Kertokaas millä saisi liiman irti lasikuidusta? On siis ollut veneen merkki-logo liimalla kiinni eikä lähde millään irti liimajämät..mikäs on sopivin&vahvin aine millä tuollaiset lähtee?
Liima irti lasikuidusta
11
3630
Vastaukset
- trasseliin
taikka rättiin.
Kyllä lähtee! - tahmanäppi.
Et kertonut onko liima kovaa vai sitkeää siirappia.
Kovaan käyttäisin erittäin terävää mattopuukon teränkappaletta. Terävä terä ei naarmuta gelkkaria, kun sillä työntelee liiman irti. Loppujämät asetoonilla ja terällä.
Pehmeä laätee asetonilla liuottamalla ja pyyhkimällä. Älä liuottele liian pitkiä aikoja, jottei pinta gelkkari pehmene liiaksi. Pese välillä vedellä ja anna kuivuahtaa.
Älä läträä käytä lasikuitu lainaatin celcoat pintaan asetonia, koska asetoni sulattaa tai liuottaa pinnan heti pilalle sehän on hyvin monia muoveja pehmittävä liuotin.
Kokeile sen sijaan ensin vaikka pyyhkimällä jollain rätillä jos liima on pehmeää ja loput sitten jollain muulla liuottimella heikoimmista alkaen esim.
ensin jollain auton lasinpesunesteellä
seuraavaksi vaikka bensiinillä
ja ellei lähde niin viimeksi vaikka ksyleeni pitoisella nesteellä.
Näillä ei ainakaan oman veneeni pinta ole vaurioutunut eikä sulanut mitenkään kuten asetoonilla ja teippien liimat on lähteneet jo hyvin bensiinilläkin, tietysti ulkotiloissa ja ilman avotulta sekä suojakäsineitä käyttäen- Minä Tiedän
ihmeestä näitä "asiantuntijoita" sikiää? Mies kirjoittaa asiasta josta ei näy mitään tietävän.
Asetoni käy vallan mainiosti geelipinnalle. - ei kokeillut
Minä Tiedän kirjoitti:
ihmeestä näitä "asiantuntijoita" sikiää? Mies kirjoittaa asiasta josta ei näy mitään tietävän.
Asetoni käy vallan mainiosti geelipinnalle.Minulla on tapana kokeilla ensin miedompia liuottimia eli menee suunnilleen niin, että ensin kokeillaan vesi, sitten alkoholi, mineraalitärpätti, tehopesu, etikkahappo, suolahappo, dynamiitti.
Asetonia en ensimmäiseksi muovipinnalle heitä enkä vielä toiseksikaan. Geeli voi sen hyvinkin kestää, mutta liiman saa irti miedommillakin aineilla. - Juha58??
Mistähän johtuu, että esim. pohjan gelcoatin karhennuksen jälkeen ennen primerin levittämistä pinta kehoitetaan puhdistamaan asetonilla? Kyllä gelcoat astonia kestää ainakin oman kokemukseni perusteella, sillä saa myös korjausten yhteydessä pinnat hyvin puhdistettua. Ksyleeni on myös hyvä aine varsinkin liiman poistamiseen, sitäkin olen oman veneeni pinnoille kokeillut eikä ainakaan toistaiseksi vaurioita ole esiintynyt.
- tämän
Juha58?? kirjoitti:
Mistähän johtuu, että esim. pohjan gelcoatin karhennuksen jälkeen ennen primerin levittämistä pinta kehoitetaan puhdistamaan asetonilla? Kyllä gelcoat astonia kestää ainakin oman kokemukseni perusteella, sillä saa myös korjausten yhteydessä pinnat hyvin puhdistettua. Ksyleeni on myös hyvä aine varsinkin liiman poistamiseen, sitäkin olen oman veneeni pinnoille kokeillut eikä ainakaan toistaiseksi vaurioita ole esiintynyt.
Liimat lähtevät asetonilla, eikä asetoni vahingoita pintaa. Vahat toki lähtee, mutta sehän on usein asetonia käyttäessä tarkoituskin ja uutta saa purkista. Turha siis raahata veneelle useita eri liuottimia.
- Asetoni..
Jos on sinolia kotona, niin kokeile. Se on monasti lähempänä kuin asetoni. Jollei sinoli
tehoa osta asetonia, niin varmasti lähtee.
Kumpikaan ei pilaa pintaa. Asetonin kanssa pitää
olla tarkkana jos on värillistä liimaa jota poistaa. Liian kuivalla ja pienellä trasselilla
saat värin helposti imeytymään geelipintaan.
Uskon ettei liimasi ole mitään ihmejuttua.- Ja...
Lasoli kurkkuun! :-)
- kikka...
...on nylpytellä ilmastointiteipillä vanhat liimat irki, ja kyllä muuten lähtee nätisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796