http://www.kaleva.fi/plus/juttu748115_page0.htm
"Parkkipaikkaa etsivälle suuri kismityksen aihe on, jos muut ovat asettaneet autonsa juuri niin kauas toisistaan, ettei oma ajopeli siihen mahdu, vaikka ylimääräistä tilaa näyttää kadun varressa olevan."
Juurikin näin. Kuinkahan monesti olen samaa asiaa manannut. Kahteen ruutuun parkkeerauksesta voi lappuliisa toki kirjoittaa sakon, mutta siltikin tuntuu olevan niin väljää että...
Opetelkaa peruuttamaan taskuun!
Huolimaton pysäköinti tukkii katuja
44
6857
Vastaukset
- harmitellut!
Maalatut parkkiruudut poistavat ongelman, mutta kaupunki säästää väärässä paikassa
- halloo 123
Autot ovat isompi täällä suomessa kuin ennen miettikää millaisia fiat 600 oli ennen ne nyt sai miten vaan parkkipaikoille. Nykyään liian pienet ruudut !!! Ei tartte autoilijoita yhtään moittia , moittikaa parkkiruutujen kokojen tekijöitä kun ne niitä tekee, Turun IKEA sentään muutaman hyvän kokoisen parkkipaikan osannut tehdä.
- Kivaa jee jee
halloo 123 kirjoitti:
Autot ovat isompi täällä suomessa kuin ennen miettikää millaisia fiat 600 oli ennen ne nyt sai miten vaan parkkipaikoille. Nykyään liian pienet ruudut !!! Ei tartte autoilijoita yhtään moittia , moittikaa parkkiruutujen kokojen tekijöitä kun ne niitä tekee, Turun IKEA sentään muutaman hyvän kokoisen parkkipaikan osannut tehdä.
Kännissä on kivaa joo mutta toi sun humalainen sölkötys lähentelee jo naurettavuuden rajoja.
"moittikaa parkkiruutujen kokojen tekijöitä kun ne niitä tekee"
Tuo on ehkä surkein lauseviritelmä aikoihin. Onneksi olkoon! halloo 123 kirjoitti:
....ettet tarkoita inva-paikkoja saati parkkeeraa niihin? turkulaisuutta ku ei vielä lasketa invaliiditeetiks...oletan?
- The Rat
Edellisen kämpän edessä oli sopivasti tilaa seitsemälle autolle (kuudelle, jos paikalla oli isompia pakuja, tms).
Parhaimmillaan näin tuon käytetyn neljälle autolle. Enempää ei vain mahtunut...
Keskellä olevista paikoista on paha sanoa. Eihän sitä tiedä, kuka on autonsa päin vittua pysäköinyt. Onhan noita. Päissä sen sijaan... Etummaiseen paikkaan pistin pari kertaa auton siten, että takanaolijaan jäi pari senttiä rakoa. Mitäs parkkeeraa minne sattuu (näissä tapauksissa kyse ei todellakaan ollut siitä, että edessä olisi alun perin ollut pienempi auto)... Toki laitonta sekin, mutta jos vaikka menisi vinkki perille...
Noo, maalla kun nyt asuu, on ongelma pitkälti poistunut. Mitä nyt paikallisen pizzerian edessä on neljälle tilaa ja kaksi siinä usein on kaiken tilan varaamassa (autoista siis edelleen puhe). - kivakiva*
Lähtee siittä parkkipaikalta kun auto on perseessä kii takapuskurissa ja toinen etupuskurissa on niin taskuun vedetty että.Ootanko siinä seuraavaan aamuun että pääsen autollani pois? vai otanko ja ajan yli ja ruttaan ja samalla pukaan takanani olevan takapuskuriin hieman lisää tilaa ja samoin etu psukuriin?
Näitä ruttaajia taskuun parkeerajia näkyy olevan aivan tarpeeksi
KIITOS EI- The Rat
Kun jätät vituiksi auton, on melkein pakko laittaa kiinni että saa omansa mahtumaan.
Jätä metri väliä edelläolevaan, niin ei tarvitse ruttailla mitään. Ja kaikki mahtuvat hyvin. - kivakiva*
The Rat kirjoitti:
Kun jätät vituiksi auton, on melkein pakko laittaa kiinni että saa omansa mahtumaan.
Jätä metri väliä edelläolevaan, niin ei tarvitse ruttailla mitään. Ja kaikki mahtuvat hyvin.Katos kun mä parkeeraan ruutuun ja oikeen mut te vitun taskuparkeerajat tuutte mun jälkeen ja parkeratte mottiin!
ettekä jätä centin senttiä väliä - Senttejä...
kivakiva* kirjoitti:
Katos kun mä parkeeraan ruutuun ja oikeen mut te vitun taskuparkeerajat tuutte mun jälkeen ja parkeratte mottiin!
ettekä jätä centin senttiä väliätai vaikka euroja. HAHAHAHAH. olipa mulla hauska juttu. Voi vi**u.
- jiovrxerxdytuiok
The Rat kirjoitti:
Jätä metri väliä edelläolevaan, niin ei tarvitse ruttailla mitään. Ja kaikki mahtuvat hyvin.Metri!!!? puoli riittää enemmän ku hyvin
- fiiatti uuno
Eipä haittaa mua kun on puskureissa kiinni autot.
Kun satun omistamaan sellasen romukasan jota naarmut suunnilleen kaunistaa.
Ja tuli mieleen sekin, että miksi melkein joka tiellä pitää olla jokin vidun 2tunnin pysäköinti aika? Kun ei niissä koskaan autoja muutenkaan ole!
- Hjöördis
Närästäähän tuo. Vaan eivätpä nuo maalauksetkaan onnea tuo, niin moni kun pysäköi autonsa suoraan sanoen päin puota parkkipaikoillakin.
- ...Ahtaus ahdistaa
Ikävä sanoa, mutta liian tiiviisti kun olen parkkeerannut, niin autolle takaisin palatessani ovat puskurit ollet lytyssä taikka ovipellit naarmuilla.
Näin ollen olen jättänyt tällaiset perseläpiruudut aivan oman onnensa nojaan ja jos tilavaa paikkaa ei ole löytynyt, niin olen vienyt auton sinne mistä tilaa parhaisten löytyy. Nykyään osaan jo valita ostospaikkanikin sen mukaan mihin saa auton parhaiten parkkiin. - Kondis-kundi
Ja taas pullamössö juntit ulisee näinkin tärkeästä asiasta täällä!
Kun jaksaisitte kävellä 100-200m enemmän niin yleensä löytyy tilaa vaikka kuinka.
Ottaa päähän tuollaiset pösilöt!
On se sitten kiva täytellä kaikenmaailman vakuutuskaavakkeita. Ja vakuutusyhtiöönkin joutuu kävelemäään monta kymmentä metriä!!!- aiheellinenkin
Aina valittajissa ei ole kyse siitä, että he olisivat läskejä ja haluaisivat auton mahdollisimman lähelle, vaan yksinkertaisesti esim. sellaisissa paikoissa missä käy paljon ihmisiä autolla, kuten uimahallit jne.. Itseäni ainakin ottaa päästä, kun ainut vapaa paikka uimahallin parkkipaikalla on sellainen, että siihen ei mahdu auto, kun molemmin puolin tyhjääruutua olevat autot ovat parkkeeranneet just valkoiselle viivalle tai jopa hiukan ns. tyhjän ruudun puolelle. Olen sitä mieltä, että olisi hyvä ottaa myös tosiet huomioon eikä olla niin itekäs, että kun saan vaan oman auton parkkiin niin muista viis.
- Eppo
Onhan se kyllä aika naurettavaa kun rallataan korttelin ympäri kymmenen kertaa vapaata paikkaa etsen, ettei tarttis kävellä muutamaa sataa metriä-puolta kilometriä. Sama aika siihen kumminkin kuluu. Eikä varmasti tee pahaa yhdelleekään (terveelle) ihmiselle. Tosin nykyään alkaa nuo isot, vähän kauempana olevat parkkipaikatkin olla ääriään myöten täynnä, ainakin Porissa. Ei oikein tiedä mihin jättäis. Tosisnaan olenkin jättänyt auton kotiin ja mennyt kävellen tai pyörällä, onnistuu hyvin jos ei ole mitään isompia ostoksia. Toisaalta ymmärrän vanhoja ja huonojalkaisia, joille käveleminen on hankalaa ja kivuliastakin. Heille sadan ja kahdensadan metrin ero on jo huima.
- Tarkka_kuski
Minä jätän ainakin uuden autoni kauas teistä paviaaneista, jotka kolhitte toisten autoja. PITKÄT VÄLIT PIDÄN IHAN TARKOITUKSELLA JA PYSÄKÖIN JATKOSSAKIN NIIN, ETTEIVÄT PAVIAANIT KOLHI!!!
- dlösfkdjfklsdlöfjksdklöfsdl...
Kyllä se mahtuu ihan yhteen ruutuun niinkuin kaikki muutkin. Eikä kukaan tuollaisia amiskinnereitä kadehdi.
- taskuperuutuksen
jos sinua ei haittaa parit naarmut autosi pelleissä? katsos kun minulle ei opetettu sitä autokoulussa
- Enska..
Minä jätän auton juuri siihen mihin se on sallittu, koska jokaisella on ihan sama ongelma! Ei ole hyötyä täällä paasata jostain taskupysäköinnistä ja kuvitella, että se vielä jotain tulisi auttamaan.
- paskiaiset
tukkii kaikki KESKUSTAN katuparkit !!! jääkää sinne maalle landepaukut POIS keskustasta !!
ja suojatien eteen autonsa jättäviltä kortti pois kokonaan !!!!!!!- autoilijamies
No niin tietä pitää valistaa: autohan on vain ja ainoastaan kuljetysväline sen kun suomalaiset vielä oppivat, eivätkä pidä autoa jonain statussymbolina, aivan autohan on väline jolla liikutaan paikasta toiseen, ei sitä pidä pitää kuin kipeää pillua hullut. siihen saa tulla kolhuja ja pitää silloin sitä on käytetty oikein. ottakaa oppia ulkomailta, ette te nyt niin junttia ole?
ja taskuparkkeeraminen siitä on ihan opetusvideoita:tuolta lukemaan hus hus:
http://www.google.fi/search?hl=fi&lr=lang_fi&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=taskuparkkeeraaminen&spell=1
ja
http://www.autohallinautokoulu.net/uutiset.htm
--------------------------------------------------------------------------------
Taskuparkkeeraaminen hankalaa?
Katso "opetusvideoltamme" hyvät ohjeet, miten teet siitä helppoa! Video pyörimään täältä - tosi vitsi´kästä
Kyllä ne ovat ne kaupunkilaiset, jotka lähtevät töihinkin autolla, vaikka olisi työmatkakin vain kilometrin tai 2 km. Sitä ei kävellä eikä mennä julkisella, vaan siirretään se oma peltilehmä sinne työpaikan parkkiin tai jonnekin tienvarsiparkkiin tai P-talon kuukausipaikalle.
- ei_lommoja
autoilijamies kirjoitti:
No niin tietä pitää valistaa: autohan on vain ja ainoastaan kuljetysväline sen kun suomalaiset vielä oppivat, eivätkä pidä autoa jonain statussymbolina, aivan autohan on väline jolla liikutaan paikasta toiseen, ei sitä pidä pitää kuin kipeää pillua hullut. siihen saa tulla kolhuja ja pitää silloin sitä on käytetty oikein. ottakaa oppia ulkomailta, ette te nyt niin junttia ole?
http://www.google.fi/search?hl=fi&lr=lang_fi&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=taskuparkkeeraaminen&spell=1
ja
--------------------------------------------------------------------------------
Katso "opetusvideoltamme" hyvät ohjeet, miten teet siitä helppoa! Video pyörimään täältäTaidat olla köyhä ja ruosteisen Ladan omistaja. Eihän siinä lommot haittaakaan!
- paskiaiset.
"ja suojatien eteen autonsa jättäviltä kortti pois kokonaan"
VÄÄRIN!
Kortti pois niiltä jotka ohittavat tuon auton pysähtymättä!
Taidat olla landepaukku ;) - kokemuksen
autoilijamies kirjoitti:
ja
Katso "opetusvideoltamme" hyvät ohjeet, miten teet siitä helppoa! Video pyörimään täältämukaan taskupysäköinti ei sinänsä ole hankalaa jos osaa peruuttaa autollaan. Hankalaksi sen tekee muu liikenne. Taskuun pysäköitäessä kun pitää ajaa sen parkkiruudun ohi. Perseessä kiinni on kuitenkin aina jatkuva autojono. Peruuta siinä sitten taskuun tai yhtään mihinkään kun takanasi tuleva auto on viiden sentin päässä puskurista.
- peruuttaja
peruuttaminen ei isolla autolla onnistu. Yritän hakea parkkia kauempaakin. Muutaman sadan metrin kävely tekee hyvää. Tai vien parkkihalliin. sielläkin ruudut ovat todella ahtaita, ei saa ovea auki. Miksei leveillä kaduilla laiteta ruutuja VINOON, helpompi peruuttaa pois.
- peruvian
Mitenköhän isolla autolla oikein ajat, kun siinä ei ole peruutusvaihdetta?
Olen nähnyt rekan nupin tekevän taskuunperuutuksen Uudenmaankdulla. Itse olen tehnyt 850 farkkuvolvolla kymmeniä taskuunperuutuksia alle puolen metrin yhteismarginaalilla.
Nyt kun ajan pienellä autolla (golf-kokoluokka), ennätyspysäköinti oli lompakon paksuus takana ja lompakon leveys edessä. Ajoin auton sisään ja aamulla ulos. Naarmuttamatta.
Autoa pysäköidessä on muutama olennainen asia, joiden on syytä olla kunnossa. Ensinnäkin pitää tuntea oman auton ulottuvuudet. Toiseksi pitää edetä hitaasti, ei puskuri mene ruttuun hyvin hitaasta suoraan tulevasta pususta, ei siihen tule edes jälkeä. Kolmanneksi pitää olla valmius kääntää rattia pari kertaa edestakaisin. Neljänneksi pitää käyttää näyteikkunoita peileinä, jotta perän ja keulan voi liikuttaa senttipelillä.
Rinnakkain pysäköitäessä ahtaus on parkkiruutujen maalaajan aiheuttama, taskuparkeissa ahtaus on pään sisällä.
Nämä puheet eivät perustu parin kolmen kerran kokeiluihin, olen pysäköinyt Helsingin ytimeen katupaikoille useamman kerran päivässä 15 vuoden ajan. Väitän osaavani pysäköidä olematta luonnonlahjakkuus tai keskimääräistä taitavampi kuljettaja.
Harjoitus tekee mestarin. Jos haluat pysäköidä ahtaisiin paikkoihin, harjoittele vaikka kavereiden kanssa lähiöiden parkkialueilla merkkilankojen tai kumitötteröiden kanssa.
Se, mitä en halua kuulla, on tahallinen vähäisen tilan tuhlaaminen jollain "pääsen helpommin lähtemään aamulla" -perusteella. Se on itsekästä. - prius
peruvian kirjoitti:
Mitenköhän isolla autolla oikein ajat, kun siinä ei ole peruutusvaihdetta?
Olen nähnyt rekan nupin tekevän taskuunperuutuksen Uudenmaankdulla. Itse olen tehnyt 850 farkkuvolvolla kymmeniä taskuunperuutuksia alle puolen metrin yhteismarginaalilla.
Nyt kun ajan pienellä autolla (golf-kokoluokka), ennätyspysäköinti oli lompakon paksuus takana ja lompakon leveys edessä. Ajoin auton sisään ja aamulla ulos. Naarmuttamatta.
Autoa pysäköidessä on muutama olennainen asia, joiden on syytä olla kunnossa. Ensinnäkin pitää tuntea oman auton ulottuvuudet. Toiseksi pitää edetä hitaasti, ei puskuri mene ruttuun hyvin hitaasta suoraan tulevasta pususta, ei siihen tule edes jälkeä. Kolmanneksi pitää olla valmius kääntää rattia pari kertaa edestakaisin. Neljänneksi pitää käyttää näyteikkunoita peileinä, jotta perän ja keulan voi liikuttaa senttipelillä.
Rinnakkain pysäköitäessä ahtaus on parkkiruutujen maalaajan aiheuttama, taskuparkeissa ahtaus on pään sisällä.
Nämä puheet eivät perustu parin kolmen kerran kokeiluihin, olen pysäköinyt Helsingin ytimeen katupaikoille useamman kerran päivässä 15 vuoden ajan. Väitän osaavani pysäköidä olematta luonnonlahjakkuus tai keskimääräistä taitavampi kuljettaja.
Harjoitus tekee mestarin. Jos haluat pysäköidä ahtaisiin paikkoihin, harjoittele vaikka kavereiden kanssa lähiöiden parkkialueilla merkkilankojen tai kumitötteröiden kanssa.
Se, mitä en halua kuulla, on tahallinen vähäisen tilan tuhlaaminen jollain "pääsen helpommin lähtemään aamulla" -perusteella. Se on itsekästä.Kuka vittu jaksaa veivata edestakaisin kun on parempaakin tekemistä? Mutta jos nyt on ihan pakko änkeä jokaiseen rotanloukkuun eikä niitä ulottuvuuksia jaksa miettiä, niin peruutustutka eteen ja taakse auttaa asiaa kummasti.
totta sekin..............
huolimattomuutta on liikenteessä ihan tarpeeksi muutenkin. Esim. vilkkua käännyttäessä ei osata ollenkaan käyttää tai liian myöhään laitetaan se
päälle ja sit käytetään sitä ihan liian vähän. Ta
rpeeks ajoissa se vilkku päälle ja sitä pitäis op
etella käyttään kunnolla vielä sen kääntymisen jä
lkeenkin ! mitä ne siellä autokoulussa oikeen ope
ttaa ? kuka idiootti se opettaja on ? onks sekään
nyt sitten laillistettu opettaja OIKEESTI !?- *****
Muuten olen vilkun käytöstä kanssasi samaa mieltä. Ei ole hitostikaan hyötyä jos sitä vilauttaa kerran pari samalla kun jo vääntää rattia. Vilkunhan on tarkoitus kertoa muille tien käyttäjille mitä aiot tehdä, ei sitä kuluteta vain siksi että jossain pykälässä niin määrätään.
Mutta mitähän hyötyä vilkuttelusta on kääntymisen jälkeen?
Vai olikohan tämä vaan provo... varmaankin.
Muuten tässä ketjussa puhutaan ihan aiheen vierestä, jokainen väittää parkkeeraavansa oikein, joko liian ahtaisiin tai tilavampiin ruutuihin. Eikös kyse ollut siitä, että kolhu kammoiset ja parkkeerausopinnot väliin jättäneet jättävät yli puolen autonmitan verran väliä, ruuduttomilla kadunvarsi paikoilla... Sama vamma huomattavissa Lpr.ssakin, lisäksi, varsinkin nuo isomman auton omaavat rakkaat itänaapurit jättävät autojaan miten sattuu ruuduista piittaamatta.
- parkkeeraus
Käykääpä ulkomailla kurkkaamassa kuinka siellä pysäköinnin laita on.
- fiatjeps
opitko mitään sieltä ulkomailta vain jatkatko päin vittua pysäköimistä sitten Suomessa?
- DFGHJRR
Ei ne kaikki muualta tulleita ole ketkä tollai pysäköi ja ja jossain maassa liikenne kulttuuri on erilaista....
- puolimetriä
likennetolpasta eteenpäin pysäköivä. Vie juuri sen verran hukkatilaa ettei enää mahdu sitä viimeistä autoa, tilaa jää 4,5 metriä, johon ei mahdu kuin se smart... jolla kukaan ei halua ajaa. Näin kantakupungissa.
- Per Saukko
...pysäköinnissä ja yleensäkin liikenteessä.
- jättänyt välin
Tilanteet vaihtuu koko ajan, etkä voi mitenkään tietää kuka on jättänyt kotteronsa mihinkin, ja mistäkin syystä. Isossa välissä oleva kosla sattaa olla ihan asiallisesti laitettu paikalleen asiallisilla väleillä, mut muut autot ovat olleet sen verran pidempiä , tai eri paikassa juuri sillä hetkellä...
SIIS MINÄMINÄMINÄ kun en juuri ny mahdu tohon
Haist kirjoittaja mun pakokaasua ja pyörry. - Lahtelai
Meill lahles saa sakot ellei auto o ruulus.
Eikös muual sakoteta? Sit varte ne ruulut on.- se vaan
on Niin et tää suomen neuvostotasavalta on syyllinen siihen et autoja pidetään status symbolina eikä vaan kulkuneuvoina: Kun ne on nii suhteettoman kalliita niitä täytyy pitää kun kipeetä P....ua
Musta ainakin jos ne maksais saman kun muuallaki maailmassa eikä pikku kolhuista oltas nii tarkkoja kaikkie elämä helpottus ja toi autokanta uusiutus nopeemmi,nii toi päästöpuoliki helpottus ihan ittestää...
No se että se oikeesti tapahtuis on sitte turhaa unelmaa ........
- fiksaaja
no kyllä tulis peltisepoille töitä jos pitäis ihmisten taskupysäköidä,kun hyvä kun kaikilta onnistuu ees autokoulussa ees kerran sellainen pysäköinti.
- isompi riesa
kun vaan ajetaan eikä tiedetä ketä tai miksi väistetään.
ja se vilkku päälle kun poistutaan ympyrästä, eikä kun mennään ympyrään.
Miten voi olla niin vaikeeta,eikö autokoulussa osaa opettaa? Vai onko se vaan ratin ja penkin välissä...- rekkarit takaisin
silloin tietää jo kaukaa mikä saa,,,nan tumpelo siinä yrittää stadissa ajaa !!!!!!!!
A kilvet vasta kun on ajanut väh 10v heassa tai syntynyt stadissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!! - ratkaisu on
rekkarit takaisin kirjoitti:
silloin tietää jo kaukaa mikä saa,,,nan tumpelo siinä yrittää stadissa ajaa !!!!!!!!
A kilvet vasta kun on ajanut väh 10v heassa tai syntynyt stadissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!Siinäpä asiaan yksinkertainen ratkaisu, alkaapa parkkipaikkoja löytyä kun kaikki osaavat taskuperuuttaa.
- AkkaRatissa
ratkaisu on kirjoitti:
Siinäpä asiaan yksinkertainen ratkaisu, alkaapa parkkipaikkoja löytyä kun kaikki osaavat taskuperuuttaa.
mie jo oottelinki, koska keskustelu saavuttaa tämän korkean tason *huhhahhei*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864