Minua ärsyttää suunnattomasti sikamaiset ruokailutavat. En ymmärrä miksi jonkun on pakko syödä suu auki, ja maiskuttaa inhottavasti.
Sanot miksi et vaihda seuraa?
Niinpä niin.
Aina se ei ole mahdollista ja ei etukäteen tiedä, kuka on se sikamainen mässyttäjä vaikkapa kutsuilla tai juhlissa.
Tuo aiheuttaa sillä hetkellä traumoja. Suoraansanoen haluttaisi räjähtää ja huutaa;
tuki sika turpasi ja syö ihmisiksi!
Eikö noille ole minkäänlaista kotikasvatusta?
Sikamaiset tavat ärsyttävät
8
436
Vastaukset
- alamummo.
Kotikasvatus kunniaan!!
Jos vieressäsi ruokapöydässä istuisi henkilö, joka käyttäytyisi kuten kuvasit, mitä mielestäsi olisi parasta sanoa hänelle?
- The-Puu
Vaihdan paikkaa. Jos ei,
niin tulen ehkä sanomaan ruokailutavoista jotain. The-Puu kirjoitti:
Vaihdan paikkaa. Jos ei,
niin tulen ehkä sanomaan ruokailutavoista jotain.Neuvoisitko vai moittisitko? Eli miten antaa palautetta?
- ruokatavoista
Lette kirjoitti:
Neuvoisitko vai moittisitko? Eli miten antaa palautetta?
Maiskuttajalta voisi kysyä hyvin vähäeleisesti, miksi syöt äänekkäästi? Tällöin hän saisi itse korjata tapansa. Neuvominen ja moittiminen tekisi asian hänelle vaikeaksi ja tilanne voisi pahentua.
ruokatavoista kirjoitti:
Maiskuttajalta voisi kysyä hyvin vähäeleisesti, miksi syöt äänekkäästi? Tällöin hän saisi itse korjata tapansa. Neuvominen ja moittiminen tekisi asian hänelle vaikeaksi ja tilanne voisi pahentua.
Kaikenlaisen palautteen antamisessa on mielestäni oleellista, että ei itse tee samaa virhettä, josta toista kritisoi. Eli, jos toinen käyttäytyy törkeästi, niin ei vastaa yhtä törkeästi. Muutoin lyö vaan löylyä kiukaaseen ja itse asia jää käsittelemättä.
-
The-Puu kirjoitti:
"Sikamaiset tavat ärsyttävät"
Olen samaa mieltä, hyvät tavat ovat joko unohtuneet monilta tai sitten he eivät ole koskaan sellaisia oppineetkaan.
Minkälainen kotikasvatus on henkilöillä jotka kirjoittavat halventavasti esim. naisautoilijoista?- Lähellä istuva
Aika vaikeata varmaankin olla maiskuttavan ja mässyttävän ihmisen pöytäseuralaisena. Lähinnä hävettää hänen puolestaan. Kotona ei ole varmaankaan kiinnitetty tähän kovaääniseen syömistapaan huomiota eikä hän huomaa sen häiritsevän kanssaihmisiä. Ehkä jollain tapaa voisi näyttää esimerkkiä hillitystä ruokailutavasta tai sanoa hänelle asiasta hienovaraisesti. Ehkä hänellä on vain hurjan kova nälkä, eikä hän tiedosta maiskutustaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039