Taivaaseenpääsystä

Olli-Älämölö

Vaikka eilen kirjoittelin aika kaljakumarassa niin silti jäi mietityttämään taivaaseenpääsyn ehdot.

Pääsikö keskiajan noidat taivaaseen? Siis tyypit, joilta kristittyjen toimesta katkaistiin kaula. Eli tavallinen perheenäiti, joka sitten oikeuden päätöksellä todettiin noidaksi ja naps kaula poikki.

Ihan vaan uteliaisuudesta...

Kannattaa muuten lukea Jan Quilloun kirja "häxornas försvarare". ( =noitien puolestapuhuja tjn) En tiedä onko se julkaistu suomeksi ja millä nimellä, mutta on muuten hyytävää faktaa uskonharjoittamisesta viimeisen muutaman sadan vuoden aikana. Varsinkin Kössiksen ym perusateistien pitäisi kaivaa kirja esille. Ja ennenkaikkea kaikkien uskovaisten pitäisi lukea teos, jotta se verellä lotraaminen loppuisi.

13

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavasti voit paremmin tänään. Elämme kovia aikoja, mutta elämä voittaa aamu aamulta :)

• Olli-Älämölö

En mielestäni, tai emme elä yhtään kovempia aikoja kuin milloinkaan muulloinkaan.
        Joku sanoi, että luonnon helmassa oppii tutkailemaan sisintään. Olen nyt viettänyt luonnon helmassa liki vuoden; 7 kuukautta olin Atlantilla kalastusaluksella, jonka tukikohtana oli yhteysalus M/S öljevoyrde. Eli olin yhtäsoittoa 7 kuukautta Atlantilla. Kävimme kerran maissa Islannissa tankkaamassa ruokaa. Join silloin kauhean kännin. Nyt asustelen taas täällä Tanskanmaalla ja odottelen uutta pestiä.

Olenko syyllinen Jumalan silmissä. Minua ei puhutellut kukaan pahimmassa myrskyssäkään. Tiesin, että ainia keino selvitö hengissä on pitää lujasti kiinni köysistä. Tiesin myös sen, että tuon kalaa uskovaistenkin pöytään. Minä olen tuonut kalaa sinun pöytään ja sinä kehtaat uhitella ja haukkua minua syntiseksi...

• Olli-Älämölö kirjoitti:

En mielestäni, tai emme elä yhtään kovempia aikoja kuin milloinkaan muulloinkaan.
        Joku sanoi, että luonnon helmassa oppii tutkailemaan sisintään. Olen nyt viettänyt luonnon helmassa liki vuoden; 7 kuukautta olin Atlantilla kalastusaluksella, jonka tukikohtana oli yhteysalus M/S öljevoyrde. Eli olin yhtäsoittoa 7 kuukautta Atlantilla. Kävimme kerran maissa Islannissa tankkaamassa ruokaa. Join silloin kauhean kännin. Nyt asustelen taas täällä Tanskanmaalla ja odottelen uutta pestiä.

Olenko syyllinen Jumalan silmissä. Minua ei puhutellut kukaan pahimmassa myrskyssäkään. Tiesin, että ainia keino selvitö hengissä on pitää lujasti kiinni köysistä. Tiesin myös sen, että tuon kalaa uskovaistenkin pöytään. Minä olen tuonut kalaa sinun pöytään ja sinä kehtaat uhitella ja haukkua minua syntiseksi...

Pidän tosi paljon sipulisillistä. Sieltä mereltähän ne meidän pöytäämme uivat, kun joku niitä ohjailee. Enpä arvannut, että se olit sinä.

Jumalan silmissä sinä olet sovitettu Jeesuksen veren tähden. Yksi juttu siinä vain on. Sovitus ei hyödytä sinua, jos et ota sitä vastaan. Silloin se on kuin käyttämätön matkalippu.

• Taivaaseen ei pääse ketään. Uskovaisilta ei vastauksia tipu, koska voi olla noloa tunnustaa, että usko on ihmisten väärin kohtelua.

Olemme kyselleet monesti raamatun hurjia sukurutsauksia, nooan arkin juttuja, dinosaurus asioita. Vastaukset ovat olleet vähissä....muutama on selitellyt että saatana on ne dinosaurusten luut sinne viskannut... hauskoja keskusteluja on myös käyty siitä, onko maailma lätty, kuinka vanha maailma on. Eikö ole mielenkiintoista. ;-D

• Kadun*Nainen

HYvää Päivää kaikille epäileville.

(Joh.14:1-6)

"Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen."

Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?" Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

Jos tutkii tekstiä, on vain päätettävä omassa sydämessä, hylkääkö, epäileekö, vai ottaako totena vastaan jolloin omaan sydäntietoisuuteen syttyy kipinä parantavaan muutokseen.

Pahoja energioita myllertää nyt maapallolla, siksi on helppo todistaa Jumalan olemassaolosta,
      kaikki pahuus on täällä juuri siksi, että ihmiset heräisivät huomaamaan, miten tyhjää elämä voi olla
      kun olemme sitoutuneet vääriin arvoihin ja vääriin tottumuksiin. Internettiä voidaan käyttää
      tulevaisuudessa ihmisten harhauttamiseksi pois
      totuudesta, todella aggressiivisesti. Siksi niihin kirjoituksiin, joita meille on annettu lupauksena kannattaa tutustua nyt ja vaikka epäillen lukea ja tutkia, siitä alkaa sisäinen valaistuminen.

"Minun Isäni kodissa on monta huonetta"

• Break

Pystytkö mitenkään kuvittelemaan sitä jokapäiväistä faktaa, että kaikki ihmiset eivät pidä raamattua sen kummempana kirjana kuin mitä tahansa muuta eri kansojen mytologiasta kertovaa eeposta. Onhan raamattu kulttuurihistoriallisesti arvokas. Voihan se sisältää joitakin osuviakin elämänfilosofian kirjoituksia. Totuusarvoltaan kirja on kuitenkin, joitakin viitekehyksiä lukuunottamatta, puhdas nolla. Samoin kuin muutkin eepokset.

Älä siis viitsi perustella mitään raamatun lauseilla. Niillä kun ei ole minkäänlaista painoarvoa reaalimaailmassa. Kaikkein hölmöintä on perustella raamattuun perustuvan uskonnon totuudenmukaisuutta raamatulla itsellään.

• Kyllä nämä ihmiset jotka suoltavat tätä ******** ovat masentavia.

Tuo teksti on kun alkoholideliriumin vallassa kirjoitettu.

Täällä maailmassa ei raamatulla pitkälle pötkitä.
        Se on raaka totuus.

Ihminen on ITSE vastuussa pysyykö hengissä ja onko järkipäässä (vai hurahtaako)

Kun ottaa vastuun itsestään ja tekee parhaansa, toivoa on selvitä vaikeuksista.

Raamattu-Reinot ovat pelkureita ja satuilijoita.

• Kössönöm
    • ateriaa piisaa

"Ja ennenkaikkea kaikkien uskovaisten pitäisi lukea teos, jotta se verellä lotraaminen loppuisi."

- Niin, mutta Karitsan veri on niin hyvää, sanoi vampyyri. - Taidanpa ottaa lisäksi palan reisilihaa.

• Kaikki pääsevät taivaaseen. Synnymme uudellen kehittymään ja itse korjaamaan virheitämme maan päällä. Taivas, josta puhumme, on välitila eri elämien välillä.

• minnekään

Taivas on ihmisen keksimä abstrakti tila, joka kehitettiin selitysmalliksi tietoisuuden jatkumiselle... Kun ei ole kestetty ajatusta siitä, että kuollessaan ihminen todellakin vain kuolee ja lakkaa olemasta sekä fyysisenä että psyykkisenä ilmiönä. Tietoisuus lakkaa samalla hetkellä kuin aivotoimintakin, samalla kuolee jokaisen henkilökohtainen Taivas.

• minnekään kirjoitti:

Taivas on ihmisen keksimä abstrakti tila, joka kehitettiin selitysmalliksi tietoisuuden jatkumiselle... Kun ei ole kestetty ajatusta siitä, että kuollessaan ihminen todellakin vain kuolee ja lakkaa olemasta sekä fyysisenä että psyykkisenä ilmiönä. Tietoisuus lakkaa samalla hetkellä kuin aivotoimintakin, samalla kuolee jokaisen henkilökohtainen Taivas.

Torjut henkisyyden, joka on tietoisuutta. Jokaisella ihmisellä on sisimmässään universaali tietoisuus. Ongelmana on, miten saada se esille. Olet kaventanut itsesi materialismin tasolle. Uskonnot antavat väärän kuvan todellisuudesta.

• Lohduttaja.

Et sinä taivaaseen joudu, ole huoleti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      72
      2467
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      109
      1166
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe