Kaikki

laurentiaz

jotka on koulukiusaajia, haistakaa! Mun elämä meni pilalle kiusaamisen takia, enkä halua kenellekään muulle sellaista, edes kiusaajille. Jo ennen ala-astetta.. ja ala-asteella meno vain äityi. Kiusaajan äiti oli sitä "mun lapsi ei kyllä ketään kiusaa" -tyyppiä. Eikä opet uskaltanu sille äidille mitään sanoa, kun se oli koulun johtokunnassa.. Kinkkinen juttu. Nyt jos se kiusaaja tulee näinkin monen vuoden päästä vastaan, menen paniikkiin. Ja olo on kuin kärpäsen kakalla nurkassa. Jos joskus oot kiusannut, niin pyydä anteeks. Se ei o mikään pikkujuttu, se kiusaaminen.

6

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiusaaminen on vaikea asia varsinkin lapselle. Mutta nyt olet aikuinen ja ainakin järjen tasolla ymmärrät, että olet "herra omassa talossasi", eli sinä päätät kuinka paljon annat menneisyydelle valtaa. Sanoit meneväsi paniikkiin, jos näkisit kiusaajasi. Näyttää siltä, että jatkat itsesi kiusaamista samalla tavalla kun sinua aikaisemmin kiusattiin. Tämä on tavallista.

Ajatteletko, että anteeksipyyntö olisi silloin auttanut. Se on lähinnä sosiaalisuutta eli hyvä tapa.

Milainen olo mielestäsi on kiusaajalla? Luuletko, etä hän voi hyvin ja nauttii ylivallastaan.

Voisitko ajatella, että menisit keskustelemaan ex- kiusaajasi kanssa. Siloin asia tulisi todellisuuteen. Se voisi olla molemmille kasvamisen paikka.

• yleensä...

"Milainen olo mielestäsi on kiusaajalla? Luuletko, etä hän voi hyvin ja nauttii ylivallastaan. "

Ylivallasta en tiedä, mutta kyllä kiusaajat nauttivat aiheuttamastaan kärsimyksestä.

• laurentiaz

kiusaan joo. En kuitenkaan tee sitä tahallani, eikä se ole mitenkään erityisen mukavaa, kuten varmasti arvaat. Musta tuntuu, et se on yksi kiusatuksi tulemisen jälkireurauksista, että alkaa sitten piinaamaan itseään koska luulee olevansa huono. Vasta nyt alan tajuta, mitä kaikkea sitä menetti. Toisaalta plussaa se, että en varmasti tule koskaan kiusaamaan ketään tietäessäni miltä se tuntuu.

"Ajatteletko, että anteeksipyyntö olisi silloin auttanut." Varmasti olisi ainakin helpottanut oloa se, jos toinen olisi pyytänyt anteeksi ja tarkoittanut sitä.

• laurentiaz
        yleensä... kirjoitti:

"Milainen olo mielestäsi on kiusaajalla? Luuletko, etä hän voi hyvin ja nauttii ylivallastaan. "

Ylivallasta en tiedä, mutta kyllä kiusaajat nauttivat aiheuttamastaan kärsimyksestä.

turiset. Ja luulenpa, että valtakin on ihan jees kiusaajien mielestä. Se että voi päättää kuka on kenenkin kaveri.

• yleensä... kirjoitti:

Kiusaaja voi huonosti. Asia on niin, että sen pahan, jonka tekee muille, sen on jo tehnyt itselleen. Pahasta ei koskaan seuraa hyvää. Kiusaaja voi tuntea sairasta nautintoa, joka on kaukana todellisesta ilosta ja nautinnosta.

Kiusaamisesta puhuttaessa keskitytään liian paljon uhriin, jolloin hän saa sympatioita. Ne voivat vaikuttaa siihen, että hän ei ryhdy toimenpiteisiin itsensä suojamisesksi. Kiusaaja nähdäään usein vahvana, mikä on virheellinen tulkinta.

• Calondramos

Omakohtaisena kokemuksenani voin sanoa: Kiusattuna oleminen ammattikoulun toisen luokan loppuun saakka. (17 vuotiaaksi asti) Ei ollut mitenkään mukavaa. Oli aina fyysistä ja henkistä kiusaamista, mikä äityi välillä todella pahaksi. Joskus tuntui ettei sitä jaksanut enää. Oli masennuskausia kerran tai kaksi vuodessa. Tänä päivänä en pahemmin enää masennu mistään, ei sitä enää jaksa. Johtuu varmaan enimmäkseen siitä, että pahimmat on koettu jo. Nykyään säälin kiusaajia. Nuo monet vuodet opetti minulle, minkälaiseksi ihmiseksi en todellakaan halua tulla. Olin aina vihoissani koulupäivän jälkeen, nykyään autan muita ihmisiä aina kuin voin, koska en halua kenenkään tuntevan samanlaista tuskaa kuin itse koin. Omalla kohdallani voin vastata, koska tahansa ennemmin kiusattu, kuin kiusaaja. Ikävä kyllä maailmassa täytyy olla pahoja ihmisiä, jotta voisi olla hyviä ihmisiä. Suurin osa on siltä väliltä niitä "jees" ihmisiä. Ketkä ei osaa itse päättää, vaan seuraavat toisia. Nykyään ja varmaan ennenkin on ollut "coolia" olla kiusaaja, ikävä kyllä. Täytyy vain jaksaa, ettei maailma synkkene liikaa. Uutisistahan sitä saa lukea mihin se sitten johtaa, joka päivä on joku pahoinpidelty tai vielä vakavampaa. Itseeni kyllä koulukiusaaminen jätti arpia. Olen tuntemattomien seurassa aika arka ja ujo, enkä hirveän paljon puhele ensimmäisillä juttu kerroilla. Täytyy koittaa vain ajatella positiivisesti, vaikka elämä välillä onkin aina yhtä hel***** ja nauttia niistä hyvistä päivistä mitkä tulevaisuus vielä tuo tullessaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe