kuka määrää ja vaikuttaa tuottajalle maksettavasta maidon hinnasta?onko näin että samassa hallituksessa istuu kauppaportaan edustajat ja vähemmistössä maidontuottajat?jolle varsinainen tili kuuluu?kauppaporras painaa hintaa alas ja vähemmistössä oleva tuottaja hintaa ylös? oiskos näin
mistä maidon hinta muodostuu?
2
585
Vastaukset
En tunne maitoalaa riittävästi, joten en kykene vastaamaan. Saitin "kauna-asiantuntijoita" ei moinen kiinnosta, heidän mielestään maito on turhaa ja se maksaa liikaa. Ja tuottajat saavat liian suuren osuuden.
Sinällään hinnan muotoutuminen on mielenkiintoinen ja ison rahan pelikohde...- ammattijohtajat
neuvottelevat ensin kaupan (S- ja K-) kanssa, mitä kauppa maksaa maitotuotteista. Meijerien hallituksessa istuu kyllä vain tuottajien edustajia, heidän tehtävänään on valvoa, että johtajat ovat riittävän tiukkoja neuvotteluissa. Tuottajahinnaksi sitten jää se loppu, mitä kaupan maksamasta hinnasta jää jäljelle, kun meijerin kulut vähennetään pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153153- 122046
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4011763Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101201- 131196
- 201059