Jyvässeudulla tanssimaan..

UusiTulokas vm-75

Muutin keväällä Jyväskylään, kesälavat tulivat tutuksi, mutta missä voin tanssia talvella? Tanssin perinteisesti, "kädenalitanssit" eivät kiinnosta, viihdekeskus kuuluu olevan enemmän kursseja käyneiden paikka, pitääkö paikkansa ja löytyykö 100km säteellä muita hyviä tanssipaikkoja?

10

1519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytyyhän näitä

Tannssinetissä kyllä löytyy:

http://www.tanssi.net/fi/p/maakunnat.html#keski-suomi

ja sieltä mm.

Kivistö sunnuntaisin, joka kyllä on enemmän varttuneen väen paikka.

Peurunka on yksi mahdollinen paikka ja Revontuli ja Keurusselkä.

Nämä kaikki ovat alle 100 km päässä Jyväskylästä.

Kirjoitat: ""Tanssin perinteisesti, "kädenalitanssit" eivät kiinnosta,"". Luultavasti törmäät kädenalitanssijoihin kaikissa näissä paikoissa. Takuuvarmoja pelkkiä 'vanhan tyylin tansseja' ei löytyne Keski-Suomesta mistään. Viihdekeskuksessa ja muuallakin viihtynee parhaiten, jos jonkin verran on opetellut nykyään suosiossa olevia tansseja kuten esimerkiksi fuskua ja buggia.

Jyvässeudulla on kyllä mahdollisuus oppia myös uusia tansseja. Tarjontaa todella riittää. Samasta syystä hyvin osaavaa tanssiväkeä maakunnasta löytyy paljon myös perinteisten tanssien osalta. Tässä muutama vaihtoehto, jos tanssioppi kiinnostaa:

http://www.kestavat.fi/
      http://www.tanssittaa.fi/
      http://www.haetko.fi
      http://www.break.fi
      http://www.ratilainen.net/
      http://www.tepika.fi/

• lähellä

• tietoa???

• minuakin kiinnostaisi.
        tietoa??? kirjoitti:

Hyvä idea tuo klubitanssi.

Onko siellä klubitansseissa myös näitä alkeiskurssilaisia mukana vai vaan kaikki PROOT?

Millainen kurssi. voiko mennä kesken mukaan ja onko millaista porukkaa?

• on kuvattu
        minuakin kiinnostaisi. kirjoitti:

Millainen kurssi. voiko mennä kesken mukaan ja onko millaista porukkaa?

http://www.tanssittaa.fi/77

Jokainen kerta on oma kokonaisuus, joka alkaa alkeista ja sen päälle jatkokurssi. Lopuksi klubitanssit.

• Vakiokävijä

Viihdekeskus tarvitsee nyt uusia kävijöitä varmaan enemmän kuin koskaan. Kyllä sinne sopii mainiosti sekaan perinteisesti tanssimaan. Kädenalittajien määrä voi aluksi kesälavoihin tottuneen säikäyttää, mutta perinteisesti tanssivia on kuitenkin enemmän.

• mutta on

niin sisäänpäin lämmennyt että ei ihme että me tavalliset tanssijat on sieltä melkein poistuttu...

• mutta on kirjoitti:

niin sisäänpäin lämmennyt että ei ihme että me tavalliset tanssijat on sieltä melkein poistuttu...

...sisäänlämpiämistä, sillä myös meitä kaikkialta muualta Suomesta (ja ulkomailtakin) likkeelle lähteneitä tavallisia tanssijoita siellä Viihtarissa on aina ollut, kun sinne olen piipahtanut.

Viimeksikin (marraskussa 2007) meitä oli yksi autollinen päijäthämäläisiä ja eteläsavolaisia kimpassa.

Sillä kerralla tulin siellä tanssittaneeksi myös muutamaa eteläsuomalaista: ainakin yhden hyvinkääläisen sekä toisen järvenpääläisen kanssa ja muutaman laajalti muita lavoja kiertävän keskisuomalaisen kanssa myös (Riutan, Ruusulinnanan, Satulinnan, Kolmilammin, Kapakanmäen, Kisarannan ja Pesäkallion sekä tietysti Järvenpään kävijöitä siellä tapaa jokseenkin aina).

Kauimmaiset Viihtarissa tapaamani ovat tulleet Turusta, Seinäjoelta, Kuopiosta ja Rovaniemeltä.

Jos sieltä sisäpiiriläisyyttä etsii, sen löytää ehkä alakerran Hiihtomajasta swingtuokioiden aikana. Tosin niissäkin näkee myös muuta väkeä aina.

• mutta on kirjoitti:

Viihdekeskus on monellakin tavalla poikkeuksellinen paikka. Siellä on vakiintunut käytäntö, että miesten ja naisten hakuvuorot vaihtuvat tasatunnein. Näin ei monessa muussa paikassa liene, jos missään muualla? Joskus loppuillasta saattaa olla sekahaku, mutta ei aina. Menettelyn luulisi takaavan sen, että Viihtariin ei kenenkään tarvitse ostaa pelkkiä seisomapaikkoja, vaan jokainen aktiivinen hakija pääsee myös tanssimaan.

Viihdekeskuksen tekee kiinnostavaksi myös se, että siellä saman katon alla on "kaksi aivan erilaista maailmaa" eli iso tanssisali toisessa päässä rakennusta ja toisessa, vanhemmassa päädyssä pienempi hiihtomajan puoli. Myös meno ja meininki näissä eri osissa voi olla aivan erilaista. Yleensä hiihtomajassa on karaokea, mutta usein myös esiintyjiä.

Nimimerkki Truehum mainitsi, että hän Viihtarissa käydessään on tavannut lukuisia tanssijoita, jotka olivat tulleet eri puolilta Suomea, osa jopa ulkomailta. Viihtariinhan tulee usein porukkaa kauempaakin jopa linja-autoilla. Viihdekeskus tosin ei ole kyydityksiä järjestämässä.

Kaiken edellä mainitun perusteella tuntuu oudolta kuulla "sisäänpäinlämpiävyydestä" Viihdekeskuksessa. Pitää tietysti paikkansa, että siellä käy tanssitaidoiltaan erilaista väkeä huipputanssijoista tavallisiin tallustelijoihin, mutta luulisi jokaiselle löytyvän sopivia tanssitettavia.

Jos Viihtarin menoa katselee sivusta eikä itse hae ketään tanssimaan, niin on mahdollista ajatella paikassa olevan sisäänpäinlämpiävyyttä. Ei pidä ajatella näin, vaan heittäytyä menoon täysillä mukaan! Tunnen myös joitakin ihmisiä, jotka selkeästi paheksuvat viime vuosina yleistyneitä uusia avoimen otteen tansseja. Ehkä uusia virtauksia opetelleita tanssijoita jotkut pitävät sisäänpäin lämmenneenä porukkana? Kaikki tanssijat tietävät, että useimmat tanssit voi aivan mainiosti ja nautinnollisesti tanssia myös foksina - ei ole aina mikään pakko veivata kädenalikuvioita, jos ei niin halua tai ei ehkä osaa tanssia niitä.

Tanssinetin puolelta luin kerran erään kirjoittajan maininnan, että hän pyrkii aina hakemaan tietoisesti itselleen täysin tuntemattomia ihmisiä. Periaate on minusta hieno ja sitä voisi pitää ohjenuoranaan itse kukin.

Minua puolestaan hakevat tanssimaan itselleni täysin tuntemattomat daamit Viihdekeskuksessa varsin usein. Sekin tuntuu "avarakatseiselta sisäänpäinlämpiävyydeltä". Kiitos vaan kaikille hakeneille daameille ja minua saa mielihyvin hakea vastakin!

• aukeaa

niin sinne tanssimaan ja jos pikkasen haluaa mennä hyvään tanssipaikkaan tanssimaan niin Urjanlinnaan, ehdottomasti ykköspaikka meille tavallisille tanssijoille, matkaa toki tulee noin 160km mutta suosittelen...sekä jo mainitut Revontuli ja Keurusselkä on hyviä tanssipaikkoja lähellä olevista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe