Lohdutonta lukemista kaikki hölmöt "reippaiden" yksilöiden lätinät tipattomasta tammikuusta!? Kun suunnitellaan olla reippaita ja pitää tipaton tammikuu on sairaus/alkoholismi jo puhjennut ja pitkälle edennyt! Normaali juomarit ei suunnittele koskaan mitään tipattomia tammikuita ja sitten kun se kuu on "valkoisin nyrkein" läpi selvitty juodaan/narkataan kahta kauheammin ja vedetään päälle seuraamuksia seuraamuksien perään! Ei siihen sairauteen auta muu kuin ehdoton "tipattomuus"...ne tipattomat kuut ja viikot on vain omaa hämäystä ja kaikkein eniten siinä hämätään juuri itseänsä eikä muita!
Tipaton Tammikuu
40
4762
Vastaukset
- lohdullinen
siinä mielessä, että on lupa taas helmikuussa vetäistä kunnolla. Minäkin viettelin niitä muutaman ja melkein sekuntikellolla aikaa otin, että SAA taas juoda, hiphei kun teki kutaa ja entistä ahnaammin sitten otin. Olinkin mielestäni oikeia sankaritar, kun ihan kuukauden pystyin olemaan ilman. Hirveetä kusetusta. No, nyt onkin tullut vietettyä pitempi aika ilman viinaksia ja alkoholistina tiedän, ettei minun kannata ruveta enää leikkimään yhdelläkään oluella. Eräs nuori urheilija pistikin sen sanoiksi oikein kansankielellä mitä sitten tapahtuu... Fiksu poika.
- Tenalady
Minä olen aina luullut, että tipaton tammikuu tarkoitta, ettei ole virtsankarkailua. Olen kyllä ihmetellyt kuinka se aina osuu tammikuulle, mutta onneksi nyt selvisi, ettei se tarkoita mitä luulin. Parempi kai myöhään tajuta kuin ei milloinkaan.
- Virya
Muuten heille tulee turvaton olo.
- ninsku perheineen
Aivan naurettavaa alkoholistien höpinää joku tipaton tammikuu. Kun käyttää ympäri vuoden kohtuudella, ei tarvitse kerran vuoteen pidellä mitään tipattomia tammikuita ja miettiä alkoholinkäyttöään.
- tipaton on in
Kai mä sitten olen alkoholisti, mutta sitten on kyllä suurin osa kansaa jos 1-3 saunaolutta viikossa on alkoholismia.
Sillä...minä vietän tipatonta ja vain täysin huvikseni, enkä aio helmikuussa ottaa yhtään enempää kuin nuo muutamat saunaoluet (tai en sitten niitäkään aina) enkä kaksin käsin.
Tämä on varmaan jo kymmenes vuosi, kun on tipaton tammikuu.
Olen sitä mieltä, että ne, ketkä huutavat että tipattoman viettäjät ovat alkoholisteja...sanovat näin vain siksi, etteivät itse pysty tipatonta viettämään. Tai ovat sitten niitä, ketkä eivät uskalla ottaa yhtään tai homma karkaa käsistä. - raitis ja huumeista vapaa
tipaton on in kirjoitti:
Kai mä sitten olen alkoholisti, mutta sitten on kyllä suurin osa kansaa jos 1-3 saunaolutta viikossa on alkoholismia.
Sillä...minä vietän tipatonta ja vain täysin huvikseni, enkä aio helmikuussa ottaa yhtään enempää kuin nuo muutamat saunaoluet (tai en sitten niitäkään aina) enkä kaksin käsin.
Tämä on varmaan jo kymmenes vuosi, kun on tipaton tammikuu.
Olen sitä mieltä, että ne, ketkä huutavat että tipattoman viettäjät ovat alkoholisteja...sanovat näin vain siksi, etteivät itse pysty tipatonta viettämään. Tai ovat sitten niitä, ketkä eivät uskalla ottaa yhtään tai homma karkaa käsistä.No täällä sitten puhun minä jonka ei enään tarvitse ottaa lainkaan alkoholia voidakseen hyvin tai lievittääkseen stressiä tai...tai...jne!Alkoholistilla on aina yleensä jokin "syy" juomiseensa ennen kuin juominen kononaan karkautuu käsistä! 36-vuotiaana otin päätöksen hoitoon menosta(12-askel hoito) ja juuri siellä hoidossa saimme kuulla että vain alkoholisti suunnittelee tipattomia tammikuita ja vastaavia...normaalikäyttäjillä ei ole tarvetta sellaisiin suunnitteluihin! Sano tähän sitten mitä haluat mutta fakta on faktaa!
- satu7000
raitis ja huumeista vapaa kirjoitti:
No täällä sitten puhun minä jonka ei enään tarvitse ottaa lainkaan alkoholia voidakseen hyvin tai lievittääkseen stressiä tai...tai...jne!Alkoholistilla on aina yleensä jokin "syy" juomiseensa ennen kuin juominen kononaan karkautuu käsistä! 36-vuotiaana otin päätöksen hoitoon menosta(12-askel hoito) ja juuri siellä hoidossa saimme kuulla että vain alkoholisti suunnittelee tipattomia tammikuita ja vastaavia...normaalikäyttäjillä ei ole tarvetta sellaisiin suunnitteluihin! Sano tähän sitten mitä haluat mutta fakta on faktaa!
Sanoivat mulle myös hoidossa, että ikinä en pysty yhtään olutta ottaa, kun entinen narkomaani olen. Vaan hyvin on sujunut kohtuukäyttö alkoholin suhteen, en ole alkoholisoitunut, enkä yli neljään vuoteen koskenut piriinkään. Tipatonta vietän minäkin, lähinnä siksi, kun alkoholissa on niin paljon kaloreita, ja laihduttaminen ei onnistu jos ottaa olutta.
- seli seli
No täällä sitten puhun minä jonka ei enään tarvitse ottaa lainkaan alkoholia voidakseen hyvin tai lievittääkseen stressiä tai...tai...jne!Alkoholistilla on aina yleensä jokin "syy" juomiseensa ennen kuin juominen kononaan karkautuu käsistä! 36-vuotiaana otin päätöksen hoitoon menosta(12-askel hoito) ja juuri siellä hoidossa saimme kuulla että vain alkoholisti suunnittelee tipattomia tammikuita ja vastaavia...normaalikäyttäjillä ei ole tarvetta sellaisiin suunnitteluihin! Sano tähän sitten mitä haluat mutta fakta on faktaa!
no sun 12 askeleesi hoitosi on SUN ALKOHOLISMISI HOITOA! SIIS NORMAALI IHMINENHÄN ON IHAN TOSTA VAAN JUOMATA TONKI TAMMIKUUN JA MENEEHÄN SIINÄ HELMIKUUHI ja sit voi taas ottaa parit jos huvittaa eikä oo takuulla ongelmii ..ei nääs oo mopo karannu käsistä!
- mutta on raittius
seli seli kirjoitti:
no sun 12 askeleesi hoitosi on SUN ALKOHOLISMISI HOITOA! SIIS NORMAALI IHMINENHÄN ON IHAN TOSTA VAAN JUOMATA TONKI TAMMIKUUN JA MENEEHÄN SIINÄ HELMIKUUHI ja sit voi taas ottaa parit jos huvittaa eikä oo takuulla ongelmii ..ei nääs oo mopo karannu käsistä!
Hmmm,mitä rivien välistä pystyy lukemaan on nimimerkillä "seli seli" taatusti karannut mopo käsistä! Siis "normaali ihminen" on tosta vaan juomata tammikuun ja sitte vielä helmikuunkin ja sit voi "REIPPAHANA" ottaa taas "PARIT"??? (on taatusti kuukausista kysymys!) elikkä,eiköhän ois aika jättää se mopoajelu ennen kun kunnolla rämähtää? Ja olisi varmaan aihetta itsetutkiskeluun ja nöyryyteen?
- tipaton on in
tottakai sielä "hoidossa" sanotaan, että vain alkoholistit suunnittelevat tipatonta, koska kaikki siellä olevat ovat joskus olleet alkoholisteja.
Kuten sanoin, ehkä olen sitten alkoholisti, mutta omasta mielestäni tilanne ei ole rivennyt käsistä eikä ripee....jos olen pystynyt elämään näin sen 10 vuotta (ja enemmänkin) enkä edelleenkään ota kuin sen muutaman viikossa. Joku tuossa kirjoitti, että pitää tipatonta myös siksi, että alkoholissa on kaloreita...ehkä se on myös yksi syy omaan tipattomuuteenikin, koska joulun aikaan tuli otettua myös glögiä ja näin tipattoman tammikuun aikana saa hyvin pois muutaman kertyneen kilon.
Tuttavissani on monia jotka nauravat "tyhmälle" tavalleni, mutta olen sanonut heille, että itse eivät siihen edes pysty, ja he nimenomaan väittävät, ettei tarvi, kun ei ole ongelmaa, mutta eipä ole heistä näyttämään ettei ongelmaa ole :)...ja kyseiset henkilöt ottavat kyllä enempi kun vaan sen pari saunaolutta viikossa. - Kaappi2
tipaton on in kirjoitti:
tottakai sielä "hoidossa" sanotaan, että vain alkoholistit suunnittelevat tipatonta, koska kaikki siellä olevat ovat joskus olleet alkoholisteja.
Kuten sanoin, ehkä olen sitten alkoholisti, mutta omasta mielestäni tilanne ei ole rivennyt käsistä eikä ripee....jos olen pystynyt elämään näin sen 10 vuotta (ja enemmänkin) enkä edelleenkään ota kuin sen muutaman viikossa. Joku tuossa kirjoitti, että pitää tipatonta myös siksi, että alkoholissa on kaloreita...ehkä se on myös yksi syy omaan tipattomuuteenikin, koska joulun aikaan tuli otettua myös glögiä ja näin tipattoman tammikuun aikana saa hyvin pois muutaman kertyneen kilon.
Tuttavissani on monia jotka nauravat "tyhmälle" tavalleni, mutta olen sanonut heille, että itse eivät siihen edes pysty, ja he nimenomaan väittävät, ettei tarvi, kun ei ole ongelmaa, mutta eipä ole heistä näyttämään ettei ongelmaa ole :)...ja kyseiset henkilöt ottavat kyllä enempi kun vaan sen pari saunaolutta viikossa.Aivan, ei kaikista tähän ole. Minäkin haluan pitää tipattoman, sillä haluan olla ostamatta sitä joka perjantaista pulloani. En varmaan siltikään ole se alkoholisti, joksi minut nimetään siksi että pidän tipattoman Tammikuun. Niiden joiden ei tarvitse tipattomaan alkaa on varmaan ostamatta viikoittain sitä sixpäkkiä tai pulloa, tai sitten he ovat niitä jotka sen annoksen ostavat, eivätkä pysty tipatonta Tammikuuta pitämään. Oli miten oli... "Karavaani kulkee ja koirat haukkuu".
- ?&!
Kaappi2 kirjoitti:
Aivan, ei kaikista tähän ole. Minäkin haluan pitää tipattoman, sillä haluan olla ostamatta sitä joka perjantaista pulloani. En varmaan siltikään ole se alkoholisti, joksi minut nimetään siksi että pidän tipattoman Tammikuun. Niiden joiden ei tarvitse tipattomaan alkaa on varmaan ostamatta viikoittain sitä sixpäkkiä tai pulloa, tai sitten he ovat niitä jotka sen annoksen ostavat, eivätkä pysty tipatonta Tammikuuta pitämään. Oli miten oli... "Karavaani kulkee ja koirat haukkuu".
Miksi ihmeessä sitten toitottaa koko maailmalle oikeen rinta puhkuen pitävänsä tipattoman kuun jollei ole alkoholiongelmaa? Taitaa olla kysymys siitä että ihmiset ympärillä pitävät "reippaana" ja kunnollisena jos pitää tipattoman? Jos on juomatta,niin on juomatta,jos taas juo,niin juo...vuoden ympäri,mitä siitä huutelemaan ympäri kaikelle kansalle...ketä kiinnostaa?
- Kaappi2
?&! kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitten toitottaa koko maailmalle oikeen rinta puhkuen pitävänsä tipattoman kuun jollei ole alkoholiongelmaa? Taitaa olla kysymys siitä että ihmiset ympärillä pitävät "reippaana" ja kunnollisena jos pitää tipattoman? Jos on juomatta,niin on juomatta,jos taas juo,niin juo...vuoden ympäri,mitä siitä huutelemaan ympäri kaikelle kansalle...ketä kiinnostaa?
Siinäpä taas yksi raukka jota pännii se kun ei itse pysty tähän samaan... Miksi meidän pitäisi tehdä tämä tipaton jotenkin salaa ja häpeillen. Päinvastoin, juuri noin, rintaa röyhistellen ja henkseleitä paukutellen. Taas kerran: Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
- ?&!
Kaappi2 kirjoitti:
Siinäpä taas yksi raukka jota pännii se kun ei itse pysty tähän samaan... Miksi meidän pitäisi tehdä tämä tipaton jotenkin salaa ja häpeillen. Päinvastoin, juuri noin, rintaa röyhistellen ja henkseleitä paukutellen. Taas kerran: Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
salailusta ja häpeilystä,muut kuin sinä???
NORMAALIJUOMARIEN ei tarvitse "paukutella henkseleitä" ja pröyhistellä juomattomuuttaan eikä myöskään häpeillä/salailla...lue ensin kunnolla ennen kun alat vastaamaan...hävettääkkö itselläsi nyt? Onnea karavaanillesi ja pidähän huolta haukkuvasta rakistasi! Ja vielä tähän loppuun kuten joku aikasemmin sanoi; Ylpeys käy lankeemuksen edellä...miten olisi pieni annos nöyryyttä? Hyvää päivänjatkoa vaan:) - ei kaikilla ole ong..
mutta on raittius kirjoitti:
Hmmm,mitä rivien välistä pystyy lukemaan on nimimerkillä "seli seli" taatusti karannut mopo käsistä! Siis "normaali ihminen" on tosta vaan juomata tammikuun ja sitte vielä helmikuunkin ja sit voi "REIPPAHANA" ottaa taas "PARIT"??? (on taatusti kuukausista kysymys!) elikkä,eiköhän ois aika jättää se mopoajelu ennen kun kunnolla rämähtää? Ja olisi varmaan aihetta itsetutkiskeluun ja nöyryyteen?
SUKSI KUUSEEN LUULOTAUTIHAN SE SULLA NÄKYY OLEVAN.
- Tammikuussakin
ja hyvä niin
- quo
viettää mitään tipattomia aikoja. Jenkeissä Yellowstonessa räjähtää kohta ISO kattila ja senjälkeen ei tartte murehtia ihmisen eloa, jeps.
Vietänpä tipatonta vaikka alkoholi ei koskaa oo ollutkaa mulle ongelma, juon tosi vähän mutta joskus löin jonku kans vetoa että pidettäis tipaton ja siitä on tullu sellainen perinne. Vuosi alkaa vasta kun tipaton vietetty ja koskaan en muutenkaa väkeviä juo ainoastaan siideri laskee ja sekin tosi harvoin. Tapansa kullakin. Meillä ei ongelmia vaikka vietänkin tipattoman ja mieheni ei. Kaveripiirissä kun tosi moni nainen viettää tipattoman mut miehet ei. Onko naisilla kovempi itsekuri, vai johtuuko tämä kaikki naisten painon tarkkailusta? Mulla tipaton aika kestää yleensä helmikuunki mut silti nimi on tipaton tammikuu.
- Tuotaki
Katsokaa tuotakin Nykäs raukan VIDEOO, sais pitää useamman tipattoman kuun,kyl raittius on hyvä asia,ei oo nokka ruvella joka viikonloppu.JO 6v.raittiina,enkä ottanu ennenkään ku n.kerran kuussa.
- tupiset
..ajattelin totuttuun tapaani viettää tipattoman tammikuun ja huikattoman helmikuun mutta tuo juttusi on totta, näin ajattelee vain alkoholisti. Taidanpa tänään ottaa lasillisen punkkua...kiitos vinkistä kun avasit silmäni.
- kohtuukäyttäjä
että miksi monet ihmiset suhtautuvat niin aggressiivisen negatiivisesti tipattomaan tammikuuhun, kertokaas se? Jos joku haluaa olla JUOMATTA niin mitäs vikaa siinä on?
Itse juon melko vähän ja olen kerran viettänyt tipattoman joulukuun protestiksi kaikkia tyhmiä pikkujouluja vastaan :) Minusta se oli oikein mukavaa aikaa.. eikä se silti revennyt tammikuussa :) Luulen, että nämä vastustajat ovat tällaisia entisiä suurkuluttajia, nykyisiä raivoraittiita, nimenomaan raivo :) Ei kaikilla on yhtä pahaa ongelmaa kuin teillä!- tsekkaus
itselle, että jos se on helppoa ja siitä ei muutenkaan tarvitse pitää meteliä, niin homma on hanskassa.
Nimenomaan juomattomuus aiheuttaa tässä maassa ihmetystä ja joissain yksilöissä jopa ahdistusta. Kosteissa illanvietoissa loppuillasta jopa agressiivisuutta tyyliin, että mikäs sinä oikein kuvittelet olevasi, parempi kuin muut, häh? No, melko monet kyllä ns. nostavat hattua ja tsemppaavatkin.
Meitä on paljon alkoholiongelmaisia, jotka ovat myöntäneet ongelmansa ja ovat päättäneet, että huikat on otettu ja viina ei sovi. En ole toitottanut ympäristössäni juomattomuuttani, enkä muutenkaan ole alleviivannut, että olen alkoholisti, joka ei juo. Siitähän sitä riemua riittäisikin... On se sen verran tulenarka aihe.
Myönnän, että olen heikko ihminen kun sairastuin alkoholismiin, eikä siinä mitään, pidän sairauteni kurissa nimenomaan tipattomuudella. Me heikot ollaan vain usein silmätikkuina ja ihmettelyjen aiheena, mutta se hyvä siinä on, että kohtuudessa pysyvät voivat tuntea hyvää mieltä omasta itsestään, suotakoon se heille/teille!
Kaikille tipattomille tsemppiä ja kohtuukäyttäjät olkaa onnellisia, sillä alkoholismi on vaikea sairaus.
- kohtuukäyttäjä
Tässä ketjussa monet mollaa koko tipattoman tammikuun ja väittävät, että siihen turvautuu vain ne, joilla jo on hanskat hukassa alkoholin käytön suhteen. Itse olen tipattomalla vaikka olenkin kohtuukäyttäjä - siis ihan virallistenkin mittapuiden mukaan, ei vain pelkästään mutu-tuntumalla. Silti on kiva olla tipattomalla silloin tällöin, yleensä juuri näin tammikuussa. Myös moni tuttu ja sukulainen tekee samoin, eikä heistäkään kukaan ole ongelmakäyttäjä. Ketjun viestejä lukiessa tulee hyvin tosiaankin esiin se, että kohtuukäyttöä tai jopa absolutismia pidetään maassamme jotenkin kummallisena asiana, jota saa selitellä monille. On kuitenkin jokaisen oma asia, miten paljon juo vai juoko lainkaan, kuka mistäkin syystä ratkaisun sitten tekeekään. Liika käyttö onkin jo sitten asia erikseen, se ei monestikaan ole pelkästään oma asia, vaan sitä kärsii myös lähipiiri.
Tsemppiä kaikille, olipa tilanne sitten mikä tahansa! - moi2009
Rivien välistä voi lukea että kyseinen henkilö on katkeroitunut entinen alkoholin suurkuluttaja.Henkilöä harmittaa kun meitä on paljon kohtuukäyttäjiä jotka voimme viettää tipattoman ja sen jälkeen ottaa joskus eikä tarvitse sortua viinan kiroihin.Tsemppiä kaikille tipattomille ja jättäkää muiden arvostelut taka-alalle.
- raitis ja huumeista vapaa
Vai katkeroitunutko minä olen? Ihanko rivien välistä sen luet:DDDD? Kerronpa sulle tarinan itsestäni lyhyessä muodossa. Olen ollut kohta 3 vuotta raittiina aa:n ohjelman avuin...en enään VOI,HALUA eikä minun enään TARVITSE juoda hallitakseni tunteitani! Olen hyväksynyt sairauteni ja olen opetellut elämään sen kanssa normaalisti työssäkäyvänä,lapsistaan huolehtivana äitinä! Mistä olisin katkera? Siitäkö ettei enään tarvitse turruttaa tunteitaan tai ottaa niitä esille viinan avulla...juomisen seuraamuksista nyt puhumattakaan! Eli,tipattoman tammikuun viettäjät ainakin minun lähipiirissäni ovat todella ulapalla...sinusta en tiedä koska en tunne sinua...jätetään se korkeimman haltuun;)
- raitistunut myös
Vai katkeroitunutko minä olen? Ihanko rivien välistä sen luet:DDDD? Kerronpa sulle tarinan itsestäni lyhyessä muodossa. Olen ollut kohta 3 vuotta raittiina aa:n ohjelman avuin...en enään VOI,HALUA eikä minun enään TARVITSE juoda hallitakseni tunteitani! Olen hyväksynyt sairauteni ja olen opetellut elämään sen kanssa normaalisti työssäkäyvänä,lapsistaan huolehtivana äitinä! Mistä olisin katkera? Siitäkö ettei enään tarvitse turruttaa tunteitaan tai ottaa niitä esille viinan avulla...juomisen seuraamuksista nyt puhumattakaan! Eli,tipattoman tammikuun viettäjät ainakin minun lähipiirissäni ovat todella ulapalla...sinusta en tiedä koska en tunne sinua...jätetään se korkeimman haltuun;)
Kumma asenne tosiaan monilla, että raitistuneet olisivat katkeria tai kateellisia juoville tai että kärvistelisimme viinantuskissamme. Minä tunnen lähinnä kiitollisuutta juuri edellä kirjoittaneen tavoin. Jos jollekin on viina vielä ongelma, niin kärvistelyä se kuivailu on ja sitä ei kauaa kestä, ei ainakaan kuukausi- tai vuosikaupalla.
Nuo ennakkoaseneteet kertovat ehkä siitä miten niiden kirjoittajille alkoholi on niin tärkeässä osassa, että ilman olo olisi kärsimystä. Minulle kävi päinvastoin, nyt elän sitä elämää, jota haluan ja olen melko vähään tyytyväinen kunhan ei tarvitse sitä viinalasin pohjan läpi katsella. - sairas ilman alkoholia
Naurettavaa koko huuhaa tipattomasta tammikuusta.Vaatii varmasti monelta alkoholin käyttäjältä liikaa olla käyttämättä aineita 1kk.tta.Moni uskoo ja todella tekee sen.Totta voi olla toinenkin puoli sittenhän sitä voikin juoda tuplaten loppuvuoden..Olen seurannut vuosia lähipiirissäni tempausta tipaton tammikuu ,valitettavasti siinä on aina käynyt kuten edellä....Tämä kaikki voidaa lukea samaan piikkiin kun epätoivoiset laihdutusmaniat heti Joulun jälkeen..Mikä on enääjärkevää...
- Sipuli
Minnesotan sivuilta kannattaa käydä katselemassa alkoholismin kriteerejä, on hieman avartavammat kuin normaalit käytön riskirajat.
Pointti lähinnä on se, mitä keskustelun avaajakin ehkä meinasi, että miten paljon alkoholi täyttää ajatuksia. Alkoholismi on jo sitä, että ajattelee toistuvasti alkoholia eli mieliteko on olemassa, vaikkei välttämättä koko ajan juo. No, itse tein päätöksen hyvissä ajoin, koska en kokenut, että käyttö on täysin kontrollissa ja se aiheutti lähinnä morkkista ja ahdistusta. Mietin, että jos elämä ei ole tarpeeksi kivaa ilman alkoholia, kannattaa tehdä elämälle jotain eikä juoda lisää... Ja vitutukseen, ahdistukseen ja rentoutukseen on parempiakin keinoja! Suvussa on muutama sairastunut, enkä halua samaa itselleni, mutta geenit ilmeisesti on olemassa. Mitään en ole kokenut menettäväni, kavereiden kanssa on kiva olla juomattakin eikä mua heidän alkon käyttönsä häiritse - nää on niitä jokaisen omia ratkaisuja eikä mulla ole tarvetta käännyttää ketään :D
Mutta niin, tipaton tammikuu on mun mielestä oiva keino tarkkailla, miten paljon sitä alkoholia ajattelee sitten kun on ilman! - Palauttaa kätkijä sailas.
Eikös mies liene kotoaan sieltä suomen viljalaarista,vai miten se sanotaankaan.Hämmästyttävä kyky on tällä ramilla sulkea pussinsuu.Varmaan joku uusliberaali.Kilpailukykykyy lihavine niskavormuineen.Pannaanpa ranttaliksi ja tanssitetaan köyhää kansaa ennenkokemattomalla masurkalla.Helppo on nujertaa saamaton pieni Ihminen.Tästä ilmiömäisestä ahneudesta pitää erinomaista huolta sailas ja kaverit laidasta laitaan.Röhkivät törsääjät.Himomiehet anteliaine naisineen kuin tämä hyvinkinkin äänekäs petiolio-niin,mikä kuvatus se olikaan,joku ministeri,oliko hom..homo..eiku homolund,sinnepäin kuitenkin.
- Jotakuinkin samaa mieltä
Jess..meilläkin "valtion virasto" rouvashenkilö pitää tipatonta.. kiukuttelee kaikille, kaikesta...
Vähän epäilen että on alkanut se "hepitön helmikuu" samantien...
Kohtuuskokoajankannattaa..:D - aamu yöllä
jos joit, rikoit lupauksesi.
uusi yritys 2010- hmmhmmhmm
Mikä tää nimittely holisteiks on nykyään tipattomien viettäjillä. Ei kaikilla niillä ole ongelmia. Jotkut voivat pitää sen senkin vuoksi, että sillä on hyvä aloittaa uudet paremmat elintavat=esim. laukkoa lenkillä enemmän jne. Se antaa touhulle heti enemmän boostia kun viikonloppuisin ei mene iltaa baarissa ja seuraavaa pvää pedissä. Alkoholistit ja muut syyttäjät katse peiliin ja sitten muihin -kaikki ei ole samassa jamassa kuin te ja leimaaminen ja stereotypiat on yksinkertaisten itseensä pettyneiden touhuja.
- hmmhmmhmm
hmmhmmhmm kirjoitti:
Mikä tää nimittely holisteiks on nykyään tipattomien viettäjillä. Ei kaikilla niillä ole ongelmia. Jotkut voivat pitää sen senkin vuoksi, että sillä on hyvä aloittaa uudet paremmat elintavat=esim. laukkoa lenkillä enemmän jne. Se antaa touhulle heti enemmän boostia kun viikonloppuisin ei mene iltaa baarissa ja seuraavaa pvää pedissä. Alkoholistit ja muut syyttäjät katse peiliin ja sitten muihin -kaikki ei ole samassa jamassa kuin te ja leimaaminen ja stereotypiat on yksinkertaisten itseensä pettyneiden touhuja.
tarkoitin siis "TIPATTOMAN VIETTÄJIÄ KOHTAAN"..olisin tietysti voinut lukea viestini ennen lähetämistä :)
- Tuoppi kerrallaan
Tipaton tammikuu on hyvä. Se on alkoholistin ensimmäinen tunnustus ongelmastaan. Askel on vaikea, mutta tärkeä. Toivotan heille parempaa jatkoa.
Itselläni ongelmaa ei ole. Tipaton on aina. En joskaan juo tipottain vaan pullon tai tuopin kerrallaan.- kgu
Itsekin olen ajatellut, että tipattomat ovat alkoholiongelmaisia varten- minä en sellaista tarvitse, koska olen kohtuukäyttäjä. Kysymykseen, miksi et sitten olisi kuukautta juomatta, en oikein osannut vastata..no, kun..ei minulla ole ongelmaa. Hmm. miksi en siis voi olla kuukautta juomatta? Totuus on se, että tipaton kuukausi ei ihan helpota kuulosta, nyt kuitenkin sitä ensimmäistä kertaa kokeilen.
- vanha juoppo
kgu kirjoitti:
Itsekin olen ajatellut, että tipattomat ovat alkoholiongelmaisia varten- minä en sellaista tarvitse, koska olen kohtuukäyttäjä. Kysymykseen, miksi et sitten olisi kuukautta juomatta, en oikein osannut vastata..no, kun..ei minulla ole ongelmaa. Hmm. miksi en siis voi olla kuukautta juomatta? Totuus on se, että tipaton kuukausi ei ihan helpota kuulosta, nyt kuitenkin sitä ensimmäistä kertaa kokeilen.
Minäkin lähden mukaan. Olen juoppourani aikana pitänyt ainakin yhden tipattoman kuukauden vuodessa, vaikka se ei aina tammikuuta ole ollut. Tänä vuonna taisi olla maaliskuu. Kun tammikuusta joskus olen puhunut, ovat kannanotot olleet niin viisaita, että olen pitänyt tipattomat jaksoni itsekseni ilman suurempaa meteliä.
Tulevan tammikuun tipattomuutta en vielä ole päättänyt, mutta porukkaan voisin mukaan lähteä.
- Lasolarska
"Raittiuskausien" pitäminen ja juomisen rajoittaminen esim. iltoihin on tyypillistä esivaiheen alkoholisteille Achten, Alasen ja Tienarin kirjan Psykiatria mukaan. Itsellänikin on säännöllisesti näitä kuivahuikkaputkia - tosin olen kuivahuikkaava krooninen alkoholisti. Kuivahuikkaputkissa on se etu, että raittiina kitkuttelun jälkeen alkoholi "kolahtaa" kaaliin paremmin.
- unskiki
itse kyllä osallistun tt:en, jos semmosen täällä aloittaa. minun elämääni se ei muuta mitenkään mutta ajatus siitä, että moni pääsee/saa kokea erilaisen kuukauden ilman alkoholia omalla päätöksellä ja toisten tuella.
ehkä sen myötä joku heistä ajattelee asiaa tarkemmin,pitemmällä tähtäyksellä ? ottaa lapset ja lähimmäiset huomioon itsensä lisäksi. miettii mitä menettää ja mitä saa.
se on minun motiivini kirjautua siihen listaan, aina kun muistan ja ehdin. unskiki kirjoitti:
itse kyllä osallistun tt:en, jos semmosen täällä aloittaa. minun elämääni se ei muuta mitenkään mutta ajatus siitä, että moni pääsee/saa kokea erilaisen kuukauden ilman alkoholia omalla päätöksellä ja toisten tuella.
ehkä sen myötä joku heistä ajattelee asiaa tarkemmin,pitemmällä tähtäyksellä ? ottaa lapset ja lähimmäiset huomioon itsensä lisäksi. miettii mitä menettää ja mitä saa.
se on minun motiivini kirjautua siihen listaan, aina kun muistan ja ehdin.Sen tipattoman tammikuun eka viestiksi koko tammikuun ajaksi jos jotkut haluavat sellaisen viettää, eli se ketju on aina ensimmäisenä tällä palstalla, itse en ole koskaan viettänyt sellaista mutta raittiina olen kuitekin ollut 12 ja puoli vuotta, muistaakseni.
Tsemppiä kaikille jotka lähtevät mukaan siihen!
- oiu 34qf
Tipaton tammikuu on tarkoitettu tavallisille ihmisille. Joulun jne jälkeen on painoa liikaa, rahat vähissä jne. Tipattomuus on hieno tapa saada painoa putoamaan ja taloutta tasapainoon. Uudenvuodenlupaukset jne.
Kunnon juoppo ei sellaisia höpinöitä päästä suustaan. Ja juopolla kun on samanlainen tilanne kuin tavallisilla ihmisillä, yleensä huononpikin, puli viettää pakostakin alkuvuodesta raitista aikaa, parhaissa tapauksissa sairaalassa.
Itellä on rahatilanne finaalissa. Menee siinä varmaan pari ensimmäistä viikkoa ihan kuivinsuin, ei ole fyrkkaa dokata. Mutta kaikissa noissa "kampanjoissa" on aina vähän sama vika. Ne kun on yhdenasian juttuja ja muoti-ilmiöitä. Jos olisi rahatilanne erilailla, varmasti dokailisin tammikuussa ja pitäisin sitten pakollista paussia helmikuulla.
Nimittäin ei kenenkään elimistö kestä vetää jatkuvasti. Se kenelle tipaton sopii, se toisaalta voi olla ihan hyvä tekosyy olla juomattakin.
Nuos sinun käsityksesi juopottelusta ehkä sopii joissain heikkoluontoisten tapauksissa, kyllä asiallisesti juova juoppo ajattelee terveyttään ja toimeentuloaan. Tipattomuudesta keuhkoavat yleensä ne, jotka ovat juoneet itsensä siltojen alle nuorena, luonteen heikkouttaan. Lähes kaikki selviävät elämästään ihan hyvin, vaikka joisivatkin paljon. Ihminen tulee jokatapauksessa vanhemmiten sairaammaksi, monilla loppuu juominen sairastelun takia. Eikä läheskään kaikki sairaudet tule juomalla, juopottelu tokikaan ei paranna sairauksia, mutta ei se niitä läheskään kaikkia aiheutakkaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889