Joulun aikana laihdutus vaikeaa

Kalorikulkunen

Mä olen nyt päättänyt että jos paino jonkin verran nousee tässä joulun aikaan, ei se mun maailmaa kaada. Tammikuussa jatkan taas ankarampaa linjaa. En viitsi sillekään tielle mennä, että jään kotiin jos on pikkujoulu. Tietysti katson sielläkin, etten ihan älyttömiä määriä syö, mutta kultaista keskitietä yritän noudattaa.

19

4566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole se

tärkeintä ei ole se mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä vaan se mitä syöt uudenvuoden ja joulun välillä=)
      Itse ajattelin jouluna syödä hyvin, mutta enemmän rosollia ja laatikoita, vähemmän kastikkeita, suklaata en syö yhtään, se on niiiiiin turhaa.

• sitä samaa

Tammikuusta tähän päivään paino pudonnut 33kg ja nyt kyllä annan joulun aikaan mennä,en överiksi mut syön tuijottamatta vaakaa.Se mitä tulee joulun aikaan otetaan pois joulun jälkeen,kun tiedän että se onnistuu :)

• enempää

Joulu ei tuota minulle ongelmia eikä ylimääräisiä kiloja!

En kiellä mitään, syön tortuista pipareihin - mutta kohtuudella. Joulun ei tarvitse olla mikään mässäilykemu vaan pikemminkin nautiskelujuhla. Jos tarjolla on suklaata, syön muutaman palan (kolmas on hyvä pitää rajana, kolmatta seuraa aina neljäs, viides jne!) tai jos leivon joulupullia, syön yhden glögilasillisen kera. Jouluaatto on vain yksi päivä, silloin nautin perinteisen tuhdin juhla-aterian mutta muina päivinä syön kevyemmin. Ei päivittäin joululimppua, kinkkua ja luumusoppaa, myös kasvispainotteista arkiruokaa pitkin joulukuun.

• Eikä kermaisia laatikoita o...

Mä aina laihdun joulun aikaan. Aattona pitää toki herkutella koko repertuaari, mutta muuten syön suurinta herkuani eli kinkkua, rosollia ja suklaata. Eli lähes rasvatonta lihaa ja kasviksia. Tänä vuonna aion jättää suklaat tosin väliin, kun olen loppuvuoden karkkilakossa.

• Se on terveellistä !

Ja sitte syön 2 kg kinkkua päivässä ja pullo kossua, täälä tavalla pystyn hallitsemaan painoani kun en syö mitä tahansa vaan suunnittelen etukäteen.

• Perso-Kerttu

Eihän se mikään pakko ole itseään lihottaa joulun aikana. Syö kohtuudella ja ulkoilee palan painikkeeksi. En ymmärrä näitä jotka kehuu että 3-4 kg tuli painoa jouluna. Ja ei se mitään meinaa mitä syö joulun ja uuden vuoden välissä vaan se mitä syö uuden vuoden ja joulun välissä. ;)
        Itselläni tippunut paino 33 kg syksystä 2007 ja olen tehnyt lapsenkin 02/08.

• lurppa-
        Perso-Kerttu kirjoitti:

Eihän se mikään pakko ole itseään lihottaa joulun aikana. Syö kohtuudella ja ulkoilee palan painikkeeksi. En ymmärrä näitä jotka kehuu että 3-4 kg tuli painoa jouluna. Ja ei se mitään meinaa mitä syö joulun ja uuden vuoden välissä vaan se mitä syö uuden vuoden ja joulun välissä. ;)
        Itselläni tippunut paino 33 kg syksystä 2007 ja olen tehnyt lapsenkin 02/08.

aika paljon saa kyllä syödä että lihoo 3-4 kiloa. ellei suuriosa ole nestettä? Jos peruskulutus on jotain 1800 luokkaa, ja ajatellaan et joulu kestää 3 päivää plus uudenvuoden aatto 1 päivä eli yhteensä 4 päivää. Tuon aikana pitäisi siis syödä ainakin nelinkertaisesti sen mitä peruskulutus vaatii, huh? Ellei tietysti syö sitten kaikki 2 viikkoa putkeen tuplaa... Eli tarviiko sitä sitten syödä esim. joulun ja uudenvuoden välillä enemmän mitä kuluttaa, saa tuohon 1800 kcal aika paljon syödä. Itselläni joulun ajan herkuttelut kestää 3 päivää, epäilen suuresti että saisin vaaan näyttämään edes kiloa enemmän.

• vaihtari

Olen vaihdossa Kanadassa. Ja nyt reilun 4 kk aikana kertynyt kuutisen kiloa. Paatin etta piru nyt joulun aikaan kannata laihduttamaan alkaa. Jouluaterioita ja kaikenlaisia uusia herkkuja kokoaika kaikkialla tarjolla. Uuden vuoden lupauksen meinasin tehda ja pudottaa ainakin nuo kerrytetyt kilot. Ja eikohan niita kiloja toivottavasti karise kun kotia taalta kariutuu. Suomessa kun kaikki on rasvatonta ja sokeritonta jne. Kylla ruisleipaa on oppinut arvostamaan!

• taratsu

Joo kepeesti tulee 3-4kg joulunaikaan jos on juuri ennen pudottanut painoa mutta jos normaalilla ruokavaliolla on ollu niin ei mulle silloin joulunaikana painoa tuu. Tämä on testattu monet kerrat. Tosin suosittelen että ei jouluna oltais aiva kauheesti dietillä se aiheuttaa vain turhaa stressiä, mutta mikä sopii yhdelle niin ei sitte sovikkaa kaikille joten kaikki toimikoon oman kanttinsa mukaan. Hyvää joulua kaikille!

• Virya

Kultaista keskitietä noudattava terve ihminen pysyy normaalipainoisena.

• Muistakaa kaikki, ettei ole mitään väliä mitä syö Joulun ja Uuden Vuoden välissä, kunhan tarkkailee mitä syö Uuden Vuoden ja Joulun välissä =)

• meren´lapsi

Ei tosiaankaan kannata jouluna laihduttamaan ruveta, itkuhan siinä tulis. Eikun kinkkua kohtuudella masuun ja konvehteja... Sitten on tosiaan tammikuussa aikaa hikoilla... Niin aijon ainakin ite tehdä. Oikein hyvää joulua ja parempaa uuttavuotta!

• miepämie

Helpointa on säilyttää nykypaino, eikä lihoa ja sitten saada se pois..kilon nyt ehkä helposti saa pois mutta jos menee liialliseksi niin..
      Ite syön jouulna enemmän herkkuja, mutta vähennän sitten vähän muuta ruokaa (pottuja ja sellaista, mistä nyt vaan voi luopua päiväksi pariksi).
      Jouluna kannattaa tietty kuntoilla ihan samalla lailla, niin voi piparia vedelläkin.

• olen itse pudottanut painoa 26 kg ilman mitään ryhmiä ja muuta poppakonstia. olen aika paljon liikuntarajoitteinen joten en sitä hikoillut punttisalilla (olen aina vihannut sitä sanaakin)enkä missään pururadalla. Kaiken tärkein asia on unohtaa sana laihdutuskuuri!!!!sellaista ei ole olemassakaan. Ruokailutottumusten muutos kuvaa kai sitä parhaiten. Ja kun aineenvaihdunnan saa kuntoon kilot myös pysyvät poissa. Toinen tärkeä asia on kello!!!!Ruokailuajat on pysyttävä joka päivä samaan aikaan (korkeintaan puolen tunnin heitto)Kolmas tärkeä asia on kello!!!!Muista, että ruoka pitää pureskella hyvin niin että vatsasi huomaa että sinne tulee ruokaa ja ehdit saamaan kylläisyyden tunteen ennenkuin otat lisää ruokaa. Kasvisten ja vihannesten käyttö on tärkeä asia perunan voi korvata jäävuorisalaatilla ensin alkuun niin ei tule turhia hiilihydraatteja yoghurtit ja viilit ovat turhaa kamaa, samalla kalorimäärällä voit syödä ruisleivän jonka päällä on kinkkuleikettä ja tomaattia ja tulee kylläisempi olo. Kaikkea hyvää kaikille jotka kamppailevat kilojensa kanssa. Kyllä onnistutte, kun kerra minäkin onnistuin =)

• katri 1111
        joutsenlampi kirjoitti:

olen itse pudottanut painoa 26 kg ilman mitään ryhmiä ja muuta poppakonstia. olen aika paljon liikuntarajoitteinen joten en sitä hikoillut punttisalilla (olen aina vihannut sitä sanaakin)enkä missään pururadalla. Kaiken tärkein asia on unohtaa sana laihdutuskuuri!!!!sellaista ei ole olemassakaan. Ruokailutottumusten muutos kuvaa kai sitä parhaiten. Ja kun aineenvaihdunnan saa kuntoon kilot myös pysyvät poissa. Toinen tärkeä asia on kello!!!!Ruokailuajat on pysyttävä joka päivä samaan aikaan (korkeintaan puolen tunnin heitto)Kolmas tärkeä asia on kello!!!!Muista, että ruoka pitää pureskella hyvin niin että vatsasi huomaa että sinne tulee ruokaa ja ehdit saamaan kylläisyyden tunteen ennenkuin otat lisää ruokaa. Kasvisten ja vihannesten käyttö on tärkeä asia perunan voi korvata jäävuorisalaatilla ensin alkuun niin ei tule turhia hiilihydraatteja yoghurtit ja viilit ovat turhaa kamaa, samalla kalorimäärällä voit syödä ruisleivän jonka päällä on kinkkuleikettä ja tomaattia ja tulee kylläisempi olo. Kaikkea hyvää kaikille jotka kamppailevat kilojensa kanssa. Kyllä onnistutte, kun kerra minäkin onnistuin =)

Oleellisinta mielestäni on että miksi ruoka kiehtoo niin että pitää lihavaksi asti syödä. Minun kylläisyyskeskukseni pysyy tasapainossa, kun liikun reippaasti päivittäin, syön kuitupitoista ruokaa, lepään ja ennenkaikkea etsin tasapainoa elämääni.
        En esimerkiksi syö yhteyden puutteeseen vaan soitan ystävälleni tai rukoilen.

• taratsu
        katri 1111 kirjoitti:

Oleellisinta mielestäni on että miksi ruoka kiehtoo niin että pitää lihavaksi asti syödä. Minun kylläisyyskeskukseni pysyy tasapainossa, kun liikun reippaasti päivittäin, syön kuitupitoista ruokaa, lepään ja ennenkaikkea etsin tasapainoa elämääni.
        En esimerkiksi syö yhteyden puutteeseen vaan soitan ystävälleni tai rukoilen.

Minä olen ollut sairaalloisen lihava kymmenisen vuotta sitten ja tiedän että laihdutus ei ole helppoa mutta onnistuin siinä kuitenkin apukeinoja käyttäen. Nykyään painoindeksini on 22, ja uskon sen pysyvänki siinä mutta elämäntilanteeni oli sellainen aijemmin söin suruuni ja kai mulla jonkunlaista masennustaki oli eihän se tervettä tuollainen lihominen oo mut kauan meni enneku tajusin sen. Kyllä olo on erilainen ja joulunaki kyllä katton hyvin tarkasti mitä syön. Tottakai laatikoita pitää maistaa mutta on se senverran raskasta syötävää että helposti saa huonon olon ku on tottunu kevyesti syömään, kala on mun juttuni. Hyvää ja tervettä uutta vuotta kaikille

• onnistuja-09
        taratsu kirjoitti:

Minä olen ollut sairaalloisen lihava kymmenisen vuotta sitten ja tiedän että laihdutus ei ole helppoa mutta onnistuin siinä kuitenkin apukeinoja käyttäen. Nykyään painoindeksini on 22, ja uskon sen pysyvänki siinä mutta elämäntilanteeni oli sellainen aijemmin söin suruuni ja kai mulla jonkunlaista masennustaki oli eihän se tervettä tuollainen lihominen oo mut kauan meni enneku tajusin sen. Kyllä olo on erilainen ja joulunaki kyllä katton hyvin tarkasti mitä syön. Tottakai laatikoita pitää maistaa mutta on se senverran raskasta syötävää että helposti saa huonon olon ku on tottunu kevyesti syömään, kala on mun juttuni. Hyvää ja tervettä uutta vuotta kaikille

Mä en ymmärrä sitä ihmisissä, et jos joku tulee tänne keskustelemaan ylipainosta ym... Joka oikeesti on ylipainoinen ja etsii kohtalontovereita ja neuvoja. Niin aina on joku laiheliini ihmettelemässä mukana.. Työntäkää ne nuppinne sinne muille sivuille.. Tuskin teidän kommentteja kaivataan täällä. Laihduttaneiden vinkkejä kyllä kaivataan. Nyt sairaalloisen ylipainoiset (niinkuin minäkin) on aika onnistua!

• onnistuja-09 kirjoitti:

Mä en ymmärrä sitä ihmisissä, et jos joku tulee tänne keskustelemaan ylipainosta ym... Joka oikeesti on ylipainoinen ja etsii kohtalontovereita ja neuvoja. Niin aina on joku laiheliini ihmettelemässä mukana.. Työntäkää ne nuppinne sinne muille sivuille.. Tuskin teidän kommentteja kaivataan täällä. Laihduttaneiden vinkkejä kyllä kaivataan. Nyt sairaalloisen ylipainoiset (niinkuin minäkin) on aika onnistua!

Mun täytyy sanoa ja kehua tätä nykyajan terveyden/sairaudenhoitoa ku pääsin siitä sairaalloisen lihavuudesta eroon mahapannan avulla. En olisi saanu sitä kilomäärää pois ilman. Nykyäänhän leikkaustavat on kehittyny siitä tosipaljo. Suosittelen kaikille jotka taistelevat TODELLISEN YLIPAINON kanssa niin laihdutusleikkausta. Eihän sekää toki kaikille sovi ja painoa pitää olla silloin todella paljo.

• onnistuja-09 kirjoitti:

Loistava kirjoitus. Olen kanssasi aivan samaa mieltä.Laihuliinit menkööt muille sivuille. Voi kuinka olisin kaivannut tällaista apua aikoinaan. Sinulla on sellainen ote, että varmasti onnistut. Tsemppiä =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe