Yksin

Meitä on paljon

Tervehdys kaikille parkinsonia sairastaville!
Täällä yksin vaellan omine tautiin liittyviin vaivoihin käpertyneeni. Ajatus hyppii laidasta laitaan, itsemurhasta toiveisiin parantua jonkin lääketieteen tutkimuksen onnistumiseen. Lääkitys tai mikä lie aihettaa kaikenlaista riippuvuutta kuten pelikoneet, komeat miehet tai jopa naiset sekä muut typerät ajatukeset. APUA!
Jos lääkitys jonain päivänä on hyvä toisena se on päin p.tä APUA!
Tulen yhteiskunnalle niin kalliiksi, olenko sen arvoinen= kk.lääkitys n.1000€. Mitä olen sen eteen työelämässäni tehnyt, maksanut veroja 150€/kk. En ole hyvä sijoitus, korkoa korolle???
Entäs odotusarvo? Kuka sijoittaisi minuun?
Aurinko paistaa, ei tunnu kipua missään, puhelin soi, ystävätär soittaa. Kaikki hyvin, ai pitää muistaa ottaa lääkkeet.

4

5698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nif

Älä hyvä ihminen ajattele noin. Itselläni on neurologinen sairaus ja tulen lääkkeiden osalta tosi kalliiksi yhteiskunnalle, mitä siitä. Sairauttani en voinut valita niinkuin et sinäkään! Keskustele psykologin tms. kanssa; se ainakin auttoi minua. Ja onhan parkinsonia sairastaville vertaistukea saatavilla. Mene mukaan! Sinulla on oikeus hyvään elämään sairaudestasi huolimatta . Voimia jaksaa!

• Kardopal

Ota yhteyttä Suomen Parkinson-liittoon
      puh (02) 2740400
      Ei tätä kuoleman vakavasti pidä ottaa.
      Lääkkeiden haitta vaikutuksista puhu lääkärisi
      kanssa. Puhe hyötysuhteestamme yhteiskunnalle
      on turhaa itsensä alentamista. Ainoa haitta vai-
      kutus voi olla,jos maalliset jäännöksemme polte-
      taan. Se ehkä edistää ilmaston muutosta. Mutta
      ota nyt kuitenkin selvää Parkinson-liiton toi-
      minnasta!Se kannattaa!

• mies 48 v Parkinson 5 vuotta

Vertaistuki on ainakin minua auttanut. Äläkä hyvä ihminen murehdi hoidon kalleutta. Et ole itse tautiasi aiheuttanut kuten monen muun taudin kohdalla on.

• iipis

Olen 42v.parkinsonia sairastava nainen.Diagnoosin sain 39 vuotiaana.Asuin pienellä paikkakunnalla,jos ei ollut parkinson-kerhoa.Alkuvaiheessa vertaistuki olisi ollut tarpeen.Muutin viimekesänä kaupunkiin ja menin parkinson kerhoon.Vastaanotto oli aivan ihana,vaikka olinkin nuorin parkkis.Olen päässyt mukaan toimintaan ja saanut paljon uusia ihania ystäviä ja sisältöä elämääni.Toisten parkkisten seurassa voin olla oma itseni ja toinen ymmärtää puolesta sanasta mistä puhutaan.Mitä lääkkeiden kalleuteen tulee,en ole itse sairauttani valinnut,niin kuin ei kukaan toinenkaan parkinsonia sairastava.Ei murehdita turhista.Eletään jokainen päivä mahdollisimman hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1409
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      938
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      900
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      798
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      782
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      64
      731
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33