entäpä mitä niihin alkeellisiin käytös- pukeutumis- ja etikettisääntöihin kuuluukaan talebanien piirissä. Naisilta ei saisi näkyä juuri mitään muuta, kuin silmät.
Erilaisissa tilanteissa voidaan edellyttää tilanteen mukaista pukeutumista, esimerkiksi juhlapukua. Juhlapukuun kuuluu tietysti kokonaisuuteen kuuluvat kengät, joten myös lenkkitossut, kumisaappaat tai sandaalit sopii niihin tilanteisiin ihan yhtä huonosti kuin paljaat jalat.
Käytännössä olen silti huomannut, että esimerkiksi häissä monet naiset kuitenkin ottavat korkokenkänsä pois loppuillasta ja ovat paljain jaloin.Olipa hieno ja asiallinen vastaus. Itse olen täysin samaa mieltä !!!
- kommentti2
zzxx kirjoitti:
Käytännössä olen silti huomannut, että esimerkiksi häissä monet naiset kuitenkin ottavat korkokenkänsä pois loppuillasta ja ovat paljain jaloin.Pakko kommentoida tätä hyvää kommenttia :-)
--> Juuri näin. Onneksi on vapaus tehdä asioita omalla tavalla!!!
--> Itse en kaupungilla kulkisi ilman paitaa, mutta kesällä paljaissa jaloissa on usein tuollaiset mahdollisimman huomaamattomat sandaalit. Autoa ajan usein paljain jaloin ja kauppaankaan ei aina viitsi laittaa kenkiä jalkaan. Paljaista jaloista ei kukaan koskaan ole huomauttanut.
--> Jos jalassa on vaikkapa täyspitkät farkut (niin kuin mulla usein on), niin kauempaa on täysin mahdoton sanoa olenko paljain jaloin vai sandaaleissa. Semmoinen tunne on syntynyt, että joidenkin mielestä esim. kauppaan on sopimatonta mennä paljain jaloin, mutta tuollaiset olemattomat sandaalit tekee kaupassakäynnistä sallitun.
Käytännössä olen silti huomannut, että esimerkiksi häissä monet naiset kuitenkin ottavat korkokenkänsä pois loppuillasta ja ovat paljain jaloin.
--> Tyylitajua saa ja pitää olla. Mutta ei se ole estänyt ainakaan minua tekemästä joissain tilanteissa valintoja, että olen vaikka kaverin bileissä avojaloin...
- perär.
paljain jaloin jos poliisi näkee. Varmasti ei saa puukengilläkään ajaa. Aika iso riski puukengillä sotkeutua polkimiin.
- zzxx
Nyt tulee taas väärää tietoa. Auton ajamista paljain jaloin EI ole laissa kielletty. Asiasta ei edes ole mitään mainintaa laissa.
Tässä poliisin kommentti asiaan, kun joku kysyi ajamisesta puukengillä tai paljain jaloin:
http://www.poliisi.fi/poliisi/discuss.nsf/vwThreads/5E7DCD6A88FCA373C2257052002FCD2A
Puukengillä ajamista ei siis suositeltu, mutta paljaista jaloista ei ollut mitään sanomista.
Itsekin ajelen kesäisin useimmiten paljain jaloin. Se on omasta mielestäni myös miellyttävin, ja kesällä myös turvallisinkin tapa ajaa, sillä en todellakaan luottaisi sandaaleihin ajojalkineena. Poljintuntuma on hyvin tarkka verrattuna kengät jalassa ajamiseen.
- 70's
seiskytluvulla kun se oli ihan muotia, avojaloin siis. tai toinen vaihtoehto olivat 'jeesus-sandaalit', vähän sitä hippimeininkiä. kyl määkin kulin hesassa kilometrikaupalla Taka-Töölöstä keskustaan aina paljasjaloin. Oli vähän jalkapohjat rakoilla mutta mielessä soi vaan 'polttaa..kesäkatu miestä, kosteaa höyryä nousee tiestä
summer in the city, oli se aikaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1052983- 101864
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3901706Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191277
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039