Milloin saa testata blastokystin

siirron jälkeen???

Heippa! Mulle siirretään ensi viikolla (tod. näk. jos alkiot sinne asti selviytyvät) blastokysti.. Rupesi askarruttamaan että saako raskaustestin tehdä aikaisemmin kuin "normaalin" alkion siirron jälkeen? Blastokystihan on jo 5 pvää vanha ja luulisi että testinkin saisi tehdä aiemmin? Kerrotteko viisaammat (siis te joille on siirretty blastokystiä) miten on??

4

10333

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siirretty blasto

Ei saa tehdä vaan normaalisti pp14 raskaustesti kotona tehtynä. Vaikka blastokysti on pidemmälle jakautunut kuin esim. 3pvän alkio niin alkion kiinnittymiseen menee kuitenkin ne normaalia aika sekä raskaushormooni lisääntyy elimistössä samoin kuin olisi siirreetty tuo esim.3pvää viljelty 8-soluinen

• hassulta..

kiitos vastauksestasi. Silti ihmettelen tuota, sillä blastokystihän on täysin valmis kiinnittymään, ja sen pitäisi kiinnittyä 48h siirron jälkeen. Viimekertaisessa IVF:ssä 3pväisen alkion siirron jälkeen lääkärini sanoi että kiinnittyminen tapahtuu yleensä 5 päivän jälkeen siirrosta.. siksi haluaisin vielä kommentteja asiasta.. Onko kaikilla aina sama ohje, että saa testata vasta pp14?

• ....
        hassulta.. kirjoitti:

kiitos vastauksestasi. Silti ihmettelen tuota, sillä blastokystihän on täysin valmis kiinnittymään, ja sen pitäisi kiinnittyä 48h siirron jälkeen. Viimekertaisessa IVF:ssä 3pväisen alkion siirron jälkeen lääkärini sanoi että kiinnittyminen tapahtuu yleensä 5 päivän jälkeen siirrosta.. siksi haluaisin vielä kommentteja asiasta.. Onko kaikilla aina sama ohje, että saa testata vasta pp14?

Moikka!

Mulle sanottiin myöskin, että testata saa 14 pvän kuluttua. Joskin lääkäri lisäsi perään, että näkyisi varmasti aiemminkin, ja tosiaan kiinnittyy aiemmin kuin lyhyemmin viljelty alkio, mutta Lugejen lopettamisen tai lopettamatta jättämisen kannalta parempi testata vasta kun varmaa.

Itse sain blastokystista plussan, joka nyt nukkuu päiväuniaan tuolla huoneessaan. Oireet plussasta oli voimakkaat jo reilusti ennen testiä, mutta taikauskoisena maltoin kuitenkin pp14 testin kanssa. Joskin voimakasta pahoinvointia sitten jatkuikin pitkälle eteenpäin myöskin..

Tsemppiä matkaan, toivon teille onnistumista! Blastokystillä hyvät mahkut onnistua, kunhan vaan siirtoon saakka pääsee! Meillä kohta 2. kierros edessä, silloinkin varmaan blastokystiviljelyyn turvaudumme.

:)

• Anonyymi

Minä kiertopäivänä näitä blastokystiä siirretään, jos niitä siirretään pakastuksesta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1628
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1394
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1133
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      54
      1005
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      922
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31