Kovaksi on mennyt kilpailu Pirkanmaalla tanssijoista tanssipaikkojen suhteen viikonloppuisin.
Henkilökohtaisesti minua harmittaa se,että mahdollisesti käy niin että kun aikansa joku yrittää kuoria kermat päältä, jäljelle ei jää edes rasvatonta maitoa.
Jo kesällä oli näkyvissä, että Nurmen lavan perinteiset lavatanssit olivat hieman hiipuneet. Yleisönä pääosin iäkkäämpää väkeä, hyvistä esiintyjistä huolimatta. Nyt talven tullen samaa ilmiötä nähtävissä Tanssikrouvilla perjantaisin ja Kerholassa sunnuntaisin. Lauantaisin sen sijaan ei ole tarjontaa oikeastaan ollenkaan.
Käykö tässä tassibisneksessäkin loppujen lopuksi niin, että pienessä Suomessamme yrittäjät syövät toisensa pois?
Itse pyrin suosimaan perinteikkäitä tansseja ja hyväksi havaittujen PITKÄAIKAISTEN Pirkanmaalaisten yrittäjien järjestämiä tansseja.
Kaikki kunnia ja kiitos etenkin Tansssikrouvin talkooväelle, joka on 20v ajan pyörittänyt tansseja, toivon sydämestäni, että tassiväki arvostaa nykypäivänä tällaista pienen yhdistyksen ponnistusta ja suosii ko paikkaa.
Kovaa peliä Pirkanmaalla
64
7709
Vastaukset
- humppaja
Kyllähän sen sunnuntaina huomaa Kerholassakin, ettei meininki ole enää samanlainen kuin muutama vuosi sitten. Harmillista sinänsä, niin mukava paikka miljööltäänkin. Ovatko ihmiset sitten Kisarannassa silloin vai missä? Ja todellakin lauantaisin taasen ei Pirkanmaalla ole mitään tarjolla.
- Yksflikka
Kisaranta varmaan rokottaa, en epäile yhtään. Minusta Kisiksen perjantai ja sunnuntaitanssit ovat monipuolistaneet tarjontaa, en ole ollenkaan pahoillani siitä. Lauantaisin voi sitten lähteä Hattulaan Satulinnaan, siellä on lähiseudun parhaat tanssit lauantaiksi.
- Vain tanssimassa...
Yksflikka kirjoitti:
Kisaranta varmaan rokottaa, en epäile yhtään. Minusta Kisiksen perjantai ja sunnuntaitanssit ovat monipuolistaneet tarjontaa, en ole ollenkaan pahoillani siitä. Lauantaisin voi sitten lähteä Hattulaan Satulinnaan, siellä on lähiseudun parhaat tanssit lauantaiksi.
Hyvä kun Kisiksessä on perjantaita ja sunnuntaitakin pitkällekin vuoden loppuun !
Eipä sitä tarjontaa perjantaiksikaan paljon ole, kun Kapis, Krouvi, Nurmen lava, Esakallio, Pavi ja muut sulkevat syksyllä. Tanssikrouvi ei vain sovi kaikkien karttaan. Ja sielläkin ohjelmatarjonta on välillä minun mittareillani melko kehnoa.
Ja sunnuntainakin näyttää siltä,että Kisis on kai ainoa tanssivaihtoehto näillä leveysasteilla, sillä Kerholakin on päättänyt satsata hieman wanhempaan wäkeen...
Muutenkin Kerholan touhuja on ollut TODELLA väsyttävää seurata, kun ei välttämättä vielä lauantainakaan tiedä, kuka sunnuntaina nousee lavalle. Tai nouseeko kukaan !!!
Maksavan asiakkaan aliarvioimista, sanon minä !!!
Kisiksessä koko kesä ja näköjään nyt syksykin on ollut esimerkillisen luotettavaa toimintaa.
Jos esiintyjä on listoille ilmestynyt, se on myös pitänyt paikkansa. Ainakaan minä en ole "mokia" havainnut.
Sen lisäksi ne esiintyjät ovat hyviä, kautta linjan.
Hyvä kun on niitä varttuneemman väen sunnuntaitanssejakin tarjolla, siellä Kerholassa, mutta itse olen TODELLA iloinen Kisiksen tanssipäivistä, esiintyjistä ja koko toiminnasta ! - selvisi
Vain tanssimassa... kirjoitti:
Hyvä kun Kisiksessä on perjantaita ja sunnuntaitakin pitkällekin vuoden loppuun !
Eipä sitä tarjontaa perjantaiksikaan paljon ole, kun Kapis, Krouvi, Nurmen lava, Esakallio, Pavi ja muut sulkevat syksyllä. Tanssikrouvi ei vain sovi kaikkien karttaan. Ja sielläkin ohjelmatarjonta on välillä minun mittareillani melko kehnoa.
Ja sunnuntainakin näyttää siltä,että Kisis on kai ainoa tanssivaihtoehto näillä leveysasteilla, sillä Kerholakin on päättänyt satsata hieman wanhempaan wäkeen...
Muutenkin Kerholan touhuja on ollut TODELLA väsyttävää seurata, kun ei välttämättä vielä lauantainakaan tiedä, kuka sunnuntaina nousee lavalle. Tai nouseeko kukaan !!!
Kisiksessä koko kesä ja näköjään nyt syksykin on ollut esimerkillisen luotettavaa toimintaa.
Jos esiintyjä on listoille ilmestynyt, se on myös pitänyt paikkansa. Ainakaan minä en ole "mokia" havainnut.
Hyvä kun on niitä varttuneemman väen sunnuntaitanssejakin tarjolla, siellä Kerholassa, mutta itse olen TODELLA iloinen Kisiksen tanssipäivistä, esiintyjistä ja koko toiminnasta !Voisit mainostaa lehdessä niin ei tarvitsisi mainostaa täällä!
- Tanssiva nainen
Vain tanssimassa... kirjoitti:
Hyvä kun on niitä varttuneemman väen sunnuntaitanssejakin tarjolla, siellä Kerholassa, mutta itse olen TODELLA iloinen Kisiksen tanssipäivistä, esiintyjistä ja koko toiminnasta !Olen käynyt Kerholassa jo nelisen vuotta ja tykännyt tunnelmasta. Tiedän, että viime talven vesikohu nokialla aiheutti suuria ongelmia myös Kerholan tansseille vaikkei vesi siellä ollutkaan saastunutta. Harmittaa nyt tosi paljon, että toinen järjestäjä on tullut meistä vähistä sunnuntaitanssijoista kilpailemaan ja laittaa keinolla millä hyvänsä toisia järjestäjiä ahtaalle. Minulle riittää, että perjantain lehdestä luen kuka missäkin soittaa. En usko, että huonoja muusikoita ja kokoonpanoja ovat. Toiset vain toista tunnetumpia. Ja eikö ole hyvä, että joku käyttää näitä hyviä erilaisten tanssimusiikin idolskisojen voittajia hiukan laajemminkin. Kannattaako valita tangokuninkaita joka vuosi ja kilpailuttaa orkestereita jos jonkinlaisissa mittelöissä, jos eivät sitten saa työtilaisuuksia. Minulle tanssiminen ei ole vain tanssiliikuntaa vaan myös musiikkia ja kulttuuria. Mitä monipuolisempaa sen parempi.
- asijamies
selvisi kirjoitti:
Voisit mainostaa lehdessä niin ei tarvitsisi mainostaa täällä!
no ny sitä kisarantaa kannattaa vihroinki mainostaakkin, kun on erelletykset pärjäämiselle.
on näkösjään ns. asiantuntijat remmissä !
se erellinen sählääjä-sähläri huseerakkoon rauhasa siellä nokialla ja muuala ja sotkekoon sen kuvion tällä kertaa ! sen se ossaa ! - siitä KUKA järjestää
asijamies kirjoitti:
no ny sitä kisarantaa kannattaa vihroinki mainostaakkin, kun on erelletykset pärjäämiselle.
on näkösjään ns. asiantuntijat remmissä !
se erellinen sählääjä-sähläri huseerakkoon rauhasa siellä nokialla ja muuala ja sotkekoon sen kuvion tällä kertaa ! sen se ossaa !Nyt ei mielestäni olekkaan loppujen lopuksi siitä KUKA järjestää tansseja. Vaan tietyllä tavalla kilpailutilanteen mahdollisesta vääristymisestä.
Jos yrittäjä A saa "kammettua" yrittäjän B pois markkinoilta, seurauksena on kilpailun katoaminen.
Mitä siitä sitten seuraa? Tarjonnan supistuminen ja hintojen nousu. Ja jos myöhemmin yrittäjä A syystä tai toisesta lopettaa toimintansa, mitä siitä seuraa? Tarjontaa ei ole ollenkaan.
Tässä markkinalajissa seurauksena on tanssien loppuminen.
Kyllä uskon sinisilmäisesti, että jos yrittäjät olisivat enemmän neuvottelutaitoisia kuin ahneita, Näillä Pirkanmaan tanssimarkkinoilla pärjäisi useampikin yrittäjä. Koittaisivat vain ajoittaa tapahtumansa eri päiville.
Kumpaakaan en henkilökohtaisesti tunne, enkä osaa heidän asiakaspalvelu henkisyyttään lähteä arvostelemaan. - Jerryjeee
Tanssiva nainen kirjoitti:
Olen käynyt Kerholassa jo nelisen vuotta ja tykännyt tunnelmasta. Tiedän, että viime talven vesikohu nokialla aiheutti suuria ongelmia myös Kerholan tansseille vaikkei vesi siellä ollutkaan saastunutta. Harmittaa nyt tosi paljon, että toinen järjestäjä on tullut meistä vähistä sunnuntaitanssijoista kilpailemaan ja laittaa keinolla millä hyvänsä toisia järjestäjiä ahtaalle. Minulle riittää, että perjantain lehdestä luen kuka missäkin soittaa. En usko, että huonoja muusikoita ja kokoonpanoja ovat. Toiset vain toista tunnetumpia. Ja eikö ole hyvä, että joku käyttää näitä hyviä erilaisten tanssimusiikin idolskisojen voittajia hiukan laajemminkin. Kannattaako valita tangokuninkaita joka vuosi ja kilpailuttaa orkestereita jos jonkinlaisissa mittelöissä, jos eivät sitten saa työtilaisuuksia. Minulle tanssiminen ei ole vain tanssiliikuntaa vaan myös musiikkia ja kulttuuria. Mitä monipuolisempaa sen parempi.
"Harmittaa nyt tosi paljon, että toinen järjestäjä on tullut meistä vähistä sunnuntaitanssijoista kilpailemaan ja laittaa keinolla millä hyvänsä toisia järjestäjiä ahtaalle."
Ehkä näin onkin, mutta jos ajatellaan tätä vapaan kilpailun näkökohtaa, niin täytyyhän yrittäjällä olla vapaus yrittää.
Saattaisinhan minäkin yhtäkkiä keksiä, että Tampereen seudulta puuttuu vieläkin tanssitarjontaa, jota minun pitäisi täyttää. Ja ehkä ansaita elantoni sillä. Tosin en sitä tee, kun tiedän, kuinka rajallisesta määrästä asiakkaita seudulla kilpaillaan.
Minusta kannattaa ainakin suhtautua hyvin varauksellisesti yksittäisen yrittäjän väitteitä siitä, että se on juuri se toinen uusi yrittäjä, joka tulee ja laittaa ahtaalle. Omaan pussiin puhuminen ja oman lehmän ojassa pitäminen kuuluu yrittäjän toimenkuvaan. - olen tykännyt
Olen käynyt Kerholassa jo nelisen vuotta ja tykännyt tunnelmasta. Tiedän, että viime talven vesikohu nokialla aiheutti suuria ongelmia myös Kerholan tansseille vaikkei vesi siellä ollutkaan saastunutta. Harmittaa nyt tosi paljon, että toinen järjestäjä on tullut meistä vähistä sunnuntaitanssijoista kilpailemaan ja laittaa keinolla millä hyvänsä toisia järjestäjiä ahtaalle. Minulle riittää, että perjantain lehdestä luen kuka missäkin soittaa. En usko, että huonoja muusikoita ja kokoonpanoja ovat. Toiset vain toista tunnetumpia. Ja eikö ole hyvä, että joku käyttää näitä hyviä erilaisten tanssimusiikin idolskisojen voittajia hiukan laajemminkin. Kannattaako valita tangokuninkaita joka vuosi ja kilpailuttaa orkestereita jos jonkinlaisissa mittelöissä, jos eivät sitten saa työtilaisuuksia. Minulle tanssiminen ei ole vain tanssiliikuntaa vaan myös musiikkia ja kulttuuria. Mitä monipuolisempaa sen parempi.
Kerholan tunnelmasta, jo vuosien ajan.
Ja paikkanahan Kerhola on aivan omaa luokkaansa, jos vaikka vertaa mainittuun Kisarantaan. Kerhola on siisti paikka eikä ole homeenhajua kuten Kisarannassa. En edes osaa kuvitella miten talvipakkasilla voi Kisarannassa käydä tansseissa sairastumatta. Reilu vuosi sitten siellä oli vesivahinko tanssisalin puolella ja tietääkseni ei mitään isompaa kunnostusta sen jälkeen tehty, joten varmasti homepesiä löytyy.
Se, että pitääkö paikan rempallaan olosta moittia pitäjää ,onkin eri juttu. Paikkahan on muiden omistama.
Muitakin syitä löytyy Kisarannassa viihtymättömyyteeni. Siellä on jo vuosikausia vallinnut kummallinen sisäpiiri meininki. Tuohan ei tietenkään ole pitäjästä johtuvaa tuo sisäpiirisyys vaan yleisöstä itsestään.
Minua henkilökohtaisesti harmittaa, jos Kerholan tanssit hiipuvat varsinkin kilpailevan Kisarannan takia.
Kerhola rakennuksena itsessään luo aivan oman tunnelman ja on talvipaikoista parhain Pirkanmaalla. - Jerryjeee
olen tykännyt kirjoitti:
Kerholan tunnelmasta, jo vuosien ajan.
Ja paikkanahan Kerhola on aivan omaa luokkaansa, jos vaikka vertaa mainittuun Kisarantaan. Kerhola on siisti paikka eikä ole homeenhajua kuten Kisarannassa. En edes osaa kuvitella miten talvipakkasilla voi Kisarannassa käydä tansseissa sairastumatta. Reilu vuosi sitten siellä oli vesivahinko tanssisalin puolella ja tietääkseni ei mitään isompaa kunnostusta sen jälkeen tehty, joten varmasti homepesiä löytyy.
Se, että pitääkö paikan rempallaan olosta moittia pitäjää ,onkin eri juttu. Paikkahan on muiden omistama.
Muitakin syitä löytyy Kisarannassa viihtymättömyyteeni. Siellä on jo vuosikausia vallinnut kummallinen sisäpiiri meininki. Tuohan ei tietenkään ole pitäjästä johtuvaa tuo sisäpiirisyys vaan yleisöstä itsestään.
Minua henkilökohtaisesti harmittaa, jos Kerholan tanssit hiipuvat varsinkin kilpailevan Kisarannan takia.
Kerhola rakennuksena itsessään luo aivan oman tunnelman ja on talvipaikoista parhain Pirkanmaalla."Siellä on jo vuosikausia vallinnut kummallinen sisäpiiri meininki. Tuohan ei tietenkään ole pitäjästä johtuvaa tuo sisäpiirisyys vaan yleisöstä itsestään."
Hmmm - olen käynyt molemmissa paljon. Aika lailla samaa väkeä minun mielestä on käynyt sekä Kisiksessä ja Kerholassa. Että onko se "sisäpiiriläisyys" jossain Kisiksen seinässä, homeessa tms.? Tuskin. Ehkä sunnuntaisin tanssiseurojen proot jäävät enemmän treenisaleilleen, tai tekevät jotain muuta.
Kisiksessä ei ole haissut tänä syksynä siten kuin aiempina. Mutta sydäntalvella tuo kai eniten ongelma onkin, kun kylmästä ruvetaan lämmittämään paikkaa tanssikuntoon kerran viikossa.
Kerholassa olen viihtynyt hyvin, mutta puutteensa sielläkin on: lattian luisto vaihtelee erittäin paljon, ja Nokian Kontiot jalassa hiihtäjät hakevat pölylaarista lisää tanssikengällisille tarpeetonta luistoa lattiaan vähän väliä. On ollut hyvä tuuri, ettei vakavampia liukastumisia ole tapahtunut. Samoin salin akustiikka on karmea, ei musiikkiesityksille tarkoitettu. Ilmastoinnin tehostamiseen ei ole muuta mahdollisuutta kuin aukaista ikkunat. Tilanne on kuin armeijan teltassa - olo on keskimäärin hyvin, kun välillä ikkunan lähellä palelee ja lattian keskustassa hiostaa. - jatketaan
Tanssien järjestämistä ainakin talven ja kevään ajan.
Ilokseni eilen Kerholassa olleena sain tietää, että tanssit siellä jatkuvat, vaikkakin ilmeisesti isäntä vaihtuu. Tarkalleen en järjestelijöiden organisoitumisesta tiedä, enkä välitäkkään. Pääasia, että Nokialla jatketaan kauniissa tilavassa salissa.
Nieleskelkää nyt kaikki ilkeämieliset ja vahingoniloiset aivottomat!!!!
- on parempi
Elämme kapitalistissa maailmassa, kilpailu on vain hyväksi mm. lippujen hinnoille. Palvelu paranee, yrittäjä joutuu jopa tervehtimään porstuassa.
- tähän sotkematta
Mitenkään olematta sosialisti tai kapitalisti minuakin huolestuttaa mahdollisesti oman rakkaaan harrastuksen näivettyminen.
Pitkässä juoksussa todellakin voi käydä niin, että kova kilpailu "kaataa" tanssinjärjestäjä yrittäjiä. Olkoonkin, että niiden toimiessa yhtäaikaa tanssijan näkökulmasta on kilpailua ja kenties kilpaillaan lippujen hinnoilla. Mutta mielestäni se ei ole tervettä pitkässä juoksussa. Ennemminkin kannattaisi jakaa sitä leiviskää, joka tarjolla on. Lipunhintojen kohtuutasolla pysymiseen parempi keino on mielestäni tikiminen orkesterien määrästä/ilta.
Kuitenkin rajallisen tanssijakunnan jakautuminen useaan paikkaan samana iltana aiheuttaa pitkällä juoksulla sen, että missään ei ole kenelläkään kivaa kun porukka kutistuu ja kutistuu. Viimekädessä tanssijat ovat ne jotka jäävät ilman tarjontaa. että se siitä kapitalismista. tähän sotkematta kirjoitti:
Mitenkään olematta sosialisti tai kapitalisti minuakin huolestuttaa mahdollisesti oman rakkaaan harrastuksen näivettyminen.
Pitkässä juoksussa todellakin voi käydä niin, että kova kilpailu "kaataa" tanssinjärjestäjä yrittäjiä. Olkoonkin, että niiden toimiessa yhtäaikaa tanssijan näkökulmasta on kilpailua ja kenties kilpaillaan lippujen hinnoilla. Mutta mielestäni se ei ole tervettä pitkässä juoksussa. Ennemminkin kannattaisi jakaa sitä leiviskää, joka tarjolla on. Lipunhintojen kohtuutasolla pysymiseen parempi keino on mielestäni tikiminen orkesterien määrästä/ilta.
Kuitenkin rajallisen tanssijakunnan jakautuminen useaan paikkaan samana iltana aiheuttaa pitkällä juoksulla sen, että missään ei ole kenelläkään kivaa kun porukka kutistuu ja kutistuu. Viimekädessä tanssijat ovat ne jotka jäävät ilman tarjontaa. että se siitä kapitalismista."Kuitenkin rajallisen tanssijakunnan jakautuminen useaan paikkaan samana iltana aiheuttaa pitkällä juoksulla sen, että missään ei ole kenelläkään kivaa kun porukka kutistuu ja kutistuu. Viimekädessä tanssijat ovat ne jotka jäävät ilman tarjontaa. että se siitä kapitalismista."
Juuri näin. Esimerkiksi Juurikassaaressa Säynätsalossa lähellä Jyväskylää on parina kesänä pidetty tansseja keskiviikkoisin. Siis samana päivänä, kun on totuttu pitämään tansseja lähettyvillä mm. Saviolla ja Kuikassa.
Seuraus on ollut, että siellä on ollut tiettävästi varsin vähän tanssijoita ja ne vähätkin ovat taas pois muualta.
Voisi kuvitella, että parempi tanssipäivä kesäaikaan olisi vaikkapa tiistai tai sitten torstai, jolloin mainituissa paikoissa ei yleensä ole tansseja.
Väärän tyyppinen kilpailu aiheuttaa todella sen, että kenelläkään ei ole hauskaa sen paremmin tanssien järjestäjillä kuin tanssijoillakaan. Nyt olen "kuullut", että Juurikassaaressa suunniteltaisiin keskiviikkotanssien vaihtamista toiseen päivään?- yhteispelillä
Cake kirjoitti:
"Kuitenkin rajallisen tanssijakunnan jakautuminen useaan paikkaan samana iltana aiheuttaa pitkällä juoksulla sen, että missään ei ole kenelläkään kivaa kun porukka kutistuu ja kutistuu. Viimekädessä tanssijat ovat ne jotka jäävät ilman tarjontaa. että se siitä kapitalismista."
Juuri näin. Esimerkiksi Juurikassaaressa Säynätsalossa lähellä Jyväskylää on parina kesänä pidetty tansseja keskiviikkoisin. Siis samana päivänä, kun on totuttu pitämään tansseja lähettyvillä mm. Saviolla ja Kuikassa.
Seuraus on ollut, että siellä on ollut tiettävästi varsin vähän tanssijoita ja ne vähätkin ovat taas pois muualta.
Voisi kuvitella, että parempi tanssipäivä kesäaikaan olisi vaikkapa tiistai tai sitten torstai, jolloin mainituissa paikoissa ei yleensä ole tansseja.
Väärän tyyppinen kilpailu aiheuttaa todella sen, että kenelläkään ei ole hauskaa sen paremmin tanssien järjestäjillä kuin tanssijoillakaan. Nyt olen "kuullut", että Juurikassaaressa suunniteltaisiin keskiviikkotanssien vaihtamista toiseen päivään?Olkoon se sitten vaikka kartellia, mutta jonkinlaista yhteispeliä täytyisi tanssipaikoillakin olla.
Täällä pääkaupunkiseudulla se toimii kun Pavi sulkee ovensa talveksi esim Puistokulma ja Ruusulinna aloittavat. Ja keväällä toisinpäin. Lisäksi Puistokulmalta vapaaksi jäävä lauantai on Ruusulinnan käytössä. Tosin Järvenpäälläkin on perjantain lisäksi myös sunnuntaisin tansseja. - Jerryjeee
tähän sotkematta kirjoitti:
Kuitenkin rajallisen tanssijakunnan jakautuminen useaan paikkaan samana iltana aiheuttaa pitkällä juoksulla sen, että missään ei ole kenelläkään kivaa kun porukka kutistuu ja kutistuu. Viimekädessä tanssijat ovat ne jotka jäävät ilman tarjontaa. että se siitä kapitalismista.Itse olen seurannut koko syksyn tilannetta talvisunnuntait Kisis vs. Kerhola. Helppoahan tuota on ollut seurata, netin välityksellä. Miten se ohjelmakalenteri on elänyt miltei päivästä toiseen.
Todellinen "testi" on luvassa taas sunnuntaina, kun Kisiksessä on Sinitaivas ja Kerholassa Väriloiste. Kokemus ohjaisi Kisikseen ilman muuta.
Viime perjantaina taas Kisiksessä ei kuulemma ollut kuin kourallinen väkeä, kuulemma. Tiedä sitten miten Tanssikrouvissa. Itse olin kaukomatkailulla Pavilla, jossa kyllä väkeä. Lauantaisin on ollut helppo ajaa Satulinnaan, vaikka V2:llakin on mukavaa ollut.
Että kyllähän se kilpailu tietysti jonkun pelistä pois kellistää. Mutta sitä ennen, keskinäisestä nokittelusta esiintyjälistan suhteen, kärsivät kaikki. Muutamasta sadasta ihmisestä kun tapellaan. - kuka menee
Jerryjeee kirjoitti:
Itse olen seurannut koko syksyn tilannetta talvisunnuntait Kisis vs. Kerhola. Helppoahan tuota on ollut seurata, netin välityksellä. Miten se ohjelmakalenteri on elänyt miltei päivästä toiseen.
Todellinen "testi" on luvassa taas sunnuntaina, kun Kisiksessä on Sinitaivas ja Kerholassa Väriloiste. Kokemus ohjaisi Kisikseen ilman muuta.
Viime perjantaina taas Kisiksessä ei kuulemma ollut kuin kourallinen väkeä, kuulemma. Tiedä sitten miten Tanssikrouvissa. Itse olin kaukomatkailulla Pavilla, jossa kyllä väkeä. Lauantaisin on ollut helppo ajaa Satulinnaan, vaikka V2:llakin on mukavaa ollut.
Että kyllähän se kilpailu tietysti jonkun pelistä pois kellistää. Mutta sitä ennen, keskinäisestä nokittelusta esiintyjälistan suhteen, kärsivät kaikki. Muutamasta sadasta ihmisestä kun tapellaan.Kuka nyt menee Kerholaan, vanhoja ämmiä paikka täynnä.
- Kerholassa
kuka menee kirjoitti:
Kuka nyt menee Kerholaan, vanhoja ämmiä paikka täynnä.
Meillä kolme-nelikymppisillä riitti vientiä ja vanhemmatkin "ämmät" pääsivät tanssimaan viime sunnuntaina, kun miehiä ja naisia oli lähes yhtä paljon. Joku väitti, että olisi ollut miehiä enemmän. Tiedä häntä, mutta porukkaa oli sopivasti, Markus sekstetti soitti seittemällä miehellä. Ihqu uusi kosketinsoittaja lauloi mukavasti ja välispiikitkin olivat vähemmän roiseja.. Kiitti tanssittajille ja järjestäjille, että jaksatte..
- vaihtelu virkistää
Jerryjeee kirjoitti:
Itse olen seurannut koko syksyn tilannetta talvisunnuntait Kisis vs. Kerhola. Helppoahan tuota on ollut seurata, netin välityksellä. Miten se ohjelmakalenteri on elänyt miltei päivästä toiseen.
Että kyllähän se kilpailu tietysti jonkun pelistä pois kellistää. Mutta sitä ennen, keskinäisestä nokittelusta esiintyjälistan suhteen, kärsivät kaikki. Muutamasta sadasta ihmisestä kun tapellaan.Mukavaa, että tulee muitakin soittokuntia kuin nämä samat jotka kiertää ainakin näillä etelän lavoilla paikasta toiseen. Sinitaivas on hyvä bändi, mut niin on Väriloistekkin. Se on vaan niin harvinaista herkkua näillä main. Eiköhän se vaihtelu virkistä tanssimaailmassakin?
- asia
Tärkeään asiaan puutuit. Ei niin järjen hiventä tarjota sunnuntaina kahta paikkaa ja lauantaina ei ole mitään tarjontaa!
Käsittämätöntä, eikö Pirkanmaalle voisi järjestää kunnollista tanssipaikkaa lauantaille? Ei kiinnosta lähteä ajelemaan ympäri maata tanssien perässä. 100 km päässä oleva lavakeikka maksaa jo matkoina melkein 90€.
Tässä olisi paikallisille tanssiseuroillekin haastetta viedä viestiä eteenpäin.- kulutus
100km päässä oleva lavakeikka maksaa matkoina melkein 90e!? Taitaisi olla aika vaihtaa vähän taloudellisempaan autoon.
- ilm,aisia autoja
kulutus kirjoitti:
100km päässä oleva lavakeikka maksaa matkoina melkein 90e!? Taitaisi olla aika vaihtaa vähän taloudellisempaan autoon.
Auton käyttö maksaa 0,44€/km, jolloin 200km ajo maksaa 88€. Pitää laskea muutkin kuin bensa mukaan.
Kerro minulle mistä saan ilmaisen auton. Otan sen heti käyttööni. - matematiikkaa
ilm,aisia autoja kirjoitti:
Auton käyttö maksaa 0,44€/km, jolloin 200km ajo maksaa 88€. Pitää laskea muutkin kuin bensa mukaan.
Kerro minulle mistä saan ilmaisen auton. Otan sen heti käyttööni.Jos lasket mukaan kaikki kulut mukaanlukien auton hinnan niin voit kyllä päästä lukuun 0,44€/km, mutta se ei tarkoita että tansseissa käymisen matkat maksaisivat 88e. Jos jätät käymättä niin säästätkö 88e? Et säästä. Auto menettää arvoaan pihassa vaikka sillä ei ajaisi, vakuutus menee joka tapauksessa ja niin edelleen.
- verottajan laskuoppia
matematiikkaa kirjoitti:
Jos lasket mukaan kaikki kulut mukaanlukien auton hinnan niin voit kyllä päästä lukuun 0,44€/km, mutta se ei tarkoita että tansseissa käymisen matkat maksaisivat 88e. Jos jätät käymättä niin säästätkö 88e? Et säästä. Auto menettää arvoaan pihassa vaikka sillä ei ajaisi, vakuutus menee joka tapauksessa ja niin edelleen.
Noinhan se on verottaja laskenut auton verottoman käyttökorvauksen olevan tänä vuonna. Oman auton käytöstä ei saa korvausta jos se seisoo pihassa, mutta 0,44 euroa on laskettu olevan käypä kilometrikorvaus.
- osaa käyttää
verottajan laskuoppia kirjoitti:
Noinhan se on verottaja laskenut auton verottoman käyttökorvauksen olevan tänä vuonna. Oman auton käytöstä ei saa korvausta jos se seisoo pihassa, mutta 0,44 euroa on laskettu olevan käypä kilometrikorvaus.
Kynää ja korvaus tulee
- Truepuli
osaa käyttää kirjoitti:
Kynää ja korvaus tulee
Ihmeessä kaikille, miten tanssimatkoista saa verovähennykset??
- Truepuli
ilm,aisia autoja kirjoitti:
Kerro minulle mistä saan ilmaisen auton. Otan sen heti käyttööni.Sinä kertoa ensin, onko sinulla ostettu auto vain tanssimatkailua varten??
Eikä muuten olisi autoa?
Jos vastaus on kyllä, niin silloin voi laskea matkojen hinnan mainitsemallasi tavalla, edellyttäen, että kilometrejä tulee määrä, jota verottaja ja autoliitto) on käyttänyt laskelmissaan. Eli kilometrejä noin 30 000/ vuosi, kulutus n. 8,5 l/100km ja auton hinta olikohan 40 000€.
Mikäli ei mainitut ehdot kaikki toteudu, niin silloin tanssimatkan hinnaksi muodostuu joku muu, arvioijasta riippuen.
Joillain yksi matka saattaa jäädä maksamaan satojatuhansia euroja (jos tarttuu puoliso mukaan eläteltäväksi) tai saattaa joillekin muodostua illan tulos plus-merkkiseksikin samasta syystä (tai jostain muusta) - Jerryjeee
"Käsittämätöntä, eikö Pirkanmaalle voisi järjestää kunnollista tanssipaikkaa lauantaille?"
Minusta Kerholassa on ollut lauantaitansseja monena talvena peräkkäin, viime talvenakin viimeksi. Omat kokemukset ovat olleet, että siellä on pariskuntia ja varttuneita enimmäkseen. Ne itselle "potentiaalisimmat" tanssitettavat olivat jossain muualla. Vaikkapa jääneet kotiin, menneet Satulnnaan tms.
Kyllä kai ne lauantaitanssit talvisin pyörisivät jo, jos niille olisi todellista kysyntää. Aktiivitanssijoiden enemmistö kerää autokimpan ja hurauttaa vaikka sinne Satulinnaan. - Jerryjeee
Jerryjeee kirjoitti:
"Käsittämätöntä, eikö Pirkanmaalle voisi järjestää kunnollista tanssipaikkaa lauantaille?"
Minusta Kerholassa on ollut lauantaitansseja monena talvena peräkkäin, viime talvenakin viimeksi. Omat kokemukset ovat olleet, että siellä on pariskuntia ja varttuneita enimmäkseen. Ne itselle "potentiaalisimmat" tanssitettavat olivat jossain muualla. Vaikkapa jääneet kotiin, menneet Satulnnaan tms.
Kyllä kai ne lauantaitanssit talvisin pyörisivät jo, jos niille olisi todellista kysyntää. Aktiivitanssijoiden enemmistö kerää autokimpan ja hurauttaa vaikka sinne Satulinnaan.Viime kevättalvena Kisiksessä oli "ylläri" lauantaitansseja. Väkeä siellä kyllä oli. Mutta silti luulen, että peräkkäiset perjantai-, lauantai- ja sunnuntaitarjonnat Tampereen seudulla aiheuttaisivat sen, että joku ilta kärsii.
- edelleen
Truepuli kirjoitti:
Sinä kertoa ensin, onko sinulla ostettu auto vain tanssimatkailua varten??
Eikä muuten olisi autoa?
Jos vastaus on kyllä, niin silloin voi laskea matkojen hinnan mainitsemallasi tavalla, edellyttäen, että kilometrejä tulee määrä, jota verottaja ja autoliitto) on käyttänyt laskelmissaan. Eli kilometrejä noin 30 000/ vuosi, kulutus n. 8,5 l/100km ja auton hinta olikohan 40 000€.
Mikäli ei mainitut ehdot kaikki toteudu, niin silloin tanssimatkan hinnaksi muodostuu joku muu, arvioijasta riippuen.
Joillain yksi matka saattaa jäädä maksamaan satojatuhansia euroja (jos tarttuu puoliso mukaan eläteltäväksi) tai saattaa joillekin muodostua illan tulos plus-merkkiseksikin samasta syystä (tai jostain muusta)Vaikka auto olisikin olemassa pelkkää tansseissa käymistä varten ja kaikki laskelmassa luettelemasi ehdot täyttyisivät niin yhden reissun hintaa ei silti voi laske noin kun ei siitä auton hinnasta ja muista vastaavista kuluista saa mitään takaisin vaikka jättäisi sen tanssi-illan väliin. Sen tuolla laskelmalla voisi laskea mitä säästäisi jos ei ostaisi autoa ollenkaan.
- Verottajako
Truepuli kirjoitti:
Sinä kertoa ensin, onko sinulla ostettu auto vain tanssimatkailua varten??
Eikä muuten olisi autoa?
Joillain yksi matka saattaa jäädä maksamaan satojatuhansia euroja (jos tarttuu puoliso mukaan eläteltäväksi) tai saattaa joillekin muodostua illan tulos plus-merkkiseksikin samasta syystä (tai jostain muusta)Verottaja nyt vain sattuu tunnetusti olemaan Suomessa niin höveli, että verottomaksi km-korvaukseksi on määrätty 0,44€/km. Oikeastihan autoilu ei maksa juuri mitään, ekologista puuhaakin on!
Väännä mitä väännät, 0,44€/km on ajamisen hinta! Kaupan päälle tulee vielä ilmastonmuutos. - ei vain riitä tarpeeksi
Verottajako kirjoitti:
Verottaja nyt vain sattuu tunnetusti olemaan Suomessa niin höveli, että verottomaksi km-korvaukseksi on määrätty 0,44€/km. Oikeastihan autoilu ei maksa juuri mitään, ekologista puuhaakin on!
Väännä mitä väännät, 0,44€/km on ajamisen hinta! Kaupan päälle tulee vielä ilmastonmuutos.Verottaja hövelinä maksaa kilometrikorvauksissa myös auton hintaa, mutta niin kauan kuin verottaja ei ole sentään niin höveli että antaisi km-korvauksia tansseissa käymisestä tällä ei ole mitään merkitystä. Kuka kiikuttaisi sinulle takaisin sen osan auton ostohinnasta jos jäätkin jonain iltana kotiin? Autokauppias?
Väännä mitä väännät, mutta et mitenkään säästä 0,44€/km jos sinulla on jo auto ja jätät tansseissa käymisen väliin. - viäntämistä
ei vain riitä tarpeeksi kirjoitti:
Verottaja hövelinä maksaa kilometrikorvauksissa myös auton hintaa, mutta niin kauan kuin verottaja ei ole sentään niin höveli että antaisi km-korvauksia tansseissa käymisestä tällä ei ole mitään merkitystä. Kuka kiikuttaisi sinulle takaisin sen osan auton ostohinnasta jos jäätkin jonain iltana kotiin? Autokauppias?
Väännä mitä väännät, mutta et mitenkään säästä 0,44€/km jos sinulla on jo auto ja jätät tansseissa käymisen väliin.Usko jo, bensa on vain pieni osa autoilun kuluista.
Haluat varmaan kinastella myös siitä miten autoilu vaikuttaa ilmastonmuutokseen, eikös vaan? - mitä vieäntämistä
viäntämistä kirjoitti:
Usko jo, bensa on vain pieni osa autoilun kuluista.
Haluat varmaan kinastella myös siitä miten autoilu vaikuttaa ilmastonmuutokseen, eikös vaan?Autoilun kulut ja tanssimatkan kulut ovat kaksi eri asiaa. Ei tässä sen kummempaa.
Väännetään vielä yksi esimerkki ratakiskosta. Oletetaan että ostat auton naapurin autokauppialta, etkä sen jälkeen aja sillä ikinä. Sanotaan että auton kokonaiskulut sinä aikana kuin sen omistat ovat pyöreästi 20 000€ ja kilmetrejä kertyy 1. Autoilun kulut tässä tapauksessa ovat 20 000€/km, eikö niin?
Oletetaan nyt, että sen sijaan että et ikinä aja autolla käytkin sillä kerran lähikaupassa. Kilometrejä kertyy kaikkiaan kaksi ja autoilun hinnaksi tulee 10 000€/km. Matematiikkapähkinä: koska autoilun kokonaiskustannukset ovat esimerkissämme 10 000€/km maksoiko kauppareissu puolen kilometrin päähän siis 10 000€?
Jos tähän vielä joku menee ja vastaa kyllä niin voi seuraavaksi miettiä mitä sitten jos siellä kaupassa kävisikin useamman kerran. - Muutakin menoa kuin bensaku...
viäntämistä kirjoitti:
Usko jo, bensa on vain pieni osa autoilun kuluista.
Haluat varmaan kinastella myös siitä miten autoilu vaikuttaa ilmastonmuutokseen, eikös vaan?Teetin juuri kuluneella viikolla turboremontin. Hinnaksi tuli komeat 1168€, johon on syytä lisätä vielä matkakulut korjaamolle ja takaisin. Siis auto käyttökuluihin pitää todella laskea muutkin menot kuin pelkät bensat.
- vain, mutta
Muutakin menoa kuin bensaku... kirjoitti:
Teetin juuri kuluneella viikolla turboremontin. Hinnaksi tuli komeat 1168€, johon on syytä lisätä vielä matkakulut korjaamolle ja takaisin. Siis auto käyttökuluihin pitää todella laskea muutkin menot kuin pelkät bensat.
No mutta tässä onkin sellainen asiallinen kulu mikä pitää laskea omalta osaltaan kilometrin hintaan kun käy tansseissa, koska korjauksien tarve riippuu suureksi osaksi siitä paljonko ajaa.
Osa auton kuluista riippuu siitä paljonko ajaa. Näissä säästää jos jättää tanssireissun väliin. Osa ei riipu. Näissä ei säästä. Jos ensimmäisen ryhmän kulut ovat 0,44€/km, ajaa törkeän kalliilla autolla ja kannattaa vaihtaa taloudellisempaan jos kerran tanssimatkat tuntuvat kukkarossa. - 1tanssija
Eipä taida olla tanssiseuroista mitään apua tähän ongelmaan, koska ne ovat juuri seurat jotka lavakulttuurin olemassaoloa nakertavat. Ja miten? No vonkaamalla jatkuvasti alennuksia ja sen päälle vielä viljelemällä huonoa käytöstään. Homma nakertaa sekä tanssinjärjestäjien taloutta että karkottaa kaikki ne jotka ovat tulleet pitämään hauskaa ja nauttimaan tanssimisesta. Se tosiasia, että eräät muutamat alennuksia nauttivat tanssiseurojen jäsenet, joiden asenne näyttää olevan pelkästään esiintyminen muiden tanssijoiden tieltä raivaaminen, on jo omiaan laskemaan niiden lavaillan tunnelmaa, jotka ovat oikeasti maksaneet lipustaan sen täyden hinnan.
1tanssija kirjoitti:
Eipä taida olla tanssiseuroista mitään apua tähän ongelmaan, koska ne ovat juuri seurat jotka lavakulttuurin olemassaoloa nakertavat. Ja miten? No vonkaamalla jatkuvasti alennuksia ja sen päälle vielä viljelemällä huonoa käytöstään. Homma nakertaa sekä tanssinjärjestäjien taloutta että karkottaa kaikki ne jotka ovat tulleet pitämään hauskaa ja nauttimaan tanssimisesta. Se tosiasia, että eräät muutamat alennuksia nauttivat tanssiseurojen jäsenet, joiden asenne näyttää olevan pelkästään esiintyminen muiden tanssijoiden tieltä raivaaminen, on jo omiaan laskemaan niiden lavaillan tunnelmaa, jotka ovat oikeasti maksaneet lipustaan sen täyden hinnan.
...kateudesta kumpuavaa provoa ei juuri voisi kuvitella kenenkään saavan kirjoitetuksi.
Aivan vapaaehtoisesti ne tanssien järjestäjät alennuksia tarjoavat kaikenlaisille yhteisöille ja erityisryhmille (mm. opiskelijat seurojen lisäksi).
Myös suosituimmille yksittäisillekin asiakkaille annetaan alennuksia ihan erikseen asiasta edes koskaan puolin tai toisin mainitsematta. Tunnen itseni lisäksi muitakin samassa edullisessa asemassa olevia tanssijoita. Kukaan meistä ei niitä alennuksia ole pyytänyt, vaan kulloinenkin yrittäjä on ne aivan oma-aloitteisesti antanut.
Liiketoiminnalleen nämä katsovat tuosta olevan enemmän hyötyä kuin mitä parin euron suuruiset alennussummat kassaa huventavat. Takuulla eivät tappiokseen tuollaisia päätöksiä tee.
Seurojen jäsenten tanssitaitoisimmat edustajat ja samanlaiset seuroihin kuulumattomatkin ovat lavoille ja korkealuokkaisimmille tanssiravintoloille aina olleet haluttua asiakaskuntaa, vaikka nämä eivät juomapuolelta kovin paljon tuloja talolle tuokaan.
Minkä tahansa liiketoimintaan perustuvan yrityksen kannalta on varsin tärkeätä laadukkaan imagon hankkiminen.
Tanssipaikkayrittäjille sitä tuovat suosittujen ja tasokkaiden yhtyeiden sekä artistien ohella nimenomaan taitavat tanssijat.
Maineen levitessä laajenee asiakaskunnan peitto myös parhaimmillaan koko valtakuntaa ja ulkomaitakin käsittäväksi.
Kannattaisi sinunkin joskus kysyä asioita niiltä, jotka oikeasti tietävät, siis tanssipaikkayrittäjiltä ja laadukkaimmilta/suosituimmilta tanssimusiikkiyhtyeiltä, jotka aitiopaikaltaan voivat kaiken aikaa tilannetta seurata varsin laajaltikin.
Todennäköisesti kyllä asian tiedätkin, mutta kaunasi vuoksi sinun on tuollaista mustamaalausta pakko harrastaa.- todistustarve
vain, mutta kirjoitti:
No mutta tässä onkin sellainen asiallinen kulu mikä pitää laskea omalta osaltaan kilometrin hintaan kun käy tansseissa, koska korjauksien tarve riippuu suureksi osaksi siitä paljonko ajaa.
Osa auton kuluista riippuu siitä paljonko ajaa. Näissä säästää jos jättää tanssireissun väliin. Osa ei riipu. Näissä ei säästä. Jos ensimmäisen ryhmän kulut ovat 0,44€/km, ajaa törkeän kalliilla autolla ja kannattaa vaihtaa taloudellisempaan jos kerran tanssimatkat tuntuvat kukkarossa.Mistä sinulle tulee noin kamala vimma yrittää kääntää musta valkoiseksi?
Et suinkaan pidä tanssilavaa jossakin periferiassa Pirkanmaalta katsoen? - 1tanssija
Truehum kirjoitti:
...kateudesta kumpuavaa provoa ei juuri voisi kuvitella kenenkään saavan kirjoitetuksi.
Aivan vapaaehtoisesti ne tanssien järjestäjät alennuksia tarjoavat kaikenlaisille yhteisöille ja erityisryhmille (mm. opiskelijat seurojen lisäksi).
Myös suosituimmille yksittäisillekin asiakkaille annetaan alennuksia ihan erikseen asiasta edes koskaan puolin tai toisin mainitsematta. Tunnen itseni lisäksi muitakin samassa edullisessa asemassa olevia tanssijoita. Kukaan meistä ei niitä alennuksia ole pyytänyt, vaan kulloinenkin yrittäjä on ne aivan oma-aloitteisesti antanut.
Liiketoiminnalleen nämä katsovat tuosta olevan enemmän hyötyä kuin mitä parin euron suuruiset alennussummat kassaa huventavat. Takuulla eivät tappiokseen tuollaisia päätöksiä tee.
Seurojen jäsenten tanssitaitoisimmat edustajat ja samanlaiset seuroihin kuulumattomatkin ovat lavoille ja korkealuokkaisimmille tanssiravintoloille aina olleet haluttua asiakaskuntaa, vaikka nämä eivät juomapuolelta kovin paljon tuloja talolle tuokaan.
Minkä tahansa liiketoimintaan perustuvan yrityksen kannalta on varsin tärkeätä laadukkaan imagon hankkiminen.
Tanssipaikkayrittäjille sitä tuovat suosittujen ja tasokkaiden yhtyeiden sekä artistien ohella nimenomaan taitavat tanssijat.
Maineen levitessä laajenee asiakaskunnan peitto myös parhaimmillaan koko valtakuntaa ja ulkomaitakin käsittäväksi.
Kannattaisi sinunkin joskus kysyä asioita niiltä, jotka oikeasti tietävät, siis tanssipaikkayrittäjiltä ja laadukkaimmilta/suosituimmilta tanssimusiikkiyhtyeiltä, jotka aitiopaikaltaan voivat kaiken aikaa tilannetta seurata varsin laajaltikin.
Todennäköisesti kyllä asian tiedätkin, mutta kaunasi vuoksi sinun on tuollaista mustamaalausta pakko harrastaa.Mikähän siinäkin on että kun on toisen kanssa eri mieltä, niin heti pitää väittää toista kateelliseksi ja koko viestiä provoksi?
Kirjoitit: "Minkä tahansa liiketoimintaan perustuvan yrityksen kannalta on varsin tärkeätä laadukkaan imagon hankkiminen.
Tanssipaikkayrittäjille sitä tuovat suosittujen ja tasokkaiden yhtyeiden sekä artistien ohella nimenomaan taitavat tanssijat."
No tästä olen samaa mieltä, mutta ei taida olla tanssilavayrittäjälle sellainen imago kovin myönteinen, että paikassa käy näitä seurojen esiintyjäegoistitanssijoita, jotka tanssivat vain keskenään eivätkä välitä muista tuon taivaallista ja ajavat toisia päin miten sattuu. Sana kiertää hyvin nopeasti. Tiedän jopa yhden ennakkotapauksen, jossa lavalta katosi asiakkaat hyvin nopeassa tahdissa kun sinne rakennettiin erillinen tanssitila näille alennuksia nauttiville seurojen esiintyjätanssijoille, jotta muut eivät missään tapauksessa olisi heidän tiellään. Kyseessä on tapaus Aitoon Honkala muutama vuosi sitten.
Ja anteeksi nyt vain, mutta seuroissa ei oikeasti ole kuin muutama hyvä tanssija (ja ne ovat juuri tätä huonosti käyttäytyvää sakkia). Mielikuva seurojen hyvistä tanssijoista on syntynyt pelkästään siitä, että tietyt hyvin harvalukuiset seurojen porukat pitävät itse itseään muita parempina, korostavat omaa egoaan ja esiinytvät lavoilla. Jokainen paljon tansseissa käyvä, hyvän erittelykyvyn omaava henkilö voi helposti todeta tämän tosiasian. 1tanssija kirjoitti:
Mikähän siinäkin on että kun on toisen kanssa eri mieltä, niin heti pitää väittää toista kateelliseksi ja koko viestiä provoksi?
Kirjoitit: "Minkä tahansa liiketoimintaan perustuvan yrityksen kannalta on varsin tärkeätä laadukkaan imagon hankkiminen.
Tanssipaikkayrittäjille sitä tuovat suosittujen ja tasokkaiden yhtyeiden sekä artistien ohella nimenomaan taitavat tanssijat."
No tästä olen samaa mieltä, mutta ei taida olla tanssilavayrittäjälle sellainen imago kovin myönteinen, että paikassa käy näitä seurojen esiintyjäegoistitanssijoita, jotka tanssivat vain keskenään eivätkä välitä muista tuon taivaallista ja ajavat toisia päin miten sattuu. Sana kiertää hyvin nopeasti. Tiedän jopa yhden ennakkotapauksen, jossa lavalta katosi asiakkaat hyvin nopeassa tahdissa kun sinne rakennettiin erillinen tanssitila näille alennuksia nauttiville seurojen esiintyjätanssijoille, jotta muut eivät missään tapauksessa olisi heidän tiellään. Kyseessä on tapaus Aitoon Honkala muutama vuosi sitten.
Ja anteeksi nyt vain, mutta seuroissa ei oikeasti ole kuin muutama hyvä tanssija (ja ne ovat juuri tätä huonosti käyttäytyvää sakkia). Mielikuva seurojen hyvistä tanssijoista on syntynyt pelkästään siitä, että tietyt hyvin harvalukuiset seurojen porukat pitävät itse itseään muita parempina, korostavat omaa egoaan ja esiinytvät lavoilla. Jokainen paljon tansseissa käyvä, hyvän erittelykyvyn omaava henkilö voi helposti todeta tämän tosiasian....väittämilläsi osoitat sen kateellisuutesi ja kaunasi:
"...mutta ei taida olla tanssilavayrittäjälle sellainen imago kovin myönteinen, että paikassa käy näitä seurojen esiintyjäegoistitanssijoita, jotka tanssivat vain keskenään eivätkä välitä muista tuon taivaallista ja ajavat toisia päin miten sattuu."
Nimittäin jokseenkin jokainen aktiivitanssija tietää, että nimenomaan ne ns. vanhakantaiset, kouluttamattomat tanssijat aiheuttavat törmäykset ja moni heistä tekee sitä jopa tahallaan illasta iltaan juuri niitä avoimessa otteessa tanssivia kohtaan.
Samoin tanssinharrastajien edistyneimmät tietävät, että juuri kurssittautuneet tanssijat pyrkivät olemaan häiritsemättä muita tanssijoita ja enimmäkseen myös osaavat sen tehdä.
Esiintymässä siellä ei olla kuin korkeintaan omalle parille, ja sitä tekevät jokseenkin kaikki muutkin, jos sosiaalisesti tanssiharrastukseen aikovat suhtautua.
Tuokin on asia, joka täällä ja muuallakin on moneen kertaan tehty selväksi.
Loputkin väittämäsi kertovat samanlaisesta asenteesta, mutta eivät mistään tietoon perustuvasta.
Oletko koskaan seuraillut esimerkiksi sellaisten suurten seurojen kuin Cometsin, Swingteamin, Breakin, Tanssikkaan, SaiSetin, Baunssin ja Hurmion tanssijoita?
Jos olet sen tehnyt, ei voi muuta kuin todeta, että käsityksesi muutamasta on varsin omituinen.
Erilliset tilat eri tavoin tanssiville ovat järkevästi ajatellen pelkkää plussaa.
En ymmärrä, mitä ihmeen haittaa sellaisesta olisi.- 1tanssija
Truehum kirjoitti:
...väittämilläsi osoitat sen kateellisuutesi ja kaunasi:
"...mutta ei taida olla tanssilavayrittäjälle sellainen imago kovin myönteinen, että paikassa käy näitä seurojen esiintyjäegoistitanssijoita, jotka tanssivat vain keskenään eivätkä välitä muista tuon taivaallista ja ajavat toisia päin miten sattuu."
Nimittäin jokseenkin jokainen aktiivitanssija tietää, että nimenomaan ne ns. vanhakantaiset, kouluttamattomat tanssijat aiheuttavat törmäykset ja moni heistä tekee sitä jopa tahallaan illasta iltaan juuri niitä avoimessa otteessa tanssivia kohtaan.
Samoin tanssinharrastajien edistyneimmät tietävät, että juuri kurssittautuneet tanssijat pyrkivät olemaan häiritsemättä muita tanssijoita ja enimmäkseen myös osaavat sen tehdä.
Esiintymässä siellä ei olla kuin korkeintaan omalle parille, ja sitä tekevät jokseenkin kaikki muutkin, jos sosiaalisesti tanssiharrastukseen aikovat suhtautua.
Tuokin on asia, joka täällä ja muuallakin on moneen kertaan tehty selväksi.
Loputkin väittämäsi kertovat samanlaisesta asenteesta, mutta eivät mistään tietoon perustuvasta.
Oletko koskaan seuraillut esimerkiksi sellaisten suurten seurojen kuin Cometsin, Swingteamin, Breakin, Tanssikkaan, SaiSetin, Baunssin ja Hurmion tanssijoita?
Jos olet sen tehnyt, ei voi muuta kuin todeta, että käsityksesi muutamasta on varsin omituinen.
Erilliset tilat eri tavoin tanssiville ovat järkevästi ajatellen pelkkää plussaa.
En ymmärrä, mitä ihmeen haittaa sellaisesta olisi.No kuules nyt vaan mutta aktiivitanssijana osaan tehdä eron satunnaisten tanssitaidottomien tanssilavatukkojen ja näiden tahallaan toisia päin ajavien "pro"tanssijoiden välillä. Onhan minulla silmät päässä!
Usein juuri näillä alennuksia nauttivilla, muista tanssilattiaa käyttävistä piittaamattomilla tyypeillä on joskus seurojen paidatkin päällä. Ei ole vaikeaa huomata asiaa. Ehkä he pitävätkin niitä juuri sen takia, että haluavat nimenomaan esiintyä ja mainostaa itseään ja eeuraansa. En itse ymmärrä tällaista lapsellisuutta. Ehkä tämä esiintymisvimma johtuukin juuri siitä, että halutaan olla jotakin - mutta todellisuudessa näiden ihmisten ajattelumaailmassa ja asenteissa onkin enemmän tai vähemmän kuonaa.
Ja minä en todellakaan ole kateellinen kellekään tai millekään. Minun ei tarvitse, häpeäisin itseäni, jos käyttäytyisin samalla tavalla kuin kuvaavani alennuksia nauttiva marginaaliryhmä.
Lisäksi on kummallista että toit edelleen esiin sen, että mielestäsi lavoilla pitäisi olla oma tanssitila näille esiintyjätanssijoille koska se olisi tanssilavayrittäjällekin eduksi. Kerroinhan jo tuosta tapauksesta, jossa koko tanssilava lopetettiin tällaisen menettelyn takia. Asiakkaat kaikkosivat.
Sinun mielestäsi pitäisi varmaan olla omat tanssilavatkin tälle seurojen "pro" -väelle - samaan tapaan kuin Hurmio teki pari kesää sitten, kun järjesti omat tanssit Rönnillä. Varmaan hauskaa kun ei ole muita häiritsemässä tätä harrastelijoiden puuhastelua, mutta mitäpä sitten tekisit jos ja kun Suomesta pikkuhiljaa katoaa tanssilavat moisen touhun takia? 1tanssija kirjoitti:
No kuules nyt vaan mutta aktiivitanssijana osaan tehdä eron satunnaisten tanssitaidottomien tanssilavatukkojen ja näiden tahallaan toisia päin ajavien "pro"tanssijoiden välillä. Onhan minulla silmät päässä!
Usein juuri näillä alennuksia nauttivilla, muista tanssilattiaa käyttävistä piittaamattomilla tyypeillä on joskus seurojen paidatkin päällä. Ei ole vaikeaa huomata asiaa. Ehkä he pitävätkin niitä juuri sen takia, että haluavat nimenomaan esiintyä ja mainostaa itseään ja eeuraansa. En itse ymmärrä tällaista lapsellisuutta. Ehkä tämä esiintymisvimma johtuukin juuri siitä, että halutaan olla jotakin - mutta todellisuudessa näiden ihmisten ajattelumaailmassa ja asenteissa onkin enemmän tai vähemmän kuonaa.
Ja minä en todellakaan ole kateellinen kellekään tai millekään. Minun ei tarvitse, häpeäisin itseäni, jos käyttäytyisin samalla tavalla kuin kuvaavani alennuksia nauttiva marginaaliryhmä.
Lisäksi on kummallista että toit edelleen esiin sen, että mielestäsi lavoilla pitäisi olla oma tanssitila näille esiintyjätanssijoille koska se olisi tanssilavayrittäjällekin eduksi. Kerroinhan jo tuosta tapauksesta, jossa koko tanssilava lopetettiin tällaisen menettelyn takia. Asiakkaat kaikkosivat.
Sinun mielestäsi pitäisi varmaan olla omat tanssilavatkin tälle seurojen "pro" -väelle - samaan tapaan kuin Hurmio teki pari kesää sitten, kun järjesti omat tanssit Rönnillä. Varmaan hauskaa kun ei ole muita häiritsemässä tätä harrastelijoiden puuhastelua, mutta mitäpä sitten tekisit jos ja kun Suomesta pikkuhiljaa katoaa tanssilavat moisen touhun takia?Katselet maailmaa hyvin merkillisten ja erittäin pahasti vääristävien lasien takaa.
Noin pahasti todellisuudesta sivuun lipsahtaneelle ei voi tehdä mitään. Tauti on parantumaton ja pahenee iän karttuessa.
Toivottavasti et kuitenkaan yritä kovin laajalti levittää tuota pelkistä perättömistä väittämistä koostuvaa propagandaasi.
Sillä ainakin kykenet tuhoamaan sen muka rakastamasi tanssikulttuurin hyvinkin nopeasti.- väittely otsikko kaksintais...
1tanssija kirjoitti:
Voi hyvää päivää! Aikuiset miehet kalistelevat sapeleitaan(ainakin toinen on mies) täysin väärän otsikon alla.
Lukekaa kumpikin tarkasti mistä keskustelu aloitettiin ja mistä oli tarkoitus vaihtaa ajatuksia.
Vaihtakaa sp-osoitteita keskenänne (jos uskallatte) ja jatkakaa siellä. Vai estääkö teidän kummankin julkisuudenhakuisuus senkaltaisen ajatustenvaihdon?
Terveisin Keskustelun aloittaja Pirkanmaalainen aikuinen nainen - Hurmiossa mukana
1tanssija kirjoitti:
No kuules nyt vaan mutta aktiivitanssijana osaan tehdä eron satunnaisten tanssitaidottomien tanssilavatukkojen ja näiden tahallaan toisia päin ajavien "pro"tanssijoiden välillä. Onhan minulla silmät päässä!
Sinun mielestäsi pitäisi varmaan olla omat tanssilavatkin tälle seurojen "pro" -väelle - samaan tapaan kuin Hurmio teki pari kesää sitten, kun järjesti omat tanssit Rönnillä. Varmaan hauskaa kun ei ole muita häiritsemässä tätä harrastelijoiden puuhastelua, mutta mitäpä sitten tekisit jos ja kun Suomesta pikkuhiljaa katoaa tanssilavat moisen touhun takia?"...samaan tapaan kuin Hurmio teki pari kesää sitten, kun järjesti omat tanssit Rönnillä."
Tämä on täysi ankka! Hurmio ei ole järjestänyt Rönnillä mainitsemaasi tilaisuutta. Hurmiossa mukana kirjoitti:
"...samaan tapaan kuin Hurmio teki pari kesää sitten, kun järjesti omat tanssit Rönnillä."
Tämä on täysi ankka! Hurmio ei ole järjestänyt Rönnillä mainitsemaasi tilaisuutta....ole huomannut, mutta tietyllä tavoin asennoituneet, ns. vanhakantaiset tanssin "harrastajat" kylvävät säännöllisesti väärää tietoa täällä, jotta saisivat kannattajia omille pyrkimyksilleen -siis näiden tuella ajetuksi edistyneet tanssijat pois lavoilta.
Tuotahan nuo ovat tehneet vuosikaudet. Tuokin Rönni-väite on kumottu täällä ennenkin, kuten niin moni muukin.
Siitä nuo vähät välittävät, koska tietävät lankaan meneviä aina löytyvän. Niinpä toistelevat samoja perättömiä väitteitään loputtomiin.
Tämä palsta ei todellisuudesa ole enää aikoihin ollut tanssiharrastuksesta keskustelemiselle otollinen foorumi juuri noiden kaikenlaisten häiriköiden vuoksi.
Todelliset tanssinharrastajat katsovat tämän lähinnä huonosti hoidetun kaatopaikan tapaiseksi ympäristöhaitaksi.
Useimmat tuntemani tanssijat eivät halua vilkaistakaan tänne, koska tietävät täällä käytävän "keskustelun" käsittämättömän matalan tason.
Tämän palstan nimeksi pitäisikin muuttaa todellisuutta paremmin vastaava: Kateus ja kauna.- YxTanssija
Truehum kirjoitti:
...ole huomannut, mutta tietyllä tavoin asennoituneet, ns. vanhakantaiset tanssin "harrastajat" kylvävät säännöllisesti väärää tietoa täällä, jotta saisivat kannattajia omille pyrkimyksilleen -siis näiden tuella ajetuksi edistyneet tanssijat pois lavoilta.
Tuotahan nuo ovat tehneet vuosikaudet. Tuokin Rönni-väite on kumottu täällä ennenkin, kuten niin moni muukin.
Siitä nuo vähät välittävät, koska tietävät lankaan meneviä aina löytyvän. Niinpä toistelevat samoja perättömiä väitteitään loputtomiin.
Tämä palsta ei todellisuudesa ole enää aikoihin ollut tanssiharrastuksesta keskustelemiselle otollinen foorumi juuri noiden kaikenlaisten häiriköiden vuoksi.
Todelliset tanssinharrastajat katsovat tämän lähinnä huonosti hoidetun kaatopaikan tapaiseksi ympäristöhaitaksi.
Useimmat tuntemani tanssijat eivät halua vilkaistakaan tänne, koska tietävät täällä käytävän "keskustelun" käsittämättömän matalan tason.
Tämän palstan nimeksi pitäisikin muuttaa todellisuutta paremmin vastaava: Kateus ja kauna....ovat huomanneet sinun kielenkäyttösi ja propagandasi jota täällä jatkuvasti levittelet.
Ensin yritit kivenkovaa väittää, että tämä mainitsemani marginaalisen pieni, seurojen jäsenistä koostuva esiintyjätanssijajoukkio olisi tätä tanssitaidotonta tanssilavojen tukko -sakkia. Mutta todellisuudessa nämä kaksi asiakasryhmää on äärimmäisen helppo erottaa toisistaan.
En tiedä miksi tämä joukkio käyttäytyy siten kuin käyttäytyy. Ehkäpä näillä ihmisillä on tarve jotenkin päteä, kun eivät ehkä työssään tai muuten elämässä ole pärjänneet.(?) (Taloudellisestihan seurojen jäsenet ja ohjaajat eivät ole tanssista riippuvaisia kun tanssi ei ole heille työtä.) Sitten pitää yrittää esittää jotakin tanssilavalla ja korostaa omaa egoa. Minusta tämä on varsin kummallista ja lapsellista käytöstä. Vaikka minä olenkin mielestäni tanssitaitoinen ja pärjään mainiosti tanssilattialla kuin tanssilattialla, ei minulla silti ole tarvetta esiintyä tai olla piittaamatta muista tanssilattiaa käyttävistä. Ja anteeksi vain mutta en todellakaan tunne mitään kateutta näitä ihmisiä kohtaan, he eivät edes ole mitenkään kummoisia tanssijoita. Ensinnäkään he eivät osaa läheskään kaikkia lajeja. Useimmat heistä osaavat mennä lähinnä vain swingejä sekä jotain mielestäni ruman näköisiä polvikoukkuhitaita. Toiseksi heidän käytöksensä ja asenteensa ei ole heille mitenkään eduksi, ja olisi vielä vähemmän jos he hakisivat muita kuin lähinnä pelkästään toisiaan.
Ja lopulta, jos sinun mielestä hyväkäytöksisyys ja toisten huomioon ottaminen on vanhakantaista, niin sitten olen mielelläni sellainen. Ilmeisesti sinusta vain seuroista löytyy parhaat tanssijat. Tällainen väite ei kuitenkaan pidä paikkaansa - ei nyt eikä varmasti koskaan tulevaisuudessakaan. Sen sijaan niistä löytyvät kaikkein huonokäytöksisimmät ja muista piittaamattomat tanssijat - eikä tähän asiaan näytä olevan tulossa mitään muutosta. YxTanssija kirjoitti:
...ovat huomanneet sinun kielenkäyttösi ja propagandasi jota täällä jatkuvasti levittelet.
Ensin yritit kivenkovaa väittää, että tämä mainitsemani marginaalisen pieni, seurojen jäsenistä koostuva esiintyjätanssijajoukkio olisi tätä tanssitaidotonta tanssilavojen tukko -sakkia. Mutta todellisuudessa nämä kaksi asiakasryhmää on äärimmäisen helppo erottaa toisistaan.
En tiedä miksi tämä joukkio käyttäytyy siten kuin käyttäytyy. Ehkäpä näillä ihmisillä on tarve jotenkin päteä, kun eivät ehkä työssään tai muuten elämässä ole pärjänneet.(?) (Taloudellisestihan seurojen jäsenet ja ohjaajat eivät ole tanssista riippuvaisia kun tanssi ei ole heille työtä.) Sitten pitää yrittää esittää jotakin tanssilavalla ja korostaa omaa egoa. Minusta tämä on varsin kummallista ja lapsellista käytöstä. Vaikka minä olenkin mielestäni tanssitaitoinen ja pärjään mainiosti tanssilattialla kuin tanssilattialla, ei minulla silti ole tarvetta esiintyä tai olla piittaamatta muista tanssilattiaa käyttävistä. Ja anteeksi vain mutta en todellakaan tunne mitään kateutta näitä ihmisiä kohtaan, he eivät edes ole mitenkään kummoisia tanssijoita. Ensinnäkään he eivät osaa läheskään kaikkia lajeja. Useimmat heistä osaavat mennä lähinnä vain swingejä sekä jotain mielestäni ruman näköisiä polvikoukkuhitaita. Toiseksi heidän käytöksensä ja asenteensa ei ole heille mitenkään eduksi, ja olisi vielä vähemmän jos he hakisivat muita kuin lähinnä pelkästään toisiaan.
Ja lopulta, jos sinun mielestä hyväkäytöksisyys ja toisten huomioon ottaminen on vanhakantaista, niin sitten olen mielelläni sellainen. Ilmeisesti sinusta vain seuroista löytyy parhaat tanssijat. Tällainen väite ei kuitenkaan pidä paikkaansa - ei nyt eikä varmasti koskaan tulevaisuudessakaan. Sen sijaan niistä löytyvät kaikkein huonokäytöksisimmät ja muista piittaamattomat tanssijat - eikä tähän asiaan näytä olevan tulossa mitään muutosta....ja asenteellisuutesi (ihan oikeasti siitä kateellisuudesta kumpuava) avautuu vuodatuksestasi jokaiselle selväjärkiselle ihmiselle todella silmiinpistävästi.
Puutun kuitenkin vain näihin kahteen kohtaan kirjoituksestasi:
"...he eivät edes ole mitenkään kummoisia tanssijoita. Ensinnäkään he eivät osaa läheskään kaikkia lajeja. Useimmat heistä osaavat mennä lähinnä vain swingejä sekä jotain mielestäni ruman näköisiä polvikoukkuhitaita. Toiseksi heidän käytöksensä ja asenteensa ei ole heille mitenkään eduksi, ja olisi vielä vähemmän jos he hakisivat muita kuin lähinnä pelkästään toisiaan."
Ihmettelen, minkä seuran jäseniä olet kuvitellut katselevasi.
Minä ainakin tunnen erittäin suuren joukon juuri luettelemieni että useiden muidenkin seurojen jäseniä, eikä tuo sinun kuvauksesi istu mitenkään siihen joukkoon.
Mistähän tuonkin käsityksen olet saanut, että tanssiseurojen jäsenet hakevat vain omia seuratovereitaan?
Sekä minä itse että suurin osa tuntemistani tanssijoista haemme enimmäkseen ihan joitakin muita. Itse en enää edes kuulu mihinkään tanssiseuraan. Eivät myöskään läheskään kaikki minun hakemani tai minua hakevat seuroihin kuulu.
Kuitenkin kaikki he ovat edistyneitä ja kouluttautuneita tanssijoita, jotka ottavat esimerkillisesti huomioon muut tanssijat, mitä samaa ei voi sanoa niistä vuosikymmenet omine käsityksineen ja säännöistä tietämättömyyksineen ja piittaamattomuuksineen vakaasti lavoja kyntäneistä jukuripäistä, jotka ajelevat juuri siitä, mistä ovat aina ennenkin ajaneet, ihan siitä riippumatta, millä alueella sattuvat olemaan ja keiden päälle siinä samalla työntyvät.
"Ja lopulta, jos sinun mielestä hyväkäytöksisyys ja toisten huomioon ottaminen on vanhakantaista, niin sitten olen mielelläni sellainen. Ilmeisesti sinusta vain seuroista löytyy parhaat tanssijat."
Tuossa osoitit jälleen luetun ymmärryksessäsi olevat suuret puutteet (siitä asenteellisuudesta johtuvat siis).
Vanhakantaiset tänne kirjoittavat, kuten sinä, eivät hyväksy sitä, että tanssi muuttuu ajan myötä samoin kuin kaikki muukin tässä maailmassa.
Muutokseen kuuluu myös, että uudet tanssijasukupolvet ovat sekä entisiä laaja-alaisempia että myös monin tavoin taitavampia tanssin tekniikan ja tilan käytön suhteen ja näinollen kykenevät ottamaan muut paremmin huomioon.
Opetukseen sisällytettynä he ovat saaneet myös valistusta käyttäytymiseen tanssitilanteissa.
Vanhakantaisilla ei sitä tilaisuutta ole ollut, joten monikin siitä joukosta (enemmistöstä) toimii omien asenteidensa mukaisesti -siis muita huomioimatta.
Osa tietysti on jo niin vanhojakin, että eivät edes huomaa olevansa häiriöksi liikkuessaan vääriin suuntiin, väärällä nopeudella ja väärillä alueilla. Tulevat siis joko nopeimmille etenijöille tarkoitetulle ulkokehälle hitaasti kömpimään tai/ja stand-alueille hitaasti kiiteässä otteessa tallustelemaan -usein vielä epämääräisin suunnin edeten ja toisinaan siihen jopa usean kappaleen ajaksi juuttuen. Luulevat varmaankin silloin olevansa jollakin turva-alueella.
Osa todella myös tekee sen tahallaan ja mielipiteensä edistyneistä tanssijoista siten osoittaakseen.
Tuosta on kokemuksia paljonkin, jopa niin, että mies etenee kyynärpää puskurina ja itsekin silmiään kiinni pitäen. Suoranaista kädellä tuuppimista (naistenkin tekemänä) ja potkimista on väärällä alueella tanssivien vakaasti kannallaan kyntävien toimesta jouduttu kohtaamaan.
Väkivallalla uhkaamistakin on kohdalleni muutaman kerran sattunut. Uhkaaja on aina itse ollut syyllinen törmäykseen.- hanki jostain rahaa
Truehum kirjoitti:
Todennäköisesti kyllä asian tiedätkin, mutta kaunasi vuoksi sinun on tuollaista mustamaalausta pakko harrastaa.Ole köyhä jo hiljaa
- Viimeinkin vastaus?
Truehum kirjoitti:
...ole huomannut, mutta tietyllä tavoin asennoituneet, ns. vanhakantaiset tanssin "harrastajat" kylvävät säännöllisesti väärää tietoa täällä, jotta saisivat kannattajia omille pyrkimyksilleen -siis näiden tuella ajetuksi edistyneet tanssijat pois lavoilta.
Tämän palstan nimeksi pitäisikin muuttaa todellisuutta paremmin vastaava: Kateus ja kauna.Olet jo vuosia höpöttänyt täällä siitä miten ihmiset ovat sinulle kateellisia. Et ole kuitenkaan kertonut mikä siihen on mielestäsi syynä.
Kerro nyt viimein mistä olemme sinulle kateellisia!?!??!! Viimeinkin vastaus? kirjoitti:
Olet jo vuosia höpöttänyt täällä siitä miten ihmiset ovat sinulle kateellisia. Et ole kuitenkaan kertonut mikä siihen on mielestäsi syynä.
Kerro nyt viimein mistä olemme sinulle kateellisia!?!??!!...on päivänselvää, siis myös teille itsellenekin, vaikka ette sitä myönnä.
En ole mitenkään rajannut kateutenne kohdetta itseeni, sillä tehän olette kateellisia kaikille niille, jotka osaavta sellaista, mihin teillä itsellänne ei ole mitään mahdollisuuksia.
Kadehditte siis kahdella sanalla sanoen itseänne parempia.- Eräs vakiokirjoittajista
Truehum kirjoitti:
...on päivänselvää, siis myös teille itsellenekin, vaikka ette sitä myönnä.
En ole mitenkään rajannut kateutenne kohdetta itseeni, sillä tehän olette kateellisia kaikille niille, jotka osaavta sellaista, mihin teillä itsellänne ei ole mitään mahdollisuuksia.
Kadehditte siis kahdella sanalla sanoen itseänne parempia.mielestänne erittäinkin pitkälti on paras?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000018950533#22000000018950533
Vastaukseksi ei riitä, että teistä kukaan ei ole toinen toistenne nuorten- tahi vanhaintanssia tahi mitään muutakaan siihen liittyvää arvostelevallakaan nuorten tahi vanhainkaan tanssisilmällä seurannut: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että ilmiselvä johtopäätöksenne siitä, että olette muita parempia puhuu sen puolesta, että jonkun teistä on täytynyt seurata, koska muuten tuollaista vertailua ei voida ainakaan argumentaatioltansa kestävällä tavalla esittää. - Onko näin?
Truehum kirjoitti:
...on päivänselvää, siis myös teille itsellenekin, vaikka ette sitä myönnä.
Kadehditte siis kahdella sanalla sanoen itseänne parempia.Voi voi. Taitaa olla sulla aikamoinen alemmuuskompleksi. Ei kukaan täysin järjissään ja itsenä kanssa sinut oleva ihminen oleva tuollaista höpötä.
- CITIUS-ALTIUS-FORTUM
Talkoo-perinne ja pyyteetön työ vaikkapa urheiluseuran tai nuorisotyön eteen on mahtavaa !
Tuen mielelläni sellaista toimntaa.
Mutta silti koko tanssimisen pelastus on kuitenkin ollut yksityisten, yrittäjävetoisten paikkojen alalla olo.
Näissä paikoissa, ainakin toimivissa, halutaan katsoa tulevaisuuteen, kehittää omaa toimintaa ja luoda jatkuvuutta.
Ja samalla kun yritys saa jatkumoa, saa saman myös tanssi ja tanssikulttuuri.
Muotoaan tuo kulttuurikin tietty muuttaa, mutta niin käy kaikelle elämässä.
Pitkän linjan yrittäjävetoisissa tanssipaikoissa tuotetta, eli tanssi-iltaa, viedään eteenpäin asiakkaiden tarpeiden mukaan. Ja niin se pitää ollakin !- höpön
Luin juuri jutun seuran pyörittämästä tanssipaikasta Itä-Suomessa, jossa kaikki serviisit ovat kohdallaan. Tanssijoiden arvostama paikka, oliko peräti rankattu Suomen parhaaksi.
- vahvistaa
höpön kirjoitti:
Luin juuri jutun seuran pyörittämästä tanssipaikasta Itä-Suomessa, jossa kaikki serviisit ovat kohdallaan. Tanssijoiden arvostama paikka, oliko peräti rankattu Suomen parhaaksi.
...säännön.
talkoovetoisia helmiäkin on, lippulaivana napis.
mutta talkoopaikat on katoava perinne, joita ei 10 vuoden päästä enää montaa ole.
silloin ainoa toive on näissä muissa paikoissa.
- VAKAVAA VAAN
JA NYT NE ON NE NAURUT NAURETTU, KULKURILLA.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAHAAA- sinä
Rajasalmen lähistöltä luonnonkauniista niemestä hoitoa!
- Jerryjeee
että ensi sunnuntaina Kerholassa entisen lavaisännän läksiäistanssit. Pyyhe lensi kehään.
- näkee kun elää
taustat ja toiminnan tietäen siinäki on joku kupru ja koukku mukana.
- Jj.
näkee kun elää kirjoitti:
taustat ja toiminnan tietäen siinäki on joku kupru ja koukku mukana.
Vaikeaa se on toimintaa pyörittää, jos on entisetkin velat maksamatta. Yksi kupru oli Kauppalehden listoillakin taannoin.
- Eräs vakiokirjoittajista
olivat laittaneet avaruusaluksen, josta sai desibelejä. Fantastista, mitä ilmeisimminkin sitä avaruusalusta sinne komeettaan laittaessaan olivat toisilleen desibelien yli karjuneet! Olivat onneksi jättäneet sen päällekkäisen viinabaarin, josta sai myös lantrinkeja. Kerrassaan hieno juttu siitä tosin kuulovaurioni pelossa ajattelin. Sitä edellisillä kerroilla eli erittäinkin pitkälti kuuluisilla ohikulkumatkoilla jokaisessa pyöreässä ja soikeassa pöydässä nuorten- ja vanhaintanssihalu oli ollut kova, koska olivat estradille laittaneet tangojen prinssejä ja prinsessojakin, jotka tarjosivat myös nuorten ja vanhain tanssihuumoreita sekä nuorten- että vanhaintanssillissketsuaalisesti tarkasteltuna täysin kestävällä tavalla (ainakaan näissä yleisönosastoissa kukaan ei hikeentynyt). //Linnut
- Eräs vakiokirjoittajista
on täällä toinen toisillensa sekä nuorten- että vanhaintanssiarkkivihollista eli erittäinkin pitkälti näistä surkeiksi väittämistänsä nuorten- ja vanhaintanssirippeistä taistelevaa melko komeaa jätejoonasta, jotka niin kehumaansa nuorten- ja vanhaintanssitunkiotamme innolla sattumien toivossa tonkivat. Vieraiksi he eivät kuitenkaan toisillensa ole tulleet, sillä kappale ja välimerkintäjaoiltansa samanlaisiksi ovat hiljalleen tulleet. Liekö samoilla ilmaisutaidon tunneilla olleet.
- VÄSYIVÄT
Onneksi autonkorjaajat ja toistensa parjaajat kyllästyivät jo tässä asiallisesti aloitetussa säikkeessä!
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959