Miten voi olla mahdollista että Savonlinnan keskussairaalassa kaksi lääkäriä katsoo samaa vaivaa eri aikaan,toinen sanoo joo tyrä tämä on ja toinen kk myöhemmin sanoo joo ei tää ole tyrä vaan lihasrevähtymä,miten ihmeessä tässä osaa kehenkään luottaa.kumpaa tässä nyt uskoisi..Kyllä on Savonlinnassa huonontunut terveyspalvelut ja lääkäreistä on tullut välinpitämättömiä....
Ennen ihminen sentään pääsi lääkärin vastaanotolle,ilman että sairaanhoitaja katsoo onko se tarpeellista,ihminen kun ei syyttä suotta lääkäriin halua...Ei auta muu kuin mennä yksityiselle jos haluaa tietää mikä vaivaa,mutta ehkä se onkin tarkoitus että tiedosta saa maksaa ittensä kipeeksi...
Arvauskeskus....
6
775
Vastaukset
- Eri mieltä
Tuo ei nyt ihan pidä paikkaansa, Savonlinnassa on todella hyvä tasoinen terveyskeskus, on tietenkin mahdollista, että kaksi lääkäriä tekee eri diagnoosin, mutta monessa paikassa et olisi samassa ajassa tavannut sitä ensimmäistäkään lääkäriä.
Todennäköisesti saat hoidon ihan kummankin diagnoosin varalle, joka on tietysti sinulle se parempi vaihtoehto.- onko vai eikö...
Kyllä se kuule ihan paikkaansa pitää,jos itse olet saanut hyvää hoitoa ja apua se ei välttämättä koske kaikkia.en väitä että kaikki lääkärit ovat samanlaisia,onhan niitä hyviäkin
mutta se että kaksi lääkäriä sanoo eri versiot samasta vaivasta,on minulle paha paikka.....Pelossakaan kun ei ole mukavaa elää,nyt taas sitten odotellaan uutta aikaa tk,että saas nähä alkaako sama ruljanssi uudelleen.ja viestissäni sanoin sairaalan lääkärit,se on hiukan eri asia kun tk lekurit sieltähän sain molemmat ajat saikkuun.....
Kumpi ja Kampi tappeli. Kumpi voitti?
- palkkansa....
Lääkäri saa sen hyvän palkkansa sanoi mitä sanoi. Rahvasta riittää tutkittavaksi joten ei niitä kaikkia kannata kovin tarkasti katsella.
Ennen potilaat kuoli siihen tautiin mihin lääkäri sanoi. Nykyisin kuollaan mihin sattuu vaikka kuinka tutkittaisiin. - Väärinymmärretty
Itselläni on myös karmea kokemus lääkärin välinpitämättömyydestä ja törkeästä käytöksestä. Satuin sairastumaan vääränä päivänä ja tarvitsin apua väärään aikaan; päivä oli perjantai, mikä lienee harvinista.
Päivän jaksoin urhoollisesti koulussa, hakeuduin vastaanotolle vasta illalla. Sain kortisoonipiikin ja menin kotiin odottamaan lääkkeen vaikutuksen alkamista. Kipu oli siinä vaiheessa jo lähes sietämätöntä. Kello läheni jo kymmentä illalla, kun jouduin soittamaan terveyskeskukseen, ja sain puhelimen päähän lääkärin joka piikin antoi. Kerroin, että kipu vain yltyy, lääkäri neuvoi kuitenkin vielä odottamaan. Ja minä odotin. Ja valvoin , en voinut olla paikoillani hetkeäkään kivun takia.
Kahdelta yöllä oli viimein pakko soittaa yöpäivystykseen, pelkäsin menettäväni tajuntani. Hoitaja oli epäuskoinen, kysyi jopa että "Oletteko nauttinut alkoholia?" En tiennyt itkeäkkö vai nauraa, tilanne tuntui epätodelliselta. Hoitaja sanoi, että on kai se sitten tänne tultava, jos et millään jaksa aamuun asti odottaa. Hänen olisi kuitenkin herätettävä lääkäri, koska tämä oli lähtenyt nukkumaan! Vihje oli selvä; ihan pienen asian takia ei lääkäriä pitäisi häiritä siihen aikaan. Sen toki ymmärsin, mutta tiesin kyllä oman tilanteeni ja tarvitsin apua heti.
Lääkäri siis sitten herätettiin, voidakseni puhua hänen kanssaan puhelimitse. Töykeästi hän kysyi minulta että "mihin sinua nyt sitten oikein koskee?" Itku kurkussa sain jotenkin selitettyä asiani, ja sain luvan tulla paikalle.
Soitin puolisolleni ja kerroin lähteväni taksilla sairaalalle, en olisi kotona kun hän tulee töistänsä. Hän kuitenkin ymmärsi tilanteen vakavuuden, ja tuli heti kotiin. Auttoi minulle vaatteet päälle, pukemaan en enää pystynyt. Sain perillä morfiinipiikin, ja hetken päästä kipu alkoi hellittää., ennen aamunkoittoa tarvitsin toisen.
Aamulla tutkittiin ja sain lähetteen ortopedille ja magneettikuvauksiin. Kivun syy sittmmin selvisi; kaularangan välilevy oli tunkeutumassa selkäytimeen, mutta ei onneksi ehtinyt tehdä peruuttamatonta vahinkoa. Halvaantumisen vaara oli olemassa. No, pääsin leikkaukseen ja kaikki päättyi lopulta hyvin. -Mutta olen useasti miettinyt hoitohenkilöstön käytöstä minua kohtaan. Olen siitä hivenen katkerakin, vaikka sainkin myöhemmin hyvää hoitoa. Jälkiviisaus on turhaa, mutta minun olisi pitänyt ottaa asia puheeksi, ihan vain siksi, ettei vastaavaa tapahtuisi kenellekkään muulle. Nämä kyseiset henkilöt eivät välttämättä edes tiedä, mistä kohdallani oli kyse.
Mitä minä tein väärin, että minua ei otettu tosissaan? Millä tavoin en ollut tarpeeksi uskottava? Yritin koko ajan pysyä asiallisena, vaikka huuto ja itku eivät olleet kaukana silloin kun kipu oli kovimmillaan. Olisiko sitten pitänyt itkeä ja huutaa?
Kokemus oli kamalin, mitä ikinä elämässäni on ollut. - poti
itse olen kokenut samaa.todellakin oireet aiheuttavat arvailuja..Onneksi nyt työpaikan kautta lääkäri yksityisellä ja hyvä sellainen.Miksi päivystys ei auheuta enää luottamusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039