Moi!
Olen jouluaattona tekemässä välilaskun Pariisiin. Aikaa on tuhlattavana 6 tuntia, ja ajattelin nopeasti käydä itse keskustassa. En sinäänsä halua mennä mihinkään tiettyyn paikkaan, vaan nähdä Pariisin yleisilmeen.
1. Mistä saan selkeän ohjeen, millä metrolla/junalla pääsen keskustaan?
2. Onko jouluaatto ruuhkaista aikaa, eli onko toive pikku piipahduksesta aivan turha?
Kiitos!
CDG-keskusta jouluaattona
2
443
Vastaukset
- pekkakoo
RER B-juna menee kaupunkiin, pois voit jäädä vaikka Gare du Nordilla tai Chatelet/LesHallesin asemalla. Matkan kesto normaalisti jotain 45 minuuttia, ja sama juna vie takaisin kentälle. Ole tarkkana, että menet palatessa oikeaan junaan, joka menee CdG:lle eikä Mitry-Clayeen. Matkan hinta viimeksi syksyllä 8,60, lippuja vaikka automaatista. Tuolla alempana on keskusteltu asiasta paljonkin, käy selaamassa. Les Halles on ehkä parempi poisjääntipaikka, voit käydä Seinen rantoja kävelemässä, nähdä Notre-Damen, Pont Neufin ja mitäniitänytonkaan, ovat lähellä.
Ruuhkista en sitten tiedä, enkä mahdollisista aikataulumuutoksista - pariisissa
on tavallinen työpäivä jos se sattuu arkipäiväksi. Ruuhkista on vaikea sanoa. RER juna ei kyllä ruuhkiin takerru;).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 55758
- 101731
- 33702
- 60699