Mitä mieltä olette, kannattaako noita maalipinnan käsittelyjä tehdä? Tällä hetkellä on suht tuore musta farkku alla. Vai riittääkö jos tarpeeksi usein vaan vahaa? Kertokaa kokemuksia noista käsittelyistä.
Maalipinnan käsittely!
4
573
Vastaukset
Että ei kannata..
Haaskaat vain rahojasi. Vahaus keväällä ja syksyllä riittää hyvin. Ja käsin pesu vahashampoolla runsaalla vedellä..- glanssaaja
Samaa mieltä.. Rahan haaskausta. Käsittelyn hinnalla ostaa todella monen vuoden vahat (ja hyvät sellaiset). Talveksi suosittelen, että vahaisit autosi vaikka Korrek kestovahalla (ei saisi mainostaa), sen jälki ei aivan ole näyttelytasoista, mutta kestää hyvin kulutusta. Itse olen kokeillut monia vahamerkkejä (perverssi harrastus) glymit, sonax, turtle wax, ja olen kokeellisesti omien kokemuksien perusteella tullut siihen tulokseen, että korrek kestovaha on yliveto talvivahana.
- vahahullu
glanssaaja kirjoitti:
Samaa mieltä.. Rahan haaskausta. Käsittelyn hinnalla ostaa todella monen vuoden vahat (ja hyvät sellaiset). Talveksi suosittelen, että vahaisit autosi vaikka Korrek kestovahalla (ei saisi mainostaa), sen jälki ei aivan ole näyttelytasoista, mutta kestää hyvin kulutusta. Itse olen kokeillut monia vahamerkkejä (perverssi harrastus) glymit, sonax, turtle wax, ja olen kokeellisesti omien kokemuksien perusteella tullut siihen tulokseen, että korrek kestovaha on yliveto talvivahana.
jep! Sama havainto! Korrek TFX on paras vaha talveksi: jättää todella liukkaan suojakerroksen, kiiltokin on todella hyvä. Ja kestää liuotinpesua ja kuivunut suolapaska irtoaa helposti. Ja Korrekin vahan voi vetää hivenen karheaankin pintaan (jäljellä hitusen suolapaskaa ja bitumia), siinä olevat liuottimet puhdistaa samalla ne maalista pois, naarmuttamatta.
Kesällä /keväällä taas suosin ehdottomasti Presta Best Waxia. Kiilto mahtava.
- touhua....
Suotta hukkaat rahasi moiseen. Jo TM testasi käsittelyt ja kiilto hiipui vuoden aikana ja vaatisi takuuseen uutta käsittelyä.
Työkaveri laitatti sellaisen uuteen perusmustaan 5-srj:n BMW:hen, ja eipä kiillä (Finikor Brilliant) edes niin hyvin kuin oma metallinmusta farkku-Golfini jonka vahaan 4 kk välein Presta Best Waxilla. Vahaus on hyvillä vahoilla helppoa, ja kun sen tekee tarpeeksi usein, on auton pesu lasten leikkiä, suoja saasteita, suolaa ja linnunpaskaa vastaan on hyvä ja kiiltää. Ja vahaaminenhan on ihan kivaa hyötyliikuntaa ja vapaapäivän puuhaa, kuluttaa sopivasti kaloreita.
Ei muuta kuin ostat hyvää vahaa: Presta Best Wax, Mequiar´s, Korrer TFX, Auto Glym puna kultakin käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969