Raakaa vainoa...

aito-outsider

Syyskuun alkupuolella erotettiin virastaan Iso-Birtannian tiedeakatemiassa professori Michael Reiss. Syynä oli se, että eräät hänen kreationismia koskettelevat kommenttinsa aiheuttivat keskustelua.

Akatemia perusteli erottamispäätöstään sillä, että jotkut Reissin kommentit ovat alttiita väärinkäsityksille. Siis ei mikään kovin paha rikos, jos joku typerys VOI käsittää väärin.

Kuten tälläkin palstalla huomataan niin eräät kiihkoevot käsittävät kaiken väärin sillä tahallinen, pahantahtoinen, väärinkäsitys on yksi yleisimpiä ihmiskunnassa käytettyjä painostus- ja syyttämiskeinoja.

On se kivaa kun evo-oppi on niin tieteellinen ja niin hyvin sekä loogisesti perusteltu, että sitä tulee ja tarvitsee puolustaa väkivaltaisin menetelmin. Täyttää uususkonnon tuntomerkit sillä mihinkään tieteelliseen teoriaan tai opetukseen ei aiemmin ihmiskunnassa ole sovellettu tuollaisia suojamekanismeja. Ei ketään vainota ja eroteta työpaikastaan jos ei usko esim. Newtonin painovoimaoppeihin.

Mutta pelkästään se, että kommentin joku voi käsittää väärin riittää työpaikan menetykseen. Ettei selviä edes puhuttelulla tai varoituksella.

Mitä muita esimerkkejä löydämmekään: keskiajan katolinen kirkko, kommunistiset valtiot etupäässä Stalinin N-liitto, Kiinan nykyjohto, islam, Burman sotilasjuntta.

Onneksi olkoon evot, olette jo päässeet varsin kunniakkaan seurakunnan joukkoon. Jälkenne jäävät historiaan. Vainot, mielipiteen tukahduttaminen, toisinajattelijoitten rankaiseminen ja mitä vielä keksittekään. Milloin syttyvät ensimmäiset roviot jonkun kaupungin torilla. Kaikki kansa pakotetaan seuraamaan miten pahat ihmiset saavat ansaitsemansa rangaistuksen.

71

2898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkana

""Syyskuun alkupuolella erotettiin virastaan Iso-Birtannian tiedeakatemiassa professori Michael Reiss.""

Hän erosi itse.

• aito-outsider

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta onko sinulla muuta elämää kuin päivystää näitä keskusteluja ja olla heti urheana uskonsoturina puolustamassa Ainoaa Oikeaa Oppia?

Ei muuta mutta kannattaisiko sinunkin hankkia jotain muutakin elämää. Kokeile, se kannattaa.

• Turkana
        aito-outsider kirjoitti:

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta onko sinulla muuta elämää kuin päivystää näitä keskusteluja ja olla heti urheana uskonsoturina puolustamassa Ainoaa Oikeaa Oppia?

Ei muuta mutta kannattaisiko sinunkin hankkia jotain muutakin elämää. Kokeile, se kannattaa.

koneella ihan muista syistä, luppoaikana korjailen kreationistien vääristelyjä ja valheita.

• aito-outsider
        Turkana kirjoitti:

koneella ihan muista syistä, luppoaikana korjailen kreationistien vääristelyjä ja valheita.

tuota luppoaikaa mutta ei se lopultakaan minulle kuulu, että olkoon.

Mutta itse vainoasiaan, joka oli avaukseni pääasia, sinulla ei mitään kommenttia näköjään ollutkaan. Onneksi et sentään edes yrittänyt kiistää, etteivätkökö evouskovat jo harjottaisi uskonvainoja kuten mainitsemani esimerkitkin ovat tehneet ja tekevät. Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus.

• Turkana
        aito-outsider kirjoitti:

Mutta itse vainoasiaan, joka oli avaukseni pääasia, sinulla ei mitään kommenttia näköjään ollutkaan. Onneksi et sentään edes yrittänyt kiistää, etteivätkökö evouskovat jo harjottaisi uskonvainoja kuten mainitsemani esimerkitkin ovat tehneet ja tekevät. Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus.

perustui virheelliselle väittämälle, että hänet olisi erotettu, kun oikeasti hän erosi itse.

""Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus.""

Kaikkea ne kreationistit tekevätkin puolustaessaan uskoaan.

• ........
        aito-outsider kirjoitti:

Kismittää kun niin nopeasti sinun valheet tulee esiin?

• vääräuskoisille?
        Turkana kirjoitti:

perustui virheelliselle väittämälle, että hänet olisi erotettu, kun oikeasti hän erosi itse.

""Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus.""

"""""---""Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus."""".....
        Koskakohan säädetään länsimaissa etupääswä EU:ssa kuolemanrangaistus jos vastustaa evolutkuoppia.

• vääräuskoisille? kirjoitti:

"""""---""Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus."""".....
        Koskakohan säädetään länsimaissa etupääswä EU:ssa kuolemanrangaistus jos vastustaa evolutkuoppia.

>>Koskakohan säädetään länsimaissa etupääswä EU:ssa kuolemanrangaistus jos vastustaa evolutkuoppia.

• Turkana
        vääräuskoisille? kirjoitti:

"""""""---""Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus."""".....
        Koskakohan säädetään länsimaissa etupääswä EU:ssa kuolemanrangaistus jos vastustaa evolutkuoppia.""

Tässähän oli kysmys kreationistien omasta diktatuurista, joka näyttää meillekin mitä "vääräuskoisille" tapahtuisi, jos meikäläiset kreationistit pääsevät valtaan. Vastustan tällaista kehitystä, niin kuin muuten kuolemanrangaistusta yleensäkin. En ymmärrä mistä sait aiheen edes epäillä, että toivoisin toisinajattelijoiden kuolemaa, sehän oli Outsider, joka mainosti tuota kreationistien toimintamallia.

""Koskakohan säädetään länsimaissa etupääswä EU:ssa kuolemanrangaistus jos vastustaa evolutkuoppia.""

Tällaista ei ole näköpiirissä todellisuudessa, vaan ainoastaan kreationistien märisssä unissa, kun he haaveilevat marttyyrin urasta.

• polio
        aito-outsider kirjoitti:

"Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus."

Kai tiesit, että muslimit ovat kreationisteja siinä missä kristitytkin?

• Anteeksi että ajattelen
        aito-outsider kirjoitti:

Olet sinä Outsider kumma epeli.
        Kun jäät valheesta (taas) kiinni, niin ainoa vastauksesi on, että mitenkäs sinulla on aikaa minun valheitani korjailla.

Miksi taas valehtelit?

• väliä
        Turkana kirjoitti:

erotetaanko vaiko pakotetaan eroamaan. Sama kai sen on. Tuskin ukko omasta halustaa erosi.

• Turkana
        väliä kirjoitti:

erotetaanko vaiko pakotetaan eroamaan. Sama kai sen on. Tuskin ukko omasta halustaa erosi.

Jos väitetään, että häntä olisi vainottu, niin ero on ratkaiseva. Sinä et tiedä hänen omaa tahtoaan, joten et voi siitä mitään väittää.

• Mr.K.A.T.
        ........ kirjoitti:

Kismittää kun niin nopeasti sinun valheet tulee esiin?

Sanos muuta :D

• Aatamille
        Turkana kirjoitti:

"""""""---""Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus."""".....
        Koskakohan säädetään länsimaissa etupääswä EU:ssa kuolemanrangaistus jos vastustaa evolutkuoppia.""

Tässähän oli kysmys kreationistien omasta diktatuurista, joka näyttää meillekin mitä "vääräuskoisille" tapahtuisi, jos meikäläiset kreationistit pääsevät valtaan. Vastustan tällaista kehitystä, niin kuin muuten kuolemanrangaistusta yleensäkin. En ymmärrä mistä sait aiheen edes epäillä, että toivoisin toisinajattelijoiden kuolemaa, sehän oli Outsider, joka mainosti tuota kreationistien toimintamallia.

""Koskakohan säädetään länsimaissa etupääswä EU:ssa kuolemanrangaistus jos vastustaa evolutkuoppia.""

Tällaista ei ole näköpiirissä todellisuudessa, vaan ainoastaan kreationistien märisssä unissa, kun he haaveilevat marttyyrin urasta.

Oli todellisuutta vielä aivan hiljattain kuolemanrangaistus evo-opin vastustamisesta. Jos itänaapurissa alkoi puhella ääneen luomisesta oli seuraus valtion vihollisenan ja vastavallankumouksellisena 25 v kovennettun työn leiriä mikä oli sama kuin hidastettu, kiduttamaalla toimeenpantu kuolemanrangaistus.

• patologisen
        Turkana kirjoitti:

Jos väitetään, että häntä olisi vainottu, niin ero on ratkaiseva. Sinä et tiedä hänen omaa tahtoaan, joten et voi siitä mitään väittää.

----Sinä et tiedä hänen omaa tahtoaan, joten et voi siitä mitään väittää. ------

valehtelun ja vääristelyn puolelle. Eli väität siis, että hän ehkä halusikin sattumoisin juuri sillä hetkellä erota. Että mitään painetta ei tosiasiassa ollutkaan.
        Vain psykopaatti väittäisi tuollaista, sori vaan jos kysyn suoraan. Mutta oletko sellainen?

• tismalleen
        polio kirjoitti:

"Hiljattain Iranissakin hyväksyttiin virallisesti laki jossa määrätään islamista luopujalle kuolemanrangaistus."

Kai tiesit, että muslimit ovat kreationisteja siinä missä kristitytkin?

evoja ja muitakin totaalitaareja toisinajattelevien vainoja toteen pannessaan.

• asianajaja,,,,,,,,,,,,,,,,
        Anteeksi että ajattelen kirjoitti:

Olet sinä Outsider kumma epeli.
        Kun jäät valheesta (taas) kiinni, niin ainoa vastauksesi on, että mitenkäs sinulla on aikaa minun valheitani korjailla.

Miksi taas valehtelit?

mutta mikä siiderin tekstissä on valetta? Yleensä jos syyttää toista valeesta niin sanotaan mikä on valeta ja kerrotaan samalla miten se on oikein. Mutta evojapa eivät yleiset käyttäytymisnormit koskekaan.

• Turkana
        patologisen kirjoitti:

----Sinä et tiedä hänen omaa tahtoaan, joten et voi siitä mitään väittää. ------

valehtelun ja vääristelyn puolelle. Eli väität siis, että hän ehkä halusikin sattumoisin juuri sillä hetkellä erota. Että mitään painetta ei tosiasiassa ollutkaan.
        Vain psykopaatti väittäisi tuollaista, sori vaan jos kysyn suoraan. Mutta oletko sellainen?

""Nyt menet jo patologisen valehtelun ja vääristelyn puolelle. Eli väität siis, että hän ehkä halusikin sattumoisin juuri sillä hetkellä erota. Että mitään painetta ei tosiasiassa ollutkaan.
        Vain psykopaatti väittäisi tuollaista, sori vaan jos kysyn suoraan. Mutta oletko sellainen?""

Tiedän vain sen, mitä olen lukenut: hän keskusteli Royal Societyn johdon kanssa siitä, että hänen lausuntoaan oli lehdistössä esitetty väärin ja tämän vuoksi hän katsoi parhaaksi erota. Wikipediasta:

"In September 2008 his views were presented in some media reports as lending support to teaching creationism as a legitimate point of view; however both he and the Royal Society later stated that this was a misrepresentation."

Valehtelua on, että hänet olisi erotettu, hän itse erosi yhteisymmärryksessä johdon kanssa, koska koki asemansa kestämättömäksi. Summa summarum: painetta on varmasti ollut, enkä minäkään ole missään väittänyt ettei sitä ollut, vaikka sinä niin minun annat ymmärtää väittäneen, mutta hän itse erosi.

• asianharrastaja
        asianajaja,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

mutta mikä siiderin tekstissä on valetta? Yleensä jos syyttää toista valeesta niin sanotaan mikä on valeta ja kerrotaan samalla miten se on oikein. Mutta evojapa eivät yleiset käyttäytymisnormit koskekaan.

Ei erotettu, vaan erosi. Ei virastaan, vaan tiedeseuran jäsenyydestä.

Raakaa vainoa, on aika ylimitoitettu ilmaisu sille mitä väitettiin ja silkkaa puppua, kun ottaa huomioon mitä tapahtui.

• polio
        tismalleen kirjoitti:

evoja ja muitakin totaalitaareja toisinajattelevien vainoja toteen pannessaan.

Mainitse milloin tiedeyhteisö on uhannut kuolemalla luomiseen uskovia?

Eiköhän toisten tappaminen ole äärifundamentalistien olivat ne sitten - kristittyjä tai muslimeja - puuhaa.

• aito-outsider
        polio kirjoitti:

Mainitse milloin tiedeyhteisö on uhannut kuolemalla luomiseen uskovia?

Eiköhän toisten tappaminen ole äärifundamentalistien olivat ne sitten - kristittyjä tai muslimeja - puuhaa.

sanottu olevan tieteellinen maailmankatsomus. Eikö Kiinassakin ja Pohjois-Koreassa ole vallassa tieteellinen maailmankatsomus? Eikö 1930-luvulla harjoitettu tieteellistä rotuoppia?

Montako esimerkkiä tarvitset ennenkuin uskot.

• asianharrastaja
        aito-outsider kirjoitti:

sanottu olevan tieteellinen maailmankatsomus. Eikö Kiinassakin ja Pohjois-Koreassa ole vallassa tieteellinen maailmankatsomus? Eikö 1930-luvulla harjoitettu tieteellistä rotuoppia?

..voi väittää olevansa tieteellinen, mutta yleensä vainoaa tiedettä ellei se suostu vallan pönkkäpuuksi. Näin kävi evoluutiobiologiallekin osassa mainitsemistasi esimerkkejä.

Kreationismi on kristillinen maailmankatsomus, joka kyllä myös vainoaa toisinajattelevia.

• jos ei ole
        asianharrastaja kirjoitti:

Ei erotettu, vaan erosi. Ei virastaan, vaan tiedeseuran jäsenyydestä.

Raakaa vainoa, on aika ylimitoitettu ilmaisu sille mitä väitettiin ja silkkaa puppua, kun ottaa huomioon mitä tapahtui.

taqpahtunut aivan niin härskiä kuin avaaja sanoo niin silloin ei ole tapahtunut yhtään mitään.
        Jos joku hakkaa sinut melko pahasti ja joku kertoo sinut hakatun vakavasti niin tämän liioittelun takia sinulle ei itse asiassa ole tapahtunut yhtään mitään.
        Valehtee jos väittäa sinulle jotain ikävää tapahtuneen.

• asianharrastaja
        jos ei ole kirjoitti:

taqpahtunut aivan niin härskiä kuin avaaja sanoo niin silloin ei ole tapahtunut yhtään mitään.
        Jos joku hakkaa sinut melko pahasti ja joku kertoo sinut hakatun vakavasti niin tämän liioittelun takia sinulle ei itse asiassa ole tapahtunut yhtään mitään.
        Valehtee jos väittäa sinulle jotain ikävää tapahtuneen.

"..aivan niin härskiä kuin avaaja sanoo niin silloin ei ole tapahtunut yhtään mitään." En väitä. Sinä tämän keksit.

Mutta jos väitän, että joku hakkasi minut, vaikka se vain tönäisi, niin silloin valehtelen.

• polio
        aito-outsider kirjoitti:

Maailmankatsomus voi väittää olevansa tieteellinen tms., mutta sitä ei siitä tee.

Kaikissa länsimaissa voisi sanoa olevan tieteellinen maailmankatsomus, sillä kaikissa länsimaissa on tieteellisiä yliopistoja, jotka ovat valtion ylläpitämiä tai ainakin avustusta saavia. Ja yliopistoilla en tarkoita näitä jenkkien uskovaisten "yliopistoja", jotka eivät ole yliopistoja, kuten esim. Harvard, Oxford yms.

Lisäksi maailmassa ei ole tietääkseni yhtään anti-tieteellistä (tieteen vastaista) valtiota vai onko? Toki USA:ssa on taas Raamattuvyöhyke, jossa ihmiset kitisee, ettei ydinvoima toimi (liittyy puoliintumisaikoihin. kuulostaako tutulta?) vaikka sähkö taloihin tulee juuri niistä ydinvoimaloista, jotka eivät pelitä, koska fysiikka on p*skapuhetta.

Pelkkä tiede-sana ei tee ko. asiasta tiedettä. Silloinhan myös nämä "tieteelliset kreationistit" kuuluisivat tähän kategoriaan ja onhan ID koitettu sanoa muka tieteelliseksi teoriaksi.
        Veikkaan, että et hyväksy näitä tieteellisiä kreationisteja ja "ID-tiedemiehiä" tähän kategoriaan?

Nyt itse asiaan:

Mainitse milloin jokin tiedemiesjoukko (esim. biologit, arkeologit, geologit, fyysikot, kemistit, lääkärit..) ovat uhanneet kansanmurhalla/kuolemalla tms?

asianajaja,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Siideri väitti: Professori erotettiin virastaan.
        Totuus: Professori erosi itse yhdestä luottamustoimestaan.

Mitä yhteistä näillä väitteillä on muuta kuin että molemmissa puhutaan professorista? Jos Siiderin väite ei ole vale, niin mikä sitten on?

• nuo tuollaiset

Siideri väitti: Professori erotettiin virastaan.
        Totuus: Professori erosi itse yhdestä luottamustoimestaan.

Mitä yhteistä näillä väitteillä on muuta kuin että molemmissa puhutaan professorista? Jos Siiderin väite ei ole vale, niin mikä sitten on?

kun on vähän vaikeeta myöntää. Jos pakotetaan eroomaan niin ihan sama asia se on. Jos sanotaan: eroatko itse vai erotetaanko niin on vähemmän huomiota herättävää erota itse. Asiana kuitenkin aivan sama.
        Kyseessaä oli myös virkaan kuuluva luottamustoimi tai voiko siitä edes käyttää meidän suomalaisten määritelmiä.
        Voisit muistaa, että ei tapahtnut Suomessa jolloin ei pidä puupäisesti yrittää pelailla suomalaisilla termeillä. Virka tai luottamustoimi, siellä ihan sama asia.
        Jos nyt jotakin työtä jätettiin niin ei se kokonaisuutta muuta.

Ydin jää jäljelle ja on se, että evot harjoittaa mielipiteen vainoa kuten ennen kommunistimaissa. Turhaa teidän evojen kiemurtelut.

• tuntee
        nuo tuollaiset kirjoitti:

kun on vähän vaikeeta myöntää. Jos pakotetaan eroomaan niin ihan sama asia se on. Jos sanotaan: eroatko itse vai erotetaanko niin on vähemmän huomiota herättävää erota itse. Asiana kuitenkin aivan sama.
        Kyseessaä oli myös virkaan kuuluva luottamustoimi tai voiko siitä edes käyttää meidän suomalaisten määritelmiä.
        Voisit muistaa, että ei tapahtnut Suomessa jolloin ei pidä puupäisesti yrittää pelailla suomalaisilla termeillä. Virka tai luottamustoimi, siellä ihan sama asia.
        Jos nyt jotakin työtä jätettiin niin ei se kokonaisuutta muuta.

Ydin jää jäljelle ja on se, että evot harjoittaa mielipiteen vainoa kuten ennen kommunistimaissa. Turhaa teidän evojen kiemurtelut.

tarkalleen Britannian tiedeakatemian ja sen toimintaperiaatteet. Onko jäsenyys siinä virka vai luottamustoimi, moniko teistä on ollut kyseisessä akatemiassa että osaa sanoa tarkalleen.
        Suuri häpeä kuitenkin on kun niin kunnianarvoisasta instanssista painostetaan eroamaan.

• asianharrastaja
        tuntee kirjoitti:

tarkalleen Britannian tiedeakatemian ja sen toimintaperiaatteet. Onko jäsenyys siinä virka vai luottamustoimi, moniko teistä on ollut kyseisessä akatemiassa että osaa sanoa tarkalleen.
        Suuri häpeä kuitenkin on kun niin kunnianarvoisasta instanssista painostetaan eroamaan.

..oliko otsikko "raakaa vainoa" sekä avaajan kuvaus tapahtuneesta totuudenmukainen.

Ei ollut.

• asianharrastaja kirjoitti:

..oliko otsikko "raakaa vainoa" sekä avaajan kuvaus tapahtuneesta totuudenmukainen.

Ei ollut.

Sillä, miten asiat oikeasti ovat, ei ole mitään merkitystä. Suppilo, outsis sun muut uskonsoturit kyllä jaksavat toitottaa "marttyyrinsä" nimeä täällä myöhemmin. Sen lisäksi että siitä saa kivoja vibraatioita, sillä on mahdollisuus "todistaa", että "evousko" vainoaa kristittyjä. Toisarvoista on, että "marttyyri" itse ei pidä itseään marttyyrinä.

• Kristuksen kuningaskuntaa r...

Kiitoksia kovasti luomisoppia puolustavasta mielipiteestäsi, vaikka saatkin heti väärämielisten sylkemiset naamallesi.

Jos olet niin kuin nimimerkki ilmoittaa todellinen outsideri, toisin sanoen Jumalan pahan vallassa olevasta maailmasta uloskutsuma Kristuksen ekklesiaan, niin varaudu myös hyvin pian tapahtuvaan uloslähtöön tästä väärästä yhteiskuntajärjestelmästä, joka on jo alkanut sovittaa pedon merkkiä itseensä luopuessaan Jumalasta ja Kristuksesta.

Mikään seurakunta, joka tunnustaa osallisuutensa ja alamaisuutensa Jumalan Sanan ja lain vastaisen eli syntiseen hallintoon ja yhteiskuntajärjestyksen, ei kuulu Kristuksen ekklesiaan. Sellainen on porttoseurakunta. Mutta Kristus ei ota porttoa vaimokseen vaan neitsyen.

Aikaa on korkeintaan kuukausia jäljellä, jos sitäkään. Kovin pitkään me emme enää näillä foorumeilla kirjoittele. Vainot alkavat voimistua, minkä kohta kuulette, näette ja tunnette.

Nyt on Kristuksen lauman kokoamisen aika.

Minä olen yksi kokoajista Kristuksen nimessä.

Koeta pitää huoli, että sinut tavoittaa jonkun uskollisen veljen ja/tai sisaren kautta.

• pelistä pois

"Aikaa on korkeintaan kuukausia jäljellä, jos sitäkään. Kovin pitkään me emme enää näillä foorumeilla kirjoittele."

Toisin sanoen kuukauden tai parin päästä on tilanne se että ne nimimerkit, jotka vielä foorumilla näkyvät, eivät kuuluneet siihen oikeaan laumaan.

Tämähän käy jännittäväksi.

"Aikaa on korkeintaan kuukausia jäljellä, jos sitäkään. Kovin pitkään me emme enää näillä foorumeilla kirjoittele. Vainot alkavat voimistua, minkä kohta kuulette, näette ja tunnette."

Kerro päivämäärä, jonka jälkeen toteat että pitkäksi meni tämäkin profetia ja myönnät huuhaaksi koko oppisi.

• Apo-Calypso

Huispaus iskee, tai mahtaakohan sittenkään iskea?

• Kristuksen kuningaskuntaa r...

"Aikaa on korkeintaan kuukausia jäljellä, jos sitäkään. Kovin pitkään me emme enää näillä foorumeilla kirjoittele. Vainot alkavat voimistua, minkä kohta kuulette, näette ja tunnette."

Kerro päivämäärä, jonka jälkeen toteat että pitkäksi meni tämäkin profetia ja myönnät huuhaaksi koko oppisi.

Tulee päivä, jolloin sinäkin pilkkaaja kiljut ja raivoat - pelosta - kun tajuat viimeinkin, että sinulta on mennyt kaikki mukava elämästä - ihan kaikki. Vain maanpäällinen helvetti on jäljellä - niin kauan kuin se kullakin jumalattomalla kestää.

En kerro mitään päivämääriä. Ne eivät ole minun hallussani. Mutta aika hyvin olen viime aikoina aavistellut tapahtumat - hämmästyttävän hyvin.

Ja toiseksi, en anna enää kovinkaan paljon vihjeitä pilkkaajille, miten selviytyä tulevasta. Ensiksi te teette parannuksen ja sitten tulee neuvoja. Muuten saatte puolestani kärsiä, minkä olette ansainnutkin.

Tulette kyllä pilkkaajat tuntemaan pian Jumalan vihan. Pakoon ette pääse.

• Apo-Calypso
        Kristuksen kuningaskuntaa r... kirjoitti:

Tulee päivä, jolloin sinäkin pilkkaaja kiljut ja raivoat - pelosta - kun tajuat viimeinkin, että sinulta on mennyt kaikki mukava elämästä - ihan kaikki. Vain maanpäällinen helvetti on jäljellä - niin kauan kuin se kullakin jumalattomalla kestää.

En kerro mitään päivämääriä. Ne eivät ole minun hallussani. Mutta aika hyvin olen viime aikoina aavistellut tapahtumat - hämmästyttävän hyvin.

Ja toiseksi, en anna enää kovinkaan paljon vihjeitä pilkkaajille, miten selviytyä tulevasta. Ensiksi te teette parannuksen ja sitten tulee neuvoja. Muuten saatte puolestani kärsiä, minkä olette ansainnutkin.

Kusen surkean jumalasi ja läpimädän uskosi päälle.

• Turkana

omatekoinen profeetta, joka väittää että aikaa olisi vain muutamia kuukausia. Minä taas profetoin, että näemme Supin ja Outsiderin kumppaneineen kirjoittelevan täällä vielä vuoden kuluttua. Vuoden kuluttua voimme katsoa, kumpi oli oikeassa.

• eka kerta
        Apo-Calypso kirjoitti:

Kusen surkean jumalasi ja läpimädän uskosi päälle.

joskus se sinunkin kusi loppuu... vaikka kerran aikaisemmin puhuit koiran kusesta...

siunausta veliseni...

• Apo-Calypso
        eka kerta kirjoitti:

joskus se sinunkin kusi loppuu... vaikka kerran aikaisemmin puhuit koiran kusesta...

siunausta veliseni...

Ei pelkoa, ei lopu lähiaikoina...

• Mr.K.A.T.

"Aikaa on korkeintaan kuukausia jäljellä, jos sitäkään"

Vuosi olisi liikaa (kuukauden sijaan käyttäisi mittaa "vuosi"), joten 24.11.2009 olisi jo myöhä ja profetia epäonnistunut.

• eka kerta
        Apo-Calypso kirjoitti:

ymmärsitkö väärin??

sanoin joskus... en lähiaikoina...

no, ei se mitään-..

siunausta...

• Kristuksen kuningaskuntaa r... kirjoitti:

Nimimerkki eka kerta opetti tuolla aiemmin, että ateismiin löytyy apu lääketeollisuudelta, mutta sinulta taisi jeesustrippi mennä yliannoksen puolelle?

• pelottelija

onko kivääri ladattu ja uhrit valittu vai lääkkeetkö vain unohtuivat napata. Olet tekstisi perusteella sairastunut ja yksinäinen jumaliesi vihojen patoja hämmennellessäsi. Jaa kato trollihan se siinä naruttaa taas lukijoitaan !

• eka kerta
        illuminatus kirjoitti:

Nimimerkki eka kerta opetti tuolla aiemmin, että ateismiin löytyy apu lääketeollisuudelta, mutta sinulta taisi jeesustrippi mennä yliannoksen puolelle?

taas vääristelet... kuten useasti...
        en ole opettanut ketään, enkä mitään!!!!
        ymmärrä miten taidat...

siunausta...

• eka kerta kirjoitti:

taas vääristelet... kuten useasti...
        en ole opettanut ketään, enkä mitään!!!!
        ymmärrä miten taidat...

siunausta...

Kukas se sanoikaan näin: >>hae apua ystävä hyvä!! lääketeollisuus on keksinyt hienoja lääkkeitä auttamaan sinunlaisiasi! ihan totta...

• eka kerta
        illuminatus kirjoitti:

Kukas se sanoikaan näin: >>hae apua ystävä hyvä!! lääketeollisuus on keksinyt hienoja lääkkeitä auttamaan sinunlaisiasi! ihan totta...

muistaakseni, en ole varma, asia koski enemmänkin toisten ivailua ja haukkumista, kuin ateismia!!!! ja toiseksi, kutsut tuota opettamiseksi... mikäköhän on koulutaustasi??

usko tai älä, kestän kyseistä asiaa hienosti, jopa henkilökohtaista sellaista... anna tulla vaan... jos helpottaa... no... puhalla paha henki pois vaan...

''Vedä siis se jeesusnappi naamaasi ja nauti pyhästä hengestä.''

juuri noin... anna tulla vaan... kohta helpottaa...

ja kyllä!!! nautin pyhästä hengestä!!

siunauksin miespoloinen...

• eka kerta kirjoitti:

muistaakseni, en ole varma, asia koski enemmänkin toisten ivailua ja haukkumista, kuin ateismia!!!! ja toiseksi, kutsut tuota opettamiseksi... mikäköhän on koulutaustasi??

usko tai älä, kestän kyseistä asiaa hienosti, jopa henkilökohtaista sellaista... anna tulla vaan... jos helpottaa... no... puhalla paha henki pois vaan...

''Vedä siis se jeesusnappi naamaasi ja nauti pyhästä hengestä.''

juuri noin... anna tulla vaan... kohta helpottaa...

ja kyllä!!! nautin pyhästä hengestä!!

siunauksin miespoloinen...

Ei koskenut ivailua ja haukkumista vaan keskustelimme siitä kuinka tuhlaat resursseja taikauskoosi, kas tuossa:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000039313257

>>usko tai älä, kestän kyseistä asiaa hienosti, jopa henkilökohtaista sellaista... anna tulla vaan... jos helpottaa... no... puhalla paha henki pois vaan... >juuri noin... anna tulla vaan... kohta helpottaa...>ja kyllä!!! nautin pyhästä hengestä!!>siunauksin miespoloinen...

• eka kerta
        illuminatus kirjoitti:

Ei koskenut ivailua ja haukkumista vaan keskustelimme siitä kuinka tuhlaat resursseja taikauskoosi, kas tuossa:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000039313257

>>usko tai älä, kestän kyseistä asiaa hienosti, jopa henkilökohtaista sellaista... anna tulla vaan... jos helpottaa... no... puhalla paha henki pois vaan... >juuri noin... anna tulla vaan... kohta helpottaa...>ja kyllä!!! nautin pyhästä hengestä!!>siunauksin miespoloinen...

juuri niin... muistin vähän väärin, kiitos kuitenkin, että näit vaivaa ja poimit osan aikaisemmista keskusteluistamme... olin jo unohtanut kuinka sekavia kirjoittelit jo aiemmin...ja kyse oli kyllä jonkinlaisesta ivasta... mutta silti, kiitos!!!

''Totta kai - jeesusnappihan takaa pilven. Muista vaan sinäkin varoa yliannostusta.''

Jeesuksesta ei voi saada yliannostusta.. rakkaus puhtaimmillaan on mitä jokainen tarvitsee!! se on sinullekin hyväksi... rakkaus voittaa kaiken!

minä steppailen puolestasi!!! lupaan sen...

siunauksin...

• eka kerta kirjoitti:

juuri niin... muistin vähän väärin, kiitos kuitenkin, että näit vaivaa ja poimit osan aikaisemmista keskusteluistamme... olin jo unohtanut kuinka sekavia kirjoittelit jo aiemmin...ja kyse oli kyllä jonkinlaisesta ivasta... mutta silti, kiitos!!!

''Totta kai - jeesusnappihan takaa pilven. Muista vaan sinäkin varoa yliannostusta.''

Jeesuksesta ei voi saada yliannostusta.. rakkaus puhtaimmillaan on mitä jokainen tarvitsee!! se on sinullekin hyväksi... rakkaus voittaa kaiken!

minä steppailen puolestasi!!! lupaan sen...

siunauksin...

>>ja kyse oli kyllä jonkinlaisesta ivasta...>Jeesuksesta ei voi saada yliannostusta.. rakkaus puhtaimmillaan on mitä jokainen tarvitsee!! se on sinullekin hyväksi... rakkaus voittaa kaiken!>minä steppailen puolestasi!!! lupaan sen...>siunauksin...

• koirilta
        Apo-Calypso kirjoitti:

lopukaan. Että anna tulla vaan, siihen tehtävään sinä sovellutkin parhaiten.

• eka kerta
        koirilta kirjoitti:

lopukaan. Että anna tulla vaan, siihen tehtävään sinä sovellutkin parhaiten.

voi sinua kiusattua reppanaa....
        lähes eläkeikäinen veltto mies vielä ponnistelee
        ja on iloinen kun vielä tulee postia...
        siunausta ja elämän iloa....

• eka kerta
        illuminatus kirjoitti:

>>ja kyse oli kyllä jonkinlaisesta ivasta...>Jeesuksesta ei voi saada yliannostusta.. rakkaus puhtaimmillaan on mitä jokainen tarvitsee!! se on sinullekin hyväksi... rakkaus voittaa kaiken!>minä steppailen puolestasi!!! lupaan sen...>siunauksin...

luulosi ei edelleenkään ole millään lailla tekemisissä totuuden kanssa...taaskaan.

''Rakkaus on kyllä kivaa, mutta meillä taitaa olla rakkaudestakin kovin erilainen käsitys''

hehe... miten rakkaudesta voi olla eri käsitys??
        ai niin, evouskovaisella se o n erilainen, tietysti... kuinka saatoin unohtaa... rakkaudenkin on varmasti keksinyt joku tiedemies... olkoonkin, että kyse on ihmisen tunteesta...mutta silti...

olet kyllä melko hassu mies... ei voi muuta sanoa.

steppailin jo niinkuin lupasin... ''ota videolle'', on vain sinun fantasioitasi, enkä ymmärrä lainkaan, mitä asialla tarkoitat!
        ''ota videolle''...hmmm... miksi? mikä järki????

nyt lupaan rukoilla puolestasi...

siunauksin...

• illuminatus*
        eka kerta kirjoitti:

luulosi ei edelleenkään ole millään lailla tekemisissä totuuden kanssa...taaskaan.

''Rakkaus on kyllä kivaa, mutta meillä taitaa olla rakkaudestakin kovin erilainen käsitys''

hehe... miten rakkaudesta voi olla eri käsitys??
        ai niin, evouskovaisella se o n erilainen, tietysti... kuinka saatoin unohtaa... rakkaudenkin on varmasti keksinyt joku tiedemies... olkoonkin, että kyse on ihmisen tunteesta...mutta silti...

olet kyllä melko hassu mies... ei voi muuta sanoa.

steppailin jo niinkuin lupasin... ''ota videolle'', on vain sinun fantasioitasi, enkä ymmärrä lainkaan, mitä asialla tarkoitat!
        ''ota videolle''...hmmm... miksi? mikä järki????

nyt lupaan rukoilla puolestasi...

siunauksin...

>>luulosi ei edelleenkään ole millään lailla tekemisissä totuuden kanssa...taaskaan.>hehe... miten rakkaudesta voi olla eri käsitys??>ai niin, evouskovaisella se o n erilainen, tietysti... kuinka saatoin unohtaa...>rakkaudenkin on varmasti keksinyt joku tiedemies... olkoonkin, että kyse on ihmisen tunteesta...mutta silti...>olet kyllä melko hassu mies... ei voi muuta sanoa. >steppailin jo niinkuin lupasin... ''ota videolle'', on vain sinun fantasioitasi, enkä ymmärrä lainkaan, mitä asialla tarkoitat!
        ''ota videolle''...hmmm... miksi? mikä järki????>nyt lupaan rukoilla puolestasi...>siunauksin...

• aito-outsider
        illuminatus* kirjoitti:

>>luulosi ei edelleenkään ole millään lailla tekemisissä totuuden kanssa...taaskaan.>hehe... miten rakkaudesta voi olla eri käsitys??>ai niin, evouskovaisella se o n erilainen, tietysti... kuinka saatoin unohtaa...>rakkaudenkin on varmasti keksinyt joku tiedemies... olkoonkin, että kyse on ihmisen tunteesta...mutta silti...>olet kyllä melko hassu mies... ei voi muuta sanoa. >steppailin jo niinkuin lupasin... ''ota videolle'', on vain sinun fantasioitasi, enkä ymmärrä lainkaan, mitä asialla tarkoitat!
        ''ota videolle''...hmmm... miksi? mikä järki????>nyt lupaan rukoilla puolestasi...>siunauksin...

rakkaus on pelkkä fyysinen akti ja suoritus sekä ahkeraa parinvaihtoa.

Ja miehille sallittu hillitön omien geeniensä levittäminen niin paljon kuin lyhyessä ihmisiässä ehtii.

• illuminatus*
        aito-outsider kirjoitti:

Ja miehille sallittu hillitön omien geeniensä levittäminen niin paljon kuin lyhyessä ihmisiässä ehtii.

Ei ole myöskään mitään "evouskoville" yhteistä tapaa kokea rakkautta.

Tuo kuvaamasi on kylläkin erittäin mielenkiintoinen tapa.

• Salccari
        aito-outsider kirjoitti:

Minä tunnen ateistin luonnontiedeopiskelijan, joka on kihloissa eikä ole harrastanut seksiä kuin tämän yhden henkilön kanssa.

Toisaalta tunnen aktiivisia helluntaiseurakuntalaisia, jotka ovat harrastaneet seksiä useammankin kanssa.

• yhteinen tapa
        illuminatus* kirjoitti:

Ei ole myöskään mitään "evouskoville" yhteistä tapaa kokea rakkautta.

Tuo kuvaamasi on kylläkin erittäin mielenkiintoinen tapa.

kokea rakkautta. SE on eläinten tapa koska kuulemma ollaan eläimiä. Miksi se olisi eri tai jos on niin kerro miksi on eri. Ettekö olekaan kokonaan eläimiä, osaksi vaan.
        Mieti mikä on bono-bonojen tapa kokea rakkautta.

• illuminatus*
        yhteinen tapa kirjoitti:

kokea rakkautta. SE on eläinten tapa koska kuulemma ollaan eläimiä. Miksi se olisi eri tai jos on niin kerro miksi on eri. Ettekö olekaan kokonaan eläimiä, osaksi vaan.
        Mieti mikä on bono-bonojen tapa kokea rakkautta.

Ollaan siis ihan kokonaan eläimiä kaikki. Ja jos et ole huomannut, niin kaikki eläimet eivät todellakaan ole samanlaisia.

• kaiketi oli
        illuminatus* kirjoitti:

Ollaan siis ihan kokonaan eläimiä kaikki. Ja jos et ole huomannut, niin kaikki eläimet eivät todellakaan ole samanlaisia.

puhe eläinten tavasta kokea rakkautta. Ei eläinten koosta tai väristä tai muusta sellaisesta.
        Eläinten tapa kokea rakkautta on ymmärtääkseni kiima-aikana melko estoton vai mitäs luulet. Eli kun mielestäsi oomma elukoita niin siitä vain kiimimään paikkaan ja aikaan katsomatta.

Mitä suotta ujostelet sinäkään, anna palaa äläkä katsele ympärillesi. Siitä ne muutkin oppii uusille eläinmaailman tavoille kun joku rohkea ensin näyttää esimerkkiä. Pois vanhoista tavoista, jotka kuuluvat aikaan jolloin opetettiin ihmisten olevan ihmisiä eikä elukoita.

• kaiketi oli kirjoitti:

puhe eläinten tavasta kokea rakkautta. Ei eläinten koosta tai väristä tai muusta sellaisesta.
        Eläinten tapa kokea rakkautta on ymmärtääkseni kiima-aikana melko estoton vai mitäs luulet. Eli kun mielestäsi oomma elukoita niin siitä vain kiimimään paikkaan ja aikaan katsomatta.

Mitä suotta ujostelet sinäkään, anna palaa äläkä katsele ympärillesi. Siitä ne muutkin oppii uusille eläinmaailman tavoille kun joku rohkea ensin näyttää esimerkkiä. Pois vanhoista tavoista, jotka kuuluvat aikaan jolloin opetettiin ihmisten olevan ihmisiä eikä elukoita.

Ihmiset ovat eräs eläinlaji, joten ihmisen tavat ovat eläinten tapoja. Ja vaihtelua löytyy. On yksiavioisuutta, monivaimoisuutta, monimiehisyyttä...

Vielä enemmän vaihtelua löytyy muiden eläinten parista. Vilkaistaan vaikka lintuja, joista monet pariutuvat eliniäkseen (ja kihlautuvat vuotta ennen varsinaista pariutumista), hirvieläimet, jotka keräävät haaremeita, amazonmollit, joiden naaraat eivät lainkaan tarvitse koiraita lisääntyäkseen, mutta kyllä käynnistääkseen toiminnan, joten ne käyttävät toisten mollilajien koiraita, muurahaiset, joilla on yksi kuningatar ja naaraspuolisia työmuurahaisia, merihevoset, joilla uros tulee raskaaksi, synnyttää ja hoitaa poikaset... haluatko lisää eläinten rakkauselämää?

• kaiketi oli kirjoitti:

Niinhän minä toiminkin juuri siltä kuin minusta luonnostaan hyvältä ja oikealta tuntuu. Eläinmaailman tapaan se itse kunkin meistä seksielämä toimii.

• M00535

Kyse oli luottamustoimesta Royal Societyssä, josta Reiss tajusi luopua itse puhuttuaan läpiä päähänsä - professorinvirkansa mies toki sai pitää ja palasi luonnollisesti jatkamaan sen hoitamista.

Hanki parempaa luettavaa.

• niin tunnut

uskottavammalta. Erottaminen mikä erottaminen, ei se selitellen muuksi muutu. Usko pois.

• M00535
        niin tunnut kirjoitti:

uskottavammalta. Erottaminen mikä erottaminen, ei se selitellen muuksi muutu. Usko pois.

Mitä kohtaa viestissäni et ymmärtänyt?
        Reissiä ei ole edelleenkään erotettu virastaan professorina.

• onko sana
        M00535 kirjoitti:

Mitä kohtaa viestissäni et ymmärtänyt?
        Reissiä ei ole edelleenkään erotettu virastaan professorina.

kuolaa tekstissäsi substantiivi vai verbi? Se jäi vaivaamaan.

• kantaa

tuohon vuodatukseesi, niin korjaan erään väärin ymmärryksesi.

Sanoit: "Ei ketään vainota ja eroteta työpaikastaan jos ei usko esim. Newtonin painovoimaoppeihin."

VÄÄRIN, jos joku NASAN astronomi sanoisi, että en usko Newtonin painovoimaoppeihin, niin kenkää tulisi ja vauhdilla.
      Astronauttien turvallisuutta ei voitaisi uskoa jonkun käsiin, joka ei usko Newtonin lakeihin.
      Samalla tavalla esimerkiksi biologian opetusta ei voida antaa kreationistin tehtäväksi.
      Olisihan tietysti oppilaista mukavaa, kun voisi aina kirjoittaa kokeissa vastauksen "Jumala loi kaiken" ja 10 todistukseen.

• henkee välillä

Perusteltiinko prof. Reissin erottaminen joillain turvallisuusnäkökohdilla? Ei tietääkseni hänen väitetty olevan turvallisuusriski vaan että jotkut hänen kommenttinsa voidaan käsittää väärin.

Siis kyse oli käsittäjän vähästä älystä, ei Reissin. Entä jos sinut erotettaisiin töistäsi siksi, että joku tollo voi käsittää puheesi väärin. Eikös se ole yleensä sen käsittäjän häpee eikä puhujan.

• skandaalinhakuisuutta

Sitä tämä tämmöinen kreaterrori on. Sitä juuri, mistä on haittaa niin uskonto-käsitteen maineelle, kuin normaalille luonnontieteelliselle tutkimukselle.

• Et tainnut kovinkaan paljoa asian taustoja kaivella ennen tätä marttyyripurkaustasi. Jo se, että et huomannut Reissin eronneen itse, paljastaa leväperäisen otteesi.

Veikeää on, mitä hän itse kirjoitti: http://www.guardian.co.uk/science/blog/2008/sep/11/michael.reiss.creationism ja siellä erityisesti tämä:

For example, the excellent book Science, Evolution, and Creationism published by the US National Academy of Sciences and Institute of Medicine, asserts: "The ideas offered by intelligent design creationists are not the products of scientific reasoning. Discussing these ideas in science classes would not be appropriate given their lack of scientific support."

I agree with the first sentence but disagree with the second. Just because something lacks scientific support doesn't seem to me a sufficient reason to omit it from a science lesson. When I was taught physics at school, and taught it extremely well in my view, what I remember finding so exciting was that we could discuss almost anything providing we were prepared to defend our thinking in a way that admitted objective evidence and logical argument.

Reiss siis on sitä mieltä, että ID-kreationismi _ei_ ole tieteellisen järkeilyn tulos. Sitä vastoin hän haluaisi, että luonnontieteiden opetuksessa käsiteltäisiin myös asioita, joilla ei ole tukenaan tieteellistä todistusaineistoa. Tämä kyllä haisee aika vahvasti yhdysvaltalaisten kreationistien "teach the controversy" -opilta, joten ei liene mikään ihme, jos tämmöisiä lausuntoja tulkitaan eri tavalla kuin Reiss tarkoitti.

Vainoamisväitteet ovat outoja myös siinä valossa, että Reiss puhui kreationismin käsittelystä kouluissa jo kaksi vuotta sitten: http://www.guardian.co.uk/education/2006/nov/28/academicexperts.highereducationprofile Aika hitaasti siis "evo-opin" inkvisitiolaitos toimii...

Tiivistettynä: Reiss on sitä mieltä, että evoluutioteorian opetuksessa oppitunneilla pitäisi rohkaista aitoon keskusteluun, mikä ei tarkoita, että ID-kreationismille pitäisi antaa yhtä paljon aikaa kuin evoluutioteorialle. Sitä vastoin opettajien pitäisi olla valmiita kreationismin epätieteellisyyden perustelemiseen. Reiss itse siis uskoo evoluutioteoriaan, ja hän katsoi parhaaksi erota, koska hänen lausuntonsa oli joissain viestimissä käsitetty väärin. Vaatii todella runsaasti mielikuvitusta tehdä Michael Reissista "evo-opin" vainoama uskonsoturi - itse hän ei ainakaan tuollaiseksi tekeydy.

• puolella

mahtaa elämäsi olla synkkää ihan ilman kaamosta ja viinaakin. Oletko tosiaan sitä mieltä että sinua jonkin jeesuksen vuoksi vainotaan, vai etkö ihan oikeesti hiffaa että ajattelun laiskuutta ja suoranaista valehtelua oikeiksi todettujen tosiasioiden kohdalta, niitä ei vain ihan helpolla suvaita ?! Tulkitsetko nyt jotakin totaalisti pieleen, vai täh?

-evvk-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1889
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1377
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1181
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe