Agents viihdekeskuksessa?

Lupaukset rikotaan

Agents lupasi pysyä kaukana tanssilavoilta. Marraskuussa esiintyy kuitenkin Viihdekeskuksessa Jyväskylässä, näin ne lupaukset rikotaan.

11

1413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallisia pulliaisia

when money talks, bullshit walks.

• syytä kuunnella

Ei kannattanut esan kiukutella palkanmaksajilleen

• tanssi vai konsertti

..onko viihdekeskus tuolloin mikään tanssilava. Pikemminkin konserttilava, josta tanssijat varsinaiset pysyttelevät loitolla, koska ei siellä oikeaa tanssimusiikkia kuulla.

• oieettanssijatko

Minä ainakin menen ja olen varmaan yhtä oikea kuin sinäkin ääliö lude

• oieettanssijatko kirjoitti:

Hei!

Joskus iskee pikku piru, kun kuulee tuon "oikeaa tanssimusiikkia".

Keikoilla käydessä olen joskus miettinyt, että millainen on kunnon tanssija, semmoinen "oikea" tanssija. Ja mitä hänelle pitäisi soittaa...?

Vastaus on oikeastaan aika yksikertainen:

MITÄ VAAN!

Kunnon tanssija tanssii periaatteessa ihan mitä vaan, missä nyt on rytmi olemassa. Rubato biisit on jotenkin asia erikseen.

Tälleen!

• Mitä Vaan!
        Kiippari kirjoitti:

Hei!

Keikoilla käydessä olen joskus miettinyt, että millainen on kunnon tanssija, semmoinen "oikea" tanssija. Ja mitä hänelle pitäisi soittaa...?

MITÄ VAAN!

Kunnon tanssija tanssii periaatteessa ihan mitä vaan, missä nyt on rytmi olemassa. Rubato biisit on jotenkin asia erikseen.

Tälleen!

Eihän sen tylsempää olekaan, kun näiden huippusuosittujen massatanssittajien niin monipuoliset tanssit. Saman kaavan mukaan soi kaikki mahdolliset tanssilajit, niin että jokainen tanssi-ilta on käytännössä edellisen massatanssittajabändin kopio. Olisi jo korkea aika herätä ja profiloitua sen verran että ainakin jotain persoonallisuuttakin saisi ohjelmistoon sovitettua. Kaiken typeryyden huipuksi biisit soivat prikulleen saman kaavan mukaisesti, kun ne on levytettykin. Voisi hiukan sovituksia ja tyyliä hiukan muutella. Myös tanssilajikohtaisissa kompeissa ei juurikaan mielikuvitusta ole käytetty, kun jokainen tanssilaji soi sillä vakiokompilla. Minne ihmeeseen on kadonnut soittajien ja sovituksien tekijöiden mielenkiinto vaihtelevasti soitettuun musiikkiin.

Nykyisillä tanssijoilla on lähes poikkeuksetta takana vuosien - jopa kymmenien vuosien tanssikokemus, joten taitoa vaihtelevampien komppien tanssimiseen taatusti on vaikka kuinka paljon. Ja kyllä ne ulkoa opittuja askelkaavojakin tanssivat oppivat sen perusrytmin löytämään myös siitä vaihtelevammastakin kompista ja säestyksestä, vaikkakin meteliähän muutama pitäisi, mutta siitä ei pitäisi välittää.

Uusille ja aloitteleville tanssijoille vaihteleva tanssimusiikki ei olisi edes mikään ongelma, kun sen oppisivat huomioimaan jo alusta pitäen. Suurimman ongelman muodostaisivat askelkaavasidonnaiset puujalat.

• tanssit vai konsertti
        oieettanssijatko kirjoitti:

Toivottavasti saat sieltä mitä haet. Minua ei siellä ainakaan nähdä.

Ei sen puoleen. Olen kyllä käynyt Agentsien tai oikeastaan Kääriäisen konsertissakin. Mutta se olikin konserttisalissa.

Ps.
        Kiitoksia vaan vielä paljon nimittelystäkin. En tässäkään tapauksessa sorru vastaavanlaiseen.
        Hyvää tanssi-/konsertti-iltaa kuitenkin.

• tanssit vai konsertti
        Mitä Vaan! kirjoitti:

Eihän sen tylsempää olekaan, kun näiden huippusuosittujen massatanssittajien niin monipuoliset tanssit. Saman kaavan mukaan soi kaikki mahdolliset tanssilajit, niin että jokainen tanssi-ilta on käytännössä edellisen massatanssittajabändin kopio. Olisi jo korkea aika herätä ja profiloitua sen verran että ainakin jotain persoonallisuuttakin saisi ohjelmistoon sovitettua. Kaiken typeryyden huipuksi biisit soivat prikulleen saman kaavan mukaisesti, kun ne on levytettykin. Voisi hiukan sovituksia ja tyyliä hiukan muutella. Myös tanssilajikohtaisissa kompeissa ei juurikaan mielikuvitusta ole käytetty, kun jokainen tanssilaji soi sillä vakiokompilla. Minne ihmeeseen on kadonnut soittajien ja sovituksien tekijöiden mielenkiinto vaihtelevasti soitettuun musiikkiin.

Nykyisillä tanssijoilla on lähes poikkeuksetta takana vuosien - jopa kymmenien vuosien tanssikokemus, joten taitoa vaihtelevampien komppien tanssimiseen taatusti on vaikka kuinka paljon. Ja kyllä ne ulkoa opittuja askelkaavojakin tanssivat oppivat sen perusrytmin löytämään myös siitä vaihtelevammastakin kompista ja säestyksestä, vaikkakin meteliähän muutama pitäisi, mutta siitä ei pitäisi välittää.

Uusille ja aloitteleville tanssijoille vaihteleva tanssimusiikki ei olisi edes mikään ongelma, kun sen oppisivat huomioimaan jo alusta pitäen. Suurimman ongelman muodostaisivat askelkaavasidonnaiset puujalat.

Sitähän se on. Musiikki tanssipaikoilla on nykyään usein tasapaksua kovalla kompilla säestettyä huutamalla laulettua iskelmämössöä, jota kaupalliset radiot toistavat päivästä toiseen soittolistojen mukaan. Poikkeuksiakin silti on.

Vielä 60-luvulla soitettiin kunnon tanssimusiikkia. Vaan minkäs teet kun kansa haluaa sitä mitä kansalle annetaan. Huvittavinta oli erään kerran Lapuan Pelimannien säestäessä kymmenellä harmonikalla Ikaalisten kylpylän tansseissa kun eräs daami tokaisi minulle, ettei voi kunnolla tanssia kun kokoonpanossa ei ole ollenkaan lyömäsoittimia! Ei muka saa rytmistä kiinni. Jyskytys pitäisi olla näköjään hakkaavan kuuluvaa.

• tanssiUuno
        Kiippari kirjoitti:

Hei!

MITÄ VAAN!

Tälleen!

Aivan niin..
        parhaat tanssikicksit oon saanut ylihitaista kappaleista ja rubaatoss soitettuna,

joskus sinitaivas yltyy vettä oikeen taidemusiikkia aahh.. piazolaa jos vielä kuulis ja sais tanssia lavoillakin..

myös Finkut kerran pynnyöstäni lauloi a capella akselin ja elinan häävalssin illan viimeiseksi

niin upeeta oli että daamile tuli märät housut..

Mikä nopeessa sit on hankalaa niin ei ehdi ottaa askeleita rytmiin vaan pitää jättä aina väliin iskuja,, homma kyllå onnistuu mutta siitä ei nauti.

• Tanssi1
        tanssiUuno kirjoitti:

Aivan niin..
        parhaat tanssikicksit oon saanut ylihitaista kappaleista ja rubaatoss soitettuna,

joskus sinitaivas yltyy vettä oikeen taidemusiikkia aahh.. piazolaa jos vielä kuulis ja sais tanssia lavoillakin..

myös Finkut kerran pynnyöstäni lauloi a capella akselin ja elinan häävalssin illan viimeiseksi

niin upeeta oli että daamile tuli märät housut..

Mikä nopeessa sit on hankalaa niin ei ehdi ottaa askeleita rytmiin vaan pitää jättä aina väliin iskuja,, homma kyllå onnistuu mutta siitä ei nauti.

Aikas hitaaseen musiikkiin ja hidasta tanssia kyllä askelletaan silloin kun iskuja ei jätetä väliin. Hitaat jotain sata iskua minuutissa ja huomattavasti allekin niin vasta silloin hitaat onnistuu hitaina, niin ettei iskuja tartte väliin jättää. Kävelyhumppa, triplettihumppa, bugg, triple-step-jive, boogi, valssit, milonga, samba, cha cha,... tässä muutama tanssi missä iskuja ei yleensä jätetä väliin. Yleisesti aina hitaissa askelia otetaan vähemmän kuin musiikissa on iskuja eli iskuja jätetään väliin. Fokseissa yleensä askelletaan hitaat ykköselle ja kolmoselle niin kakkonen ja nelonen jää väliin. Back-beatissa aksentti on vähän erilainen edelliseen verrattuna, mutta siinä askelletaan hitaat kakkoselle ja neloselle joten ykkönen ja kolmonen jää väliin, vaikkakin useat tanssijat jättää back-beatin lähes huomioimatta.

Ne tosi hitaat on niitä parhaita fiilistelybiisejä. Niiden rinnalla tango on juoksukilpailu.

• ei tanssit

Tuskin siellä kukaan tulee kieltämään tanssimasta, mutta iltaa ei markkinoida tansseina.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe