Katselin nurmeslaisten vastauksia vaalikoneen kysymyksiin. Keskustan ehdokkaat näyttävät olevan eniten edustettuina. Vastaukset ovat todella erilaisia, joten keskustan ehdokkaat näyttävät olevan eri mieltä keskenään lähes kaikista asioista.Taitaa olla tuleva valtuusto tosi erimielinen kun yksi ryhmä on jo kovasti erimielinen.
Nurmekselaiset vaalikoneessa
13
1008
Vastaukset
- Eräs ehdokas
Erilaiset mielipiteet/vastaukset vaalikoneissa eivät välttämättä merkitse sitä että porukka olisi eripuraista. On hyvä että joukossa on erilaisia ihmisiä, jolloin päätöksentekoon saadaan monenlaisia näkökulmia. On myös hyvä että ehdokkailla on erilaisia kiinnostuksen kohteita. Jos jokin asia kiinnostaa niin silloin asiaan tulee perehdyttyä hyvin ja ko. henkilö voi tuoda oman asiantuntemuksensa mukaan päätöksentekoon.
- Olen äänestänyt, enkä kadu
Olen äänestänyt jo kahdissa vaaleissa Yrjö Räsästä.
Hän on hoitanut kaupungin asioita tosi hyvin. Hänen aikaansaadoksiaan on jäähalli, monet kadut,
omaishoidontuki ja monet muut kaupunkilaisille tärkeät asiat. Hän ottaa hänelle esitetyt asiat tosissaan ja hoitaa asiat loppuun asti.
Nyt kun kaikki esittää vaalipropakandaa, niin tämä ei ole sitä.
Tosiasiallinen asioitten hoitaja on Yrjö Räsänen.
ÄÄNESTÄ JA KATSO NUMERO YHDISTEMÄSTÄ. - Mekkonen
Olen äänestänyt, enkä kadu kirjoitti:
Hän on hoitanut kaupungin asioita tosi hyvin. Hänen aikaansaadoksiaan on jäähalli, monet kadut,
omaishoidontuki ja monet muut kaupunkilaisille tärkeät asiat. Hän ottaa hänelle esitetyt asiat tosissaan ja hoitaa asiat loppuun asti.
ÄÄNESTÄ JA KATSO NUMERO YHDISTEMÄSTÄ.Etkö tiedä, että meillä on vaalisalaisuus.
Jokainen saa pitää salassa sen ketä äänestää. - Koneessa
ÄÄNESTÄ JA KATSO NUMERO YHDISTEMÄSTÄ.Eipä näkynyt vaalikoneen ehdokkaana. Voiko olla vaaleissa mehdokkaana, jos ei ole vaalikoneen ehdokas ?
- Vaaliasiamies
Mekkonen kirjoitti:
Etkö tiedä, että meillä on vaalisalaisuus.
Jokainen saa pitää salassa sen ketä äänestää.Jos keskusvaalilautakunta on hyväksynyt ehdokkaan ehdokaslistojen yhdistelmään, niin silloin hän on ehdokkaana vaaleissa. EI TARVITSE OLLA EHDOKKAANA VAALIKONEESSA.Yleensä ehdokkaat haluavat päästä myös vaalikoneisiin ( jotkin vaalikoneet ovat ehdokkaalle maksullisia ).
- Rehellisyys palkitaan
Koneessa kirjoitti:
Eipä näkynyt vaalikoneen ehdokkaana. Voiko olla vaaleissa mehdokkaana, jos ei ole vaalikoneen ehdokas ?
Minä äänestän Juhani Vainiota. Hän ilmoittaa vaalikoneessa rehellisesti, että ei tunne asioita.
- Rehellisyys on tärkeää mutt...
Rehellisyys palkitaan kirjoitti:
Minä äänestän Juhani Vainiota. Hän ilmoittaa vaalikoneessa rehellisesti, että ei tunne asioita.
Rehellisyys on tärkeää.
Minä kuitenkin äänestän ehdokasta joka on rehellisyyden lisäksi taitava ja kokenut sekä saa suunsa auki valtuustossa. Suurin osa on tuppisuista lammaslaumaa. - asioita läheltä seurannut
ÄÄNESTÄ JA KATSO NUMERO YHDISTEMÄSTÄ.hankkeet olisivat Räsäsen ansiota ? On helppo tulla muitten puolelle ja ottaa kunnia itselle kun muut on tehneet perustyön.Kaikki hankkeet on tehty yhteistyössä ja hyvässä hengessä....miksi siis noukkia rusinat pullasta ? Ei vain Yrjö itse kirjoittanut....?
- Talkoolainen
asioita läheltä seurannut kirjoitti:
hankkeet olisivat Räsäsen ansiota ? On helppo tulla muitten puolelle ja ottaa kunnia itselle kun muut on tehneet perustyön.Kaikki hankkeet on tehty yhteistyössä ja hyvässä hengessä....miksi siis noukkia rusinat pullasta ? Ei vain Yrjö itse kirjoittanut....?
Sinä, ilmeisesti kunnallispolitiikko, kirjoitat:
" On helppo tulla muitten puolelle ja ottaa kunnia kun muut ovat tehneet perustyöt". Oletko tehnyt perustyöt ? Ovatko kunnallispolitiikot tehneet perustyöt ?
Todellisuudessa ette ole tehneet mitään.
Jäähallia olivat rakentamassa Jorma Kortelainen, Jari Määttä, Pekka Mustonen, Matti Asikainen, Pekka Mustonen, Hannu Akkila ja me monet muut talkoolaiset. Kaupunki vastusti jäähallin rakentamista. Parjaamasi Yrjö Räsänen ajoi jäähallipäätöksen läpi kaupungin elimissä ja rahoituspäätöksen opetusministeriössä.Siitä kiitos hänelle.
Nyt te olette parjaamassa näitä jäähallin rakentajia ja olette muka tehneet perustyöt. Kuka lienetkin, niin voin todeta, että olet jälkiviisas ja täysi surkimus.
On varmaa, että jos jäähallilla menisi huonosti, niin sinä kirjoittaisit: " Johan minä sanoin, että ei kannata rakentaa ". Silloin et varmaan puhuisi, että sinä ja mainitsemasi "muut" ovat tehneet perustyön.
Häpeä ja vedä ...... - asioita läheltä seurannut
Talkoolainen kirjoitti:
Sinä, ilmeisesti kunnallispolitiikko, kirjoitat:
" On helppo tulla muitten puolelle ja ottaa kunnia kun muut ovat tehneet perustyöt". Oletko tehnyt perustyöt ? Ovatko kunnallispolitiikot tehneet perustyöt ?
Todellisuudessa ette ole tehneet mitään.
Jäähallia olivat rakentamassa Jorma Kortelainen, Jari Määttä, Pekka Mustonen, Matti Asikainen, Pekka Mustonen, Hannu Akkila ja me monet muut talkoolaiset. Kaupunki vastusti jäähallin rakentamista. Parjaamasi Yrjö Räsänen ajoi jäähallipäätöksen läpi kaupungin elimissä ja rahoituspäätöksen opetusministeriössä.Siitä kiitos hänelle.
Nyt te olette parjaamassa näitä jäähallin rakentajia ja olette muka tehneet perustyöt. Kuka lienetkin, niin voin todeta, että olet jälkiviisas ja täysi surkimus.
On varmaa, että jos jäähallilla menisi huonosti, niin sinä kirjoittaisit: " Johan minä sanoin, että ei kannata rakentaa ". Silloin et varmaan puhuisi, että sinä ja mainitsemasi "muut" ovat tehneet perustyön.
Häpeä ja vedä ......on todella hyvä asia ja jolla menee tälläkin hetkellä hyvin. Mainitsemasi henkilöt tekivät todella suuren työn ahertaen yötä päivää.Ja olin myös itse aika suurella panoksella talkoissa mukana. Muta väitän edelleen että olisi Yrjö Räsäsen ansiota se että meillä on jäähalli tai hänen osallistumisensa olisi ratkaissut opetusmnisteriön avustuksen.Kyllä minä annan surimman kiitokseni Jorkelle joka sai koko hankkeen liikkeelle......
- Talkootyötä tehnyt
asioita läheltä seurannut kirjoitti:
on todella hyvä asia ja jolla menee tälläkin hetkellä hyvin. Mainitsemasi henkilöt tekivät todella suuren työn ahertaen yötä päivää.Ja olin myös itse aika suurella panoksella talkoissa mukana. Muta väitän edelleen että olisi Yrjö Räsäsen ansiota se että meillä on jäähalli tai hänen osallistumisensa olisi ratkaissut opetusmnisteriön avustuksen.Kyllä minä annan surimman kiitokseni Jorkelle joka sai koko hankkeen liikkeelle......
Ole sinä mitä mieltä tahansa, mutta tosiasia on, että Räsäsen ansiota on Jäähallin rakentaminen. Jos Räsästä olisi uskottu, niin virheitäkään ei olisi tehty. Nyt virheet maksoivat aika paljon. Kerroit tehneesi talkoita paljon. Etkö huomannut virheitä. Kirjoituksestasi käy ilmi, että olet ollut päättäjänä, olet edelleen ja pyrit edelleen. Jorken ansio on kiistämätön. Tietojeni mukaan Jorke ja Räsänen tekivät hyvää yhteistyötä ja olivat muutenkin kavereita. Tiedän, että metsästivätkin yhdessä.
- Mukana ollut
Talkootyötä tehnyt kirjoitti:
Ole sinä mitä mieltä tahansa, mutta tosiasia on, että Räsäsen ansiota on Jäähallin rakentaminen. Jos Räsästä olisi uskottu, niin virheitäkään ei olisi tehty. Nyt virheet maksoivat aika paljon. Kerroit tehneesi talkoita paljon. Etkö huomannut virheitä. Kirjoituksestasi käy ilmi, että olet ollut päättäjänä, olet edelleen ja pyrit edelleen. Jorken ansio on kiistämätön. Tietojeni mukaan Jorke ja Räsänen tekivät hyvää yhteistyötä ja olivat muutenkin kavereita. Tiedän, että metsästivätkin yhdessä.
Eiköhän Markku tehnyt koneillaan suurimman talkootyön. No olithan sinä kuorma-autoinesi mukana. Teitkö töitä todella talkoolla. Taisit ottaa maksun tavalla tai toisella myöhemmin, koska taidat olla puheenjohtajana töitä jakavassa lautakunnassa.
Mukana ollut kirjoitti:
Eiköhän Markku tehnyt koneillaan suurimman talkootyön. No olithan sinä kuorma-autoinesi mukana. Teitkö töitä todella talkoolla. Taisit ottaa maksun tavalla tai toisella myöhemmin, koska taidat olla puheenjohtajana töitä jakavassa lautakunnassa.
Kyllä tuommonen syyttely ja vihjailu "rikollisesta" toiminnasta ja vielä noin että syytetty on melkein nimeltä kerrottu on raukkamaista. Jos noin jämerää tekstiä kirjoitaa luulis olevan sen verran "munaa" että laittaa nimensä alle, niin mä ainakin tekisin.
Sitten itse aiheesta: Ei tainnu Räsänen yksin päätöksia rahoituksista aikaan saada ja jos olisi mainitsemasi päätökset tehny niin silloin oltaisiin diktatuurissa. Toiseksi noilla vanhoilla saavutuksilla tai peruutus peiliin katsomalla ei Nurmesta viedä eteenpäin pätkääkään. Myöskään aktiivinen odottelu ja toivominen että parempi aikakausi alkaisi huomisesta ei tuota tulosta. Nämä kaksi toiminta mallia on Nurmeksessa kyllä jo kokeiltu, tulokset on tiedossa. Nyt olis aika uusille ajatusmalleille ja ihmisille jotka uskaltaa tehdä päätöksiä. Täällä on hyvää virkamies ainesta aina kaupungin johtajaa myöten, jotka kyllä pystyy toteuttamaan kun vaan luottamusjärjestelmä ohjaa tekemisen suuntaa. Nythän mennään toisenlaisella järjestyksellä. Ehdokkaissa on pystyviä ja uusia asioita hyväksyviä ja vastuullisia ihmisiä, jotka haluaa nostaa Nurmeksen ylös suosta. Tietysti alemmaks ei enää paljoa voi mennäkkään kun happi loppuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa421986En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81201
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929