aina rekry-oppaat toitottavat, että muista sitten olla ystävällinen aulan henkilökunnallekin jne...
no niin, siis potentiaalinen ulkomainen työnantajani soitteli eilen illalla (!) (ei tietenkään ollut muistanut aikaeroa) no pyysi vahvistamaan asioita vielä s-postitse. Sitten siinä illalla kirjoitin meilin, johon taisi tulla prepositio virhe lisäksi aloitin meilin dear etunimi -onkohan liian tuttavallista. kyseessä ei ollut se hlö joka päätöksen tekee, ainakaan yksin..
kontaktit ennen haastattelua
3
484
Vastaukset
- mutta et osaa
kirjeenvaihdon perusteita englannin kielellä :)
Ei se prepositio varmaan niin paha, tai riippuu tapauksesta, edellytetäänkö sinulta moitteetonta kieltä tehtävässä jota haet.
Dear on yleinen aloitus kirjeessä. Myös virkakirjeessä. Dear Mr. Smith - Dear Sir - Dear Sirs - Dear Madam - Dear Mesdames - Dear Mrs. Wilson. - Be happy.
Tuskinpa kaataa maailmaa. Riippuu tietysti kulttuurista; joissain maissa puhuttelu on nopeasti hyvinkin tuttavallista, toisaalla pitkäänkin muodollista, mutta kyllä ulkomaalaisille annetaan pääsääntöisesti enemmän "anteeksi". Olen itsekin saanut tällaisia viestejä ulkomaalaisista enkä pistä minuuttia moisen miettimiseen; ei se puhuttelu/aloitus ole loppupeleissä ratkaisevaa, vaan kyllä kaikki muu osaamisesi painaa enemmän. Älä moisen takia yöuniasi menetä missään nimessä.
- Anonyymi
korona! Muista1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901429Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231218- 50958
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52813Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810- 56792
- 81775
- 102774
- 33722