Mulla on kolmas evarin kaksitahti kone ja ongelmia ei ole aikaisemmin ollut yhtään.Ostin viime vuonna 40 e-tec moottorin ja murheet alkoi aika nopeesti.Ajettu noin sata tuntia kun varoitti "ei öljyä".Takuuseen vaihtoivat öljypumpun.Sitten pelas noin kahteensataan tuntiin hyvin kunnes tuli öljyvuotoa moottorin alaosaan.Rupesivat tutkimaan sitä ja huomasivat että tiiviste pullahtanut perän kiinnitys kohdasta pois paikaltaan.Nyt odotellaan uutta osaa ja mietitään vaihto ehtoja.kannattaisko hävittää ennenkuin takuu loppuu vai onko muilla kokemuksia kyseisestä moottorista.Muuten ajossa erinomainen ja ärhäkkä kone.
Evarin e-tec "kypsyttää"
30
12267
Vastaukset
- ainakaan
vielä vaihtaisi, jos kerran on muuten hyvä. Olikohan öljyvuotoa jo ennen pumpun vaihtoa tai tuliko tiivistevika pumpun vaihdon yhteydessä.
- herättämään
No kohta alkaa tyypillinen eipäs juupas keskustelu.
Itse en E-Tecille ole keksinyt kilpailukykyista vaihdokkia. Tosin en ole hankinnan jälkeen etsinytkään. Oma on pelannut vuodesta 2006 moitteetta.
Ensivuonna pitää viedä ensimmäiseen huoltoon, tosin "tunnit" taitaa virallisesti tulla täyteen kesällä. Painava tai laiska nelari olis oodottelemassa kolmatta huoltoa, suuren tyhjäkäyntikäytön takia jotkut jo viisi huoltoa nähneet. - siunatkoon
herättämään kirjoitti:
No kohta alkaa tyypillinen eipäs juupas keskustelu.
Itse en E-Tecille ole keksinyt kilpailukykyista vaihdokkia. Tosin en ole hankinnan jälkeen etsinytkään. Oma on pelannut vuodesta 2006 moitteetta.
Ensivuonna pitää viedä ensimmäiseen huoltoon, tosin "tunnit" taitaa virallisesti tulla täyteen kesällä. Painava tai laiska nelari olis oodottelemassa kolmatta huoltoa, suuren tyhjäkäyntikäytön takia jotkut jo viisi huoltoa nähneet."Painava tai laiska nelari olis oodottelemassa kolmatta huoltoa"
tuo nelikymppinen evikka painaa 105-113kg
nelikymppinen honda 91kg.
ootko sattumoisin lukenut sen jutun,kun äijä kauppas venettä e-teccia kuopiossa liikkeeseen,niin myyjä ilmoitti,ettei ota mistään hinnasta.
koneesta ei kuulemma pääse eroon. - sillointällöin ;)
siunatkoon kirjoitti:
"Painava tai laiska nelari olis oodottelemassa kolmatta huoltoa"
tuo nelikymppinen evikka painaa 105-113kg
nelikymppinen honda 91kg.
ootko sattumoisin lukenut sen jutun,kun äijä kauppas venettä e-teccia kuopiossa liikkeeseen,niin myyjä ilmoitti,ettei ota mistään hinnasta.
koneesta ei kuulemma pääse eroon.Yleensä kyllä savolaisten juttuja vaan, eli bullshit ;)
- roope715
Öljy pumppu sijaitsee eri kohdassa kuin tiiviste joka on pullahtanut esiin.Koneella ajatte 200 tuntia ja ensimmäinen huolto tehtiin silloin.75% käyttö tunneista oli uistelua joka syö tulppia.Rupesi pätkimään kun tulpat oli ihan loppu.Tulpat uusittiin ja pelaa kuin enkeli.Harmittaa vaan tälläiset valmiste viat kun ostaa olevinaan laatua.Silti meinaan jatkaa e-tecillä viellä pitkään .Toivotaan että viat olisi jo tässä.On muuten uistellessa ihan kelpo kone ei ravista ja on hiljainen ja savuton mylly.
- olen ymmärtänyt
roope715 kirjoitti:
Öljy pumppu sijaitsee eri kohdassa kuin tiiviste joka on pullahtanut esiin.Koneella ajatte 200 tuntia ja ensimmäinen huolto tehtiin silloin.75% käyttö tunneista oli uistelua joka syö tulppia.Rupesi pätkimään kun tulpat oli ihan loppu.Tulpat uusittiin ja pelaa kuin enkeli.Harmittaa vaan tälläiset valmiste viat kun ostaa olevinaan laatua.Silti meinaan jatkaa e-tecillä viellä pitkään .Toivotaan että viat olisi jo tässä.On muuten uistellessa ihan kelpo kone ei ravista ja on hiljainen ja savuton mylly.
että vuosimallissa 2008 olisi tuota sytytyslogiikkaa / -tapaa muutettu siten, että moninkertainen sytytys pienillä kierroksilla yhden työtahdin aikana olisi poistunut, tulppien kuluminen olisi siten vähentynyt.
Vm.- 2008 käyttäjät voinevat myöhemmin kertoa kokemuksiaan tuosta asiasta miten tulpat kestävät uistelukäytössä.
E-TEC -keskustelupalstalta voi todeta, että pääosin käyttäjillä ei ole mitään teknisiä murheita ja ovat tyytyväisiä moottoriinsa, mutta toki aina joku ongelma sekaan mahtuu, mekaanisia laitteitahan nuo kuitenkin ovat ja osittain aika uuttakin teknologiaa.
Lienee aika pitkälti mielipideasia luottaako E-TECin toimintaan vai ei. Pitkiä takuita niihin ainakin ulkomailla näytetään myöntävän, joten ei huonolla konstruktiolla varmaankaan sellaista takuuta kannattaisi antaa... - takaaja 098709
olen ymmärtänyt kirjoitti:
että vuosimallissa 2008 olisi tuota sytytyslogiikkaa / -tapaa muutettu siten, että moninkertainen sytytys pienillä kierroksilla yhden työtahdin aikana olisi poistunut, tulppien kuluminen olisi siten vähentynyt.
Vm.- 2008 käyttäjät voinevat myöhemmin kertoa kokemuksiaan tuosta asiasta miten tulpat kestävät uistelukäytössä.
E-TEC -keskustelupalstalta voi todeta, että pääosin käyttäjillä ei ole mitään teknisiä murheita ja ovat tyytyväisiä moottoriinsa, mutta toki aina joku ongelma sekaan mahtuu, mekaanisia laitteitahan nuo kuitenkin ovat ja osittain aika uuttakin teknologiaa.
Lienee aika pitkälti mielipideasia luottaako E-TECin toimintaan vai ei. Pitkiä takuita niihin ainakin ulkomailla näytetään myöntävän, joten ei huonolla konstruktiolla varmaankaan sellaista takuuta kannattaisi antaa...pitkällä takuulla on myös psykologinen merkitys. Sinäkin pidät nyt E-Teciä hyvänä moottorina. Käytännössä valmistusviat ilmenevät varsin nopeasti eikä niinä viimeisinä vuosina paljon vikoja tule. Kulumistahan ei takuu korvaa.
Takuu on tietenkin hyvä asia, mutta kyllä moottorivika silti omistajaa riepoo. Se kun sattuu yleensä Juhannuksen jälkeen ja silloin pitäisi päästä vesille eikä kukaan mielellään silloin roudaa venettä pajalle odottamaan huoltomiehen loman loppumista.
- että...
Evikalta olis tulossa 20:n hv:n E-Tec. Kaks sylinterisenä se voisi olla kova sana kakskymppisten sarjaan, jos siinä männät liikkuu, niin kuin luulen vuorotellen, ei pitäisi täristää niin kuin nelari.
- ajanut
ai nelari täristää.hyvä ku joku kerto ku en oo ite huomannukkaa.Vnha 2-tahti vispas nii et ei tahtonu perälaudassa pysyä
ajanut kirjoitti:
ai nelari täristää.hyvä ku joku kerto ku en oo ite huomannukkaa.Vnha 2-tahti vispas nii et ei tahtonu perälaudassa pysyä
Tuo täristys perustuu siihen että kaks pyttyisessä nelarissa männät liikkuu yhtäaikaa. Käytännössä sitä ei paljon huomaa, lähinnä pienillä kierroksilla.
- vladi2
paskan möivät, ei voi muuta sanoa
- On totta
Uusissa ei kuulemma syö tulppia yhtä ahnaasti.Eipä tuo vanhemmisakaan ongelma ollut kun kestivät 200 tuntia uistella ennenkuin olivat loppu.
- Tulevan
Sinun suusta. Ei sentään E-tecissä mee kampiakselit poikki, eikä oo sylintereissä naarmuja heti testiajon aikana, niinkuin joissakin muissa merkeissä.
- t: e-techin 60HV tyytyväine...
Tulevan kirjoitti:
Sinun suusta. Ei sentään E-tecissä mee kampiakselit poikki, eikä oo sylintereissä naarmuja heti testiajon aikana, niinkuin joissakin muissa merkeissä.
http://www.fischemarine.com/index.htm
e-tchin huoltoväli 300 tuntia ( koneessa ohjelma joka voitelee koneen automaattisesti syksyllä, eli tarvitse viedä huoltoon)
4- tahtisissa huoltoväli jo 20 tuntia, eikä sekään mikään halpa huolto ole,
Saa raahata 4- tahti konetta monta kertaa huoltoon 300 tunnin aikana, ja euroja menee...
4 tahtisen ylläpito tulee kyllä paljon kalliimmaksi, lisäksi niisä on paljon enemmän kuluvia osia!!!!
kannattaa laskea kokonaisuutta myös, ei pelkästään kuunnella kaiken maailman myyjien uskomattomia kertomuksia....myyjä haluaa rahaa!!! - mercuryracingman
t: e-techin 60HV tyytyväine... kirjoitti:
http://www.fischemarine.com/index.htm
e-tchin huoltoväli 300 tuntia ( koneessa ohjelma joka voitelee koneen automaattisesti syksyllä, eli tarvitse viedä huoltoon)
4- tahtisissa huoltoväli jo 20 tuntia, eikä sekään mikään halpa huolto ole,
Saa raahata 4- tahti konetta monta kertaa huoltoon 300 tunnin aikana, ja euroja menee...
4 tahtisen ylläpito tulee kyllä paljon kalliimmaksi, lisäksi niisä on paljon enemmän kuluvia osia!!!!
kannattaa laskea kokonaisuutta myös, ei pelkästään kuunnella kaiken maailman myyjien uskomattomia kertomuksia....myyjä haluaa rahaa!!!vaihtaako e-tec itse myös peräöljyt joka syksy?
4t-huolto,öljyt 20e suodatin 15e,ja peräöljyt.
E-tec käyttää normaalisti 2% öljyseosta,eipä sekään ilmaista ole.
Oikeaa öljyä kun ei kaupasta löydy,niin huoltoon piuhan päähän,että toimii:)
http://www.moottorivene.info/keskustelu/peramoottorit/evinrude-e-tec-oljysta-%28xd100%29-korvaavia-oljyja-t7156/0/
Se siitä e-tecin helppoudesta - Mitä normaalisti
mercuryracingman kirjoitti:
vaihtaako e-tec itse myös peräöljyt joka syksy?
4t-huolto,öljyt 20e suodatin 15e,ja peräöljyt.
E-tec käyttää normaalisti 2% öljyseosta,eipä sekään ilmaista ole.
Oikeaa öljyä kun ei kaupasta löydy,niin huoltoon piuhan päähän,että toimii:)
http://www.moottorivene.info/keskustelu/peramoottorit/evinrude-e-tec-oljysta-%28xd100%29-korvaavia-oljyja-t7156/0/
Se siitä e-tecin helppoudestaEt taida olla asiasta perillä ees ensikesänäkään.
testien mukaan tyhjäkäynnillä 0,3 %, ja ja keskikulutus oli 0,9 %.
Öljyn kulutus, kuten bensankin täytyy olla todellinen kulutus, eikä mikää vain TÄYSkaasun asento.
Ja tuo kysymyksesi peräöljyn vaihdosta on aika lapsellinen. Sillä Etecciin vaihdetaan peräöljy 3 vuoden välein, joten vaihda sinä vaan mercuryyn joka vuosi.
Mulla on 23 vuotta johnsson, jonka tuntikulutus täyskaasulla on n. 10-11 litraa/h,
mutta todellinen keskikulutus oli 6-7 tunnin reissulla 4,5 litraa, joten tuntia kohti meni 0,75 litraa.Kahden ison miehen painolla.Ja täysilläkin ajettiin kilometri kaupalla.,
- Hannes_71
"4- tahtisissa huoltoväli jo 20 tuntia, eikä sekään mikään halpa huolto ole, "
Missä ihmeen 4t koneessa on huoltoväli 20t?
2t koneet eivät ole enää tätä päivää - muutenhan autopuolellakin Wartburg jylläisi edelleenkin :-)
Lisäksi 2t koneen käyntiääni on kovempi kuin vastaavasaa 4t koneessa.- EHEeheEHEehe
Sulla ei näytä olevan vanhaa ruohonleikkuria kummempaa konetta.)
- pikkusieluille
EHEeheEHEehe kirjoitti:
Sulla ei näytä olevan vanhaa ruohonleikkuria kummempaa konetta.)
Paskan jauhamiseen taas näyttää menevän.Kyllä jokaisen nyt täytyis tajuta, että on
koneissakin ns.maanantai kappaleita, ei vain ihmisissä, varsinkaan kun aasialaiset
ovat astuneet sorvien ääreen.Monet perinteiset turvalliset konemerkit ovat kokeneet
inflaation laaduissaan kilpailun myötä.
Ihan turha kenenkään on toitottaa jonkun merkin erinomaisuutta,kun toinen samanmerkkisen koneen käyttäjä repii "peliverkkareitaan".
Makuasioista ei kannata kiistellä,niinhän "sanassakin" sanotaan.
Toinen tykkää vain toisista asioista kuin toinen,tarve ja käyttö kohteetkin ovat
harvoilla samat.
- 3939393
Kyll nää 2t jäärien jutut on ihmeellisiä. Itse en voi muuta todea kuin että 2t on niin eilispäivää.
- ei snaijjaa joku
Kyllä ne ovat yhä tätäpäivää,jotkut vaan eivät tajua sitä,on paljon ihmisiä jotka eivät nelariin vaihda muuta kuin sitten,kun ei muita saa.Nelari kun kertakaikkiaan ei sovi heidän tarpeisiinsa.Meneppä esim. Tenolle lohiveneiden koneita katsoon,niillä joilla
2T ( 8-10 hp ) ei ole perässä,ei ole ollut onnea löytää sellaista, nelareilla kun niissä hommissa ei tee mitään.
Että ihmeelliseltä ja kapeakatseiselta näkemyksesi tosiaan näyttää, jonka näköjään
itsekkin tajuat myöntää. - 2 nelaria omistava
ei snaijjaa joku kirjoitti:
Kyllä ne ovat yhä tätäpäivää,jotkut vaan eivät tajua sitä,on paljon ihmisiä jotka eivät nelariin vaihda muuta kuin sitten,kun ei muita saa.Nelari kun kertakaikkiaan ei sovi heidän tarpeisiinsa.Meneppä esim. Tenolle lohiveneiden koneita katsoon,niillä joilla
2T ( 8-10 hp ) ei ole perässä,ei ole ollut onnea löytää sellaista, nelareilla kun niissä hommissa ei tee mitään.
Että ihmeelliseltä ja kapeakatseiselta näkemyksesi tosiaan näyttää, jonka näköjään
itsekkin tajuat myöntää.Voitko vähän selventää mitä tarkoitat? esim. "Tenolle lohiveneiden koneita katsoon,niillä joilla
2T ( 8-10 hp ) ei ole perässä,ei ole ollut onnea löytää sellaista, nelareilla kun niissä hommissa ei tee mitään."
Miksei tee mitään jne?
Tekeekö niillä sitten jotain jos muita ei saa? - xo220
Voisitko vähän valaista miksi 2t on niin eilispäivää? Ja tarkennetaan että puhutaan nyt uusista suorasuihkutusmalleista!
- jänkhä Joonas
2 nelaria omistava kirjoitti:
Voitko vähän selventää mitä tarkoitat? esim. "Tenolle lohiveneiden koneita katsoon,niillä joilla
2T ( 8-10 hp ) ei ole perässä,ei ole ollut onnea löytää sellaista, nelareilla kun niissä hommissa ei tee mitään."
Miksei tee mitään jne?
Tekeekö niillä sitten jotain jos muita ei saa?Jos laitta 8hp nelarin lohiveneen perään,siitä tulee melkovarmaan sukellusvene,
jos ei virta tehottomana sitten vie.Kiihtyy vain kuski.
Laaha ankkuriksi. - Oikea potkuri!
jänkhä Joonas kirjoitti:
Jos laitta 8hp nelarin lohiveneen perään,siitä tulee melkovarmaan sukellusvene,
jos ei virta tehottomana sitten vie.Kiihtyy vain kuski.
Laaha ankkuriksi.No sitten kun ne teidän 2T koneet on ajettu loppuun niin laitatte nelarin oikean kokoisella potkurilla ja ihmetelette että miten on joskus viititty huudattaa 2T koneita! Näin se vaan menee jänkhälläki!
- Anonyymi
Padat on patoja
- Anonyymi
Onko aloittaja vielä näillä sivuilla. Miten 40hv E-teccisi on toiminu?
- Anonyymi
Todennäköisesti hermoromahduksen saaneena hoidossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti hermoromahduksen saaneena hoidossa.
Joo, meni raukka vaihtamaan nelariin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796