Kertokaa viisaat, miksi auton käydessä tyhjäkäyntiä pakoputken päästä tiputtaa vesipisaroita? Hetken paikalla seisottuaan maa on märkä siltä kohdalta ja kun kädellä koittaa niin aivan selvästi kämmenelle puhaltaa vettä. Bensaa se ei ole, koska ei haise yhtään miltään ja kirkasta on. Kesällä tätä ilmiötä ei ollut, nyt syksyllä tullut, johtuuko suuresta ilmankosteudesta?
Vettä pakoputkesta
10
6756
Vastaukset
- Mopo-äijä
Kondenssivettä tulee jokaisen auton pakoputkesta.
- Rusdan
Vaan palamistuotetta = vesi Co2.
Kylmässä putkessa höyry tiivistyy vedeksi. - jos osaat
Rusdan kirjoitti:
Vaan palamistuotetta = vesi Co2.
Kylmässä putkessa höyry tiivistyy vedeksi.> Kylmässä putkessa höyry tiivistyy vedeksi.
Ja tätä tiivistymisilmiötä kutsutaan nimellä...? - Rusdan
jos osaat kirjoitti:
> Kylmässä putkessa höyry tiivistyy vedeksi.
Ja tätä tiivistymisilmiötä kutsutaan nimellä...?Kondenssi- nimeä käytetään ilmiöstä jossa ilman sisältämä vesihöyry tiivistyy nesteeksi lämpötilan laskiessa alle kastepisteen.
Paloputkesta tuleva vesi on suurelta osin peräisin polttoaineesta (1l poltettua bensaa tuottaa n 1 l vettä.), ei siis ilman sisältämää kondenssia, ja vesihöyryn muuttuessa nestefaasiin puhutaan lauhtumisesta, joka on eri asia kuin kondenssi.
Toivottavasti ymmärsit ? - homeopaatikko
Rusdan kirjoitti:
Kondenssi- nimeä käytetään ilmiöstä jossa ilman sisältämä vesihöyry tiivistyy nesteeksi lämpötilan laskiessa alle kastepisteen.
Paloputkesta tuleva vesi on suurelta osin peräisin polttoaineesta (1l poltettua bensaa tuottaa n 1 l vettä.), ei siis ilman sisältämää kondenssia, ja vesihöyryn muuttuessa nestefaasiin puhutaan lauhtumisesta, joka on eri asia kuin kondenssi.
Toivottavasti ymmärsit ?Lienet homeopaatikko, joka kuvittelee, että vedellä on muisti.
Ei se vesihöyry piittää pätkääkään siitä, onko se peräisin moottorin imuilmasta vaiko bensan palamisesta. - vaikket sitä itse tiedä
Rusdan kirjoitti:
Kondenssi- nimeä käytetään ilmiöstä jossa ilman sisältämä vesihöyry tiivistyy nesteeksi lämpötilan laskiessa alle kastepisteen.
Toivottavasti ymmärsit ?Sinähän se synnynnäinen koomikko olet.
> vesihöyryn muuttuessa nestefaasiin puhutaan lauhtumisesta, joka on eri asia kuin kondenssi.
No, anna tulla vaan, mitä eroa on faasimuutoksella kaasu -> neste, kun sitä kutsutaan a) lauhtumiseksi b) kondenssiksi.
Ja voisinpa vielä heittää soppaan sekaan ilmiön oikean, suomenkielisen nimen, tiivistyminen. - Rusdan
vaikket sitä itse tiedä kirjoitti:
Sinähän se synnynnäinen koomikko olet.
> vesihöyryn muuttuessa nestefaasiin puhutaan lauhtumisesta, joka on eri asia kuin kondenssi.
No, anna tulla vaan, mitä eroa on faasimuutoksella kaasu -> neste, kun sitä kutsutaan a) lauhtumiseksi b) kondenssiksi.
Ja voisinpa vielä heittää soppaan sekaan ilmiön oikean, suomenkielisen nimen, tiivistyminen.Vaikka englanninkielestä tulleen sanan (condense) suora käännös on kai tiivistyminen, niin suomenkielessä kondenssin käyttö on vakiintunut tarkoittamaan muuhun kaasuun sitoutuneen alle kiehumispisteen lämpötilassa olevan höyryn tiivustymistä.
Varsinaisen vesihöyryn tiivistyessä ei kondenssi-nimitystä suomenkielessä käytetä.
vrt. esin. lauhdutin, lauhdevoima... ei kondenssori, kondenssivoima jne. Rusdan kirjoitti:
Vaikka englanninkielestä tulleen sanan (condense) suora käännös on kai tiivistyminen, niin suomenkielessä kondenssin käyttö on vakiintunut tarkoittamaan muuhun kaasuun sitoutuneen alle kiehumispisteen lämpötilassa olevan höyryn tiivustymistä.
Varsinaisen vesihöyryn tiivistyessä ei kondenssi-nimitystä suomenkielessä käytetä.
vrt. esin. lauhdutin, lauhdevoima... ei kondenssori, kondenssivoima jne.Vesihän on sylintereistä tullessaan ylipaineisena tulistettuna höyrynä, jäähtyy osin jo laajentuessaan ja jatkaa yleensä pisaroitumista vielä vapaassa ilmassakin.
Kondensoituminen ei tosiaan taida olla aivan oikea ilmaisu tulistetun höyryn nesteytymisestä.
- ...sieltä....
...saa tullakaan muuta kuin vesihöyryä joka sitten tiivistyy vedeksi
- Anonyymi
no ennen 2t moposta tullut koskaan lähes puolta desiä vettä ? eikä tarvinnut mitään tehdä vaikka olen ajanut ympärivuotisesti. mutta nyt sitä saa poistaa useasti. ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391659En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 7991
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836