Viides Harry Potter-elokuva Feeniksin Kilta alkaa kohtauksella,jossa harry tapaa ankeuttajat,vaikka lukuvuosi ei ole edes alkanut.
Ankeuttaja on lähellä suudella Dudley Dursleyta,mutta Harry ennättää pelastaa hänet suojelus loitsulla.Ja siitä vaikeudet alkavatkin.Harry saa tietää, että velhoyhteisössä kielletään laajalti Harryn äskettäinen kohtaaminen häijyn Lordi Voldemortin kanssa - he sulkevat mieluummin silmänsä totuudelta kuin uskovat uutisia Voldemortin paluusta. Taikaministeri Cornelius Toffee pelkää, että Tylypahkan kunnianarvoinen rehtori Albus Dumbledore valehtelee Voldemortin paluusta heikentääkseen Toffeen arvovaltaa ja kaapatakseen itselleen tämän viran.Siispä hän nimittää uudeksi pimeydenvoimiltasuojautumisen opettajaksi Dolores Pimennon.
Ronin ja Hermionen kannustamana Harry ottaa ohjat omiin käsiinsä ja hän perustaa salaseuran,jossa hän opettaa nuorille rohkeille velhoille pimeydenvoimilta-suojautumista ja valmistaa heidät kohtaamaan tulossa olevan erikoislaatuisen taistelun.
Elokuva on mielestäni niin hyvä että se ansaitsee ***½ tähteä siksi koska olen muutenkin potter fani ja olen nähnyt kaikki valmistuneet potterit.Eikä potterin taika hupene vieläkään.
Harry Potter ja Feeniksin kilta
5
282
Vastaukset
- arvostelia88
hieno arvostelu hyvin tehty jatka samaa rataa
- Myös potter fani
elokuvan ensi-illasta on jo reilu vuosi.Odotinkin koska joku tekee siitä arvostelun.6 elokuvaa odotellessa.
- Katselija*
Katselin itsekkin sen leffan ja täytyy sanoa että oli todellakin loistava elokuva.
- WANHA......
hyvä elokuva,mutta liian vanha ollakseen hyvä arvosteltava.Eikö sillä että arvostelusi olisi ollut hyvä,mutta kannattaa katsoa vähän kuinka vanhoja elokuvia sinne laittaa.Onhan täällä ollut vanhojakin elokuvia.Potterit ovat kaikki hyviä,jotenkin vaan 5 osan paikkeilta ei tullut mitään mieleeni.Huispaus ja kaikki muutkin puuttuivat.Leikkausta oli liian paljon elokuvassa kirjaan verrattuna.
**½- ei potterfani
Nolo ja huono 1/5 tähtee:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091608Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1391358- 541123
- 72995
- 52969
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764