Viime lauantain Satulinnassa Sinitaivas soitti koko illan olantakaa ja taukomusiikki tuli levyltä. Yölinnulla on noussut homma päähän, kun alkoi esiintymään vasta 23.30 ja sitä ennen häiritsi Sinitaivasta savuillaan. Ihmetyttää kun tanssinjärjestäjät ottavat Yölintua soittamaan kerran herroille ei soitto maista. Minun mielestä tanssinjärjestäjät ei arvosta tanssikansaa / rahoittajia, kun tekee sellaisia sopimuksia orkesterin kanssa että heidän EI tarvitse soittaa kuin kaksi settiä. Sinitaivas taputettiin kaksi kertaa takaisin lavalle mikä kertoo heidän taidoistaan tanssiorkesterina. Pojat soittaa taidokkaasti, mistä heille suuri KIITOS !. Minua EI saa enään mihinkään missä esiintyy Yölintu tai A. Aallon orkesteri. Ei Suomessa sentään luulisi kenelläkkään nousevan homma noin päähän kuin heillä on mennyt. Onneksi meillä on uusia ja todella hyviä tanssiorkestereita, ja jotka osaa ja joilla on haluja soittaa hyvää tanssimusiikkia.
Yölintu / Satulinna
58
8947
Vastaukset
- rajaa
kateellista porukkaa.
Eikö tanssijat osaa tanssia musiikkiin, jossa tempot ovat eri kuin kursseilla."On yleisesti tiedossa", että varsinainen tanssiväki ei juuri arvosta yölinnun keikkoja. Sen sijaan bilettäjäporukka näyttää viihtyvän varsin hyvin yölinnun konserteissa.
Tämä ei liittyne millään kytkennällä kateuteen, vaan siihen kuka mitäkin arvostaa. Arvostus taas on mielipide- ja makuasia.
Yölinnun myynnissä olevat äänitteet ovat parempia kuin lavaesitykset.- edes
Cake kirjoitti:
"On yleisesti tiedossa", että varsinainen tanssiväki ei juuri arvosta yölinnun keikkoja. Sen sijaan bilettäjäporukka näyttää viihtyvän varsin hyvin yölinnun konserteissa.
Tämä ei liittyne millään kytkennällä kateuteen, vaan siihen kuka mitäkin arvostaa. Arvostus taas on mielipide- ja makuasia.
Yölinnun myynnissä olevat äänitteet ovat parempia kuin lavaesitykset.Lueppa tanssinetin kuvaus bändistä, eivät edes lupaa soittaa foxia, tangoa jne.
...todellista tanssimusiikkia arvostavan, vaativamman tanssiväen pääosa on jo kauan välttänyt Yölinnun keikkoja.
Jo pelkästään sekin, että Silmu suhtautuu tanssijoihin samalla tavoin ylimielisesti kuin Kääriäinen ja Pulliainekin tekevät, kertoo siitä, etteivät nämä taiteilijat haluakaan tanssijoiden suosiota tavoitella.
Noiden levynostajat ovat enimmäkseen eri joukkoa kuin aktiivitanssijoita.
Sitäpaitsi Silmun alkoholinkäyttökin on ollut ja pitkään pahasti haittaava tekijä. Ihme, ettei orkesteri ole pistänyt poikaa kävelemään.
Itse tein päätöksen välttää Yölintua jo neljä ja puoli vuotta sitten Hietasaaressa, missä stagen edessä laseineen humalassa möykkäävä fanijoukko pilasi iltaa melkoisesti, enkä sen jälkeen ole enää yhteensä viittäkään kertaa joutunut keikoilleen kärsimään. Jokunen pakkotilanne on osunut kohdalle, eikä käsitys porukasta todellakaan niiden vuoksi ole paremmaksi muuttunut -päin vastoin.- ettas
Truehum kirjoitti:
...todellista tanssimusiikkia arvostavan, vaativamman tanssiväen pääosa on jo kauan välttänyt Yölinnun keikkoja.
Jo pelkästään sekin, että Silmu suhtautuu tanssijoihin samalla tavoin ylimielisesti kuin Kääriäinen ja Pulliainekin tekevät, kertoo siitä, etteivät nämä taiteilijat haluakaan tanssijoiden suosiota tavoitella.
Sitäpaitsi Silmun alkoholinkäyttökin on ollut ja pitkään pahasti haittaava tekijä. Ihme, ettei orkesteri ole pistänyt poikaa kävelemään.
Itse tein päätöksen välttää Yölintua jo neljä ja puoli vuotta sitten Hietasaaressa, missä stagen edessä laseineen humalassa möykkäävä fanijoukko pilasi iltaa melkoisesti, enkä sen jälkeen ole enää yhteensä viittäkään kertaa joutunut keikoilleen kärsimään. Jokunen pakkotilanne on osunut kohdalle, eikä käsitys porukasta todellakaan niiden vuoksi ole paremmaksi muuttunut -päin vastoin.Kaikkien ei tarvitse soittaa 10 settia näläkäpalkalla humpappaa kurssitempoilla.
- Poistettakoon viesti
Truehum kirjoitti:
Itse tein päätöksen välttää Yölintua jo neljä ja puoli vuotta sitten Hietasaaressa, missä stagen edessä laseineen humalassa möykkäävä fanijoukko pilasi iltaa melkoisesti, enkä sen jälkeen ole enää yhteensä viittäkään kertaa joutunut keikoilleen kärsimään. Jokunen pakkotilanne on osunut kohdalle, eikä käsitys porukasta todellakaan niiden vuoksi ole paremmaksi muuttunut -päin vastoin.Ja sitten Humppis vaan odottaa poliisia ovelle. Herjasit juuri Simo Silmua. Vai selitätkö tämänkin jollain tavalla itsellesi oikein päin?
- Kärsimys
Poistettakoon viesti kirjoitti:
Ja sitten Humppis vaan odottaa poliisia ovelle. Herjasit juuri Simo Silmua. Vai selitätkö tämänkin jollain tavalla itsellesi oikein päin?
Humppis kirjoitti todella asiaa ! ei herjannut ketään. Miksi jaksatte edelleen jatkaa tota tyhmää peliänne. On todella masentavaa nähdä orkanpojat kaljalasi kädessä tauoilla, he ovat töissä kun ovat keikalla. Ei nykyään kukaan tee keikkaa nälkäpalkalla, ei ainakaan Yöklintu. On todella lapsellista heidän savuleikit tanssipaikalla, ne kuuluu konsertteihin ei tanssipaikoille. Pitää nostaa hattua Sinitaivaalle kun pelasti illan.
- Drago`
Ei ole kateudesta kysymys ollenkaan... on kyse siitä mistä ihminen maksaa mennessään tanssipaikalle. Minä maksan laadukkaasta tanssimusiikista.
Minä olin em. keikalla itse, Sinitaivas todellakin taputettiin encoreen kaksi kertaa, yölintu sai huomattavasti vaisumman vastaanoton tullessaan sille toiselle ja viimeiselle setilleen.
Minusta on hävytöntä, jos tanssinjärjestäjän on pakko soittaa levymusiikkia vaikka paikalla on kaksi maksettua orkesteria! Kyse on silloin jomman kumman orkan puolelta silkasta diivailusta.
Sinitaivas veti kympillä pisteet kotiin, he tanssittivat tanssikansan, tekivät työn josta heille maksettiin ja josta yleisö maksoi ja myös anstaitsivat aplodinsa.
Yölintu jäi statistiksi tuona iltana, kakkosbändiksi. Biisien välille tuli pitkiä taukoja, setin alussa pitkä soittopelien virittely yms. Sinitaivaan ei moisia taukoja tarvinnut pitää tai alkaa viritellä soittimiaan vasta siinä vaiheessa kun tulivat lavalle. Yölintu myöskin soitti pääasiassa foksia, Sinitaivaalta löytyi repertuaarista hieno lajikirjo ja hyvät kappalevalinnat.. laadukkaasti soitettuna vieläpä! Kummalla bändillä siis oikeasti oli ammattitaito kohdallaan?? - valitat
Drago` kirjoitti:
Ei ole kateudesta kysymys ollenkaan... on kyse siitä mistä ihminen maksaa mennessään tanssipaikalle. Minä maksan laadukkaasta tanssimusiikista.
Minä olin em. keikalla itse, Sinitaivas todellakin taputettiin encoreen kaksi kertaa, yölintu sai huomattavasti vaisumman vastaanoton tullessaan sille toiselle ja viimeiselle setilleen.
Minusta on hävytöntä, jos tanssinjärjestäjän on pakko soittaa levymusiikkia vaikka paikalla on kaksi maksettua orkesteria! Kyse on silloin jomman kumman orkan puolelta silkasta diivailusta.
Sinitaivas veti kympillä pisteet kotiin, he tanssittivat tanssikansan, tekivät työn josta heille maksettiin ja josta yleisö maksoi ja myös anstaitsivat aplodinsa.
Yölintu jäi statistiksi tuona iltana, kakkosbändiksi. Biisien välille tuli pitkiä taukoja, setin alussa pitkä soittopelien virittely yms. Sinitaivaan ei moisia taukoja tarvinnut pitää tai alkaa viritellä soittimiaan vasta siinä vaiheessa kun tulivat lavalle. Yölintu myöskin soitti pääasiassa foksia, Sinitaivaalta löytyi repertuaarista hieno lajikirjo ja hyvät kappalevalinnat.. laadukkaasti soitettuna vieläpä! Kummalla bändillä siis oikeasti oli ammattitaito kohdallaan??http://www.yolintu.fi/fi/kirkkokonsertti/kirkkokonserttisyksy.html
Toisilla on useampi keikka illassa. Määrä korvaa laadun. - käyntiin
Kärsimys kirjoitti:
Humppis kirjoitti todella asiaa ! ei herjannut ketään. Miksi jaksatte edelleen jatkaa tota tyhmää peliänne. On todella masentavaa nähdä orkanpojat kaljalasi kädessä tauoilla, he ovat töissä kun ovat keikalla. Ei nykyään kukaan tee keikkaa nälkäpalkalla, ei ainakaan Yöklintu. On todella lapsellista heidän savuleikit tanssipaikalla, ne kuuluu konsertteihin ei tanssipaikoille. Pitää nostaa hattua Sinitaivaalle kun pelasti illan.
"Sitäpaitsi Silmun alkoholinkäyttökin on ollut ja pitkään pahasti haittaava tekijä. Ihme, ettei orkesteri ole pistänyt poikaa kävelemään. "
joopa joo. herjaukselta vaikuttaa. tutkittava asia ainakin olisi. käyntiin kirjoitti:
"Sitäpaitsi Silmun alkoholinkäyttökin on ollut ja pitkään pahasti haittaava tekijä. Ihme, ettei orkesteri ole pistänyt poikaa kävelemään. "
joopa joo. herjaukselta vaikuttaa. tutkittava asia ainakin olisi.Jo pari vuoden ajan tanssien järjestäjien ja tanssimuusikoiden kanssa keskustellessa esiin tullutta tietoa siinä vain kerroin.
Itse myös olin asiaa viime kesänä Jenkkapirtillä Kesäillan valssin aikana toteamassa. Televisostakin asia oli erittäin helposti havaittavissa.
Nauhat löytyvät YLE:n arkistosta.
Rupea tutkimaan, ellet usko!- totuus on se
ettas kirjoitti:
Kaikkien ei tarvitse soittaa 10 settia näläkäpalkalla humpappaa kurssitempoilla.
Täällä jonka herra huu hyväksyy totuudeksi, eläköön sanan vapaus!
- Drago`
valitat kirjoitti:
http://www.yolintu.fi/fi/kirkkokonsertti/kirkkokonserttisyksy.html
Toisilla on useampi keikka illassa. Määrä korvaa laadun.Joo, voi olla, voi olla.. mutta minä maksan keikasta rahaa ja haluan rahalleni myös vastineen. minä myös sain rahalleni vastinetta.. mutta illan ns. "pääesiintyjä" ei sitä vastinetta rahoilleni tarjonnut, vaan sen teki Sinitaivas, jota varaan noin keskiarvoisesti olisi moni pitänyt kakkosbändinä.
Asiakkaan mielipide toki tuskin kumminkaan kiinnostaa bändiä, jonka työmoraali on heikko, niin kauan kuin levyt myy ja rahaa tulee. - Kärsimys
Drago` kirjoitti:
Yölintu jäi statistiksi tuona iltana, kakkosbändiksi. Biisien välille tuli pitkiä taukoja, setin alussa pitkä soittopelien virittely yms. Sinitaivaan ei moisia taukoja tarvinnut pitää tai alkaa viritellä soittimiaan vasta siinä vaiheessa kun tulivat lavalle. Yölintu myöskin soitti pääasiassa foksia, Sinitaivaalta löytyi repertuaarista hieno lajikirjo ja hyvät kappalevalinnat.. laadukkaasti soitettuna vieläpä! Kummalla bändillä siis oikeasti oli ammattitaito kohdallaan??Kirjoitit juuri niin kuin asia oli ! Upea kirjoitus lauantaiillasta.
- Yli-ihmisille
Truehum kirjoitti:
Jo pari vuoden ajan tanssien järjestäjien ja tanssimuusikoiden kanssa keskustellessa esiin tullutta tietoa siinä vain kerroin.
Itse myös olin asiaa viime kesänä Jenkkapirtillä Kesäillan valssin aikana toteamassa. Televisostakin asia oli erittäin helposti havaittavissa.
Nauhat löytyvät YLE:n arkistosta.
Rupea tutkimaan, ellet usko!Niinpä tietenkin. Eihän Humppis milloinkaan sorru mihinkään muuhun kuin totuuden julistamiseen. Jos Humppis on kerran nähnyt etää Simo Silmulla on ollut tupakki ja olutlasi kädessä, oikeuttaa se tietenkin Humppiksen kertomaan siitä leimaavaan sävyyn internetissä. Kerro myt vielä kenen tanssinjärjestäjän kanssa olet asiasta keskustellut. Minä tiedän, ettet keskustele kenenkään tanssinjärjestäjän kanssa, vaan hakeudut heidän seuraansa ja höpötät omia juttujasi niin kauan kunnes kuulija keksii jonkin tekosyys poistua paikalta. Tämän olen siis vain nähnyt ja kuullut. Siis totta.
Häpeä!! Ei ihmisiä saa haukku atai leimata. Mikä sinä olet toisia arvostelemaan? Yli-ihmisille kirjoitti:
Niinpä tietenkin. Eihän Humppis milloinkaan sorru mihinkään muuhun kuin totuuden julistamiseen. Jos Humppis on kerran nähnyt etää Simo Silmulla on ollut tupakki ja olutlasi kädessä, oikeuttaa se tietenkin Humppiksen kertomaan siitä leimaavaan sävyyn internetissä. Kerro myt vielä kenen tanssinjärjestäjän kanssa olet asiasta keskustellut. Minä tiedän, ettet keskustele kenenkään tanssinjärjestäjän kanssa, vaan hakeudut heidän seuraansa ja höpötät omia juttujasi niin kauan kunnes kuulija keksii jonkin tekosyys poistua paikalta. Tämän olen siis vain nähnyt ja kuullut. Siis totta.
Häpeä!! Ei ihmisiä saa haukku atai leimata. Mikä sinä olet toisia arvostelemaan?Sinä kun itse aina valehtelet, kuvittelet myös muiden tekevän samoin.
Onneksi kuitenkin kaikki minut tuntevat, oikeat tanssijat (sinähän et tanssija ole lainkaan) tietävät asian olevan juuri niin kuin sen kerroin.
Tanssien järjestäjät ja muusikot myös todella tulevat minun kanssani keskustelemaan alan asioista. Itse en koskaan tunkeudu sen paremmin heidän kuin muidenkaan ihmisten seuraan.
Senkin kaikki oikeat tanssijat tietävät.
Sinun kannattaisi edes joskus käydä katsomassa. mitä tanssipaikoilla todella tapahtuu, mutta eihän sinulla sellaiseen rohkeus riitä.
Jos kuitenkin aiot jatkaa tänne solvauksiesi syytämistä, vaikka et koko asiasta mitään ymmärräkään, opettele edes kirjoittamaan kuten normaalit ihmiset!
- väliin,
kun en siedä koko yölintua ja varsinkaan Simo Silmu käppänää, joka änkyttää eikä osaa laulaa.
- SamaaMIES
Osuit asian ytimeen. Yöklintua minäkin olen karttanut jo aika monta vuotta. Liian lujaa, liian nopeasti, ylimielisesti
- no nyt
Harjoittelua, harjoittelua niin alkaa sujumaan, musiikin tulkinnalla loput.
- Haha haa
no nyt kirjoitti:
Harjoittelua, harjoittelua niin alkaa sujumaan, musiikin tulkinnalla loput.
Pitäisi olla kurssi tähänkin, kuinka tanssit hiukan nopeampaan tempoon, niin ei tarvitse kaikesta valittaa.
Haha haa kirjoitti:
Pitäisi olla kurssi tähänkin, kuinka tanssit hiukan nopeampaan tempoon, niin ei tarvitse kaikesta valittaa.
...pääosin kahdesta syystä.
Suurin osa menee nauttimaan hyvästä tanssimusiikista ja sen muuntamisesta tanssinautinnoksi. Samalla tietysti pyritään myös jakamaan sitä tanssinautintoa partnereille.
Jos musiikki ei ole tanssillisesti miellyttävää, jäää tuo päätavoite saavuttamatta.
Kehnosti tanssittavaksi sopivat kappaleet jätetään sitten mieluummin tanssimatta, joten Yölinnun tapaisten yhtyeiden iltoina tulee turhia taukoja aivan liian paljon.
Tokihan aktiivisesti tanssia harrastavat osaavat liian nopeitakin kappaleita tanssia (paremmin kuin fanittajat ja tallustajat nyt joka tapauksessa), mutta mukavaa se ei ole.
Se toinen ryhmä sitten ostaa lippunsa saadakseen kuunnella ja katsella idoleitaan lähietäisyydeltä. Heille ei tanssimisella ole mitään merkitystä. Kokevat tanssijat vain häiritsevänä elementtinä.
Pelkästään tai pääosin noille esiintyvien yhtyeiden ja artistien oikea paikka ei ole tanssilava, vaan heidän pitäisi pitätyä konserteissa esiintymisiin.
Jotta tämän palstan peräkammarinpoikien ei tarvitsisi kokea jäävänsä vaille huomiota, todettakoon, että myös niitä pesän metsästäjiä, jollaisiksi hekin haluasivat, jos vain lavoille uskaltautuisivat, jonkin verran kehnompitasoisila tanssipaikoilla aina esiintyy.
Tanssimisesta eivät toki ymmärrä mitään.- tanssissa
Truehum kirjoitti:
Suurin osa menee nauttimaan hyvästä tanssimusiikista ja sen muuntamisesta tanssinautinnoksi. Samalla tietysti pyritään myös jakamaan sitä tanssinautintoa partnereille.
Jos musiikki ei ole tanssillisesti miellyttävää, jäää tuo päätavoite saavuttamatta.
Kehnosti tanssittavaksi sopivat kappaleet jätetään sitten mieluummin tanssimatta, joten Yölinnun tapaisten yhtyeiden iltoina tulee turhia taukoja aivan liian paljon.
Tokihan aktiivisesti tanssia harrastavat osaavat liian nopeitakin kappaleita tanssia (paremmin kuin fanittajat ja tallustajat nyt joka tapauksessa), mutta mukavaa se ei ole.
Se toinen ryhmä sitten ostaa lippunsa saadakseen kuunnella ja katsella idoleitaan lähietäisyydeltä. Heille ei tanssimisella ole mitään merkitystä. Kokevat tanssijat vain häiritsevänä elementtinä.
Pelkästään tai pääosin noille esiintyvien yhtyeiden ja artistien oikea paikka ei ole tanssilava, vaan heidän pitäisi pitätyä konserteissa esiintymisiin.
Jotta tämän palstan peräkammarinpoikien ei tarvitsisi kokea jäävänsä vaille huomiota, todettakoon, että myös niitä pesän metsästäjiä, jollaisiksi hekin haluasivat, jos vain lavoille uskaltautuisivat, jonkin verran kehnompitasoisila tanssipaikoilla aina esiintyy.
Tanssimisesta eivät toki ymmärrä mitään.Et siis kaipaa haasteellista tanssimusiikkia ?
tanssissa kirjoitti:
Et siis kaipaa haasteellista tanssimusiikkia ?
...tanssimusiikki tarjoaa riittävästi haastetta vaativammallekin tanssijalle.
Ei siihen räpeltämismusaa erikseen tarvita eikä kaivata.
Esimerkiksi Metsäkedon yhtyeen musiikki on takuulla riittävän haasteellista, kuten vaikkapa Järvenpään tanssikeskuksen väliaikalevystökin vanhoine 40- ja 50-lukujen rokkiaarteineen ja elokuvamusiikkeineen vuosikymmenten takaa.
Sitäpaitsi suurimmalle osalle tanssiyleisöä haastetta on jopa liikaakin ihan tavallisimmissakin kappaleissa saati sitten joissakin sähellyksissä.
Jos ja kun aktiiviharrastaja haluaa temppuilla ja hassutella, tekee hän sen mieluummin oikeaan ja korkealuokkaiseen musiikkiin.- ...
Truehum kirjoitti:
Esimerkiksi Metsäkedon yhtyeen musiikki on takuulla riittävän haasteellista, kuten vaikkapa Järvenpään tanssikeskuksen väliaikalevystökin vanhoine 40- ja 50-lukujen rokkiaarteineen ja elokuvamusiikkeineen vuosikymmenten takaa.
Sitäpaitsi suurimmalle osalle tanssiyleisöä haastetta on jopa liikaakin ihan tavallisimmissakin kappaleissa saati sitten joissakin sähellyksissä.
Jos ja kun aktiiviharrastaja haluaa temppuilla ja hassutella, tekee hän sen mieluummin oikeaan ja korkealuokkaiseen musiikkiin.En itsekään välitä mennä tanssimaan Yölinnun keikoille. Silti olen sitä mieltä, että bändillä on ollut positiivisia vaikutuksia tanssilavamaailmaan. Epäilen vahvasti, että kukaan muu esiintyjä ei viimeisen viidentoista vuoden aikana ole tuonut yhtä paljon ensikertaisia kävijöitä lavoille. Jos olen väärässä, se kunnia kuuluu siinä tapauksessa lähes varmasti Agentsille.
Jos nämä ensikertalaiset ovat tulleet lavoille iltoina, jolloin aktiiviharrastajia on siellä vähemmän, sehän on molemmille osapuolille hyvä vaan, näin minun logiikkani mukaan. Eipähän heidän tarvitse rimakauhua kokea, eikä vakikävijöiden kärsiä lavanedusruuhkasta.
Tanssejahan järjestetään sen verran runsaasti, toistaiseksi nyt ainakin, ettei Yölinnun keikka liene kenenkään ainoa vaihtoehto. Ja useassa lukemassani historiikin tapaisessa on väitetty Sorsakosken & Agentsin aikanaan pelastaneen tanssilavakulttuurin. - Arsska vaan
Truehum kirjoitti:
Tanssimisesta eivät toki ymmärrä mitään."Pelkästään tai pääosin noille esiintyvien yhtyeiden ja artistien oikea paikka ei ole tanssilava, vaan heidän pitäisi pitätyä konserteissa esiintymisiin. "
Onneksi ei sentään mielipiteelläsi ole kerrassaan mitään merkitystä.
Tanssinjärjestäjät ja yleisö ovat sitä mieltä, että näitäkin tapahtumia tarvitaan. Aina.
Osoittaa suurta itsekkyyttä ja pahansuopuutta ammattiaan harjoittavia kohtaan vaatia ihmisiä työpaikoiltaan pois! Kun sentään tanssijat voi sen kerran mennä sinne viereiselle lavalle, sitä paitsi ilman näitä rahaa tuovia tapahtumia voisi käydä tanssijankin harrastuspaikat vähiin. - Drago`
Arsska vaan kirjoitti:
"Pelkästään tai pääosin noille esiintyvien yhtyeiden ja artistien oikea paikka ei ole tanssilava, vaan heidän pitäisi pitätyä konserteissa esiintymisiin. "
Tanssinjärjestäjät ja yleisö ovat sitä mieltä, että näitäkin tapahtumia tarvitaan. Aina.
Osoittaa suurta itsekkyyttä ja pahansuopuutta ammattiaan harjoittavia kohtaan vaatia ihmisiä työpaikoiltaan pois! Kun sentään tanssijat voi sen kerran mennä sinne viereiselle lavalle, sitä paitsi ilman näitä rahaa tuovia tapahtumia voisi käydä tanssijankin harrastuspaikat vähiin.Juu.. ei tuolla menolla kyllä tuo rahaa kauan mistään. En näet olisi tuota em. Yölinnun keikkaa pitänyt järin laadukkaana edes kapakkaympäristössä. Aikanaan kapakoissakin melkoisen määrän eri bändejä ja orkestereja nähnyt.. niin tiedän kyllä eron hyvän esityksen ja huonon esityksen välillä. Yölinnun suoriutuminen oli kokonaisuudessaan täysi floppi. Ehkä kyse oli kertaluontoisesta tapauksesta, tai sitten ei.. mutta en minä ainakaan maksaisi moisesta edes siellä kapakassa, saati sitten tanssilavalla.
- Kärsimys
Arsska vaan kirjoitti:
"Pelkästään tai pääosin noille esiintyvien yhtyeiden ja artistien oikea paikka ei ole tanssilava, vaan heidän pitäisi pitätyä konserteissa esiintymisiin. "
Osoittaa suurta itsekkyyttä ja pahansuopuutta ammattiaan harjoittavia kohtaan vaatia ihmisiä työpaikoiltaan pois! Kun sentään tanssijat voi sen kerran mennä sinne viereiselle lavalle, sitä paitsi ilman näitä rahaa tuovia tapahtumia voisi käydä tanssijankin harrastuspaikat vähiin.Olen Herra H. kanssa samaa mieltä Yöklinnusta.
Kyllä viime lauantai oli Yöklinnulta alin noteeraus.
Onneksi oli Sinitaivas joka pelasti illan. - Sini500
Arsska vaan kirjoitti:
Osoittaa suurta itsekkyyttä ja pahansuopuutta ammattiaan harjoittavia kohtaan vaatia ihmisiä työpaikoiltaan pois! Kun sentään tanssijat voi sen kerran mennä sinne viereiselle lavalle, sitä paitsi ilman näitä rahaa tuovia tapahtumia voisi käydä tanssijankin harrastuspaikat vähiin.Ei se pipo kiristä kun sitä ei ole ollenkaan !
Oli yölintu missä oli, niin minua ei sinne enään saa. Pitää toivoa että tanssinjärjestäjät oppivat tästä jotain. - Arsska
Sini500 kirjoitti:
Ei se pipo kiristä kun sitä ei ole ollenkaan !
Oli yölintu missä oli, niin minua ei sinne enään saa. Pitää toivoa että tanssinjärjestäjät oppivat tästä jotain.Tanssija=Huono rahavirta paikalle,
Yölintu tai vastaava=Erittäin hyvä kokonaistuotto.
Onko vaikea arvata kumpi on mieluisampi paikan vetäjälle?
Ehkä tanssijoita ei kaivatakaan... - Unen näit
Truehum kirjoitti:
Jos ja kun aktiiviharrastaja haluaa temppuilla ja hassutella, tekee hän sen mieluummin oikeaan ja korkealuokkaiseen musiikkiin."Esimerkiksi Metsäkedon yhtyeen musiikki on takuulla riittävän haasteellista, kuten vaikkapa Järvenpään tanssikeskuksen väliaikalevystökin vanhoine 40- ja 50-lukujen rokkiaarteineen ja elokuvamusiikkeineen vuosikymmenten takaa. "
"Jos ja kun aktiiviharrastaja haluaa temppuilla ja hassutella, tekee hän sen mieluummin oikeaan ja korkealuokkaiseen musiikkiin."
EI OO TODELLISTA !!!!
Realiteetit hyvä mies? Mihin hukkuneet? - Ihmemies 300
Arsska vaan kirjoitti:
Osoittaa suurta itsekkyyttä ja pahansuopuutta ammattiaan harjoittavia kohtaan vaatia ihmisiä työpaikoiltaan pois! Kun sentään tanssijat voi sen kerran mennä sinne viereiselle lavalle, sitä paitsi ilman näitä rahaa tuovia tapahtumia voisi käydä tanssijankin harrastuspaikat vähiin.Olen samaa mieltä. "tosiharrastaja" tai "aktiivitanssijat" voivat tuollaisine yo. mielipiteineen pitää ihan omia nurkkatansseja, jonne jokainen voi tuoda ihan omat musiikkinsa jos eivät Suomen suosituimmat artistit enää kelpaa.
Itsekkyydellä ei näy loppua olevan harrastajapiireissä.
*mies joka on käynyt 20v aktiivisesti tasaisesti 3x viikossa lavalla* - Tavikset kunniaan
Arsska kirjoitti:
Tanssija=Huono rahavirta paikalle,
Ehkä tanssijoita ei kaivatakaan...No ei se tanssipaikka vaan kannata,eikä edes elätä jos paikalla on 200 himotreenaajaa jotka marisevat koko ajan jostakin. Musiikista, vedenpuutteesta, lattiasta, lipunhinnasta, ajankohdasta ym. ym.
Ihmemies 300 kirjoitti:
Olen samaa mieltä. "tosiharrastaja" tai "aktiivitanssijat" voivat tuollaisine yo. mielipiteineen pitää ihan omia nurkkatansseja, jonne jokainen voi tuoda ihan omat musiikkinsa jos eivät Suomen suosituimmat artistit enää kelpaa.
*mies joka on käynyt 20v aktiivisesti tasaisesti 3x viikossa lavalla*...on musiikki tärkeämpi elementti kuin se artisti. Usein hyvänkin yhtyeen musiikin tanssittavuus vähenee, kun sen tähtisolisti astuu lauteille.
Tähän vastaan siis: "...jos eivät Suomen suosituimmat artistit enää kelpaa."
Suosituimmuudestakin voidaan olla eri mieltä.
Totta kai joku nuorison suosima hevibändikin esimerkiksi fanittajiensa ja levymyyntinsä volyymilla hakkaa vaikkapa Sinitaivaan tai Metsäkedon, mutta tanssimisesta ja siihen sopivasta musiikista kun kysymys, ovat kriteerit tietysti aivan toiset.- Humppikselle?
Truehum kirjoitti:
...on musiikki tärkeämpi elementti kuin se artisti. Usein hyvänkin yhtyeen musiikin tanssittavuus vähenee, kun sen tähtisolisti astuu lauteille.
Tähän vastaan siis: "...jos eivät Suomen suosituimmat artistit enää kelpaa."
Suosituimmuudestakin voidaan olla eri mieltä.
Totta kai joku nuorison suosima hevibändikin esimerkiksi fanittajiensa ja levymyyntinsä volyymilla hakkaa vaikkapa Sinitaivaan tai Metsäkedon, mutta tanssimisesta ja siihen sopivasta musiikista kun kysymys, ovat kriteerit tietysti aivan toiset.Miksi sinä kommentoit asiaa tanssijoiden puolesta?
- Yölintu fani (entinen)
Ihmemies 300 kirjoitti:
Olen samaa mieltä. "tosiharrastaja" tai "aktiivitanssijat" voivat tuollaisine yo. mielipiteineen pitää ihan omia nurkkatansseja, jonne jokainen voi tuoda ihan omat musiikkinsa jos eivät Suomen suosituimmat artistit enää kelpaa.
*mies joka on käynyt 20v aktiivisesti tasaisesti 3x viikossa lavalla*Et varmaan ollut Satulinnassa. Suurin osa LÄHTI POIS kun Sinitaivas LOPETTI. Yölinnun esitystä jäi muutama hassu fanittamaan ja ne tanssimaan, jotka eivät vielä halunneet päättää iltaansa.
Mitenköhän Yölintu aikoo jatkossa tuoda tanssinjärjestäjille rahaa? Ensinnäkin sakki on käsittämättömän kallis, paljon kalliimpi kuin vaikkapa Finlanders, jonka esiintyessä Satulinnassa on ollut paljon enemmän porukkaa. Lisäksi suurin osa tulee kuitenkin lavalle tanssimaan. Mutta sitten esiintyjä ei soitakaan kuin reilun tunnin illassa hyvin yksipuolista musiikkia.
Yölintu nousi suosioon juuri TANSSIMUSIIKIN vuoksi. Heillä oli innostava esiintyminen ja lajeja tuli hyvin monipuolisesti. Sitten heidän otteensa katosi ja nykyään he ratsastavat vain sillä maineella, jonka kokosivat TANSSIMUSIIKKIA soittaessaan. Mutta tosiaankin voin sanoa, että vaikka olisi tullut vain Yölintua kuuntelemaan Satulinnaan niin todennäköisesti pettyi. Esitys oli ponneton! - vähän siltä että
Yölintu fani (entinen) kirjoitti:
Et varmaan ollut Satulinnassa. Suurin osa LÄHTI POIS kun Sinitaivas LOPETTI. Yölinnun esitystä jäi muutama hassu fanittamaan ja ne tanssimaan, jotka eivät vielä halunneet päättää iltaansa.
Mitenköhän Yölintu aikoo jatkossa tuoda tanssinjärjestäjille rahaa? Ensinnäkin sakki on käsittämättömän kallis, paljon kalliimpi kuin vaikkapa Finlanders, jonka esiintyessä Satulinnassa on ollut paljon enemmän porukkaa. Lisäksi suurin osa tulee kuitenkin lavalle tanssimaan. Mutta sitten esiintyjä ei soitakaan kuin reilun tunnin illassa hyvin yksipuolista musiikkia.
Yölintu nousi suosioon juuri TANSSIMUSIIKIN vuoksi. Heillä oli innostava esiintyminen ja lajeja tuli hyvin monipuolisesti. Sitten heidän otteensa katosi ja nykyään he ratsastavat vain sillä maineella, jonka kokosivat TANSSIMUSIIKKIA soittaessaan. Mutta tosiaankin voin sanoa, että vaikka olisi tullut vain Yölintua kuuntelemaan Satulinnaan niin todennäköisesti pettyi. Esitys oli ponneton!Tässä ketjussa ei ole toistaiseksi näkynyt yhtään Yölinnun puolustajaa joka olisi väittänyt olleensa lauantaina Satulinnassa paikalla.
- Mrs dancing queen
Arsska kirjoitti:
Tanssija=Huono rahavirta paikalle,
Ehkä tanssijoita ei kaivatakaan......mistähän se mahtaisi Yölinnun kautta tuleva tuotto koostua? Väkeä OLI ihan aikuisten oikeasti paikalla muutenkin vähemmän kuin esim. Finkku-/Pnp-/Sykeillassa/jne. Itsekin olin paikalla ja olin jopa pahoillani fanien puolesta, joilla myöskin tuli idoliensa odottaminen kohtuuttoman pitkäksi.
Meille muille ei tosiaan olisi ollut väliksi, vaikka levyjen soitto olisi tauoilla jatkunut loppuun asti. Ne ainakin oli pyritty valitsemaan tanssittavuuden perusteella. Että silleesti. - 65rpm
Haha haa kirjoitti:
Ei minua ainakaan pelkkä nopeus haittaa, mutta kun se soittaminen on alkanut olla yhtä puuroa.
Unen näit kirjoitti:
"Esimerkiksi Metsäkedon yhtyeen musiikki on takuulla riittävän haasteellista, kuten vaikkapa Järvenpään tanssikeskuksen väliaikalevystökin vanhoine 40- ja 50-lukujen rokkiaarteineen ja elokuvamusiikkeineen vuosikymmenten takaa. "
"Jos ja kun aktiiviharrastaja haluaa temppuilla ja hassutella, tekee hän sen mieluummin oikeaan ja korkealuokkaiseen musiikkiin."
EI OO TODELLISTA !!!!
Realiteetit hyvä mies? Mihin hukkuneet?...realiteetit ovat ja aivan kohdallaan.
Katselisit joskus ympärillesi.
Mikäli nimittäin satut oikeille tanssipaikoille hyvien, kunnollista ja monipuolista tanssimusiikkia taitavasti soittavien yhtyeiden iltoina eksymään, niin saattaisit ehkä havaita, millainen on todellisuus (ja ne realiteetit) aitojen ja itseään kehittämään pyrkivien tanssin aktiiviharrastajien osalta.
Et taida sellaisia lainkaan tuntea.- pioloki
Truehum kirjoitti:
...realiteetit ovat ja aivan kohdallaan.
Katselisit joskus ympärillesi.
Mikäli nimittäin satut oikeille tanssipaikoille hyvien, kunnollista ja monipuolista tanssimusiikkia taitavasti soittavien yhtyeiden iltoina eksymään, niin saattaisit ehkä havaita, millainen on todellisuus (ja ne realiteetit) aitojen ja itseään kehittämään pyrkivien tanssin aktiiviharrastajien osalta.
Et taida sellaisia lainkaan tuntea.Kyllähän totuus on se että sinä elät usvassa. Realismista et ymmärrä tuon taivaallista. Tanssista et sitäkään vähää. Kirjoituksistasi sen huomaa jokainen joka on kerrankin tanssipaikalla käynyt. Tämä sinun tulee hyväksyä, jotta kehittyisit ihmisenä.
pioloki kirjoitti:
Kyllähän totuus on se että sinä elät usvassa. Realismista et ymmärrä tuon taivaallista. Tanssista et sitäkään vähää. Kirjoituksistasi sen huomaa jokainen joka on kerrankin tanssipaikalla käynyt. Tämä sinun tulee hyväksyä, jotta kehittyisit ihmisenä.
...täysin eri asioista.
En tiedä missä sinä käyt (mikäli lainkaan käyt) saamassa käsityksesi tanssiharrastuksen realiteeteista.
Ilmeisesti se tapahtuu joillakin sellaisilla syrjäisillä pikkulavoilla ja kaikkea muuta kuin oikeissa tanssiravintoloissa, joissa soittavat jokseenkin nimettömät takarivin yhtyeet ja esiintyvät yhtä tuntemattomat solistit.
Sellaisissa paikoissa todellakin tanssiväki on tyystin erilaista kuin se, jonka kanssa minä olen vuosikaudet (vuodesta 1995 lähtien yhä enenevästi) ollut tekemisissä suosituimmilla tanssilavoilla ja eturivin yhteiden sekä artistien suosimissa tanssiravintolissa.
Niissä käy toki kaikenlaistakin väkeä, mutta se joukko, jonka kanssa itse olen tekemisissä on todellakin kuvaamanilaista edistynyttä ja itseään kehittävää harrastajakuntaa.
Kokeilepa joskus vaikka sellaisia paikkoja kuin Kolmilammi, Riutanharju, Kapakanmäki, Kisaranta, Viihdekeskus, Järvenpään tanssikeskus, Särkkä, Satulinna, Presidentti Club, Freda 51 (nuo kaksi toki vain keskiviikkoisin) ja Tulisuudelma (tiistaisin).
Suosituimpia ja myös parhaita tanssimusiikkiyhtyeitä, joita sinun kannattaisi kokeilla ovat mm. Finlanders, Martti Metsäkedon tanssiyhtye, Sinitaivas, Varjokuva, Taikakuu, Pekkaniskan Pojat, Syke, FBI Beat.
Noissa illoissa tapaan, ja sinäkin voisit tavata, sellaista väkeä, joka on hankkinut tanssioppinsa mm. Cometsin, Swing teamin, Breakin, Baunssin, Hurmion, Tanssikkaan, SaiSetin ja Jam'n Rollin riveissä.
Tutustu heihin tai, ellet siihen kykene tai uskaltaudu, seuraa heidän toimiaan!
Minä olen heidän kanssaan käynyt sekä lukemattomat päivät ja tuhannet tunnit leireillä ja harjoituksissa että myös tuhannet illat eri puolilla Suomea tanssimassa ja muuten aikaani viettämässä.
Sen lisäksi olen tietysti heistä kymmenien kanssa yhteyksissä erilaisin viestimien välityksellä.
Tuosta on takuulla kertynyt riittävästi tietoa siitä, mikä on edistyneen tanssin harrastajan todellisuus.
Kerro sinä oma todellisuutesi!- Kiitti jälleen
Truehum kirjoitti:
...täysin eri asioista.
En tiedä missä sinä käyt (mikäli lainkaan käyt) saamassa käsityksesi tanssiharrastuksen realiteeteista.
Ilmeisesti se tapahtuu joillakin sellaisilla syrjäisillä pikkulavoilla ja kaikkea muuta kuin oikeissa tanssiravintoloissa, joissa soittavat jokseenkin nimettömät takarivin yhtyeet ja esiintyvät yhtä tuntemattomat solistit.
Sellaisissa paikoissa todellakin tanssiväki on tyystin erilaista kuin se, jonka kanssa minä olen vuosikaudet (vuodesta 1995 lähtien yhä enenevästi) ollut tekemisissä suosituimmilla tanssilavoilla ja eturivin yhteiden sekä artistien suosimissa tanssiravintolissa.
Niissä käy toki kaikenlaistakin väkeä, mutta se joukko, jonka kanssa itse olen tekemisissä on todellakin kuvaamanilaista edistynyttä ja itseään kehittävää harrastajakuntaa.
Kokeilepa joskus vaikka sellaisia paikkoja kuin Kolmilammi, Riutanharju, Kapakanmäki, Kisaranta, Viihdekeskus, Järvenpään tanssikeskus, Särkkä, Satulinna, Presidentti Club, Freda 51 (nuo kaksi toki vain keskiviikkoisin) ja Tulisuudelma (tiistaisin).
Suosituimpia ja myös parhaita tanssimusiikkiyhtyeitä, joita sinun kannattaisi kokeilla ovat mm. Finlanders, Martti Metsäkedon tanssiyhtye, Sinitaivas, Varjokuva, Taikakuu, Pekkaniskan Pojat, Syke, FBI Beat.
Noissa illoissa tapaan, ja sinäkin voisit tavata, sellaista väkeä, joka on hankkinut tanssioppinsa mm. Cometsin, Swing teamin, Breakin, Baunssin, Hurmion, Tanssikkaan, SaiSetin ja Jam'n Rollin riveissä.
Tutustu heihin tai, ellet siihen kykene tai uskaltaudu, seuraa heidän toimiaan!
Minä olen heidän kanssaan käynyt sekä lukemattomat päivät ja tuhannet tunnit leireillä ja harjoituksissa että myös tuhannet illat eri puolilla Suomea tanssimassa ja muuten aikaani viettämässä.
Sen lisäksi olen tietysti heistä kymmenien kanssa yhteyksissä erilaisin viestimien välityksellä.
Tuosta on takuulla kertynyt riittävästi tietoa siitä, mikä on edistyneen tanssin harrastajan todellisuus.
Kerro sinä oma todellisuutesi!I rest my case :) Thanks H
- Jerryjeee
Kaksi kertaa muistan Yölinnun nähneeni noin vuoden sisään. Viime keväänä Ideaparkin tansseissa volyyminsä olivat aika OK, vaan olipa tilaa ja väkeä salissa aika lailla. Edesmenneessä Iskelmäravintola Komeetassa sen sijaan volyymit oli ylimitoitetut, niin että särön puolelle meni. Komeetan illasta ei juuri hyvää mieleen jäänyt.
Vuosia sitten Särkässä tosiaan tein päätöksen bändiä vältellä, kun siellä lavan edessä tosiaan oli näitä mainittuja kaljatuoppi kädessä fanittelijoita. Maaseudun nuoria aikuisia näyttää faneina olevan. - Lapin pöllö
Minä tykkään kyllä vuorostaan Yölinnun musiikista ja uusi levykin pojilla on tulossa.Eikö se oo niin ett Sitä saa mitä tilaa... Yölintu varmasti soittaa niin miten asiakas on sen tilannut ja sopineet.Mielelläni menisin tanssimaan Yölinnun tahdissa,mutt on aina "pakko" mennä kuuntelemaan musiikkia ja Simon letkauksia :), joka laittaa hymyn huulille!
- Jerryjeee
Kun kuulin Yölinnun esiintyvän Satulinnassa, osasin jo odottaa morkkaamisketjuja. Satulinna kun taitaa olla kurssitautuneiden tanssinharrastajien suosikkipaikkoja. Ainakaan muista esiintymisistään en ole lähiaikoina huomannut tällaista "aktiivisuutta".
- ja heidän sielunelämänsä
Jerryjeee kirjoitti:
Kun kuulin Yölinnun esiintyvän Satulinnassa, osasin jo odottaa morkkaamisketjuja. Satulinna kun taitaa olla kurssitautuneiden tanssinharrastajien suosikkipaikkoja. Ainakaan muista esiintymisistään en ole lähiaikoina huomannut tällaista "aktiivisuutta".
Pitäisi mennä varmaa tanssikurssille ja katsoa miten sitä sielultaan siellä muuttuu. Alkaa valittaa vedestä, tempoista, lattianliukkaudesta jne. Mikään ei ole enää tanssipaikoilla kelpaa.
- VeePee
Jerryjeee kirjoitti:
Eihän tanssijat Yölintua ole voinut arvostellakaan,
kun eivät nykyisin kovin monelle tanssipaikalle
kelpaa esiintyjiksi.
Kirkkokonserttia ja ravintolakeikkaa näyttää
loppu vuosi ja ensi kevät lähes yksinomaan
olevan.
Jonnekin periferian talvitanssuihin näyttää
kelpaavan. - Paikalla ollut
ja heidän sielunelämänsä kirjoitti:
Pitäisi mennä varmaa tanssikurssille ja katsoa miten sitä sielultaan siellä muuttuu. Alkaa valittaa vedestä, tempoista, lattianliukkaudesta jne. Mikään ei ole enää tanssipaikoilla kelpaa.
Jutun idea taas katoaa täällä täysin. Onko täällä kukaan oikeasti ollut tuolla Satulinnan keikalla ja voisi siten oikeasti puolustaa Yölinnun esitystä?
Mielestäni keikka oli kaikin puolin surkea pelkkien niiden kriteerien mukaan mitä itse Yölinnulta odotin. En odottanutkaan monipuolista tanssimusiikkia tai neljää settiä, mutta kun keikka ei tarjonnut yhtään mitään. Muutaman hassun Yölinnun hittikappaleen innottomasti esitettynä. Kappaleiden temmot itse asiassa oli ihan kelvolliset, ei niissä ollut mitään vikaa. - Paikalla ollut
Itsekin pidän Yölinnun musiikista! Se on hyvää tanssimusiikkia ja kuuntelumusiikkia. MUTTA, eikö sinua harmita, että he eivät soita kuin pari settiä illassa? Satulinnassa he soittivat yhden setin ja siihen päälle sellaisen tyngän - äkkiä häipyivät ja pistivät viimeiset valssit levyltä soimaan. Kai sitä nyt sentään saa kritisoida huonoa keikkaa. Tulee kyllä annettua palautetta muillekin, kun aihetta siihen on.
- selvasti
Paikalla ollut kirjoitti:
Itsekin pidän Yölinnun musiikista! Se on hyvää tanssimusiikkia ja kuuntelumusiikkia. MUTTA, eikö sinua harmita, että he eivät soita kuin pari settiä illassa? Satulinnassa he soittivat yhden setin ja siihen päälle sellaisen tyngän - äkkiä häipyivät ja pistivät viimeiset valssit levyltä soimaan. Kai sitä nyt sentään saa kritisoida huonoa keikkaa. Tulee kyllä annettua palautetta muillekin, kun aihetta siihen on.
Kyllä näissä mielipiteissä painaa tanssijoiden selvä kauna yölintua kohtaan.
Luulen että rahalla saisi enemmän settejä. - punainenpiimä
selvasti kirjoitti:
Luulen että rahalla saisi enemmän settejä.Mikä ihmeen kateus?
Jos tanssivat ihmiset (minä mukaanlukien) on todennut että orkesteri nimeltä Yölintu ei soita kunnollista tanssimusiikkia, työmoraali on löysä ja ylimielisyyttä havaittavissa, niin missä ihmeessä tässä on nyt se kateus?
Ihan kiva jos he tienaavat levymyynnillä rahaa, ei se minulta ole pois. On heidän musiikkiaan kiva kuunnella radiosta, mutta en minä sitä tanssia halua. Ei mene jalan alle. - selvasti
punainenpiimä kirjoitti:
Mikä ihmeen kateus?
Jos tanssivat ihmiset (minä mukaanlukien) on todennut että orkesteri nimeltä Yölintu ei soita kunnollista tanssimusiikkia, työmoraali on löysä ja ylimielisyyttä havaittavissa, niin missä ihmeessä tässä on nyt se kateus?
Ihan kiva jos he tienaavat levymyynnillä rahaa, ei se minulta ole pois. On heidän musiikkiaan kiva kuunnella radiosta, mutta en minä sitä tanssia halua. Ei mene jalan alle.Tavikset menevät joukolla yölinnun keikoille ja pitävät hauskaa. Ottavat vielä keikua.
Varmaan tympeätä katso vierestä ja yrittää muistaa koreografiaa jonka oppi edellisesltä kurssitunnilta, eikä saa menemään millään musiikkiin. - keikua
selvasti kirjoitti:
Tavikset menevät joukolla yölinnun keikoille ja pitävät hauskaa. Ottavat vielä keikua.
Varmaan tympeätä katso vierestä ja yrittää muistaa koreografiaa jonka oppi edellisesltä kurssitunnilta, eikä saa menemään millään musiikkiin.Ihanko ottavat keikua? Ei ole turha reissu!
- Taas olis aika
selvasti kirjoitti:
Tavikset menevät joukolla yölinnun keikoille ja pitävät hauskaa. Ottavat vielä keikua.
Varmaan tympeätä katso vierestä ja yrittää muistaa koreografiaa jonka oppi edellisesltä kurssitunnilta, eikä saa menemään millään musiikkiin.Aivan! Koska tanssipaikathan ovat harrastajien kuntosaleja nykyään. Ei sinne sovi pienessä maistissa mennä hauskaa pitämään. Enin pitää luikerrella nurkissa ensimmäiset 5 vuotta ja sitten sopii aloittaa ehkä jo keskustelu toisen vanhemman tanssijan kanssa. Kunhan asia on tanssiasiaa. Tai kenkäasiaa. Tai tavisten haukkumista.
Minä ainakin lupaan vastaisuudessakin mennä lavoille ja tanssitaloille täysin omin ehtoineni, täysin vapaana ihmeellisistä "säännöistä" joita "aktiiviharrastajien" mukaan siellä tulee noudattaa. Naurettaa pöyhkeilyä tuollainen. Lopettakaa kitinä ja alkakaa elää muutakin elämää kuin se ainanen tanssikengän kiillotus. - vaikkea
Taas olis aika kirjoitti:
Aivan! Koska tanssipaikathan ovat harrastajien kuntosaleja nykyään. Ei sinne sovi pienessä maistissa mennä hauskaa pitämään. Enin pitää luikerrella nurkissa ensimmäiset 5 vuotta ja sitten sopii aloittaa ehkä jo keskustelu toisen vanhemman tanssijan kanssa. Kunhan asia on tanssiasiaa. Tai kenkäasiaa. Tai tavisten haukkumista.
Minä ainakin lupaan vastaisuudessakin mennä lavoille ja tanssitaloille täysin omin ehtoineni, täysin vapaana ihmeellisistä "säännöistä" joita "aktiiviharrastajien" mukaan siellä tulee noudattaa. Naurettaa pöyhkeilyä tuollainen. Lopettakaa kitinä ja alkakaa elää muutakin elämää kuin se ainanen tanssikengän kiillotus.lukivaikeus vaivaa joitakauita tänne kirojoittelijoita
- humppalekako
Taas olis aika kirjoitti:
Aivan! Koska tanssipaikathan ovat harrastajien kuntosaleja nykyään. Ei sinne sovi pienessä maistissa mennä hauskaa pitämään. Enin pitää luikerrella nurkissa ensimmäiset 5 vuotta ja sitten sopii aloittaa ehkä jo keskustelu toisen vanhemman tanssijan kanssa. Kunhan asia on tanssiasiaa. Tai kenkäasiaa. Tai tavisten haukkumista.
Minä ainakin lupaan vastaisuudessakin mennä lavoille ja tanssitaloille täysin omin ehtoineni, täysin vapaana ihmeellisistä "säännöistä" joita "aktiiviharrastajien" mukaan siellä tulee noudattaa. Naurettaa pöyhkeilyä tuollainen. Lopettakaa kitinä ja alkakaa elää muutakin elämää kuin se ainanen tanssikengän kiillotus.Kannattaa pienessä maistissa olla, mutta ei humalassa tietenkään. Tämä on toki makuasia.
Ei siellä mitään ihme sääntöjä ole. Ne on vaan itse kunkin omassa päässään muodostamia, kun luullaan että tuokin nyt jotain minusta ajattelee.. Tanssietikettiä tietysti pitää noudattaa.
Ottakaa nyt hyvät ihmiset vaan rennosti älkääkä miettikö liikaa. - ktss
selvasti kirjoitti:
Luulen että rahalla saisi enemmän settejä.Näistä mielipiteistä paistaa selvästi kateus läpi, emme voi mitään jos kävit joskus tanssikurssilla ja huomasit vaikeaksi. Nyt sitten parin vuoden harmittelun jälkeen alat syyllistää muita.
- Jerryjeee
Paikalla ollut kirjoitti:
Jutun idea taas katoaa täällä täysin. Onko täällä kukaan oikeasti ollut tuolla Satulinnan keikalla ja voisi siten oikeasti puolustaa Yölinnun esitystä?
Mielestäni keikka oli kaikin puolin surkea pelkkien niiden kriteerien mukaan mitä itse Yölinnulta odotin. En odottanutkaan monipuolista tanssimusiikkia tai neljää settiä, mutta kun keikka ei tarjonnut yhtään mitään. Muutaman hassun Yölinnun hittikappaleen innottomasti esitettynä. Kappaleiden temmot itse asiassa oli ihan kelvolliset, ei niissä ollut mitään vikaa.En ollut paikalla, mutta eroa on sitten täytynyt olla verraten viime keväiseen Ideaparkin "ihan OK" esitykseen.
Mitä tuohon tanssipaikalla valittamiseen tulee, niin jos ei kukaan mistään valittaisi (eli siis kaikki kelpaisi), niin kyllä tanssipaikkojen viihtyvyys laskisi.
En ole huomannut, että "kurssittautuneet" olisivat sen kummempia valittajia kuin ketkään muutkaan.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959