Tietääkö kukaan, voiko aikuinen ihminen olla allerginen jollekin lihalle?
On tehty paljon allergiatestejä mutta aiheuttajaa ei ole löytynyt vatsakivuille, suun limakalvojen, huulten ja kielen turpoamiselle.
Olen nyt huomannut että lihan syömisestä vatsa tulee kipeäksi, turpoaa, varsinkin jos liha on sellaista missä on sekaisin naudan- sekä sianlihaa, esim. jauheliha ja karjalanpaisti. Mutta esim. kinkkuleikkeleistä ei tule tällaisia oireita.
En ole koskaan tullut ajatelleeksi tuota liha-allergiaa, eikä kukaan lääkärikään. Liha-allergia tuli nyt mieleeni, kun söin karjalanpaistia, jonka jälkeen vatsa tuli todella kipeäksi, turposi kamalasti, oksensin kirkasta väritöntä limaa ja seuraavana päivänä tuli suun turvotus.
Siitä olen kuullut että vauvat ja koirat voivat olla allergisia esim. naudanlihalle.
Lihalle
3
2216
Vastaukset
- Astmaatikko...
Mille tahansa voi olla allerginen. Olen itse allerginen naudan- ja sianlihalle. Sinun kannattaisi jättää naudanliha pariksi viikoksi kokonaan pois ruokavaliostasi ja kokeilla sitä sitten uudestaan. Jos oireita tulee, olet sille allerginen.
- vastauksestasi!
Minkälaisella testillä liha-allergian voi todeta? Ja mitä oireita sinulle aiheuttaa?
Täytyy kokeilla tuota että jätän pois muutamaksi viikoksi. - Astmaatikko...
vastauksestasi! kirjoitti:
Minkälaisella testillä liha-allergian voi todeta? Ja mitä oireita sinulle aiheuttaa?
Täytyy kokeilla tuota että jätän pois muutamaksi viikoksi.Lääkärit suosittelevat välttämisdieettiä ja sitten lihan kokeilua. Eli jos oireita tulee kokeiltuasi lihaa jälleen, olet allerginen sille. Ruoka-aineallergiaa on hankala todeta mitenkään muuten.
Minulle tulee ripulia joko heti tai seuraavana päivänä. Myöskin vatsani on pinkeä ja kipeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49901
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56762
- 101741
- 33702
- 60699