Millainen oli tanssitunnelma

Viihdekeskuksessa,

sen availtuaan ovensa talvikauteen?

12

2041

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saavuin Viihdekeskukseen noin 20:20 levymusiikin soidessa. Martti Metsäkedon tanssiorkesteri aloitti musisoinnin klo 20:30. Metsäkedon musiikki oli tuttuun tapaan hyvää ja monipuolista. Kaikki mahdolliset tansseissa tavallisesti kuultavat tanssilajit taisivat tulla soitetuiksi epätavallisempaa salsaa myöten.

Metsäkedon orkesteria on yleisesti kehuttu juuri lattarimusiikista. Koin melkoisen yllärin, kun miesten hakutunnilla istahdin "vaihtopenkkiin" cha chan soidessa. Eräs minulle tuntematon daami pyysi tanssimaan ja sanoi vielä, että pakitkin hyväksytään, kun on miesten tunti menossa. Lähdin luonnollisesti tanssimaan, en jo periaatteesta jaa pakkeja. Ylläri oli se, että jo ensi askelista ja daamin lantion liikkeestä totesin olevani todellisen cha cha -huipputaiturin kyydissä. Miehenä olin "viejä", mutta tässä tapauksessa oli kuin olisi painanut urheiluauton kaasupoljinta - Wau mitä kyytiä! Huipputaituri osoittautui Mikkelin tanssihullujen jäseneksi. Kiitos mieleenpainuvasta tanssista, jos tämä sattuu silmiisi!

Väkeä paikalla oli noin klo 22-23 hyvin, mutta ei aivan ruuhkaksi asti. Varsin nopeasti väki alkoi vähentyä klo 24:n jälkeen ja silloin läsnä oli lähes pelkästään aktiivisia tanssin harrastajia. Tanssit päättyivät klo 1:30. Poistuin paikalta noin 1:20. Metsäketo soitti loppuvalsseihin saakka pitäen kerran tunnissa 15 minuutin tauon, joiden aikana Matti soitteli levymusiikkia.

Naisia paikalla oli enemmän kuin miehiä. Tämä selittää senkin, että vientiä myös naisten hakutunneilla riitti hyvin. Kiitos vaan hakijoille! Hauska yksityiskohta oli se, että hyvin moni hakija haki minua koskettamalla olkapäähän, kun olin vienyt edellisen tanssitettavan naisten riviin ja olin palaamassa miesten joukkoon takaisin. Nämä tuttavallisesti hakeneet olivat kaikki entuudestaan tuttuja.

Oma fiilikseni illan tansseissa ei ollut aivan niin hyvä kuin olisi voinut olla, mutta aina ei voi voittaa. Fiiliksen vajavaisuus johtui enemmän sisäisestä tunnetilasta kuin ulkoisista seikoista. Musiikki oli kyllä todella hyvää ja pakalla paljon kivoja tanssityttöjä!

• tanssihullu

"Huipputaituri osoittautui Mikkelin tanssihullujen jäseneksi. Kiitos mieleenpainuvasta tanssista, jos tämä sattuu silmiisi! "

On osunut! Asiasta juteltiin jo tanssiharjoituksissa. Nimiä ei víitsi nettiin laittaa, mutta useat meistä tanssihulluista tunnistivat kyseissen tanssitaiturin kuvauksestasi!!! Hänellä on uskomaton kyky kuulla musiikista kaikki erikoisemmatkin iskut, joita hän tulkitsee todella taitavasti. Hänen kanssaan tanssi ei ole mitään konemaista "junnaamista".

Mikkelistä löytyy.. ;-)

• tanssihullu kirjoitti:

"Huipputaituri osoittautui Mikkelin tanssihullujen jäseneksi. Kiitos mieleenpainuvasta tanssista, jos tämä sattuu silmiisi! "

On osunut! Asiasta juteltiin jo tanssiharjoituksissa. Nimiä ei víitsi nettiin laittaa, mutta useat meistä tanssihulluista tunnistivat kyseissen tanssitaiturin kuvauksestasi!!! Hänellä on uskomaton kyky kuulla musiikista kaikki erikoisemmatkin iskut, joita hän tulkitsee todella taitavasti. Hänen kanssaan tanssi ei ole mitään konemaista "junnaamista".

Mikkelistä löytyy.. ;-)

Kiitos kommentista ja hyvä tietää, että terveiset ovat menneet perille!

Oli todella mieleenpainuvimmat tanssimani cha chat tähän mennessä. Tuntui siltä kuin itsekin olisin osannut jotakin. Lisäksi kokemus antaa voimaa ja motivaatiota opetella muutaman kuvion lisää. :-D

• Tulevaisuus mietityttää

Paikalle kerääntyi harvinaisen paljon taitavia tanssinharrastajia. Ei ehkä kaikkein terävintä kärkeä, mutta kuitenkin keskivertolavatallaajaan verrattuna taidoiltaan valovuosien päässä olevia. Niinpä taitavaa tanssia oli ilo katsella ja itsekin tanssia mukana.

Mutta asialla on kääntöpuolensakin. N. klo 22-23 paikalla näytti olevan tavallistakin tanssikansaa kohtalaisesti, mutta he häipyivät paikalta nopeasti. Muutamista kuulemistani kommenteista paistoi tunne omasta riittämättömyydestä ja fiilisten romahtamisesta liian kovatasoiseen porukkaan joutumisen takia. Harrastajille mieluisan esiintyjän hankkiminen paikalle ja samanaikaisesti ison alennuksen antaminen tanssiseuraan kuuluville ei ehkä ollut hyvä ratkaisu. Kyllähän sillä saatiin väkeä paikalle, mutta taloudellinen tulos ei varmaan ollut kovin kummoinen, kun tanssiseuralaiset eivät juurikaan ravintolapalveluita käytä ja muut lähtivät seuralaisia karkuun. Eilinen oli siis juuri sitä pahinta myrkkyä mitä suosion laskusta kärsivä keskisuomalainen tanssipaikka voi itselleen keittää.

Tanssinharrastajien kosiskelu voi toimia jossakin Etelä-Suomen tanssipaikassa, koska harrastajia on siellä riittävästi pitämään lavaa pystyssä. Täällä heitä on vain sen verran, että pelottavat muut tanssijat pois.

• Tavan tanssijat

Tarkoitatko, että tavan tanssijat on kaikki ravintolan palveluja käyttäviä. Harvemmin tulee yhtä olutta enemmän otettua ja on siellä janosiideriään ollut juomassa niitä seuralaisiakin.
        Totta kuitenkin oli, että meitä "tavallisia" tanssijoita oli paikalla tosi vähän, varsinkaan miehiä ei ollut paikalla! Samaa valittelivat juu ne aktiivitanssijatkin.
        Minä viihdyin paikalla yhteentoista. Siihen asti oli nautinto kuunnella tasokasta musiikkia ja katsella kivasti tanssivia ihmisiä -sekä tanssahdella mukana! Sitten alkaneella miestenhaulla haettavat oli hakusassa, joten poistuin paikalta. Siispä toivonkin monien naisten tapaan:lisää miehiä tanssilavoille, kaikennäköisiä,- kokoisia ja -taitoisia!

• kyllä
        Tavan tanssijat kirjoitti:

Tarkoitatko, että tavan tanssijat on kaikki ravintolan palveluja käyttäviä. Harvemmin tulee yhtä olutta enemmän otettua ja on siellä janosiideriään ollut juomassa niitä seuralaisiakin.
        Totta kuitenkin oli, että meitä "tavallisia" tanssijoita oli paikalla tosi vähän, varsinkaan miehiä ei ollut paikalla! Samaa valittelivat juu ne aktiivitanssijatkin.
        Minä viihdyin paikalla yhteentoista. Siihen asti oli nautinto kuunnella tasokasta musiikkia ja katsella kivasti tanssivia ihmisiä -sekä tanssahdella mukana! Sitten alkaneella miestenhaulla haettavat oli hakusassa, joten poistuin paikalta. Siispä toivonkin monien naisten tapaan:lisää miehiä tanssilavoille, kaikennäköisiä,- kokoisia ja -taitoisia!

Poikkeuksia toki on, eikä tansseissa käyvä yleisö hirveästi muutenkaan ryyppää, mutta yleensä ne, jotka tanssipaikalla enemmän alkoholia juovat, ovat muita kuin aktiivisia tanssinharrastajia.

Taitaa vaikuttaa enemmän juuri miehiin tuo taitavien tanssijoiden läsnäolo. Miesten kun pitäisi osata viedä, niin heikommalla tanssitaidolla varustetulta mieheltä alkaa itsetunto loppua konkarinaisten keskellä.

• Joku vain

"Tanssinharrastajien kosiskelu voi toimia jossakin Etelä-Suomen tanssipaikassa, koska harrastajia on siellä riittävästi pitämään lavaa pystyssä. Täällä heitä on vain sen verran, että pelottavat muut tanssijat pois."

Eipä taida toimia täällä Etelä-Suomessa, eikä juuri missään, minusta jokapuolella alkaa olla näkyvissä, että miehet vähenee tanssipaikoilla, olkoon syy nyt missä tahansa, mutta ihmettelen tätä.

Eihän sitä kukaan lopeta esim urheiluharrastustaan sen takia, että joukko muita on itseään parempia, eikä sitä voi koskaan kehittyäkään, jos tämän takia alkaa karttaa harrastusta. Kyllä ne paremmatkin on aikaisemmin olleet niitä "oppilaita"

• tähän
        Joku vain kirjoitti:

"Tanssinharrastajien kosiskelu voi toimia jossakin Etelä-Suomen tanssipaikassa, koska harrastajia on siellä riittävästi pitämään lavaa pystyssä. Täällä heitä on vain sen verran, että pelottavat muut tanssijat pois."

Eipä taida toimia täällä Etelä-Suomessa, eikä juuri missään, minusta jokapuolella alkaa olla näkyvissä, että miehet vähenee tanssipaikoilla, olkoon syy nyt missä tahansa, mutta ihmettelen tätä.

Eihän sitä kukaan lopeta esim urheiluharrastustaan sen takia, että joukko muita on itseään parempia, eikä sitä voi koskaan kehittyäkään, jos tämän takia alkaa karttaa harrastusta. Kyllä ne paremmatkin on aikaisemmin olleet niitä "oppilaita"

"Eihän sitä kukaan lopeta esim urheiluharrastustaan sen takia, että joukko muita on itseään parempia, eikä sitä voi koskaan kehittyäkään, jos tämän takia alkaa karttaa harrastusta. Kyllä ne paremmatkin on aikaisemmin olleet niitä "oppilaita""

Mutta nämä vähemmän tansseissa käyvät eivät ehkä pidäkään tansseissa käymistä itselleen harrastuksena vaan mukavana illanviettotapana. Jos siihen alkaa liittyä suorituspaineita, niin mieluummin valitsevat sitten jonkun toisen illanviettopaikan. Menevät vaikka tanssiravintolaan lavan sijasta.

• Tanssin taikaa

oli tunnelma kun tuli In The Mood...

Mielestäni tunnelma oli hyvä. Orkesteri edusti Suomen parhaimmistoa ja tanssitilaa oli mukavasti. Naiset hieman valittivat mieskatoa!

• kuten ennenkin

Ei siellä loppuun asti huvittanut olla.

• pieni piiri?

Olin lähes loppuun asti, kunnes kimppakyyti kutsui. Paikalla oli vain kaksi tuttua miestä, mutta siitä huolimatta sain tanssia riittävästi. Eipä ollut piiristä tietoakaan, hain aktiivisesti omalla vuorollani hymyileviä miehiä. Nautinnollinen ilta, kannatti tulla kaukaa.

• Tarpeeksi tanssinut
        pieni piiri? kirjoitti:

Olin lähes loppuun asti, kunnes kimppakyyti kutsui. Paikalla oli vain kaksi tuttua miestä, mutta siitä huolimatta sain tanssia riittävästi. Eipä ollut piiristä tietoakaan, hain aktiivisesti omalla vuorollani hymyileviä miehiä. Nautinnollinen ilta, kannatti tulla kaukaa.

Ne, jotka puhuvat sisäänpäinlämpiävyydestä ja pienestä piiristä, lienevät yleensä juuri heitä, jotka eivät aktiivisesti hae muita tanssimaan.

Paikalla olin minäkin ja sain tanssia aivan riittämiin niin hakijana kuin haettavanakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      44
      2043
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1281
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1078
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      952
    Aihe